מגדל חדש צומח בת"א

danezeq

Member
מגדל חדש צומח בת"א

זוכרים שסיפרתי לכם על האתר בנייה ליד בית החולים איכילוב? המגדל ממש צומח מהר - והיום גילתי שמהחלון כבר אפשר לראות את המגדל! הוא נראה באילוסרציה כבן 30 קומות בערך מגדל חדש
מישהו יודע את שמו?
 

danezeq

Member
כבר הזכרתי שהמגדל הזה מוקם באותה

שיטה שבה הוקם אוסיף אביב (שער העיר) ? (השיטה עם "הפיגומים האדומים")
 

oren*

New member
כן, גם אני ראיתי אותו - ואהבתי גם

את שיטת הפיגומים האלה (בונים מערכת פיגומים שמקיפה את הבניין מכל חלקיו, והיא בעצם נוסעת למעלה ולמטה על מערכת של מסילות אנכיות). זה אפשרי למיטב ידיעתי רק בבניינים ללא מרפסות או אלמנטים שבולטים מהמבנה (כמו בשער העיר - שהמבנה נראה בדיוק אותו דבר לכל גובהו) - בהוד השרון הקימו זוג בניינים בגובה 19 קומות ולכל קומה בנו את הפיגומים מחדש כי יש מרפסות בכל מיני צורות שבולטות מהמבנה, כך גם בפרוייקט צמרת.
 

TheIllustrator

New member
נשמע בהחלט מעניין...

וההנחה שלך, אורן, נשמעת באמת מאד נכונה... אבל נשאלת השאלה: מדוע את עזריאלי לא בנו באותה צורה? ושאלה נוספת... עד כמה שיטה זו(של "כתר" שעולה עם הבניין), של מתקן יציקה חוסכת זמן, כסף ואיך מעלים אותה עם כל קומה???(מסילות? לא נשמע לא מאד אמין... אולי פיירמן יכול להסביר לנו
?
). אורן, שאלה לי אליך... יש לך אפשרות לצלם את שני הבניינים שהזכרת ולהפיצם בפורומנו?
 

oren*

New member
מעלים אותה על ידי הוספת פסים

לאורך הבניין עם כל קומה שבונים. אין לי מושג לגבי עזריאלי, יכול להיות שיש מגבלת רוחב לבניין (עזריאלי העגול רחב יותר משער העיר לא?) או שיטות עבודה שונות. בכל מקרה את שיטת ה"פיגום הצף" (אולי ככה קוראים לזה, שמעתי את המושג הזה בעבר) ראיתי גם בבניה של מגדל המכבים בפתח תקווה (14 קומות). חיסכון בזמן אני מניח שיש כי לא צריך לפרק ולבנות את הפיגומים מחדש בכל פעם שעולים קומה, מה גם שהפיגום מעוגן לבניין עצמו ולא לריצפה ולכן יש גם חיסכון בקרשים ומוטות מתכת.
 

TheIllustrator

New member
אם אתה אומר...

אז אני מאמין. אכן, זה באמת מאד הגיוני.
"פיגום צף"... נשמע אמין. כמובן שיש חסכון בזמן ועלויות, אבל מה הוא בדיוק?(10% ממחיר ו-15% מזמן הבניה, לדוגמה...?) כן, העזריאלי רחב יותר בצורה משמעותית - אבל אני לא חושב שזהו השיקול. אורן... מה לגבי התמונות? אתה תצלם ותעלה לפורומנו???
 

oren*

New member
עוד דוגמא לבניין כזה ועוד שאלה -

אני חושב שמדובר בבניין "גלית" (אם כן אז זה חתיכת שם דפוק) או פרוייקט יד אליהו. כמו שתראו שיטת הבניה דומה לעזריאלי - מנוף עומד במרכז הבניין וסביבו בונים את הייסודות. מעניין מדוע השתמשו בשיטת בניה זו ולא בשיטת הפיגומים השניה? השערה - כי אי אפשר להצמיד פיגומים למבנה עגול (שער העיר מורכב ממבנה עגול ומבנה מלבני, אולי הפיגום היה צמוד אליו?). אנסה לברר ביום ראשון אם אני אמצא איפה שואלים דבר כזה.
 

TheIllustrator

New member
לגבי בניין גלית...

כל הקומפלקס של בניין גלית מורכב מהרבה מאד כניסות שונות בפלטפורמה שנבנתה על רחוב השלושה, ושם לכל כניסה שם אחר. אם אנני טועה, שמו של המגדל הגבוה בסוף הקומפלקס הוא אכן מגדל גלית!
(באמת שם מגעיל) שיטת הבניה דומה לעזריאלי(האם המנוף ממוקם "בתוך" הבניין או מחוצה לו?), אבל לגבי השערתך - לא נכון. שם לב... כאשר סיימו את החלק הרחב של הגייט ועברו לעגול בלבד, עדיין זה נעשה ע"י אותו "כתר" צף... עם זאת, אל תתן מזה למנוע ממך לברר על כך ביום ראשון ולספר לכולנו על הידע החדש שרכשת!
אגב... אנני זוכר כיצד בוצע המעבר מ"כתר" הבניין ל"כתר" החלק העגול של הגייט - מישהו פה זוכר כיצד זה נעשה???
 

א.א.אפל

New member
ואגב בניין גלית...

קראתי בסס"פ.קום שמדובר בבניין שבסופו של דבר יתנשא לגובה של 30 קומות... זה נכון? אמנם לא בדקתי, אבל שום דבר לא זז בבניה שלו!
 

oren*

New member
בישראל יש שיטת בניה מאוד ייחודית

בונים שלוש או ארבע קומות של מבנה מסויים, ורק אחר כך בודקים אם יש בכלל תקציב להקמת המבנה. כך עומד לו הבניין המלבני של עזריאלי עם מנוף מכוער ומוטות פלדה חלודים, כך עומד לו מרכז דן במרכז רמת גן כבר איזה ארבע או חמש שנים... העיקר שממשיכים לצייר ציורים יפים של מגדלים בגובה מאתיים ושלוש מאות מטר
 

kyle

New member
זה מזכיר לי...

כשהייתי בילווסטוון עם ההורים שלי, היה שם כביש ששיפצו. המשפצים היו בוחרים קטע בפארק, "פותחים" את הכביש ומשפצים אותו קטע אחר קטע, בשביל כל קטע הם היו צריכים אישור מהמושל, ורק אם היה תקציב הם היו עוברים לקטע הבא, וככה גם עם מקומות אחרים ועם מבנים אחרים. באותו זמן דיברנו, שבארץ, בניגוד לשיטה שכתבתי, מאשרים את כל הקטע או את כל המבנה או הכביש (להזכירכם: חוצה ישראל), ושוכחים שממשלות מתחלפות, ותקציבים מבוטלים, אבל הם מאשרים את הכל, ואז, כעבור מס´ חודשים, יש מיתון או החלפת תקציב, והמבנה/כביש/מחלף נשאר עומד חצי בנוי. מקבילים....
 

TheIllustrator

New member
זה מאחר והישראלים תמיד יודעים

יותר מכל אדם אחר!
לכן אנחנו עם הסגולה ולא הם... מי הם, חבורת מהנדסים יפנים שיגידו לנו כיצד לבנות גשרים למכביה ואולמות אירועים? מי הם ארכיטקטים אמריקאים שיגידו לנו אם לאפשר לפתוח חלונות בגורדי השחקים שלנו? מי הם אנשי הפיננסים הגרמנים שיאמרו לנו אם פרוייקט צריך להבדק כלכלית והיות מאושר לפני תחילת בנייתו? מי הם כל אנשי העולם שמעמידים פרוייקטים עצומים שנה אחר שנה - לנו יש פתרונות כחול-לבן, ושלנו טובים יותר!(עד שהם קורסים... אבל איזה יצירת אומנות הם היו עד שהם קרסו - אחחחח....) וללא ספק אורן
אתה צודק... קודים עושים חור באדמה ומתחילים לשפוך בטון - אחר-כך... נו, שיישרף העולם! מקסימום נתקע עם איזה שלד מטונף ומזוהם באמצע תל-אביב. בין כה אף אדם לא ישיף לב... העיר כבר ככה "מספיק" מלוכלכת. תמיד אהבתי את הגישה הזו... אפשר בכלל אחרת?
 

א.א.אפל

New member
../images/Emo51.gif על התשובות. בקשר למלבן של עז

ריאלי, עד כמה שידוע לי הוא ייבנה בקרוב, והוא מעוכב בגלל סכסוך עם עיריית ת"א: כשתוכנן הבניין נתנה העייריה את הסכמתה לבנייה רק בתנאי שקבוצת עזריאלי תממן קמפיין למען יציאת משרדים מהדירות והשכרת משרדים בבניינים המיועדים לכך. ככל הידוע לי, עזריאלי לא עשו את זה בינתיים ולכן הבניין מתעכב.
 

danezeq

Member
כבר שכחתם?? עזריאלי המלבן יבנה! ../images/Emo13.gif

בקרוב מאוד! ככתוב: "ויבנה המגדל המלבני של עזריאלי במחצית השנייה של שנת אלפיים ושתיים" לא שמעתם? ועכשיו באמת - הסיכסוכך הסתיים - בסוף שנת 2002 המגדל יבנה.
 

TheIllustrator

New member
שאלה מצויינת...

להערכתי, מאחר והפרוייקט תקוע כבר זמן רב, ומאחר ונדמה לי שאזור מסויים בבניין הופסק כאשר הגיע לגובה המקסימלי - הפרוייקט יסתיים בסופו של דבר כאשר יש בו בערך 13 קומות בנויות - וחבל! אבל באמת... אין לדעת, בישראל הכל אפשרי. ניתן לזה עוד כמה שנים ואז כולנו להיה חכמים יותר.
 
למעלה