אגד ודן
הן לא חברות גרועות, הן בתחתית הרשימה אבל אם שמת לב הן קיבלו ציונים די טובים. (אם נשווה את זה לציוני בית ספר אז הם קיבלו באשכולות הגרועים שבטבלה בערך 75 מתוך 100, בעוד שהמובילות נמצאות בטווח 85-90 ורק אחת עברה בקצת את ה-90. 100 רק אלוהים מקבל
.
זה אומר שאגד בכללי נמצאת איפשהו בטווח של 75-85 ואני לא אתפלא אם יש לה כמה אשכולות שמגרדים את העשירייה הראשונה.
הבעיה העיקרית של אגד ודן היא היעדר סטנדרטים קשיחים של רמת שירות, כתוצאה משנים של היעדר רגולציה. האצבע המאשימה היא לא כלפיהם אלא כלפי משרד התחבורה.
החברות החדשות נולדו לתוך העולם של הרגולציה הקשיחה. ולפיכך הן עומדות ביעדים המוכתבים על ידי המשרד בצורה טובה יותר. באגד ודן יש צורך לשנות נהלים ולהתאים עצמם למצב החדש. לדוגמה אם בעבר היה מקובל שלוחות זמנים הם המלצה. ושאיחורים (ויותר גרוע, הקדמות) הם חלק מהחיים, יש צורך לעשות החלפת דיסקט די רצינית כדי לגרום לזה שכל אוטובוס, מכל תחנת קצה, ייצא בזמן (מדד אי הביצוע הענפי עמד על 2% והיום עומד על 1%, כלומר פעם כל נסיעה אחת מ-50 נסיעות לא יצאה בזמן והיום אחת מכל 100 נסיעות לא יוצאת בזמן).
לאגד יש הרבה יתרונות על החברות האחרות בכושר הארגון שלה, ואני מאמין ביכולתה להחליף את הדיסקט הזה. התוצאות כבר נראות בשטח ואני לא אתפלא אם עוד שנתיים מעכשיו הטבלה תיראה אחרת לגמרי. אגד כבר שיפרו את הציון באשכולות הגרועים ביותר שלהם מ-60 ל-75 בתוך שנה אחת בלבד
כל מפעיל טוען שלו הכי קשה, מפעילי אשכולות חרדיים טוענים שזה סיוט להפעיל שירות למגזר החרדי, בעיקר בעומסים של חגים וסופ"שים. ובכל זאת בטבלה ניתן לראות את ביתר עילית בטובים ואת אלעד בגרועים.
המפעילים בגוש דן טוענים שזה סיוט לפעול בגוש דן, ובכל זאת רואים את קווים בטובים (גם אותי זה הפתיע אגב, ידעתי שהם השתפרו אבל לא חשבתי שהם התברגו לעשר הראשונים) ואת דן בגרועים.
המפעילים במגזר הערבי טוענים שזה סיוט לפעול בתשתיות הרעועות של המגזר ובכל זאת יש לך את גלים בטובים ואת ג'יבי בגרועים.
כך שגם אם יש מה לשפר בבקרה, ואני בטוח שיש, מדובר סה"כ במדד אמין וטוב ובטח הכי טוב שיש לנו. מטרתו היחידה היא דחיפת התח"צ קדימה.