מגדל העמק לאחר השקיעה

shinon28

New member
מגדל העמק לאחר השקיעה

ישנה תופעה בעיר שברדת החשכה שורצים בעיר בני מיעוטים עם המכוניות ומטרידים נערות ,וזה כולל קריאות לעברן , נסיעה איטית עם הרכב וניסיון "להתחיל" איתן ויש גם כאלה שעולות רוסיות בעיקר , הבעיה שזה מגעיל אחרי 8 בערב העיר שורצת באזור פארק הראשונים,פרץ סנטר נוף העמק,בכניסה לבית ספר נופים בקיצור תפתחו עיניים ותראו
 

S r 35

New member
נו, ומה בדיוק השתנה?

בתור תושבת מגדל-העמק לשעבר יכולה להגיד לך שאף פעם לא היה כייף גדול להסתובב בעיר בשעות הערב - אגב - גם חבר'ה שלנו מטרידים ולא רק בני מיעוטים. צריך להגביר אולי סיורים של המשמר האזרחי או להפנות את העניין לעיריה ו/או למשטרה - אולי להם יש תובנות ופתרונות. מסכימה איתך שזה מאוד לא נעים.
 

zehaviti2

New member
לטעמי מאז פתיחת המתחם החדש (ישן)

יש "השתרצות" המונית של בני מיעוטים במגדל העמק. גם במקומות עבודה, גם קניות במתחם ובעיקר בשעות הערב. מה קורה עם הרב גרוסמן? יאללה, לעבודה!
 

frige

New member
היו זמנים שהם לא ממש

העזו, יותר נכון העזו אבל בני מגדל העמק לא ממש נתנו להם.בחיים לא אשכח את אח של חברה שלי ניפץ להם את שמשות המכונית. ת'אמת, היום זה לא חסר בשום מקום.
 

S r 35

New member
כל עוד הם לא מטרידים אף אחד

אין שום מניעה שהם יגיעו למתחם פרץ וכו'. אין מה לעשות, הם חלק מהסביבה ובתור שכאלה זכותם להגיע ולהשתמש בשירותי המסחר שנותן המתחם. צריך לזכור שהם גם כוח קניה. אולי בגלל שאני גרה בעיר מעורבת אני סובלנית יותר מכם, אבל (ותסלחי לי שרית) הודעות על ניפוץ זגוגיות של מכוניות קצת צורמות לי: אלימות לא מביאה כלום - היא רק יוצרת אלימות.
 

frige

New member
לא אמרתי שאני בעד זה

פשוט אומרת, שהיום הם מרגישים יותר מדי חופשי ומרשים לעצמם לעשות יותר מדי דברים. אין לי חלילה שום דבר נגדם, כל עוד הכל בסדר והם מטיילים או קונים, אבל ברגע שזה מתחיל להטריד את בנות המקום אז זה כבר משהו אחר. ועל זה אני מדברת. לצערי, אני מכירה את זה ממש קרוב איך שחברה "נפלה" והסתבכה עם בן מיעוט ועד שהיא הוצאה מזה, זה כבר הגיע למצב ממש לא נעים. עד היום 13 שנה לא ראיתי אותה. הרחיקו אותה מכל הסובבים אותה. ועל זה אני מדברת, שפעם בלי קשר לניפוץ השמשות הם לא ממש היו מעזים להגיע ולהסתובב ככה חופשי ולהטריד, כי היו "שומרי ראש" בעיר. היום זה כבר הפכה להיות שיגרה של מה בכך. ותמיד את הבחורות שטיפת תשומת לב גורמת להן לעשות שטויות וחבל.
 

S r 35

New member
OK אני רוצה להבהיר

מבלי להיכנס לעמדות פוליטיות ולוויכוחים על אוהבת/לא אוהבת - זה לא העניין כאן. כמו שאת אומרת: צריך לעשות הפרדה ברורה בין הטרדה שהיא לא לגיטימית, מצד אף אחד
- לא חסרים גם ערסים מקומיים שמציקים לנערות ובחורות - וצריך לטפל בבעיה (כמו שכתבתי כאן, באמצעות המשטרה ו/או תגבור של משמר אזרחי) לבין שוטטות לגיטימית של אנשים שמגיעים לקנות / לטייל / להסתובב. אי אפשר למנוע מאדם שהוא אזרח המדינה כמוני וכמו כל אחד אחר כאן את הזכות הזאת. אני לא רואה בזה עניין של חופש או העזה מצידם - כמו שאחנו הולכים אליהם לטייל, לקנות, לאכול במסעדות כך גם הם יכולים. אני זוכרת שכשאני הייתי ילדה ורמת הפשיעה במגדל-העמק הייתה הרבה יותר גבוהה. אבא שלי וחבריו היו פעילים במשמר האזרחי. אני לא יודעת מה המצב היום ואם יש בכלל משמר אזרחי פעיל במגדל-העמק, אבל זה יכול להיות פתרון. כמו גם ליידע את המשטרה בעניין ההטרדות. מניסיון, יכולה לומר שמגדל-העמק מעולם לא הייתה מקום שנעים לבחורה להסתובב בו בשעות הערב (ולאו דווקא בגלל בני מיעוטים ...)
 

frige

New member
לדעתי,

זה לא הכי יפה להציג את מגדל העמק באור כזה. זה נכון שבעבר רמת הפשיעה במגדל העמק היתה גדולה ואכן המשמר האזרחי היה מאוד פעיל. היום פחות ופחות אנשים מתנדבים וחבל. בהחלט הכל גם תלוי במקומות שבהם מסתובבים והאנשים שאיתם מסתובבים בעניין ההטרדות של בני המקום. את ימי התיכון שלי עברתי כשגרנו ברסקו והייתי מטיילת המון עם חברות שלי גם ברסקו וגם בנוף העמק ובאמת שלא נתקלנו בהטרדות שאת מתארת. ת'אמת, לפחות את יודעת מי אלו האנשים, מי המשפחות שלהם, מי ההורים שלהם. באמת בלי קשר לפולטיקיה, לא חושבת שיש להם מה לעשות בשעות כאלה בעיר. אין שום סיבה. גם אני בטוח לא אתחיל להסתובב בנצרת תחתית בשעות הלילה, לא אני ואפילו לא ה"גברים" אצלנו.
 

S r 35

New member
נכון - ושוב פעם ההפרדה היא בין

התייחסות למטרידים - בעיקר בשעות הערב לבין דיעות מכלילות של "אין להם מה לחפש כאן בכלל". בתוך מגדל העמק עצמה (לא יודעת מה לגבי נוף העמק או רסקו) אני מדברת על אזור המרכז בעיקר ואזורים אחרים בעיר. חברותיי ואני כן נתקלנו בהטרדות מצד גברברי המקום - או הסביבה, לא יודעת - תאמיני לי שלא ידעתי מיהם ומי המשפחות שלהם. אני לא מציגה את מגדל העמק באור שלילי. להיפך, אני מנסה להיות שגרירה טובה שלה ולפעמים - גם היום, כשאני לא תושבת העיר, אני נתקלת בהערות סטיגמטיות עליה - הערות שאני מתווכחת איתן, כמובן..אבל, זה שמגדל העמק הייתה עיר בעלת רמת פשיעה גבוהה בשנות השבעים, זו עובדה. מצערת אבל נכונה. אני עדיין זוכרת את הפריצות לבתים כל שני וחמישי ואת כל האווירה שהייתה כאן. למרבה המזל, העיר עברה הרבה שינויים מאז. האוכלוסיה השתנתה והתחזקה - מבחינת איכות האנשים. והיום היא כבר לא מרכז פשע. אבל כמו בכל מקום, יש גם דברים לא כל -כך נעימים בעיר ואסור לטמון את הראש בחול ולהגיד שהם לא קיימים. יכולה להגיד לך שבחיפה, בשכונות השונות, יש משמר אזרחי פעיל ואני בטוחה שההסדר הזה קיים בעוד הרבה מקומות בארץ - גם מקומות קטנים ושקטים (יש לנו חברים שגרים במצפה פסטורלי והמשמר האזרחי שם פעיל מאוד)..
 

frige

New member
ולהבדיל ממך,

אני אף פעם לא ראיתי את מגדל העמק בצורה שאת כל הזמן מתארת אותה. אני דווקא מאוד אהבתי את המקום. יכול מאוד להיות שהכל באמת תלוי לסביבה שבה גודלים. לא היה לי רע בכלל ותמיד יש לה מקום מאוד חם אצלי בלב, למגדל העמק ולתושביה. מה גם שאני גרה 10 דקות ממנה וההורים שלי שם וכל עיסוקיי הם בעיר הזו, שלי. לא עזבנו את מגדל העמק בגלל המקום אלא בגלל שמצאנו עסקה נחמדה לשטח פה בתל-עדשים בזמן שעדיין לא היו שטחים להפשרה במגדל העמק וזה היה נראה לנו יותר משתלם. זו הסיבה היחידה.
 

S r 35

New member
סליחה - ראית באיזהשהו מקום שאני

שונאת את מגדל העמק או שסבלתי בה? אם הובנתי כך, זו לא הייתה הכוונה. ממש לא. הייתה ותמיד תהיה לי פינה חמה ב
למקום. עברתי במגדל-העמק ילדות נהדרת ואני בפירוש לא יורקת לבאר ששתיתי ממנה אלא יודעת להעריך את מה שהמקום נתן לי. היום אני בחיפה משיקולים של תעסוקה בעיקר - ועם כל הצער שבדבר ייתכן ונעזוב גם את חיפה ונעבור למרכז הארץ כי שם יש הרבה יותר אפשרויות - בעלי מאוד לוחץ בכיוון הזה. שרית, אני לא מבינה מדוע את נעלבת בשביל המקום. בכל מקום יש דברים טובים ורעים ולא צריך לטאטא את הרע מתחת לשטיח אלא להתמודד איתו ולנסות לתקן אותו.
 

dafgol

New member
קשה לי קצת להגיב לשרשור הזה

כי מעולם לא ראיתי או חוויתי מה שאתם כותבים פה. בשעות הערב אני לא מסתובבת במקומות האלה ולא מסתובבת בכלל האמת
בהחלט מסכימה תמיד צריך לפתוח עיניים.....
 
למעלה