מגורים ללא-זכאים לתעודה/דרכון

trigotrigo

New member
מגורים ללא-זכאים לתעודה/דרכון

אירופאי.. אני לא ממוצא שמקנה לי תעודה אירופית. איך בכל זאת אני יכול למצוא סידור שיאפשר לי לשהות באופן חוקי (אני אשמח אם תוכלו גם להסביר על הענין הכלכלי הטמון פה) במערב אירופה (אנגליה/אירלנד/צרפת/בנלוקס). אני מדבר כרגע רק באופן כללי, אבל אני אשמח אם זה יוביל אותי לאנשהו.
 

berlinale

New member
יש המון דרכים

קודם כל, לכל מדינה יש מדיניות של מתן אשרות עבודה לעובדים זרים במקצועות מבוקשים - בדרך-כלל אחרי שמעסיק מוכיח שהוא לא הצליח למצוא עובד במדינה, הוא מורשה להוציא אישור עבודה לאדם. כלומר: א. לברר בכל מדינה שבה אתה מעוניין מה המדיניות להוצאת אישור עבודה; ב. ליצור קשר עם מעסיקים פוטנציאליים שאולי יסכימו לתת לך חסות על אשרת עבודה, במדינות שבהן קיימת מדיניות כזו. שנית, קיימות אשרות שהייה שלא כאשרות עבודה: - אשרות סטודנט - אשרות שהייה למי שנישא לבן אותה המדינה - לאנשים הרוכשים מספיק נכסים, או המוכיחים כי אין להם בכלל תלות במדינה מבחינה כלכלית, קיימת אפשרות לקבל אשרת שהייה בשל כך. מדובר על השקעה של כמה מיליונים. שוב, זה משהו שצריך לברר מול הרשויות של כל מדינה בנפרד.
 

trigotrigo

New member
אני מדבר כצעיר שמסיים תואר ראשון

כלומר, אני עוד לא עכשיו, אבל אחרי שירות צבאי שיהיה או בעתודה או לא, בכל מקרה אני מתכוון ללמוד תואר ראשון בארץ לפני כל דבר אחר. לגבי אישור העבודה ואשרת הסטודנט - באילו עבודות מדובר, על רגל אחת? והאשרה - האם ניתנת אפשרות למלגה גם לסטודנטים זרים? ידוע לכם באילו תארים יש לי יותר סיכוי להתקבל ללימודים בחו"ל, ומשפטים באופן ספציפי?
 
שים לב שאשרת סטודנט

מיועדת בד"כ לסטודנטים, ז"א שאתה לא יכול לעבוד במשרה מלאה בד"כ. בבריטניה אתה רשאי לעבוד רק 20 שעות שבועיות. העבודות, כמו כל עבודת סטודנטים וחצי משרה, בד"כ מלצרות/מכירות. מלגות הם לא עסק קל אתה יכול לברר ב- British Council ברמת גן. המלגות הן בד"כ לא מלאות. סיכוי להתקבל - תלוי בציונים שלך מהתיכון.
 

berlinale

New member
אז ככה

- עתודה: זה לא קשור לנושא הפורום, אבל אני מייעצת לך נגד, אלא אם זה משהו מאוד אטרקטיבי. את "חלום חול" שלך, אם קיים חלום כזה, זה סתם ידחה שכמה שנים, ובאירופה לא ממש מתפעלים משירות קבע כחלק מקו"ח. אחרי הצבא אתה גם תהייה יותר סגור על עצמך מה אתה באמת רוצה לעשות. דווקא משפטים - אם אתה בטוח שאתה רוצה להיות עו"ד, אולי כדאי ללמוד בעתודה: * סטאז' בתנאים לא פחות גרועים וייתכן אפילו טובים יותר, מחבריך ללימודים * חופשה ללימודים לבחינות לשכת עוה"ד * עבודה בפרקליטות הצבאית והזדמנות תיאורטית לעבוד על תיקים מעניינים וחשובים בתור עו"ד יחסית מתחיל; הכרות עם עו"ד אזרחיים רבים דרך העבודה. * והבנתי שהצבא גם מממן את לימודי המשפטים, אז בכלל. - בכל מדינה יש מדיניות שונה לגבי כמות העבודה המותרת תוך כדי לימודים כסטודנט. - בכל מדינה יש מדיניות שונה לגבי מה הם מגדירים כמקצועות נדרשים. בדרך כלל מדובר על מקצועות רפואיים והנדסיים. אבל לא הייתי הולכת ללמוד מקצוע לפי מה שנדרש במדיניות הגירה (או בגלל שהצבא רוצה אותו): מדיניות הגירה משתנה ובכל מקרה, אחר כך אתה תקוע עם מקצוע שלאו דווקא חלמת עליו לכל חייך. - בכל מקרה, מדיניות הגירה בטח תשתנה ברוב המדינות עד שאתה תסיים את הצבא, בעיקר אם תלך לעתודה. - גם עלות לימודים שונה ממדינה למדינה. אם אתה מדבר על משפטים - המערכת הכי דומה לישראל היא אנגליה/ויילס ושם גם הכי כדאי ללמוד משפטים, אבל שם הלימודים מאוד יקרים (כמה אלפי ליש"ט לשנה) ואין סיכוי רב למלגות, בטח שלא בתחום כמו משפטים. לעומת זאת, במדינות אחרות (למשל צרפת, גרמניה) הלימודים הם בעלות סמלית בלבד; אתה תצטרך לדאוג בעיקר לעלות המחייה שלך (ויש לך גם אפשרות למלגות).
 

trigotrigo

New member
הניסיון שנרכש בצבא הוא הפקטור

כלומר, אני לא אכתוב שעשיתי קבע, אלא שאת הסטאז' עשיתי בצבא, כלומר, כדי לציין שיש לי נסיון משפטי. לא משנה לי לחכות כמה שנים, לא חשוב לי באיזה גיל - השיקול שלי יותר מתמקד בין לנסות תחילה דרך לימודים לבין לבדוק תנאים של הגירה בלי קשר לאשרת סטודנט. כמובן שאם אני אעשה שירות רגיל בצבא אני לא אלמד משפטים אחר כך, כי יהיה לי קשה למצוא מקום עבודה לסטאז'. ייתכן שאפנה לכלכלה או מדעים מדויקים. לגבי הלימודים בחו"ל - אמנם אני מוכן להשקיע בשביל ללמוד גם בגרמניה או צרפת, אבל החשש העיקרי שלי הוא שלא אסתדר עם השפה. עם אנגלית אין לי בעיה, אני מדבר כמעט כשפת אם, אבל צרפתית וגרמנית אני אצטרך ללמוד קודם, וייקח לי הרבה זמן לשלוט בשפה ברמה שמאפשרת לימודים באוניברסיטה - אלא אם כן יש לימודים באנגלית לסטודנטים זרים?
 

berlinale

New member
שוב

- יש בגרמניה ובצרפת (במקצועות מסוימים) לימודים באנגלית אבל דיה צרה לשעתה - נדבר שוב בעוד 3-5 שנים. - וחוץ מזה: מי אמר שכל כך קשה ללמוד את השפה המקומית ברמה אקדמית? שנה גג לוקח לרוב האנשים להגיע לרמה שהם יכולים ללמוד באוניברסיטה (מרמת אפס בלימודים אינטנסיביים של יומיום). ואם יש לך שלוש שנים בצבא, ואולי כג'ובניק, אז יש לך המון זמן ללמוד - 3 שנים (אמנם לא אינטנסיבי, אבל בכל זאת).
 

trigotrigo

New member
בשירות הסדרי אני לא אהיה ג'ובניק

כלומר, לא שאני נגד ג'ובניקים, פשוט המסלול שאני הולך לעשות הוא לא כל כך ג'ובניקי ולגבי השפה - ציינתי שאני חושש שאני לא אשתלט על השפה. לא אמרתי שקשה ללמוד אותה. אבל תודה!
 
שירות צבאי נתפס כאן אחרת

בכל מדינה באירופה יש עולם מושגים שונה. בבריטניה, השירות הצבאי הוא לא שירות חובה ומי שמגיע לצבא (ואפילו לסנדהרסט) הוא או אצולה בכירה (ואז הוא לא מחפש עבודה) או מישהו שלא הצליח להגיע לשום דבר. עבודה בצבא לא נחשבת כאן לנסיון משמעותי. בניגוד ל- berlinale אני חושב שהדמיון בשיטות המשפט הוא מיתוס (עם השנים ישראל אימצה דוקא חקיקה גרמנית) ופחות רלבנטי.
 

trigotrigo

New member
שוב, אני לא מציין כשירות,

אבל אם ישאלו אותי איפה רכשתי ניסיון אני אצטרך להגיד, נכון? יופי! אז אני אומר שהייתי בפרקליטת, זה לא קשור לשירות, לפחות לפי מה שאני מנסה להגיד.
 

noa scotland

New member
צריך לקחת בחשבון שבכל מקרה

תואר ישראלי במשפטים הוא לא מספיק מחוץ לגבולות ישראל. חייבים לעשות קורס "הסבה" למשפט המקומי (למשל, המשפט האנגלי באנגליה, הסקוטי בסקוטלנד), וזה אומר תוספת לימודים של מינימום 6 חודשים.
 
למעלה