מגורים באירופה במדינה שונה מהמדינה בה אני אזרח

מגורים באירופה במדינה שונה מהמדינה בה אני אזרח

שלום.
ברשותי אזרחות רומנית, ואני קצת מבולבל בנוגע לנהלים במידה ואבחר להתגורר במדינה אחרת באיחוד האירופי.
לפי הבנתי, על מנת לקבל תעודת זהות רומנית עליי להתגורר ברומניה, וללא תעודת זהות רומנית כל פנייה לרשויות רומניה(למשל לצורך חידוש בדרכון) צריכה להעשות באמצעות דרכון של המדינה בה אני תושב. כרגע מדובר בישראל, אבל מה קורה במידה ואעבור לגור במדינה אחרת באיחוד האירופי? האם עליי להמשיך ולהחזיק בדרכון הישראלי?
 

La Milagrosa

New member
אנסה לענות, כי אני בסיטואציה דומה.

אבל לפני שאני מתחילה קח בחשבון שהתשובה שלי בעירבון מוגבל, גם בגלל שהיגרתי לאירופה לפני שנים רבות (והרבה חוקים השתנו מאז) וגם כי אני לא אזרחית רומניה.

אני מחזיקה באזרחות גרמנית ומתגוררת שנים בספרד.

עד ינואר 2013, לא היתה אפשרות להוציא תעודת זהות גרמנית למי שלא חי מעולם בגרמניה. לכן, עד אז התנהלתי תמיד עם הדרכון הגרמני בכל פניה לקונסוליה הגרמנית במדריד. לא היו בעיות מיוחדות עם זה. ב-2013 הוצאתי תעודת זהות בקונסוליה הגרמנית.

הדרכון הגרמני אף שימש אותי לצורך הוצאת תעודת תושבות קבע בספרד, על כל המשתמע ממנה (זכאות לגור ולעבוד בספרד, כיסוי ביטוחי של מערך הבריאות הממלכתי וכו'). הדבר הזה, למיטב ידיעתי, הרבה יותר מסובך היום משום שקודם כל ידרשו ממך חוזה עבודה, שבלעדיו לא תקבל שום מעמד קבע בספרד. אולי במדינות איחוד אחרות זה אחרת.
 

BigBadWolf

Member
באנגליה אני נחשב תושב מהרגע שיש לי כתובת מגורם קבועה

עם דרכון גרמני אני תושב אנגליה מהרגע שיש לי כתובת מגורים קבועה וגר שם רוב הזמן. לא הייתה שום בעיה לקבל את הביטוח בריאות חינם הממלכתי, לפתוח חשבון בנק או לקבל מספר עובד לצורכי מס.
 

BigBadWolf

Member
כרגע עוד אין ברקזיט ועד שזה יקרה אני כבר אחזור לארץ

ואפילו אם לא, הם בטוח יתנו טווח של איזה שנתיים - שלוש להתארגן אחרי תאריך החתימה.
 

pichinan

New member
תשובות

1. אין כל בעיה לאזרח רומני או כל אזרח אירופאי אחר לעבור להתגורר ברחבי הא"א, לא משנה היכן הם מתגוררים טרם המעבר. גם דרכון וגם תעודת זהות הם מסמכים המעידים על אזרחות אירופאית ויכולים לשמש אותך בעת המגורים במדינה בה תבחר. החל מ 2015 גם תעודת אזרחות ממדינת המקור יכולה לשמש במידה והיא מכילה תמונה.

2. לגבי חידוש דרכון - ניתן לחדש בכל מדינה בה אתה אזרח או תושב חוקי. אם אתה תושב ספרד, תוכל לחדש דרכון רומני בשגרירות רומניה בספרד, בישראל או ברומניה עצמה. לגבי תעודת זהות, זה תלוי בכל מדינה בגלל הסטטוס הלא קבוע שלה. במקרה של רומניה תאלץ לעבור עם הדרכון.

3. לגבי האם עליך להמשיך להחזיק בדרכון הישראלי, לא ברורה השאלה. האם אתה מעונין לוותר על האזרחות הישראלית? אם כן, אתה יכול לעשות זאת עקרונית כי אתה בעל אזרחות נוספת, אבל תחשוב על אורך ההליך וההשלכות.
 

La Milagrosa

New member
אנטי פייסבוק, אתה חתיכת בהמה

אנשים השקיעו פה כדי להסביר ולענות לך, ואתה אפילו לא טורח להגיד תודה.
עם גישה כזאת יילך לך ממש טוב באירופה.
 

BigBadWolf

Member
למה את משתלחת ככה, עברו בסך הכל יום וחצי משאילת השאלה

 

La Milagrosa

New member
יום וחצי זה הרבה זמן

בתור אחד ששואל שאלה, הייתי טורחת לחזור לקרוא תשובות ולהודות למי שענה.
 
למעלה