מדד השירות: נוסעי אוטובוס חרדים נהנים יותר

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
מדד השירות: נוסעי אוטובוס חרדים נהנים יותר

מדד השירות: נוסעי אוטובוס חרדים נהנים יותר
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4315892,00.html

התפרסמו מדדי השירות - החברות הטובות והגרועות ביותר.

כל המסמך הזה חשוד בעיני, כי קווים בפ"ת מופיעה בעשיריה הראשונה. וגם לא ברור איך משווים חברה קטנה כמו גלים לחברות ענק כמו אגד ודן.
 

droriko

New member
סקר דמגוגי ביותר

מדד השירות: נוסעי אוטובוס חרדים נהנים יותר
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4315892,00.html

התפרסמו מדדי השירות - החברות הטובות והגרועות ביותר.

כל המסמך הזה חשוד בעיני, כי קווים בפ"ת מופיעה בעשיריה הראשונה. וגם לא ברור איך משווים חברה קטנה כמו גלים לחברות ענק כמו אגד ודן.
סקר דמגוגי ביותר
עם כל הכבוד לעילית ולנתיב אקספרס, לתחזק את מודיעין עילית או את יוקנעם זה פי אלף יותר קל מלתחזק את גוש דן או את ירושלים,אז אני לא מבין איך בכלל אפשר להשוות אותם לדן ואגד אם תנאי הפתיחה שונים לחלוטין. זה כמו להגיד שהפועל שלומי היא הקבוצה הכי טובה בארץ, כי השיגה בליגה ג' יותר נקודת מאשר כל מוליכת ליגה בארץ.

עובדה שחפיפי תופסת מקומות מרשימים ברשימה רק במקומות שקל לתפעל אותם, אבל בנתניה שהיא יותר בעייתית היא אפילו לא בעשיריה הראשונה.
 

alantan

New member
הלו, לא ללכלך על הפועל שלומי, קבוצה א"א!

סקר דמגוגי ביותר
עם כל הכבוד לעילית ולנתיב אקספרס, לתחזק את מודיעין עילית או את יוקנעם זה פי אלף יותר קל מלתחזק את גוש דן או את ירושלים,אז אני לא מבין איך בכלל אפשר להשוות אותם לדן ואגד אם תנאי הפתיחה שונים לחלוטין. זה כמו להגיד שהפועל שלומי היא הקבוצה הכי טובה בארץ, כי השיגה בליגה ג' יותר נקודת מאשר כל מוליכת ליגה בארץ.

עובדה שחפיפי תופסת מקומות מרשימים ברשימה רק במקומות שקל לתפעל אותם, אבל בנתניה שהיא יותר בעייתית היא אפילו לא בעשיריה הראשונה.
הלו, לא ללכלך על הפועל שלומי, קבוצה א"א!
 

amirv

New member
כותרת שגויה ומעצבנת, נתונים נכונים

סקר דמגוגי ביותר
עם כל הכבוד לעילית ולנתיב אקספרס, לתחזק את מודיעין עילית או את יוקנעם זה פי אלף יותר קל מלתחזק את גוש דן או את ירושלים,אז אני לא מבין איך בכלל אפשר להשוות אותם לדן ואגד אם תנאי הפתיחה שונים לחלוטין. זה כמו להגיד שהפועל שלומי היא הקבוצה הכי טובה בארץ, כי השיגה בליגה ג' יותר נקודת מאשר כל מוליכת ליגה בארץ.

עובדה שחפיפי תופסת מקומות מרשימים ברשימה רק במקומות שקל לתפעל אותם, אבל בנתניה שהיא יותר בעייתית היא אפילו לא בעשיריה הראשונה.
כותרת שגויה ומעצבנת, נתונים נכונים

כרגיל עם העיתונות, אובייקטיבית היא לא.

טוב לראות שעילית במקום הראשון, זה בעיקר בזכות אנשים יקרים שאכפת להם ושעושים את עבודתם ביושרה ובשכל, ובזכות מכרז טוב שמאפשר את התאמת השירות לצרכים.
מה שלא כתוב זה שלפני עילית עבדה בביתר עילית חברת "ביתר-תור" שהצליחה להשיג את ציון החריגה הגבוה ביותר בכל הזמנים, 11.2 מתוך 12 אפשריות. (שווה ערך לאפס עגול ומעוגל). מדובר על חברה שגם בהודו היו מתביישים בה, עם אוטובסים שנתקעים פעמיים ביום, לפעמים בגלל סיבות הזויות כמו מחסור בדלק ואפס חשיבה על הנוסע. כך שמבחינת תשובי ביתר עילית מדובר על חווייה מתקנת.

לחרדים בכלל במדינת ישראל לא קל, והממצאים מעידים על כך, באלעד השירות בעייתי מאד וגם בקווי "מגזרים" (הקווים הבינעירוניים של אגד המשרתים את הציבור החרדי) המצב לעתים קרובות לא טוב. מראית העין ליה הם מקבלים כל מה שהם רוצים לא נכונה ולכן הכותרת מזייפת.

ההשוואה היא לא בין חברות אלא בין אשכולות, פחות או יותר באותו גודל (אגד חולקה לכשישים אשכולות לצורך הבקרה עליה שהחלה ב-2010). לכן אין שום תירוצים. למרות זאת ברור שלא ניתן להשוות בין אשכול ירושלים עירוני לאשכול נתניה עירוני, אבל ההשוואה היא לא בין כל אגד לחברות קטנות אלא יותר מידתית. ולאגד יש כמה אשכולות קטנים (כרמיאל לדוגמה) שיכולים להתברג בקלות עם קצת מאמץ בעשרת הראשונים.

מה שלא רואים פה זה את השיפור הענפי. לפני מספר בודד של שנים הממוצע היה סביב 4 והיום הוא סביב 2.6. זה אומר שיותר אוטובוסים יוצאים בזמן, יותר נהגים נצמדים למסלול ולא חותכים, יותר נהגים משתדלים להתקרב למדרכה להעלות נוסעים בקלות, פחות נהגים מדברים בסלולרי תוך כדי נהיגה, פחות חברות משתמשות באוטובסים ישנים שלא מותר להם להפעיל לפי ההסכם שלהם, ביותר תחנות יש שילוט תקין (והבקרה האמיתית על המידע בתחנות תחל כשייפרסו לוחות הפרסום הגדולים שהוגדרו לאחרונה, אולי אפילו בשנה הקרובה) עוד ועוד.
גם אגד ודן השתפרו מאד מאז תחילת הבקרה עליהם, אך הם עדיין בתחתית הסולם. אני מאמין גדול ביכולתה של אגד להציג כמה אשכולות בעשרת הראשונים ואפילו להימחק מרשימת הגרועים ביותר, אבל זה לא קורה ביום אחד.
 

droriko

New member
אז מה אתה מחפש בפורום הזה

כותרת שגויה ומעצבנת, נתונים נכונים

כרגיל עם העיתונות, אובייקטיבית היא לא.

טוב לראות שעילית במקום הראשון, זה בעיקר בזכות אנשים יקרים שאכפת להם ושעושים את עבודתם ביושרה ובשכל, ובזכות מכרז טוב שמאפשר את התאמת השירות לצרכים.
מה שלא כתוב זה שלפני עילית עבדה בביתר עילית חברת "ביתר-תור" שהצליחה להשיג את ציון החריגה הגבוה ביותר בכל הזמנים, 11.2 מתוך 12 אפשריות. (שווה ערך לאפס עגול ומעוגל). מדובר על חברה שגם בהודו היו מתביישים בה, עם אוטובסים שנתקעים פעמיים ביום, לפעמים בגלל סיבות הזויות כמו מחסור בדלק ואפס חשיבה על הנוסע. כך שמבחינת תשובי ביתר עילית מדובר על חווייה מתקנת.

לחרדים בכלל במדינת ישראל לא קל, והממצאים מעידים על כך, באלעד השירות בעייתי מאד וגם בקווי "מגזרים" (הקווים הבינעירוניים של אגד המשרתים את הציבור החרדי) המצב לעתים קרובות לא טוב. מראית העין ליה הם מקבלים כל מה שהם רוצים לא נכונה ולכן הכותרת מזייפת.

ההשוואה היא לא בין חברות אלא בין אשכולות, פחות או יותר באותו גודל (אגד חולקה לכשישים אשכולות לצורך הבקרה עליה שהחלה ב-2010). לכן אין שום תירוצים. למרות זאת ברור שלא ניתן להשוות בין אשכול ירושלים עירוני לאשכול נתניה עירוני, אבל ההשוואה היא לא בין כל אגד לחברות קטנות אלא יותר מידתית. ולאגד יש כמה אשכולות קטנים (כרמיאל לדוגמה) שיכולים להתברג בקלות עם קצת מאמץ בעשרת הראשונים.

מה שלא רואים פה זה את השיפור הענפי. לפני מספר בודד של שנים הממוצע היה סביב 4 והיום הוא סביב 2.6. זה אומר שיותר אוטובוסים יוצאים בזמן, יותר נהגים נצמדים למסלול ולא חותכים, יותר נהגים משתדלים להתקרב למדרכה להעלות נוסעים בקלות, פחות נהגים מדברים בסלולרי תוך כדי נהיגה, פחות חברות משתמשות באוטובסים ישנים שלא מותר להם להפעיל לפי ההסכם שלהם, ביותר תחנות יש שילוט תקין (והבקרה האמיתית על המידע בתחנות תחל כשייפרסו לוחות הפרסום הגדולים שהוגדרו לאחרונה, אולי אפילו בשנה הקרובה) עוד ועוד.
גם אגד ודן השתפרו מאד מאז תחילת הבקרה עליהם, אך הם עדיין בתחתית הסולם. אני מאמין גדול ביכולתה של אגד להציג כמה אשכולות בעשרת הראשונים ואפילו להימחק מרשימת הגרועים ביותר, אבל זה לא קורה ביום אחד.
אז מה אתה מחפש בפורום הזה
הרי אם אגד ודן הן חברות כל כך גרועות אז בטח כל האנשים פה שמשבחים אותם הם מטומטמים רצינים שלא מבינים כלום בתחבורה ציבורית.
 

amirv

New member
אגד ודן

אז מה אתה מחפש בפורום הזה
הרי אם אגד ודן הן חברות כל כך גרועות אז בטח כל האנשים פה שמשבחים אותם הם מטומטמים רצינים שלא מבינים כלום בתחבורה ציבורית.
אגד ודן

הן לא חברות גרועות, הן בתחתית הרשימה אבל אם שמת לב הן קיבלו ציונים די טובים. (אם נשווה את זה לציוני בית ספר אז הם קיבלו באשכולות הגרועים שבטבלה בערך 75 מתוך 100, בעוד שהמובילות נמצאות בטווח 85-90 ורק אחת עברה בקצת את ה-90. 100 רק אלוהים מקבל
.
זה אומר שאגד בכללי נמצאת איפשהו בטווח של 75-85 ואני לא אתפלא אם יש לה כמה אשכולות שמגרדים את העשירייה הראשונה.

הבעיה העיקרית של אגד ודן היא היעדר סטנדרטים קשיחים של רמת שירות, כתוצאה משנים של היעדר רגולציה. האצבע המאשימה היא לא כלפיהם אלא כלפי משרד התחבורה.

החברות החדשות נולדו לתוך העולם של הרגולציה הקשיחה. ולפיכך הן עומדות ביעדים המוכתבים על ידי המשרד בצורה טובה יותר. באגד ודן יש צורך לשנות נהלים ולהתאים עצמם למצב החדש. לדוגמה אם בעבר היה מקובל שלוחות זמנים הם המלצה. ושאיחורים (ויותר גרוע, הקדמות) הם חלק מהחיים, יש צורך לעשות החלפת דיסקט די רצינית כדי לגרום לזה שכל אוטובוס, מכל תחנת קצה, ייצא בזמן (מדד אי הביצוע הענפי עמד על 2% והיום עומד על 1%, כלומר פעם כל נסיעה אחת מ-50 נסיעות לא יצאה בזמן והיום אחת מכל 100 נסיעות לא יוצאת בזמן).

לאגד יש הרבה יתרונות על החברות האחרות בכושר הארגון שלה, ואני מאמין ביכולתה להחליף את הדיסקט הזה. התוצאות כבר נראות בשטח ואני לא אתפלא אם עוד שנתיים מעכשיו הטבלה תיראה אחרת לגמרי. אגד כבר שיפרו את הציון באשכולות הגרועים ביותר שלהם מ-60 ל-75 בתוך שנה אחת בלבד

כל מפעיל טוען שלו הכי קשה, מפעילי אשכולות חרדיים טוענים שזה סיוט להפעיל שירות למגזר החרדי, בעיקר בעומסים של חגים וסופ"שים. ובכל זאת בטבלה ניתן לראות את ביתר עילית בטובים ואת אלעד בגרועים.
המפעילים בגוש דן טוענים שזה סיוט לפעול בגוש דן, ובכל זאת רואים את קווים בטובים (גם אותי זה הפתיע אגב, ידעתי שהם השתפרו אבל לא חשבתי שהם התברגו לעשר הראשונים) ואת דן בגרועים.
המפעילים במגזר הערבי טוענים שזה סיוט לפעול בתשתיות הרעועות של המגזר ובכל זאת יש לך את גלים בטובים ואת ג'יבי בגרועים.

כך שגם אם יש מה לשפר בבקרה, ואני בטוח שיש, מדובר סה"כ במדד אמין וטוב ובטח הכי טוב שיש לנו. מטרתו היחידה היא דחיפת התח"צ קדימה.
 

droriko

New member
בקעת אונו עם כל הכבוד זה לא תל אביב

אגד ודן

הן לא חברות גרועות, הן בתחתית הרשימה אבל אם שמת לב הן קיבלו ציונים די טובים. (אם נשווה את זה לציוני בית ספר אז הם קיבלו באשכולות הגרועים שבטבלה בערך 75 מתוך 100, בעוד שהמובילות נמצאות בטווח 85-90 ורק אחת עברה בקצת את ה-90. 100 רק אלוהים מקבל
.
זה אומר שאגד בכללי נמצאת איפשהו בטווח של 75-85 ואני לא אתפלא אם יש לה כמה אשכולות שמגרדים את העשירייה הראשונה.

הבעיה העיקרית של אגד ודן היא היעדר סטנדרטים קשיחים של רמת שירות, כתוצאה משנים של היעדר רגולציה. האצבע המאשימה היא לא כלפיהם אלא כלפי משרד התחבורה.

החברות החדשות נולדו לתוך העולם של הרגולציה הקשיחה. ולפיכך הן עומדות ביעדים המוכתבים על ידי המשרד בצורה טובה יותר. באגד ודן יש צורך לשנות נהלים ולהתאים עצמם למצב החדש. לדוגמה אם בעבר היה מקובל שלוחות זמנים הם המלצה. ושאיחורים (ויותר גרוע, הקדמות) הם חלק מהחיים, יש צורך לעשות החלפת דיסקט די רצינית כדי לגרום לזה שכל אוטובוס, מכל תחנת קצה, ייצא בזמן (מדד אי הביצוע הענפי עמד על 2% והיום עומד על 1%, כלומר פעם כל נסיעה אחת מ-50 נסיעות לא יצאה בזמן והיום אחת מכל 100 נסיעות לא יוצאת בזמן).

לאגד יש הרבה יתרונות על החברות האחרות בכושר הארגון שלה, ואני מאמין ביכולתה להחליף את הדיסקט הזה. התוצאות כבר נראות בשטח ואני לא אתפלא אם עוד שנתיים מעכשיו הטבלה תיראה אחרת לגמרי. אגד כבר שיפרו את הציון באשכולות הגרועים ביותר שלהם מ-60 ל-75 בתוך שנה אחת בלבד

כל מפעיל טוען שלו הכי קשה, מפעילי אשכולות חרדיים טוענים שזה סיוט להפעיל שירות למגזר החרדי, בעיקר בעומסים של חגים וסופ"שים. ובכל זאת בטבלה ניתן לראות את ביתר עילית בטובים ואת אלעד בגרועים.
המפעילים בגוש דן טוענים שזה סיוט לפעול בגוש דן, ובכל זאת רואים את קווים בטובים (גם אותי זה הפתיע אגב, ידעתי שהם השתפרו אבל לא חשבתי שהם התברגו לעשר הראשונים) ואת דן בגרועים.
המפעילים במגזר הערבי טוענים שזה סיוט לפעול בתשתיות הרעועות של המגזר ובכל זאת יש לך את גלים בטובים ואת ג'יבי בגרועים.

כך שגם אם יש מה לשפר בבקרה, ואני בטוח שיש, מדובר סה"כ במדד אמין וטוב ובטח הכי טוב שיש לנו. מטרתו היחידה היא דחיפת התח"צ קדימה.
בקעת אונו עם כל הכבוד זה לא תל אביב
אי אפשר להשוות.

ואם דן הם 75 וקוים הם 98, אז איך דן ניצחה אותה במכרז על המטרונית?
 

droriko

New member
סליחה התכוונתי למטרופולין

בקעת אונו עם כל הכבוד זה לא תל אביב
אי אפשר להשוות.

ואם דן הם 75 וקוים הם 98, אז איך דן ניצחה אותה במכרז על המטרונית?
סליחה התכוונתי למטרופולין
שהתאחדה עם כמה קבוצות ועדיין הפסידה לדן
 

amirv

New member
יש עוד פרמטרים חוץ מרמת שירות

סליחה התכוונתי למטרופולין
שהתאחדה עם כמה קבוצות ועדיין הפסידה לדן
יש עוד פרמטרים חוץ מרמת שירות
מי שמקבל ציון לא טוב ברמת שירות צריך להשקיע בפרמטרים האחרים ולעבור את המציעים.האחרים
 

droriko

New member
ואתה על תספר לי על היעדר רמת שירות

אגד ודן

הן לא חברות גרועות, הן בתחתית הרשימה אבל אם שמת לב הן קיבלו ציונים די טובים. (אם נשווה את זה לציוני בית ספר אז הם קיבלו באשכולות הגרועים שבטבלה בערך 75 מתוך 100, בעוד שהמובילות נמצאות בטווח 85-90 ורק אחת עברה בקצת את ה-90. 100 רק אלוהים מקבל
.
זה אומר שאגד בכללי נמצאת איפשהו בטווח של 75-85 ואני לא אתפלא אם יש לה כמה אשכולות שמגרדים את העשירייה הראשונה.

הבעיה העיקרית של אגד ודן היא היעדר סטנדרטים קשיחים של רמת שירות, כתוצאה משנים של היעדר רגולציה. האצבע המאשימה היא לא כלפיהם אלא כלפי משרד התחבורה.

החברות החדשות נולדו לתוך העולם של הרגולציה הקשיחה. ולפיכך הן עומדות ביעדים המוכתבים על ידי המשרד בצורה טובה יותר. באגד ודן יש צורך לשנות נהלים ולהתאים עצמם למצב החדש. לדוגמה אם בעבר היה מקובל שלוחות זמנים הם המלצה. ושאיחורים (ויותר גרוע, הקדמות) הם חלק מהחיים, יש צורך לעשות החלפת דיסקט די רצינית כדי לגרום לזה שכל אוטובוס, מכל תחנת קצה, ייצא בזמן (מדד אי הביצוע הענפי עמד על 2% והיום עומד על 1%, כלומר פעם כל נסיעה אחת מ-50 נסיעות לא יצאה בזמן והיום אחת מכל 100 נסיעות לא יוצאת בזמן).

לאגד יש הרבה יתרונות על החברות האחרות בכושר הארגון שלה, ואני מאמין ביכולתה להחליף את הדיסקט הזה. התוצאות כבר נראות בשטח ואני לא אתפלא אם עוד שנתיים מעכשיו הטבלה תיראה אחרת לגמרי. אגד כבר שיפרו את הציון באשכולות הגרועים ביותר שלהם מ-60 ל-75 בתוך שנה אחת בלבד

כל מפעיל טוען שלו הכי קשה, מפעילי אשכולות חרדיים טוענים שזה סיוט להפעיל שירות למגזר החרדי, בעיקר בעומסים של חגים וסופ"שים. ובכל זאת בטבלה ניתן לראות את ביתר עילית בטובים ואת אלעד בגרועים.
המפעילים בגוש דן טוענים שזה סיוט לפעול בגוש דן, ובכל זאת רואים את קווים בטובים (גם אותי זה הפתיע אגב, ידעתי שהם השתפרו אבל לא חשבתי שהם התברגו לעשר הראשונים) ואת דן בגרועים.
המפעילים במגזר הערבי טוענים שזה סיוט לפעול בתשתיות הרעועות של המגזר ובכל זאת יש לך את גלים בטובים ואת ג'יבי בגרועים.

כך שגם אם יש מה לשפר בבקרה, ואני בטוח שיש, מדובר סה"כ במדד אמין וטוב ובטח הכי טוב שיש לנו. מטרתו היחידה היא דחיפת התח"צ קדימה.
ואתה על תספר לי על היעדר רמת שירות
אי עמידה בלוח זמנים? אני עושה ספירות כל יום ולעיתים מאד רחוקות אוטובוס של דן לא יוצא בזמן. ואם אתה חושב שאני אינטרסנט אתה מוזמן להתלוות אלי חודש לעבודה.

רמת האוטובוסים? אף אחד לא מתקרב לרמה של דן. לא קוים שעד לפני שנה(בסמוך למכרזים,מעניין מאד) השתמשה במשאיות זבל,ורק לאחרונה רכשה אוטובוסים כמו במטרופולין(שגם להם יש את החסרונות שלהם כמו מזגן לא מספיק חזק ומדרגה באמצע האוטובוס שמסכנת את הנוסעים)
 

amirv

New member
מדרגה באמצע האוטובוס מותרת

ואתה על תספר לי על היעדר רמת שירות
אי עמידה בלוח זמנים? אני עושה ספירות כל יום ולעיתים מאד רחוקות אוטובוס של דן לא יוצא בזמן. ואם אתה חושב שאני אינטרסנט אתה מוזמן להתלוות אלי חודש לעבודה.

רמת האוטובוסים? אף אחד לא מתקרב לרמה של דן. לא קוים שעד לפני שנה(בסמוך למכרזים,מעניין מאד) השתמשה במשאיות זבל,ורק לאחרונה רכשה אוטובוסים כמו במטרופולין(שגם להם יש את החסרונות שלהם כמו מזגן לא מספיק חזק ומדרגה באמצע האוטובוס שמסכנת את הנוסעים)
מדרגה באמצע האוטובוס מותרת

משרד התחבורה מתיר נמוך רצפה (בלי מדרגה אחרי הדלת האחורית) או נמוך כניסה (עם מדרגה אחרי הדלת האחורית). כל מפעיל עושה את השיקולים שלו.

אגד ודן לא קונים אוטובוסים בכסף שלהם אלא בכסף של המדינה (קרן הצטיידות) לכן יותר קל להם להביא אוטובוסים יקרים יותר. המפעילים האחרים מחוייבים לאוטובוסים ברמה גבוהה, אבל בתוך המגבלות האלה מעדיפים את הזולים יותר. (ולא, וולוו זה לא זבל, זה אוטובוס שעומד בתקינה האירופאית ולכן גם בישראלית. וכן, מרצדס הרבה יותר טובה מוולוו).

יכול להיות שמשרד התחבורה צריך לשנות את הדרישות שלו, ולפחות בקווים עמוסים במיוחד לדרוש נמוך רצפה. אבל נכון להיום המדרגות באמצע מותרות ולכן לא משפיעות על ציון הבקרה. כנ"ל יש חובת מזגן אבל לא ידוע לי שיש חובת עוצמה כלשהי של מזגן.
כמו שאמרת בעצמך, קווים השתמשה בגרוטאות ישנות וזאת אחת הסיבות לציון הגרוע שהיה לה. מאז היא הכניסה המון אוטובוסים חדשים לשירות ובעצם זה הניקוד שלה עלה. בנוסף בעיית העמידה בזמנים בקווים של קווים השתפרה מאד בזכות הגדלת הצי והצערתו (פחות תקלות).
חלק מהקווים של בקעת אונו לא שונים במהותם מקווי דן מאחר והם מחברים את בקעת אונו לתל אביב, מנגד גם לדן יש קווים שכונתיים וקצרים, לא כל הקווים שלה עוברים במרכז העיר.
 

droriko

New member
אז זה רק מראה לך כמה שהדירוג מטופש

מדרגה באמצע האוטובוס מותרת

משרד התחבורה מתיר נמוך רצפה (בלי מדרגה אחרי הדלת האחורית) או נמוך כניסה (עם מדרגה אחרי הדלת האחורית). כל מפעיל עושה את השיקולים שלו.

אגד ודן לא קונים אוטובוסים בכסף שלהם אלא בכסף של המדינה (קרן הצטיידות) לכן יותר קל להם להביא אוטובוסים יקרים יותר. המפעילים האחרים מחוייבים לאוטובוסים ברמה גבוהה, אבל בתוך המגבלות האלה מעדיפים את הזולים יותר. (ולא, וולוו זה לא זבל, זה אוטובוס שעומד בתקינה האירופאית ולכן גם בישראלית. וכן, מרצדס הרבה יותר טובה מוולוו).

יכול להיות שמשרד התחבורה צריך לשנות את הדרישות שלו, ולפחות בקווים עמוסים במיוחד לדרוש נמוך רצפה. אבל נכון להיום המדרגות באמצע מותרות ולכן לא משפיעות על ציון הבקרה. כנ"ל יש חובת מזגן אבל לא ידוע לי שיש חובת עוצמה כלשהי של מזגן.
כמו שאמרת בעצמך, קווים השתמשה בגרוטאות ישנות וזאת אחת הסיבות לציון הגרוע שהיה לה. מאז היא הכניסה המון אוטובוסים חדשים לשירות ובעצם זה הניקוד שלה עלה. בנוסף בעיית העמידה בזמנים בקווים של קווים השתפרה מאד בזכות הגדלת הצי והצערתו (פחות תקלות).
חלק מהקווים של בקעת אונו לא שונים במהותם מקווי דן מאחר והם מחברים את בקעת אונו לתל אביב, מנגד גם לדן יש קווים שכונתיים וקצרים, לא כל הקווים שלה עוברים במרכז העיר.
אז זה רק מראה לך כמה שהדירוג מטופש
מה זה עוזר לנוסע שיש מזגן אם הוא לא מרגיש אותו

לגבי קניית אוטובוסים נורמליים על ידי קוים, ״במקרה״ הם עשו את זה סמוך למכרז כמו עוד שיפורים שהם עשו באותו עיתוי.
 

אורי404

New member
לגבי היתר אוטובוסים

מדרגה באמצע האוטובוס מותרת

משרד התחבורה מתיר נמוך רצפה (בלי מדרגה אחרי הדלת האחורית) או נמוך כניסה (עם מדרגה אחרי הדלת האחורית). כל מפעיל עושה את השיקולים שלו.

אגד ודן לא קונים אוטובוסים בכסף שלהם אלא בכסף של המדינה (קרן הצטיידות) לכן יותר קל להם להביא אוטובוסים יקרים יותר. המפעילים האחרים מחוייבים לאוטובוסים ברמה גבוהה, אבל בתוך המגבלות האלה מעדיפים את הזולים יותר. (ולא, וולוו זה לא זבל, זה אוטובוס שעומד בתקינה האירופאית ולכן גם בישראלית. וכן, מרצדס הרבה יותר טובה מוולוו).

יכול להיות שמשרד התחבורה צריך לשנות את הדרישות שלו, ולפחות בקווים עמוסים במיוחד לדרוש נמוך רצפה. אבל נכון להיום המדרגות באמצע מותרות ולכן לא משפיעות על ציון הבקרה. כנ"ל יש חובת מזגן אבל לא ידוע לי שיש חובת עוצמה כלשהי של מזגן.
כמו שאמרת בעצמך, קווים השתמשה בגרוטאות ישנות וזאת אחת הסיבות לציון הגרוע שהיה לה. מאז היא הכניסה המון אוטובוסים חדשים לשירות ובעצם זה הניקוד שלה עלה. בנוסף בעיית העמידה בזמנים בקווים של קווים השתפרה מאד בזכות הגדלת הצי והצערתו (פחות תקלות).
חלק מהקווים של בקעת אונו לא שונים במהותם מקווי דן מאחר והם מחברים את בקעת אונו לתל אביב, מנגד גם לדן יש קווים שכונתיים וקצרים, לא כל הקווים שלה עוברים במרכז העיר.
לגבי היתר אוטובוסים
עד הפעלת אשכול אשקלון-קרית גת תנאי המכרז היו אוטובוסים נמוכי רצפה בלבד. "אגד תעבורה" ביקשו אישור לאוטובוסים נמוכי כניסה. נראה, שאותו אישור באותו אשכול גרר לאישורים עד כה לחברות אוטובוסים אחרות באזורים שונים.

חובת המזגן באוטובוסים היא עוד בשנות השמונים.
 

אורי404

New member
"לחרדים לא קל" ?!

כותרת שגויה ומעצבנת, נתונים נכונים

כרגיל עם העיתונות, אובייקטיבית היא לא.

טוב לראות שעילית במקום הראשון, זה בעיקר בזכות אנשים יקרים שאכפת להם ושעושים את עבודתם ביושרה ובשכל, ובזכות מכרז טוב שמאפשר את התאמת השירות לצרכים.
מה שלא כתוב זה שלפני עילית עבדה בביתר עילית חברת "ביתר-תור" שהצליחה להשיג את ציון החריגה הגבוה ביותר בכל הזמנים, 11.2 מתוך 12 אפשריות. (שווה ערך לאפס עגול ומעוגל). מדובר על חברה שגם בהודו היו מתביישים בה, עם אוטובסים שנתקעים פעמיים ביום, לפעמים בגלל סיבות הזויות כמו מחסור בדלק ואפס חשיבה על הנוסע. כך שמבחינת תשובי ביתר עילית מדובר על חווייה מתקנת.

לחרדים בכלל במדינת ישראל לא קל, והממצאים מעידים על כך, באלעד השירות בעייתי מאד וגם בקווי "מגזרים" (הקווים הבינעירוניים של אגד המשרתים את הציבור החרדי) המצב לעתים קרובות לא טוב. מראית העין ליה הם מקבלים כל מה שהם רוצים לא נכונה ולכן הכותרת מזייפת.

ההשוואה היא לא בין חברות אלא בין אשכולות, פחות או יותר באותו גודל (אגד חולקה לכשישים אשכולות לצורך הבקרה עליה שהחלה ב-2010). לכן אין שום תירוצים. למרות זאת ברור שלא ניתן להשוות בין אשכול ירושלים עירוני לאשכול נתניה עירוני, אבל ההשוואה היא לא בין כל אגד לחברות קטנות אלא יותר מידתית. ולאגד יש כמה אשכולות קטנים (כרמיאל לדוגמה) שיכולים להתברג בקלות עם קצת מאמץ בעשרת הראשונים.

מה שלא רואים פה זה את השיפור הענפי. לפני מספר בודד של שנים הממוצע היה סביב 4 והיום הוא סביב 2.6. זה אומר שיותר אוטובוסים יוצאים בזמן, יותר נהגים נצמדים למסלול ולא חותכים, יותר נהגים משתדלים להתקרב למדרכה להעלות נוסעים בקלות, פחות נהגים מדברים בסלולרי תוך כדי נהיגה, פחות חברות משתמשות באוטובסים ישנים שלא מותר להם להפעיל לפי ההסכם שלהם, ביותר תחנות יש שילוט תקין (והבקרה האמיתית על המידע בתחנות תחל כשייפרסו לוחות הפרסום הגדולים שהוגדרו לאחרונה, אולי אפילו בשנה הקרובה) עוד ועוד.
גם אגד ודן השתפרו מאד מאז תחילת הבקרה עליהם, אך הם עדיין בתחתית הסולם. אני מאמין גדול ביכולתה של אגד להציג כמה אשכולות בעשרת הראשונים ואפילו להימחק מרשימת הגרועים ביותר, אבל זה לא קורה ביום אחד.
"לחרדים לא קל" ?!
אתה כותב, שהמצב בערים שונות לא טוב. תלוי בעיני איזה מתבונן. אם הם מצפים לשירות אוטובוסים ב-02:00 ולא מקבלים, זוהי לא סיבה מספיק טובה להתלונן על רמת שירות לא גבוהה.
באלעד אני מכיר תושבים שונים, שמאוד מרוצים מהשירות של "אגד תעבורה" ובמקרים רבים אם נשווה רמת שירות של קו חרדי (במרכאות או לא במרכאות) לקו אחר, ברבים מן המקרים השירות יהיה טוב יותר בקו החרדי.
 
כי הלא חרדים, במקום לרצות לשפר קונים רכב.

"לחרדים לא קל" ?!
אתה כותב, שהמצב בערים שונות לא טוב. תלוי בעיני איזה מתבונן. אם הם מצפים לשירות אוטובוסים ב-02:00 ולא מקבלים, זוהי לא סיבה מספיק טובה להתלונן על רמת שירות לא גבוהה.
באלעד אני מכיר תושבים שונים, שמאוד מרוצים מהשירות של "אגד תעבורה" ובמקרים רבים אם נשווה רמת שירות של קו חרדי (במרכאות או לא במרכאות) לקו אחר, ברבים מן המקרים השירות יהיה טוב יותר בקו החרדי.
כי הלא חרדים, במקום לרצות לשפר קונים רכב.
 

mister K

New member
אכן הכותרת של ש.ה דמגוגית ולא קשורה.

כותרת שגויה ומעצבנת, נתונים נכונים

כרגיל עם העיתונות, אובייקטיבית היא לא.

טוב לראות שעילית במקום הראשון, זה בעיקר בזכות אנשים יקרים שאכפת להם ושעושים את עבודתם ביושרה ובשכל, ובזכות מכרז טוב שמאפשר את התאמת השירות לצרכים.
מה שלא כתוב זה שלפני עילית עבדה בביתר עילית חברת "ביתר-תור" שהצליחה להשיג את ציון החריגה הגבוה ביותר בכל הזמנים, 11.2 מתוך 12 אפשריות. (שווה ערך לאפס עגול ומעוגל). מדובר על חברה שגם בהודו היו מתביישים בה, עם אוטובסים שנתקעים פעמיים ביום, לפעמים בגלל סיבות הזויות כמו מחסור בדלק ואפס חשיבה על הנוסע. כך שמבחינת תשובי ביתר עילית מדובר על חווייה מתקנת.

לחרדים בכלל במדינת ישראל לא קל, והממצאים מעידים על כך, באלעד השירות בעייתי מאד וגם בקווי "מגזרים" (הקווים הבינעירוניים של אגד המשרתים את הציבור החרדי) המצב לעתים קרובות לא טוב. מראית העין ליה הם מקבלים כל מה שהם רוצים לא נכונה ולכן הכותרת מזייפת.

ההשוואה היא לא בין חברות אלא בין אשכולות, פחות או יותר באותו גודל (אגד חולקה לכשישים אשכולות לצורך הבקרה עליה שהחלה ב-2010). לכן אין שום תירוצים. למרות זאת ברור שלא ניתן להשוות בין אשכול ירושלים עירוני לאשכול נתניה עירוני, אבל ההשוואה היא לא בין כל אגד לחברות קטנות אלא יותר מידתית. ולאגד יש כמה אשכולות קטנים (כרמיאל לדוגמה) שיכולים להתברג בקלות עם קצת מאמץ בעשרת הראשונים.

מה שלא רואים פה זה את השיפור הענפי. לפני מספר בודד של שנים הממוצע היה סביב 4 והיום הוא סביב 2.6. זה אומר שיותר אוטובוסים יוצאים בזמן, יותר נהגים נצמדים למסלול ולא חותכים, יותר נהגים משתדלים להתקרב למדרכה להעלות נוסעים בקלות, פחות נהגים מדברים בסלולרי תוך כדי נהיגה, פחות חברות משתמשות באוטובסים ישנים שלא מותר להם להפעיל לפי ההסכם שלהם, ביותר תחנות יש שילוט תקין (והבקרה האמיתית על המידע בתחנות תחל כשייפרסו לוחות הפרסום הגדולים שהוגדרו לאחרונה, אולי אפילו בשנה הקרובה) עוד ועוד.
גם אגד ודן השתפרו מאד מאז תחילת הבקרה עליהם, אך הם עדיין בתחתית הסולם. אני מאמין גדול ביכולתה של אגד להציג כמה אשכולות בעשרת הראשונים ואפילו להימחק מרשימת הגרועים ביותר, אבל זה לא קורה ביום אחד.
אכן הכותרת של ש.ה דמגוגית ולא קשורה.
מעבר לכך, אני כלל לא בטוח שהנתונים נכונים.
רק פרסום הדוחות של ריבה יוכל להראות האם בדיקתם אמינה או לא.
אגד לא עד כדי כך גרועים כמו שהם מצטיירים פה. ציינת את כרמיאל בתור דוגמה ואכן אני לא רואה סיבה שהאשכול הזה לא יהיה במקום טוב בראש. השאלה היא האם הבדיקה אמינה או שמא מחמירים יותר עם חברות מסוימות.
 

amirv

New member
נתניה זה האשכול הכי קל בעולם

סקר דמגוגי ביותר
עם כל הכבוד לעילית ולנתיב אקספרס, לתחזק את מודיעין עילית או את יוקנעם זה פי אלף יותר קל מלתחזק את גוש דן או את ירושלים,אז אני לא מבין איך בכלל אפשר להשוות אותם לדן ואגד אם תנאי הפתיחה שונים לחלוטין. זה כמו להגיד שהפועל שלומי היא הקבוצה הכי טובה בארץ, כי השיגה בליגה ג' יותר נקודת מאשר כל מוליכת ליגה בארץ.

עובדה שחפיפי תופסת מקומות מרשימים ברשימה רק במקומות שקל לתפעל אותם, אבל בנתניה שהיא יותר בעייתית היא אפילו לא בעשיריה הראשונה.
נתניה זה האשכול הכי קל בעולם
הרבה יותר קל מהאשכול המסובך של נהריה צפת (שכולל גם שירות עירוני, גם שירות אזורי וגם שירות בינעיורני, והפקקים באזור נהריה גרועים לפעמים כמו גוש דן).

מודיעין עילית הוא אחד האשכולות המסובכים הקיימים, זה רק נראה קל למי שלא מתמצא.
 

droriko

New member
פחחחח אתה משווה את מודיעין עלית לגוש דן?

נתניה זה האשכול הכי קל בעולם
הרבה יותר קל מהאשכול המסובך של נהריה צפת (שכולל גם שירות עירוני, גם שירות אזורי וגם שירות בינעיורני, והפקקים באזור נהריה גרועים לפעמים כמו גוש דן).

מודיעין עילית הוא אחד האשכולות המסובכים הקיימים, זה רק נראה קל למי שלא מתמצא.
פחחחח אתה משווה את מודיעין עלית לגוש דן?
בגוש דן יש לך פי מאה יותר קוים עם פי מאה יותר סידורים. זה כמו להשוות בין לנהל רשת שיווק ללנהל קיוסק.
 

amirv

New member
קווים באמת השתפרה בשנתיים האחרונות

מדד השירות: נוסעי אוטובוס חרדים נהנים יותר
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4315892,00.html

התפרסמו מדדי השירות - החברות הטובות והגרועות ביותר.

כל המסמך הזה חשוד בעיני, כי קווים בפ"ת מופיעה בעשיריה הראשונה. וגם לא ברור איך משווים חברה קטנה כמו גלים לחברות ענק כמו אגד ודן.
קווים באמת השתפרה בשנתיים האחרונות
קשה למחוק רושם רע, וקווים כנראה תישאר איתו לנצח, אבל בשנתץיים האחרונות המצב בקווים טוב בהרבה ממה שהיה בתחילת הדרך, לרבות אוטובוסים חדשים ועמידה בזמנים.
 

droriko

New member
כן ראינו שבוע שעבר

קווים באמת השתפרה בשנתיים האחרונות
קשה למחוק רושם רע, וקווים כנראה תישאר איתו לנצח, אבל בשנתץיים האחרונות המצב בקווים טוב בהרבה ממה שהיה בתחילת הדרך, לרבות אוטובוסים חדשים ועמידה בזמנים.
כן ראינו שבוע שעבר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה