מדוע אין היום שילוט באוטובוסים ישיר או אקספרס?

DAVIDADATO

Well-known member
בעבר אני זוכר שהיה באוטובוסים של אגד היה רשום בחוץ לדוגמא: "274, תל אביב, אוניברסיטה, אקספרס או 900,חיפה,מרכזית חוף הכרמל, ישיר.
ובירושלים זה היה עם הכיתוב בסוף מהיר
 

GoldenEyes

Well-known member
בעבר אני זוכר שהיה באוטובוסים של אגד היה רשום בחוץ לדוגמא: "274, תל אביב, אוניברסיטה, אקספרס או 900,חיפה,מרכזית חוף הכרמל, ישיר.
ובירושלים זה היה עם הכיתוב בסוף מהיר
יש בדיחה ישנה
אישה בטרם עולה לאוטובוס שואלת את הנהג "האוטובוס הזה ישיר? "
הנהג ענה לה " אם תרצי הוא גם ירקוד" :)
 
בעבר אני זוכר שהיה באוטובוסים של אגד היה רשום בחוץ לדוגמא: "274, תל אביב, אוניברסיטה, אקספרס או 900,חיפה,מרכזית חוף הכרמל, ישיר.
ובירושלים זה היה עם הכיתוב בסוף מהיר
לדעתי בין השאר כי אלה לא הגדרות חד-משמעיות. לא כל "מאסף" עוצר בכל התחנות ולא כל "ישיר" נוסע מנקודה לנקודה.
שתי דוגמאות מב"ש לראשל"צ:
קו 377 הוא ישיר כי הוא לא נכנס לקרית-גת ובכלל יש לו מעט תחנות בין ב"ש לגדרה, אבל מצד שני הוא מוריד בגדרה וחוצה את כל רחובות (הורדה בלבד).
קו 367 לעומתו נכנס לקרית-גת ועוצר בהמון תחנות אחרות בדרך, אבל לא בכולן, אז הוא מאסף?
בקיצור, זה לא בדיוק ישיר וזה לא בדיוק מאסף.
 
בעבר אני זוכר שהיה באוטובוסים של אגד היה רשום בחוץ לדוגמא: "274, תל אביב, אוניברסיטה, אקספרס או 900,חיפה,מרכזית חוף הכרמל, ישיר.
ובירושלים זה היה עם הכיתוב בסוף מהיר
התשובה הרצינית
ההגדרה של אגד למאסף, אקספרס וישיר היתה די אמורפית ולרוב התייחסה רק ליחס בין הקו ה"המהיר" לקו האם שממנו הוא נולד, גם הוא עדיין היה מאד מאסף בתחושתו. אני לדוגמה נסעתי בקו 502 מרעננה לתל אביב שהוגדר כאקספרס רק בגלל שדילג על 3 תחנות בהרצליה לעומת 501 המאסף. היום אני כמובן נוסע עם קו 347 שהוא באמת מהיר.

הנחיות התכנון מ-2015 קבעו הגדרות מתמטיות יותר למאסף, מהיר ווישיר (בבינעירוני) וקבעו סט אחר לעירוני (עירוני מקומי, עורקי מאסף ועורקי מהיר) אבל מסיבות כאלה ואחרות ההגדרות האלה לא מצאו את דרכן לעבודה של הגדרת כל קו ברישיון הקו בהתאם להם. כך שההגדרה הקיימת ברישוי היא "לא מטויבת" ומכילה טעויות רבות ולמעשה לא כדאי לנתח קווים לפיה ובטח לא להציג אותה לציבור.

תתנחם בכך שלפי ההגדרות בהנחיות התכנון יוצא שמרבית הקווים בישראל הם מאספים, את הישירים אפשר לספור על יד אחת ומהירים אין הרבה גם כן (אחת ממטרות ההגדרות היתה לעודד יצירה של רובד מהיר מובחן אבל בפועל זה לא ממש קרה).
 

SupermanZW

Well-known member
הבטיחו שהאוטובוס ישיר, הוא לא שר, הבטיחו אוטובוס מהיר, נסע לאט, אז עדיף לא להבטיח.
הנהג החברמן לא לקח אותנו לתימן והנהג הקרח לא לקח אותנו לירח.
 

Ccyclist

Well-known member
בעבר אני זוכר שהיה באוטובוסים של אגד היה רשום בחוץ לדוגמא: "274, תל אביב, אוניברסיטה, אקספרס או 900,חיפה,מרכזית חוף הכרמל, ישיר.
ובירושלים זה היה עם הכיתוב בסוף מהיר

בעבר היו שלטי "מאסף" בקווים העירוניים.

אני מניח שהשילוט המודרני עם היעד וכיתוב בעברית וערבית לא משאיר מספיק מקום.
 
יש על לא מעט מכונות גם שמבצעות קווים אחרים באותו זמן שהם לא 292 את הפתק " אין הורדה בבני ברק"
 

ohadg09

Active member
בעבר אני זוכר שהיה באוטובוסים של אגד היה רשום בחוץ לדוגמא: "274, תל אביב, אוניברסיטה, אקספרס או 900,חיפה,מרכזית חוף הכרמל, ישיר.
ובירושלים זה היה עם הכיתוב בסוף מהיר
זה נעלם לדעתי כשהוסיפו שילוט בערבית ואנגלית בכל הקווים
 
למעלה