מגיע לנו .........

מגיע לנו .........

אני מתגורר בישוב כפרי הדרך ממנו וחזרה אל העיר הקרובה כאשר אינך ממונע מתנהלת בטרמפים עד הכביש הראשי ומוניות שירות מהכביש הראשי . הסידור הזה עובד נהדר כאשר אתה ממונע אתה אוסף נוסעים כאשר אתה לא ממונע אנשים אחרים אוספים אותך. בצורה הזאת אתה גם מכיר את השכנים ומתעדכן ברכילויות . עד כאן ההקדמה ולעצם העניין נסעתי היום לסידורים בדרכי החוצה נהגת חביבה בת המקום אספה אותי ועוד נוסע למושב האחורי של רכבה היות ובקדמי היו מונחים חבילות . הדרך החוצה מתנהלת בכביש מופתל אשר מוגדר כבין עירוני עם תמרור שמורה כך וכמו כן בסמוך עליו מוצב שלט המגביל את המהירות ל 60 קמ"ש היות ובמקום התרחשו מספר רב של תאונות . הרגשתי קצת שלא בנוח כאשר היא הנ"ל נסעה במהירות של 85 קמ"ש ואני לא סבור שזה משום שאני הייתי היחידי ברכב שחגר חגורת בטיחות כחוק . יתכן וזה משום שגם במהירות הזאת היא נעקפה ע"י 3 כלי רכב שהדרך אצה להם . את המשך הדרך בכביש הראשי עשיתי במונית שירות המתנתי בסובלנות עד שהנהג יסיים את השיחה בפלאפון שלו שהוחזק ביד שמאל בזמן שהחלפת הילוכים נעשתה ביד הימנית תוך כדי השענת הזרוע השמאלית על הרכב לשם שמירת כיוון משוער ישר . לא נראה לי רגע מתאים להעביר לו גם כסף ולצפות לעודף העדפתי שלפחות 2 רגליו של הנ"ל יהו במקומם ולא לצפות בו אוסף כסף ברגלו . חגורות בטיחות כמובן שלא היו ברכב שראה ימים טובים יותר , איך בדיוק הוא עבר רישוי שנתי בלי חגורות בטיחות מהווה תעלומה בעיני. לזכותו של הנהג יאמר שכאשר הוא סיים את השיחה הוא הניח את הפלאפון בדיבורית שהייתה מותקנת באוטו וזאת הגיבה בציפצוף שמח , ולחובתו יאמר שכאשר נכנסה שיחה נוספת הוא שוב שלף את הפלאפון מהדיבורית והריוטאל של החלפת הילוכים בנסיעה בכביש בין עירוני ביד ימין חזר על עצמו . הדרך חזרה הייתה לא פחות מענינת שוב מונית שרות נטולת חגורות בטיחות ונוסעת מבוגרת שהתעקשה לקום ממקום מושבה ולשלם באופן אישי לנהג תוך כדי נסיעה על כביש בין עירוני , אלת המזל העירה לה פנים ולא שלחה אותה מהחלון החוצה כאשר הנהג בלם בחוזקה בגלל רכב שהגיע ממול ויצא לעקיפה בדרך לא פנויה . את הדרך חזרה לישוב מהכביש הראשי עשיתי ברכב של פנסיונר חביב טנדר למען הדיוק , אני מודה עבר הרבה זמן מאז שראיתי טנדר של סיטוראן עם דלת צד שנפתחת הצידה גילו של הטנדר אולי מהווה הסבר מדוע האבזם של החגורת בטיחות בצידו של הנוסע אינו בנמצא . למרבה הפלא הטנדר הנ"ל חרף גילו המופלג התנהל במהירות של 80 קמש בכביש שכאמור מותרת בו התנועה על פי שילוט במהירות של עד 60 קמ"ש. לקראת הכניסה לישוב הבחנתי שהפנסיונר החביב לא מגלה התרגשות יתרה למראה משאית שעומדת מסיבותיה שלה בנתיב הנסיעה שלנו וחוסמת אותו . הנ"ל לא האט לא עשה סימנים של מתכנן עקיפה . בשלב הזה הערתי את תשומת ליבו שיזהר מאחר והמשאית עומדת , והוא בתגובה האט ויצא לעקיפה באדישות עם איתות וחציה של פס לבן והפטיר לעברי שזה תמיד מפחיד כשיושבים ליד הנהג . מפאת כבודו ויתרתי על תשובה אבל לא יכולתי להמנע מהמחשבה שלפעמים במדינה שלנו מפחיד גם להיות הנהג . לא למדנו כלום בימים האחרונים ? כמה עוד הרוגים בתאונות דרכים מזעזעות ומיותרות לחלוטין צריך על מנת שנתחיל לנהוג בכביש כבני אדם בכובד ראש ובמידת האחריות הדרושה ? אל תטעו בדברי משורבב בהם קורטוב של הומור אבל הם בהחלט לא נועדו להצחיק איש
 
טלח על כל טעויות הכתיב שנפלו שם

ותיקון טעות מהותית הפלאפון של הנהג הוחזק בידו הימנית והילוכים החלפו בידו השמאלית תוך כדי השענת ידי הימנית על ההגה לשמירת כיוון הנסיעה. זה נעשה כמובן על מנת להקשות על שוטר תנועה לראות את הפלאפון
 

isra533

New member
סיפור עצוב, אבל לא מגיע לנו...

אתה מראה תמונה אגומה ואני שואל מה אני בתור נהג יכול לעשות מול אטימות של נהגים שלא רוצים לנהוג באחריות. התשובה שלי היא - לדאוג לעצמי. לשמור מרחק, להתרחק מנהגים הנוסעים מבלי לשים לב שיש עוד נהגים אחרים על הכביש, לא להתרגש שמישהו נוסע שלא לפי רצוני, בקיצור לנהוג במודעות סביבתית ולא לבוא בטענות לאחרים.
 
מגיע לנו כי אנחנו עם סגולה

עם שלא לומד כלום פותח בבוקר את העיתון רואה עוד שבעה הרוגים ממלמל משהו על כמה זה נורא וממשיך לנהוג כאילו אין אלוהים ואין מחר . אתה יכול להתרחק ולשמור מרחק כאוות נפשך זה לא תמיד יעזור , אין ספק שזאת פעולה מבורכת שתתרום לבטחון האישי שלך רבות . אבל אין בה די כדי למנוע את האסון הבא , את הנהג הבא שיסע בשלילה ברמזור אדום בגלופין במהירות של 130 קמ"ש ויסיים באופן טרגי חייה של משפחה תמימה . עבדתי מספר ימים עם נהג משאית בחלוקה , ברגע שיצאנו את שערי המפעל הוא היה נוטל את הפלאפון שלו מחייג לאישתו ומשוחח איתה ארוכות על עיניי היום ללא דיבורית . מן טקסט קבוע שכזה מחזיק את הפלאפון ביד ימין ומשוחח ... החלפת הילוכים ביד שמאל או שהיה משעין לרגע את הטלפון בין האוזן לכתף ומחליף הילוך. שאלתי אותו אם איננו פוחד מקנסות , הוא ספק כפיים ואמר שכבר קיבל פעמיים דוחות אבל דווקא בגלל המירס של העבודה ולא בגלל הפלאפון שלו . זאת המציאות שאנחנו חיים בה בישראל 2005 ושום תאונת דרכים נוראה ככל שתהיה לא תשנה אותה . ביום שאחרי אסון הרכבת הנורא ברבדים יצא צוות של אחד מעיתוני הבוקר וצילם נהגים שאינם מצייתים לרמזור הרכבת המהבב וגונבים את הדרך בטרם המחסום ירד . התרגלנו לקבל את הדבר כגזירה משמים כזאת שאין כלום שניתן לעשות כנגדה
 

isra533

New member
טעות גדולה לחשוב שאין מה לעשות

דוקא בגלל שיש נהגים (כל אחד מאתנו) "הגונבים רמזור" או מדברים בסלולרי ללא חשבון, כל אחד מאתנו צריך לנהוג במודעות סביבתית. לא לראות את הטעויות והשטויות של נהגים אחרים אלה, איך כל אחד יכול לשמור על סביבה נקיה מסביב לרכב, להיות מודעים לאפשרות שגם באור ירוק יכול להופיע הנהג שיחצה באדום או הנהג שלא יעצור בשלט "עצור" או לא יתן זכות קדימה (למרות שזה מגיע לנו לפי החוק) או יעקוף בפס לבן. כאשר כן תשמור סביבה "נקיה" ובטוחה מסביב לרכב, אתה תהיה בטוח בנהיגה ואל תדאג לאחרים זו האחריות שלהם לעשות כמוך ושום חוק או שוטר לא יכול לעצור נהג שמחליט ל "שים פס" על האחרים בזמן מסוים בנהיגה. אם אתה מוכן לנסוע עם נהג כפי שציינת זו ההחלטה שלך והאחריות היא שלך למנוע מלהגיע למצבים לא בטוחים בכביש. אני לא מקבל את תאונות הדרכים כגזירה משמים או כל זגירה אחרת ולכן אני כן מתחייב לנהוג במודעות סביבתית כדי לאפשר לעצמי נהיגה בטוחה. תנסה ותווכח שהתמונה היא לא כל כך חשוכה ואפשר לשנות, כל אחד לעצמו.
 
למעלה