מגה שרשור להחייאת הפורום

מגה שרשור להחייאת הפורום

שלום לכולם, אתמול בערב קיבלתי טלפון ממנהל אשכול מוזיקה בתפוז. חשבתי בלב "שיט, שוב לא יצא לי לכתוב תקופה בפורום ואני הולך לקבל בראש", אבל האמת שהפעם הוא רצה לדבר איתי על נושא אפילו יותר רציני: הפורום שלנו כבר לא מספק את הסחורה. הגענו למצב שנכתבות בחודש פחות משליש ההודעות שאמורות להירשם כאן. מה קרה לפורום הזה? זו שאלה שאני שואל את עצמי כבר לא מעט זמן. הפורום הזה התחיל כקומונה ותפס בתוך זמן קצר תאוצה גבוהה מאוד ביחס לקהילה בסדר גודל של קומונה. הדבר לא נעלם מעיני מי שניהלה בזמנו את אשכול מוזיקה בתפוז, והיא פנתה אליי בהצעה להפוך את הקומונה לפורום. בהתחלה לא הסכמתי, כי לא רציתי "להתחרות" בפורום הרגאיי הפעיל מאוד שהיה בזמנו בוואלה. אבל המחשבה שהנחתה אותי בסופו של דבר הייתה ההזדמנות הגדולה לקדם את הרגאיי בארץ בפלטפורמה גדולה וחשובה כמו תפוז אנשים. ומה קרה מאז? אנשים שהיו קבועים הפחיתו/הפסיקו לכתוב כאן, אבל לי אישית זה לא הפריע, כי בכל אירוע רגאיי אני רואה אותם. הם חברים שלי. אם אנחנו לא מדברים כאן על מה שקורה אנחנו מדברים שם. אבל בינתיים הפורום הזה מאבד נקודות, ובינתיים המצב לא נראה טוב. אפשר להתחיל למנות את הגורמים למצב הזה - פייסבוק תופס חלק נכבד מזמן האינטרנט של האנשים, כל אחד בעניינים שלו, פחות הודעות נכתבות ובהתאם תדירות הכניסה של אנשים לפורום יורדת. אני אומר את האמת (ואמרתי אותו דבר גם למנהל האשכול): אני צופה ירידה כללית גם בכמות האנשים באתר. אבל כל אלה לא באמת משנים את המצב הקיים, ואני כאן כדי לשנות אותו, לא סתם לדבר. אני יודע שאני לא היחיד שהמצב הקיים מפריע לו, אבל מה אנחנו עושים כדי לשפר אותו? זו לא סתם שאלה, תחשבו על זה. בכל אופן, כרגע מדובר על חודש ניסיון - אם נצליח לשקם את הפורום ולהחזיר אותו לימיו הטובים יותר, הפורום ישרוד. אם לא, אמר, יהפוך הפורום לקומונה. כמובן שאם זה יהיה המצב הקומונה לא תהיה בניהולי. אני לא רואה כל טעם בכך, ואני מודע לחשיבות שקיימת גם היום בנוכחות של הז'אנר הזה בפורום בתפוז. אני לא אתן לפורום הזה 'לגווע ברעב' ולמות מחוסר עניין לציבור. לטוב ולרע, מה שלא יהיה, אני מתכוון לפעול בכל הרצינות להחזיק את הפורום הזה, ואני חושב שכל מי שאוהב רגאיי ודאנסהול בארץ הזאת צריך להיות באותו איתנו בעניין! פעם כל כך אהבנו לדבר, להתווכח על מה שאנחנו מבינים בו הכי טוב, להמליץ על דברים שלא הכרנו, לספר חוויות על מה שקורה ברגאיי בארץ ובעולם - וכל זה ביותר מפורום אחד! אני לא רואה את זה קורה יותר באף פורום, ואני אומר - למה לא כאן? מה אתם יכולים לעשות כדי לעזור להחזיק את הפורום הזה? *ליחצן בטירוף: תמשיכו לעשות את זה, במיוחד אם אתם מה שאנחנו קוראים לו פרומוטרים. בתפוז עוברים אנשים שלא תמצאו ברשימת החברים שלכם בפייסבוק ו/או באתרים אחרים, ואתם רוצים אנשים כאלה בדאנס שלכם. למה? כי אתם מיחצנים אותו ואתם רוצים הרבה אנשים במסיבה שלכם, זה למה! *להמליץ: אני שומע רגאיי כל יום, כל היום, ואף פעם לא נמאס לי לגלות דברים חדשים. גם לכם? מעולה! לינק אחד ביו טיוב למה שמתנגן אצלכם עכשיו במחשב, העתק הדבק, שם השיר בנושא. זה כל מה שאני מבקש. תודה! *קראתם כתבה מעניינת? ללא מעט מאיתנו יש חברים ג'מייקניים - קיבלתם עדכון חם? ספרו כאן על זה. אם יותר משלושה אנשים שעושים את זה עכשיו יעשו את זה, האש תמשיך לבעור. אם יש לכם עוד רעיונות ספרו לי, הראש שלי תמיד פתוח! טוב, ועד כאן לענייני חירום. בואו נדבר על מה שקורה לאחרונה בז'אנר שאני חי 24/7 48/4:
סיכום 2009: רק סטלנים כבדים כמוני מדברים על סיכומי שנה שלושה חודשים אחרי שהשנה החדשה כבר התחילה חח. האמת שבשרשור סיכום השנה שהיה אצלנו בפורום בינואר חיברתי משהו גדול על איך שהשנה הזו עברה מנקודת המבט שלי. אבל הכל נמחק!!! ולא היה לי כוח לכתוב שוב... לשמחתי אלעד ובזוקה כתבו את כל מה שלי היה בראש על השנה הזו כמעט, אבל אני רוצה להוסיף עוד שתי נקודות, אחת רצינית פחות ואחת יותר: *מעבר לכל הגולי-גאזה טינג, שכבר שלוש שנים לא מפסיק לשגע את ג'מייקה ועולם הרגאיי (אם כי עושה רושם עכשיו שמתחיל לדעוך קצת, בעקבות קונצרט השלום שקארטל ומבאדו הריצו בדאון טאון קינגסטון בסוף השנה...), מישהו עוד שם לב לתהליך ההתחרדות שאלפנט מאן עובר? חח תחשבו על זה, תקשיבו לטיונים שלו. מה שהתחיל כטיונים מגוחכים ב2004 (כמו Too Bad Mind), מקבל משמעות חזקה מאוד בשירים שיצאו בשנה שעברה כמו Bless We More, Valley Of Death. חח אלי ממש נוצרי אדוק אה?
ותראו את הקליפ הבא, שיוביל אותי לנקודה הבאה: http://www.youtube.com/watch?v=gAgfSrrlnZI *שימו לב לשינוי הדרמטי לטובה באיכות הקליפים בג'מייקה בשנתיים האחרונות, ובעיקר ב2009. אין ספק שבתעשיית הדאנסהול והרגאיי בג'מייקה לוקחים את נושא המדיה מאוד ברצינות, וזה כיף לראות. מעבר לקליפים, ואת זה קצת יותר קשה לנו לראות, יש גם שיפור בטלוויזיה הג'מייקנית (שבפעם האחרונה שבדקתי הייתה נראית כמו רשות השידור, בימים אפילו פחות טובים מהיום). הצעירים משתלטים על המדיה ועולות תוכניות מוזיקה וריקודים מאוד מעניינות, למשל In The Dance - תוכנית שהיא בעצם מסיבה אחת גדולה ומרובת משתתפים, המציגה את הריקודים והשירים הכי חמים מהיארד. באחד הפרקים לקחה חלק גם הדאנסהול קווין של ישראל, בחורה בשם גל תורן. תראו: http://www.inthedanceshow.com/
רגאיי ישראלי: מסתבר שעדיין יש דבר כזה! כשפתחתי את הפורום הזה, רגאיי ישראלי היה מבחינתי גולת הכותרת שלו, וזה כי להקות כמו קנגרו, איאם ואחרות היו במרכז ה"סצינה". גם היום יש לנו מספר של להקות שממשיכות לעסוק במלאכה, ואני יכול רק לקוות שנזכה לשמוע בקרוב את התוצרים. אני מבטיח לבוא להופעות כשיהיו! בכל מקרה, למי שלא יצא עדיין - תורידו את האלבום החדש של פישי הגדול, "החיים בבלוק", בחינם! האלבום הזה הוא בעיניי הוכחה שהכל עדיין קורה כאן. תקשיבו למילים, ותראו כמה בקלות אפשר להתחבר לשירים באלבום הזה. אמיתי! לא שוכח לציין בהזדמנות הזו את האלבום של "הספיישל", שכבר דיברנו עליו לא מעט בפורום, אבל אני לא חושב שיצא לי לשבח אותו מספיק. הפקות וטיונים שמשווים קו עם החדשנות של המוזיקה הג'מייקנית של היום, ועם זאת בהגשה שמאוד מתאימה לחיי היום יום שלנו. ואם למישהו לא יצא לראות: http://www.youtube.com/watch?v=rlSE_wq0k-g ו...אם כבר, חייב להגיד מילה טובה ל"פרודוקס", ההרכב של נצ'י נץ', חבר הפורום, חבר הספיישל, חבר - אבל בלי קשר לגילוי הנאות הזה, איזה אלבום. אולי עוד ארחיב מתישהו, אפילו שזה לא בהכרח נושא הפורום, אבל ללא ספק עם הרבה השפעה. מצוין!
2010 בסימן old time something come back again: ואחרי שלושה חודשים מתחילת השנה אפשר להתחיל לדבר ברצינות על התהליכים שעוברים בג'מייקה ב2010, במילה אחת: different. צריך להבין, שנה אזרחית בג'מייקה היא ממש לא סתם מספר. התקופה של לפני ואחרי השנה החדשה, נחשבת לאחת התקופות העמוסות ביותר בהוצאות של סינגלים ורידימים חדשים באי, התיירות בשיא והמסיבות הכי חמות (חוץ מבקיץ אולי). ומה היה לנו עד עכשיו? פתחנו את השנה עם סינגל ראשון של מי שנחשב למפיק מס' 1 באי בשנים האחרונות, Stephen 'di genius' Mcgregor, שיר בשם Cyaan Friend Again. אומרים שהשיר הזה הוא דיס על וייבז קארטל (שעבד מאוד בצמוד לסטיבן), וגם על דון קורליאון (שהיה המפיק הכי חם באי עד שבא הבן של פרדי וקרא תיגר). ונראה שהשנה הזו ממשיכה עם המון חידושים ומחוות לתקופה הכי מגניבה שהייתה ותהיה בדאנסהול, הארלי טינג. היו לנו כבר חידושים לBoops, Duck, וגם רידים שנותנים מחווה לראגא בסטייל שלהם ובראשם DNA המעולה, ויש גם את Almshouse, Jump Start ועוד. בקרוב ארחיב ב
 
and that is all

אשמח מאוד לראות אנשים שהיו כאן פעילים יותר בעבר, אנשים חדשים. המקום הזה צמא לכך, רק תמשיכו! מבחינתי זו רק ההתחלה, אני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי להחזיק את הפורום הזה בחיים. מה איתכם? RESPEK IN ALL ASPECT, שיידי.
 

ב ז ו ק ה

New member
אתה צודק לגמרי

אני באופן אישי תמיד בודק מה חדש פה, ומידי פעם מוסיף כמה דברים - אך לא כמו בעבר בגלל חוסר זמן שהולך רובו אלוהים יודע לאן. זה פורום שחשוב שימשיך להתקיים למרות כל מה שכתבת (פייסבוק וכו'). ראיתי אותו נולד, ולא בא לי לראות אותו מת. בכלל לא. ולכן הייתי מאד רוצה שכל מי שמבקר פה, שיוסיף משהו - גם אנשים שרק נכנסים לקרוא - ואני יודע שיש לא מעט כאלה. כל אחד יכול לתרום. כל אחד יכול לפתוח דיונים או לשתף בכל דבר שנוגע למוזיקה הזו. ידענו זמנים טובים יותר כאן, ואפשר להחזיר אותם בכיף. זה לא קשה. לקחתי באופן אישי את מה שכתבת שיידי ואני מתכוון ליישם. בסופו של דבר זה עוד ערוץ מידע ליגיטימי לרגאיי שחשוב שיישמר בחיים. GUIDANCE!!
 

eladw10

New member
נרתם לעזור

בנושא של המלצות אז- רגאיי ישראלי- ממליץ בטירוף על האלבום של התקווה 6- אפרוקליפטוס. עד היום לא שמעתי הרבה דברים שלהם, וגם לא קניתי את האלבום הראשון שלהם (את זה אני עדיין לא יודע להסביר). עד שלפני שבוע בערך הלכתי לחנות דיסקים וקניתי את הדיסק שלהם. אלבום מצוין. אשמח אם מישהו ימליץ לי על רגאיי בעולם- את אמני הרגאיי מחו"ל שאני מכיר אפשר למנות על יד אחת אני חושב.
 
ריספקט

בשבוע הבא אני אעלה שרשור עדכני שמסקר את כל האומנים הנשמעים ביותר בג'מייקה בימינו. הרבה זמן לא עשינו משהו כזה...
 

eladw10

New member
עוד המלצות ישראליות

דברים שהם חדשים יחסית- ספיישל- אוסף של חמישה אמנים, כל אחד בפני עצמו הוא זמר מצוין. מומלץ ביותר. האלבום של קוטג'- אמנם לא כל האלבום רגאיי, אבל אלבום מצוין בהחלט.
 

jrbrown

New member
FUBU

הסצינה הזאת בשבילנו הכל ואנחנו צריכים לטפח אותה אם אנחנו רוצים שהיא תמשיך להתקיים. Ca one ya name FOR US BY US
 

rudeboy

New member
חשוב ביותר.....

הפורום שנותן המון אינפו במיוחד לדור הצעיר של הרגאיי, ועושה את זה כבר מספר שנים. אני מידי פעם כותב כאן, בזמן האחרון באמת שלא יצא לי, אבל אני משתדל לעקוב גם כשאני לא רושם תגובה על מה שהולך כאן.... אז כולם לעזור, כי חשוב שהפורום הזה ימשיך לעבוד, המון אנשים שאני יודע אישית עליהם נכנסים לכאן ושומעים על מסיבות, מוזיקה חדשה, מכירים חברים שאוהבים את אותה המוזיקה שהם אוהבים..... הודעה אחת מכל אחד שנכנס תעזור אני בטוח, אני מתחיל כאן. ועל הדרך - לינק למיקסטייפ של רודבוי סאונד, שתוכלו להוריד ישירות כאן, אני יעשה את זה בשרשור נוסף אם זה בסדר מבחינת המארגנים כאן, וכל מי שיוריד - לתת בתגובה, אנחנו נשתדל להעלות לכאן כל שבוע מיקסטייפ אחד לפחות למשך החודש הקרוב. כבוד שיידי בזדל וכל מי שמנהל תעניין כאן - עבודת קודש אין ספק!
 

SoftMachine

New member
הפורום חשוב לקהילה!

מקום מצוין להתעדכן מה קורה לא רק בסביבת החברים המכרים המשפחה וכו', אלה גם דרך האינטרנט בו נגישות לאינפורמציה שלא ניתן להיחשף תמיד אליה בשאר הערוצים. בשל זאת הפורום מקום חשוב מאוד לקהילת חובבי המוזיקה שלנו, מקום בו כל אחד יכול לכתוב, לידע לשאול (כמה אנשים שאלו פה שאלות שגם אתם רציתם לשאול!?), לקרוא, להתעניין ולהשאיר תגובות אני מאוד מקווה שאלו עם האחריות על הדבר ישימו דעתם בזאת שיכול להיות שכמות התנועה או בכלל הקהילה לא גדולה, אך בהחלט קיימת וחשובה, וכן הפורום הזה חשוב בשבילה. כאחד שמתעדכן יומיומית במספר רב של פורומים בתפוז שעינייני בהם, אני עומד מאחורי דעתי שחשיבות פורום זה לא יורדת מחשיבותו של פורומים אחרים שאני מתעדכן בהם שבהם התנועה גדולה יותר. לכל חברי הפורום, המשיכו לקרוא ולהתעדכן, ג'ה בלסס
 

Killo Vat

New member
אני עוכב כאן כבר לא מעט זמן

אני מאד אוהב רגאיי ואימצתי לעצמי כמה וכמה מההמלצות שניתנו פה. העניין הוא שאין לי כל כך מה לחדש, כך שאני רק סופג. אבל ברור שקהילה לא יכולה להתקיים מבלי שיהיו בה דיונים.
 

tabasco11

New member
SUPPORT DI TING

הרבה זמן לא יצא לי לכתוב, למרות שאני בודק בקביעות הודעות, לדעתי הדעיכה של הפורומים, ולא רק זה ספציפית בכלל באה בעקבות הרשתות החברתיות, בפייסבוק למשל כל אחד יכול להקים קבוצה לנהל אותה לפי איך שנוח לו ולווסת את הכמות וסוג חברים בו לפי הקהל יעד שיש לו אינטרס שיהיה חלק מהקבוצה.... טוב אין לי כוחות לחפור על זה יותר מדיי העניין הוא שכן חשוב לשמור על הפורום בפעילות, נכנסים אליו הרבה יותר אנשים ממה שנראה לכם וחשוב לעדכן ולחלוק מידע... קיצור- תחלקו מידע!! RESPEK SHADI & BAZDAL AH DI MENEGGAZ BASCO SEH SO
 

smadicris

New member
forum

יאמאן, אומנם מעולם לא כתבתי פה באופן עקבי אבל הפורומים בארץ בהחלט דועכים עם כל הפייסבוקיאדה שמסביב. בנוסף, הדור שלנו שהקים את הפורומים בוואלה-רגאייסיאו-תפוז כבר עסוק מעל הראש עם החיים ... :) מה שאמור לקרות זה שהדור הצעיר יותר ייקח את המושכות ומי כמונו יודע שכשאתה מתחיל להכנס לעולם הזה אתה צמא לידע ודיונים וכו' ואז לא צריך הודעות מוטיבציה כי הדברים זורמים מעצמם. אני מנהל את הפורום ברגאיי סיאו כבר שלוש שנים וכמות הת'רדז שפתחתי השנה זעומה ביותר. ah juss suh de ting set אניווי, גוד לאק וריספקט למנהלים, פורום זה דבר חשוב לסצנה, הרבה יותר מפייסבוק bless
 

benherut

New member
big up

ביג אפ שיידי בזדל זבולון דאב וכל מי שתורם לפורם כמו שפאדר רמי אמר עבודת קודש תשארו חזקים מי ברדרן אני ינסה לעזור כמה שיותר
big up!!!!!!!
 
למעלה