מדוע בעצם לא קיבלו את ישוע בזמנו?

Gyongyos

New member
מדוע בעצם לא קיבלו את ישוע בזמנו?

ידוע לי שעפ"י הנבואות המשיח אמור להידחות ע"י בני עמו, אבל לא ברור לי מדוע הסנהדרין דחה את ישוע ובאיזו אמתלה?
 
האשמה הייתה כביכול גידוף

האשמה הייתה שישוע המשיח כביכול גידף. ישוע רמז על כך שהוא המשיח. ואנשי הסנהדרין מראש לא האמינו בו. לא רק שהם לא האמינו בו, הם זלזלו בו , שנאו אותו, ירקו בפניו והכו אותו. וַיָּקָם הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל וַיֹּאמֶר אֵלָיו הֲלֹא תַעֲנֶה דָּבָר מַה־זֶּה יָעִידוּ־בְךָ הָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה׃ 63 וְיֵשׁוּעַ הֶחֱרִישׁ וַיַּעַן הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל וַיֹּאמֶר לוֹ מַשְׁבִּיעֲךָ אֲנִי בֵּאלֹהִים חַיִּים שֶׁתֹּאמַר לָנוּ אִם־אַתָּה הַמָּשִׁיחַ בֶּן־הָאֱלֹהִים׃ 64 וַיֹּאמֶר אֵלָיו יֵשׁוּעַ אַתָּה אָמָרְתָּ וַאֲנִי אֹמֵר לָכֶם מֵעַתָּה תִּרְאוּ אֶת־בֶּן־הָאָדָם יֹשֵׁב לִימִין הַגְּבוּרָה וּבָא עִם־עַנְנֵי הַשָּׁמָיִם׃ 65 וַיִּקְרַע הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל אֶת־בְּגָדָיו וַיֹּאמַר מְגַדֵּף הוּא וּמַה־לָּנוּ עוֹד לְבַקֵּשׁ עֵדִים הֲלֹא עַתָּה שְׁמַעְתֶּם אֶת־גִּדּוּפוֹ׃ 66 מַה־דַּעְתְּכֶם וַיַּעֲנוּ וַיֹּאמְרוּ אִישׁ־מָוֶת הוּא׃ 67 וַיָּרֹקּוּ בְּפָנָיו וַיַּכֻּהוּ בְאֶגְרוֹף וַאֲחֵרִים הִכֻּהוּ עַל־הַלֶּחִי׃ 68 הבשורה ע"פ מתי , פרק כו ליהודים של אז, ובכלל זה גם ליהודים של היום, היה ונשאר קשה לקבל את האפשרות שהמשיח הוא חסר כל תואר, חסר כל השכלה רשמית, חסר כל מעמד ממסדי, ובכלל שיש שאלוהים יכול ללבוש צורה של בשר ודם. הם לא הסכימו לקבל זאת בשום אופן, לא הסכימו לקבל למרות שגם מבחינתם, הוא אכן ביצע נסים רבים, נסים שהוכיחו את מה שהוא טען שהוא.
 

Gyongyos

New member
הנבואות לא אומרות מפורשות שהמשיח יהיה צנוע?

ז"א, אם כך, מדוע הם הופתעו וציפו למשהו גרנדיוזי? אני תוהה האם הסיבה היא שבירת ההגמוניה הרבנית...
 

medabrim

New member
אין ספק שזהו חלק מהעניין

בנוסף למה שנכתב לגבי הקושי לקבל משיח שהיה אדם פשוט, ללא תואר או הדר, אני מאמין כי היה גם עניין שהרבנים לא רצו לוותר על מקומם. ניתן לראות את זה בדיעבד למותו של ישוע, לאחר תחייתו, כאשר באו השומרי הקבר וסיפרו לראשי הפרושים והצדוקים את אשר הם ראו (מתי כ"ח) : בְּשָׁעָה שֶׁהָלְכוּ בָּאוּ הָעִירָה כַּמָּה מִן הַשּׁוֹמְרִים וְהוֹדִיעוּ לְרָאשֵׁי הַכֹּהֲנִים אֶת כָּל אֲשֶׁר קָרָה. 12 רָאשֵׁי הַכֹּהֲנִים הִתְכַּנְּסוּ עִם הַזְּקֵנִים וּלְאַחַר הִתְיָעֲצוּת נָתְנוּ לַחַיָּלִים סְכוּם כֶּסֶף נִכָּר 13 בְּאָמְרָם: "הַגִּידוּ כָּךְ: 'בָּאוּ תַּלְמִידָיו בַּלַּיְלָה וְגָנְבוּ אוֹתוֹ כַּאֲשֶׁר יָשַׁנּוּ'. 14 וְאִם זֶה יִוָּדַע לַנָּצִיב, אֲנַחְנוּ נְשַׁכְנֵעַ אוֹתוֹ וְנִפְטֹר אֶתְכֶם מִדְּאָגָה." 15 הֵם לָקְחוּ אֶת הַכֶּסֶף וְעָשׂוּ כְּמוֹ שֶׁהוֹרוּ לָהֶם. וְאָמְנָם שֵׁמַע הַדָּבָר הַזֶּה נָפוֹץ בְּקֶרֶב הָעָם עַד הַיּוֹם הַזֶּה" כאן ניתנה להם עוד הזדמנות אחת לחזור בתשובה. לחיילים הרומים לא הייתה סיבה לשקר והמנהיגים הדתיים ידעו זאת, אך שוב הם לא רצו להאמין כי ברגע שיקבלו משיח מקומם יאבד. המנהיגים היו חייבים לדעת כי יש בו משהו, גם ממעשיו של ישוע וגם מתחייתו אך בחרו שלא לקבל את זה, חייבת להיות לכך סיבה. אחת הסיבות היא שלא רצו לוותר על מקום ההנהגה והכוח. היום זה לא שונה. יש את הרב של מכון בית המקדש, שם סיימו כבר להכין את כל הכלים, בגדים וכו' לבית המקדש השלישי. אותו רב שאחראי על הדברים מוצא עצמו לבד ללא שום תמיכה מהרבנים הגדולים והמוכרים, וזאת משום שהם לא מעוניינים כלל בבניית בית המקדש אלא רק אומרים שכן לצורך מס שפתיים. ברור להם כי אם וכאשר תבנה בית מקדש שלישי הם יהפכו להיות חסרי חשיבות שכן כל ההלחטות והסמכות תעבור לכהן הגדול ולסנהדרין שמורכבת מכהנים ולויים (אמורה בכל אופן), ממש כמו שהצדוקים נעלמו מהמפה של העולם היהודי עם חורבן הבית כי נהפכו ללא רלוונטים (כי כל עסוקם היה בבית המקדש). כך גם עם ישוע. ההנהגה ידעה כי אם יקבלו אותו כמשיח, הם יהפכו ללא רלוונטים.
 

Gyongyos

New member
ובכל אופן, תחת איזו אמתלה פומבית הם דחו אותו?

הרי לדחות אותו מפחד לדחיקתם זה במאמר מוסגר...
 
על כך שהוא טען שהוא המשיח

בעיני הסנהדרין זה היה לגידוף. בעיני הסנהדרין, לא היה שום ספק שישוע הוא אינו מי שהוא טוען שהוא. אנשי הסנהדרין ציפו למישהו בעל פרופיל אחר בתכלית. וְהוּא הֶחֱרִישׁ וְלֹא הֵשִׁיב דָּבָר וַיּוֹסֶף עוֹד הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל לִשְׁאֹל אֹתוֹ וַיֹּאמֶר אֵלָיו הַאַתָּה הוּא הַמָּשִׁיחַ בֶּן־הַמְבֹרָךְ׃ 62 וַיֹּאמֶר יֵשׁוּעַ אֲנִי הוּא וְאַתֶּם תִּרְאוּ אֶת־בֶּן־הָאָדָם יוֹשֵׁב לִימִין הַגְּבוּרָה וּבָא עִם־עַנֲנֵי הַשָּׁמָיִם׃ 63 וַיִּקְרַע הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל אֶת־בְּגָדָיו וַיֹּאמַר מַה־לָּנוּ עוֹד לְבַקֵּשׁ עֵדִים׃ 64 הִנֵּה שְׁמַעְתֶּם אֶת־הַגִּדּוּף מַה־דַּעְתְּכֶם וַיַּרְשִׁיעֻהוּ כֻלָּם כִּי־חַיַּב מִיתָה הוּא׃ [ הבשורה על פי מרקוס ].
 

Gyongyos

New member
מאד תמוה...

הם ידעו שהוא יהיה צנוע עפ"י הנבואות אך סירבו להאמין כשראו אותו במו עיניהם... תודה על הביאורים!
 

galgal21

New member
שני הסיבות נכונות:

1. הם ציפו למישהו שיחריב את האימפריה הרומית וישליט את מלכות אלוהים בעולם. הם לא הבינו שישוע יעשה זאת רק בפעם השניה שיופיע ולא בפעם הראשונה. הופעתו הראשונה של ישוע היתה בשביל קורבן הכופר ובשביל ללמד ברית חדשה. 2. הם באמת התרגזו על שישוע גינה את התנהגותם וצביעותם (אהבת הכבוד שלהם, מקומות מכובדים בבתי-הכנסת, רווחים שעשו ממסחר בבית-המקדש, התקנות המכבידות שהטילו על העם ללא סיבה הגיונית וכו'). זה לא מפליא כלל הרבה נביאים יצאו כנגד התנהות מסוג זה בימי בית ראשון וגם הם נרדפו.
 
יש פה משהו מעניין מספר ויקרא:

בס"ד ויקרא פרק ד א וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, לֵאמֹר--נֶפֶשׁ כִּי-תֶחֱטָא בִשְׁגָגָה מִכֹּל מִצְו‍ֹת יְהוָה, אֲשֶׁר לֹא תֵעָשֶׂינָה; וְעָשָׂה, מֵאַחַת מֵהֵנָּה. ג אִם הַכֹּהֵן הַמָּשִׁיחַ יֶחֱטָא, לְאַשְׁמַת הָעָם: וְהִקְרִיב עַל חַטָּאתוֹ אֲשֶׁר חָטָא פַּר בֶּן-בָּקָר תָּמִים, לַיהוָה--לְחַטָּאת. ד וְהֵבִיא אֶת-הַפָּר, אֶל-פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד--לִפְנֵי יְהוָה; וְסָמַךְ אֶת-יָדוֹ עַל-רֹאשׁ הַפָּר, וְשָׁחַט אֶת-הַפָּר לִפְנֵי יְהוָה. ה וְלָקַח הַכֹּהֵן הַמָּשִׁיחַ, מִדַּם הַפָּר; וְהֵבִיא אֹתוֹ, אֶל-אֹהֶל מוֹעֵד.
 

nrmlsr

New member
תשובה לאחדות ישראל

בפרק שציינת אכן מדובר על שה שאותו מקריב הכהן שנקרא גם:"הכהן המשיח" אך במקרה של תורת החסד ישוע נמשל לכהן שבחר להקריב את עצמו בעד חטאי העולם ולספק כפרה על החטא במקום שיצטרכו להקריב קורבנות כל יום. ייתכן ואכן יש פה רמז אך הוא לא רמז גלוי לעומק כמו כל הרמזים אך ניתן להשתמש בו כמשל לרמז על הנבואה על כפרת דם המשיח כפי שציינת בשאלתך.
 
חן חן על תשובתך המלומדת../images/Emo13.gif

בס"ד יישר כח!
 
למעלה