שעה של דמדומים
מאיר אריאל היה משורר בחסד, שהצליח (במודע או שלא תמיד במודע?) ליצור מספר רבדים בשירה שלו. שירים רבים שלו שנראים לכאורה פשטניים, מתגלים כמכילים תמונה הרבה יותר מורכבת. אני חושב ששירה מגיעה לספירות הגבוהות ביותר שלה כאשר היא מצליחה להעביר לא (או לא רק) רעיון שכלתני, אלא שהיא מצליחה להעביר תחושות ורגשות שלא ניתנות להבעה במילים ישירות ובשפה יום יומית. האומנות מצליחה לגעת לנו בתת מודע ולדלות משמה צורות ויצורים שנמסים באור היום - ואיזה אומן היה מאיר אריאל! בנוגע לשדות גולדברג, אני חושב שזה דוגמה לשיר שמכוון ב-100% לתת מודע. השיר הזה הוא כמו חלום עשיר בחוויות ורגשות, שמתעוררים לא ממש מצליחים להסביר או אפילו לזכור מה חלמנו. בשבילי, השיר הזה מעביר תחושות של עצב ונוסטלגיה לתמימות של ימי הילדות, מול המציאות הקונקרטית שאנו חיים בה. המספר משתוקק מצד אחד "להישאב" לשדות החלומיים והמופלאים של הנוסטלגיה ומצד שני הוא מנסה לעצור את עצמו ולהישאר בעולם הזה. "ילדתי שלי" היא הילד התמים שנמצא בתוך נפש המספר, שבמשך השנים מתכסה בשכבות על גבי שכבות של חוויות התבגרות שונות. המספר מנסה לעצור את עצמו ולא לאבד את עצמו לדעת בשדות הנוסטלגיה - לא ללכת לשמה לבד, בלי השגחה של "העולם האמיתי" שתפס את מקומו של עולם הילדות. השדות הם שדות הילדות, שעם השנים הופכים לבתים, מבנים, ערים... זה הרמז שלי, מפה אפשר להמשיך עם השיר, להמשיך איתו אל תוך השדות המוזהבים....