מגהמוח ידידי. רציתי לברר איתך...

masorti

New member
מגהמוח ידידי. רציתי לברר איתך...

מה בדיוק ראה הנביא יחזקאל ב"מעשה מרכבה" (יחזקאל פרק א´). שים לב מה בדיוק ראה הנביא בפסוק כ"ו, ומה הזיהוי שניתן בפסוק כ"ח.
 

מגהמוח

New member
א- הוא בכלל לא ראה את המרכבה

באופן פיזי אלא זה מחזה נבואי-רוחני בלבד. (כלל - כל פעם שנביא אומר שראה משהו זה הכל בדרך של מחזה רוחני בלבד ולא ממש ראיה בעיניים. הדרגה הכי גבוהה הייתה של משה רבינו שה´ לימדו את כל סודות התורה הבריאה ב-40 יום שהיה על הר סיני) ב- לגבי מה שראה יחזקאל צריך ידע מאוד מאוד מאוד מאוד.... נירחב בכל היהדות רק כדי להתחיל לנסות להבין את מה ש"ראה" יחזקאל. - מעשי מרכבה זו הדרגה הכי הכי גבוהה ביהדות - היא הדרגה הגבוהה ביותר בתורת הסוד שהאר"י הקדוש חתם לפני 400 שנה ואמר לתמידיו לא להתעסק עם זה אלא בכתביו בלבד - יחידי סגולה ניסתרים בכל דור ועד היום יודעים ועוסקים במעשי מרכבה. כך שמה שכתוב ביחזקאל פרק א´ זה רק התחלת ההתחלות (יש לגבי זה כלל - "אין מיקרא יוצא מפשוטו" אז מי שרוצה לישאול על מעשי מרכבה - אבוד לו. הוא צריך להיות גאון עצום בתורה ורק אח"כ לנסות ולגעת בקבלה שמעשי מרכבה זה שיא הקבלה. כך שלהסביר לך את הכתוב או את סתירות בכתוב ודאי שאינני מוסמך)
 

L7

New member
אף אחד לא ראה נס פיזי.הכל משלים

וסיפורי מעשיות.
 

masorti

New member
בוא ואעזור לך...

בפסוק כ"ו נאמר: "ועל דמות הכסא דמות כמראה אדם עליו מלמעלה." זה לא משנה האם הנביא ראה את הדמות במציאות או בחלום או בהתגלות רוחנית. השאלה היא פשוטה: מי הוא בדיוק אותו אדם? והאם הכתוב בפסוק כ"ח עוזר בפתרון השאלה? אני לא רואה למה צריך את תורת הקבלה כדי לדון בפסוק. ואני גם לא מבין למה צריך להיות גאון עצום כדי לדון בו. דרך אגב, איפה יש סתירות בכתוב? אני לא נתקלתי בהן.
 

מגהמוח

New member
על סתירות בכתוב דיברתי

בכלליולת על כל הכתובים בנבואות הנביאים. ושוב פעם - אתה רוצה תשובה פשוטה לגבי דמות האדם שראה יחזקאל תפתח ספר יחזקאל "עם לועז" שם תקרא באריכות יתר מה יחזקאל "ראה". מה משמעות הדברים? גם הספר "עם לועז" לא יסביר למה ניבחרו דמויות אלו שיחזקאל ראה אלא יסביר רק את מה שהוא ראה. מה משמעות הסמלים והדמויות שאותם "ראה"? זו מהות תורת הקבלה ומעשי מרכבה.
 

masorti

New member
ולמה קשה לך לתמצת בשלושה משפטים?

תסביר בכמה משפטים מה יחזקאל ראה. (ולא שאלתי למה הוא ראה דמות כזו ולא אחרת, אלא רק מה הוא ראה) הרי לא אסרתי עליך לקחת רעיונות מספרים שכבר התפרסמו.
 

מגהמוח

New member
להסביר במספר משפטים? בבקשה!

יחזקאל ראה דבר מזהיר כאבן ספיר והוא כדמות כיסא, ועל דמות הכיסא ראה דמות כמראה אדם על הכיסא ממעל, והוא רמז על האל ולכן אמר "דמות כמראה" לומר שאין לו דמות כלל אבל אמרו בלשון דמות כדי לסבר את האוזן שראה את "השכינה" נוסעת מבית המיקדש כמלך היושב בכסא על המרכבה ולכן השתמש בלשון "דמות אדם" כי ראה מראה דמות "כבוד ה´" כמלך היושב בכיסא על המרכבה הנוסעת מבית המיקדש מובן? ושוב פעם למה ראה דווקא מרכבה? למה ראה דווקא כיסא? זה כבר תורת הקבלה
 

G o v er n o r

New member
"למה ראה דווקא מרכבה? למה ראה

דווקא כיסא?" מדוע דווקא מרכבה? לא סביר שילך רגלי ויאבק את מנעליו מדוע דווקא כסא? אלא מה רצית, אמבטיה? כל אלה הם סממני שלטון ושררה של מלכים בשר ודם. קבלה בגרוש...
 

מגהמוח

New member
ברור. למה מישהו ציפה ממך

לתגובה רצינית על העניין? אתה אנטי-דת, אינך מבין בקבלה כלל ובא ואומר קבלה בגרוש... אין מה לומר - הולמים אותך תגובות כאלו.
 

L7

New member
מגה מח אתה אורח בפורום אנטי דת

אז תתנהג כאורח.
 

מגהמוח

New member
../images/Emo59.gifיש אימרה מפורסמת האומרת:

"אורח בא לאורח - בעל הבית בורח"
 

G o v er n o r

New member
מיקרומוח ידידי, מה מראה

ה- scoreboard? איני אנטי-דת. אני אנטי אידיוטיות ופאגאניזם...
 

masorti

New member
אתה סותר את עצמך...

אתה מסכים שיחזקאל ראה משהו שדומה לאדם. אתה גם טוען שמדובר באל, ושזהו האל שהוא חסר דמות. אז תחליט... איך יתכן שמשהו חסר דמות נראה לו כאדם? בהמשך אתה מנסה לטעון שבעצם הוא לא ראה אדם, אלא השתמש בתיאור הזה רק כדימוי ספרותי כדי לסבר את האוזן. אז האם הוא ראה דמות אדם או לא? (ולענייננו לא משנה האם ראה בפועל או בעיני רוחו בחלום או בחזיון) נ.ב. לא ממש משנה לענייננו האם מדובר במרכבה או בכסא. אז לא צריך שתפרט בתורת הקבלה. לא ממש
 
למעלה