אוי אתה מזכיר לי תקופות....
בתחילת שנות ה-20 לחיי, התלהבתי מאד מטייפ הסלילים של REVOX. אז, היבואן ישב
בירושלים. ביקרתי אצלו מספר פעמים, והתלהבתי מאד בעיקר ממכשירי השטודר,
שהיו הגירסא המקצועית יותר של אותה חברה.
המכשירים היו בנויים לתפארת. כרטיסים עם מגעי זהב,,, וכל מיני שכלולים חכמים, ש(אני לפחות) לא ראיתי באף מכשיר אחר.
ובכל זאת, משהו הציק לי במכשיר. כמה שהם ניסו לתחכם את מנוע הקפסטן,
שכלל כרטיס בקרה אלקטרונית על מהירות הסיבוב שלו, הוא זייף. היה לו מעין
FLUTTER, שנשמע היטב אם האזנת לנגינת פסנתר. אוף. זה היה מעצבן.
אבל ככל שהמכשיר התיישן, נראתה קורוזיה ירקרקה על רכיבים, והבנת, שככל שהושקע
בו מאמץ, לא שמו בו את הרכיבים הכי הכי...
אז כשאתה רואה היום את המכשירים החדישים, עם ציפויי הזהב על שקעי ה-RCA,
אתה עדיין תוהה, האם זו רק שכבה שנראית זהובה, או שזה באמת ציפוי שיעמוד
במבחני הזמן. והאמת? איני יודע... וכן. ברור שצריך גם כבלים מאיכות גבוהה, וכל
מה שמסביב.
ומדבר לדבר... בשירשור שכן, דיברנו על מסכי סמסונג Q ועל מסכי LG - O.
אז יופי. צעצועים יפים לסלון. באמת. ואני כבר חולם על הרגע שבו אכניס את ה-O.
אבל...
בכל הכנות: האם מדובר במכשיר, שיש לו אורך חיים שמצדיק את המחיר?
נכון להיום, יש לי בסלון מסך פלזמה פיוניר כבן 9.5. גודלו 42, ועד לא מזמן, הייתי
גאה בו מאד.
כעת הצבעים שלו כבר התעייפו קצת, וכשאתה רואה לבן, יש בו מרכזים מרוחים,
המעידים כי רמת התאורה כבר לא מה שהייתה פעם.
ועדיין, הוא יכול להתחרות בכבוד עם לא מעט מסכים "צעירים" ממנו בהרבה.
אבל לא זו הנקודה. כי... יאללה. 9.5 שנים? עשה את שלו! עם אפס תקלות אגב,
ועם אפס פיקסלים שנדפקו.
הנקודה היא, עד כמה יחזיק מעמד ה-O של LG. האם גם הוא יעניק לי הנאה
מתמשכת של שנים על שנים? והלוא שכן שלי, רכש LG (מהסדרות היותר פשוטות.
אז מה)? לפני 3 שנים וקצת. חלפו 3 שנים ו-10 ימים? החשיך המסך. נסינו לדבר עם
בית העסק שמכר אותו? אמרו ש"מי מתקן מסך אחרי 3 שנים? הלוא היום השוק מלא
במסכים חדישים יותר, טובים יותר ויחסית גם זולים יותר. אז מה יש לתקן?"
יופי טופי. אז יצרנו קשר עם היבואן. ומה השיבה הנציגה שם?
א. עברת 3 שנים ושעה? פג תוקף האחריות. אין על זה וויכוח בכלל.
ב. אתה רוצה התחשבות? תביא את המסך למעבדה המורשית שלנו, ואסכם איתם
שיפחיתו לך 100 ש"ח מעלות התיקון. רק שהיא ולא ידעה לומר, 100 מתוך כמה.
כי 900 ש"ח, הרי לא כדאי להשקיע. נכון?
אז בסוף, מצאתי בקריות טכנאי חביב, שביצע את התיקון במחיר סביר.
אבל.... הטעם נותר רע, ולא הועיל, שאמרתי לנציגה שאיכות השירות תקבע, האם כן
או לא ארכוש כעת את ה-O שלהם, גם אם הרכישה הזו עומדת ממש על הפרק.
אז... כן או לא לקנות "O", כשאני יודע מה רמת השירות של היבואן? חחח. קשה
להחליט...