מבקש עזרה רגע לפני השבר

Johndoe17

New member
מבקש עזרה רגע לפני השבר

שלום לחברי הפורום,
אני פונה לעזרתכם, כאמור, רגע לפני שאני נשבר ומפוצץ הכל. אני בן 34 נשוי + שני ילדים שהם הדבר הכי חשוב לי בעולם. רק שחיי הנישואין שלי גובים ממני יותר ממה שיש לי לתת. אנחנו נשואים כבר 8 שנים, ובמהלך השנים הללו, במיוחד מאז שהגיע הילד השני חיי הנישואין מוציאים לי את המיץ. יותר נכון אשתי. היא ללא הרף מחרחרת ריב עם הוריי ומשפחתי, היא נתקפת התקפי זעם לעיתים קרובות, עד מצב שבו הזעם הוא כבר לא התקף אלא מצב תמידי, למעשה, כיום יש רק מצב אחד שאני מכיר אותה: יושבת עצבנית על הספה מול הטלוויזיה וצועקת על כולם. כל ניסיוניי, יחד עם הוריה וחבריה להציע שתפנה לטיפול נתקלו בהתחפרות מצידה וביותר זעם. הבית מוזנח מאוד, למעשה כל עול התחזוקה וניקיון הבית נופל עליי, אני מקבל זאת באהבה, אבל עם זאת קשה לי מאוד, אני חוזר מהעבודה בשעות הערב המאוחרות מידי יום לשגרה של ריבים, צעקות, ניסיונות לקיום איזושהיא שגרה עם הילדים, אז יוצא שניקיון הבית נדחה לפעם בשבועיים במקרה הטוב. נוסף לתחזוקת הבית גם בטיפול בילדים אני זה שמוציא לטיולים, לוקח לאירועים ולחברים, משכיב בלילה, מפזר במסגרות בבוקר וכדומה. היא לא תעשה כלום, אפילו כדי להקפיץ את הילד לחבר אני צריך לחתוך מהעבודה מוקדם.
המצב הזוגי בנינו מעולם לא היה הכי בעולם, חיי מין למשל זה משהו שמעולם לא היה קיים, בשמונה שנות נישואין עם שני ילדים אני מתפאר בנתון של קרוב ל100% הצלחה (קיימנו יחסים פעמים בודדות בלבד) מעולם לא שקלתי אפילו "לאכול בחוץ" ואני לא יודע אם מותר להגיד אבל זה חסר לי, כמובן שכל ניסיון שלי להעלות את הנושא נתקל גם הוא בזעם.
כיום כבר הגעתי למצב שבו אני שבור לגמרי. אני רואה סביבי גברים שמעולם לא שטפו כפית בבית זוכים להערצה ולהכרת תודה של גיבור לאומי בזמן שכל המאמצים שלי נתקלים רק בלעג, עצבים ותלונות. הרבה אופציות אין לי, להתגרש עם ילדים באקלים החברתי בישראל זה גזר דין מוות, מה גם שאני ממש לא רוצה להפקיר את הילדים. לתקן ניסיתי מיליון פעמים, לא קרה כלום. על טיפול זוגי אין כלל מה לדבר.יחד עם זאת אני מוכן לעשות הכל כדי לעזור לה ולהציל את המשפחה. כעת אני שואל, האם טיפול זוגי במעמד צד אחד יכול להיות אפקטיבי?
 
משבר ביחסים

שלום רב,
תודה רבה על השיתוף והדילמה מורכבת.
קודם כל אני רוצה לשאול אותך איך אתה רואה את החיים שלך בעוד כמה שנים? איך אתה רוצה שחיים שלך יראו? להמשיך זוגיות אך ורק בגלל הילדים אסור חד משמעי. לכל אחד מאיתנו יש זכות לאושר, שלווה ושמחת חיים.
בוא נדבר על הילדים, מה הם עוברים בחיים היומיומיים שאמא שלהם לא מתפקדת ומעוצבנת כל הזמן, שההורים שלהם רבים ואין בינהם חום ואהבה. אני לא יודעת מה גילאים של החלדים עם זאת בתקופת בניית הזהות שלהם הם רואים שלהיות בזוגיות לא בריאה זה דבר אפשרי, כי ההורים מתנהגים ככה בבית. אני כבר לא מדברת על זה איך פסיכולוגית משפיעים עלהם את כל ההתנהלות בבית. ילדים, הדבר הכי חשוב לך בחיים, צחשוב עליהם.
אישתך חייבת לפנות לרופא, אפילו לרופא משפחה.
מה שאתה יכול לעשות, זה לקחת אותה לשיחה ולשקף לה את המצב בבית, לשקף! בצורה נעימה ורגוע ולשים גבולות ברורים בנושא.
ועכשיו אני עונה על השאלה עיקרית, האם טיפול זוגי במעמד צד אחד יכול להיות אפקטיבי? - אני עונה כן. זה טיפול/ אימון אישי, עם קבלת כלים וטכניקות איך להתמודד עם הסיטואציה שתארת. אפשר לתת לך כלים שיכלו לעזור לך למצוא מחנה משותף בינכם ואפילו למצוא דרך להפנות את אישתך לרופא.
מגיע לך להיות מאושר, להיות בזוגיות מאושרת ולשמור על שקט נפשי של הילדים שלך.
אני כאן בשבילך,
 

Johndoe17

New member
תודה על התגובה

תודה על התגובה!
כמובן שאני רוצה להאמין שהזוגיות שלנו תסתדר ובעוד כמה שנים התקופה הזו תשאר רק זיכרון רחוק. בפעם האחרונה שניסיתי לשקף לה את המצב התקף הזעם היה כל כך נורא שהופעלה כלפיי אלימות פיזית מצידה, מאז אני כבר לא מנסה. אני מבין שרע לילדים לראות ולחוות את זה וזה מה שכל כך כואב לי, מצד שני מה? לעזוב אותם? אני משוכנע שמרגע זה אהיה עבורם זה שלא מספיק איכפת לו מהם.
שוב אחזור, 'אבא גרוש' בישראל זה לא הסטטוס הכי סימפטי בעולם, אני עד לסיפורי זוועה על סחיטות ושימוש של נשים בילדים על מנת להתנגח באבות ובצורה בה הרשויות מסייעות לכך ואני מבין שאם בטעות אבחר לעזוב הלך עליי.
אם כך אשקול בהחלט אימון אישי, מוכן לנסות הכל כבר. תודה רבה.
 
משבר ביחסים

אני מסכימה איתך שלהתגרש זה לא פיתרון הכי טוב, עם זאת אני משוכנעת שאישתך חייבת לפנות לרופא, יתרה מזאת שמדובר על אלימות פיזית מצדה.
אני לשרותך בכל שאלה. בהכרח, אימון אישי יכול לעזור לך בהתמודדות יומיומית והתנהלות נכונה מול אישתך, בנוסף אפשר לקבל כלים כדי למזער נזקים בחינוך של ילדים ובסופו של דבר להרגיש יותר בטוח ומאושר, למרות הסיטואציה לא פשוטה בבית.
בהצלחה,
 
למעלה