מברכת בשנה טובה את כל משתתפי הפורום
ורוצה להעלות נקודה למחשבה, בעקבות דיון קצר בסוף שרשור- עמדות.- לגבי פרוש פס' ה' בפרק סא' בישעיה -" ועמדו זרים ורעו צאנם ובני נכר אכרים וכרמיכם". בשום אופן לא נראה לי כי זוהי נבואה לדורות וכי הנביא רואה את עם ישראל משעבד את בני הנכר כדרך חיים. להפך, הוא אף אוסר על כניסתם והליכתם בדרך הקודש (גם זה מישעיהו - לא זוכרת כרגע). מאחר והפס' הזה בא אחרי - "ובנו חרבות עולם שממות ראשנים יקוממו וחדשו ערי חרב שממות דור ודור". זו נראית נבואה נקודתית לאותו זמן כשהעם עסוק בשקום חורבות והגויים עושים למענו כאות נקמה וכשעבוד נגד שעבוד. ראה בפרק ס פס' ט-י: ...להביא בניך מרחוק כספם וזהבם אתם לשם ד' אלהיך ולקדוש ישראל כי פארך; ובנו בני-נכר חמתיך ומליהם ישרתונך כי בקצפי... מה דעתכם, והאם יש לכם פרושים נוספים על מהות הקשר עם הגויים?
ורוצה להעלות נקודה למחשבה, בעקבות דיון קצר בסוף שרשור- עמדות.- לגבי פרוש פס' ה' בפרק סא' בישעיה -" ועמדו זרים ורעו צאנם ובני נכר אכרים וכרמיכם". בשום אופן לא נראה לי כי זוהי נבואה לדורות וכי הנביא רואה את עם ישראל משעבד את בני הנכר כדרך חיים. להפך, הוא אף אוסר על כניסתם והליכתם בדרך הקודש (גם זה מישעיהו - לא זוכרת כרגע). מאחר והפס' הזה בא אחרי - "ובנו חרבות עולם שממות ראשנים יקוממו וחדשו ערי חרב שממות דור ודור". זו נראית נבואה נקודתית לאותו זמן כשהעם עסוק בשקום חורבות והגויים עושים למענו כאות נקמה וכשעבוד נגד שעבוד. ראה בפרק ס פס' ט-י: ...להביא בניך מרחוק כספם וזהבם אתם לשם ד' אלהיך ולקדוש ישראל כי פארך; ובנו בני-נכר חמתיך ומליהם ישרתונך כי בקצפי... מה דעתכם, והאם יש לכם פרושים נוספים על מהות הקשר עם הגויים?