מדוע גנים מעורבים - תשובה
תשובה לשאלה: "מדוע גנים מעורבים?" זה נכון שלכל שכבת גיל יש את הצרכים שלה. החלוקה לשנתונים עומדת בבסיס תפיסת החינוך במדינה ובענין זה החלטה על סביבה חינוכית דו גילאית היא החלטה משותפת של משרד החינוך והמועצה ואנו כישוב עובדים לפיה. לתפיסה הדו גילאית יש יתרונות החלוקה לשנתונים היא שרירותית בלבד ואין בה כדי ללמד על גילו ההתפתחותי של הילד. ילדים שונים זה מזה בהתפתחותם ויכולתם, קיימים הבדלים בהעדפותיהם ובקצב. סביבה דו גילאית הינה סביבה גמישה יותר הילד בוחר עם איזה ילדים הוא מעונין לשחק וגם זה יכול להשתנות מתקופה לתקופה. שם המשחק הוא איזון! מס הילדים מכל שכבת גיל חייב להיות מאוזן וכן גם פעילויות הגננת אמורות להיות מאוזנות ולענות על צרכי השכבות השונות, בוודאי שלא מדובר על תועלת/קידום שכבה אחת "על חשבון" האחרת וזה לא נכון לראות זאת כך. יוסי
תשובה לשאלה: "מדוע גנים מעורבים?" זה נכון שלכל שכבת גיל יש את הצרכים שלה. החלוקה לשנתונים עומדת בבסיס תפיסת החינוך במדינה ובענין זה החלטה על סביבה חינוכית דו גילאית היא החלטה משותפת של משרד החינוך והמועצה ואנו כישוב עובדים לפיה. לתפיסה הדו גילאית יש יתרונות החלוקה לשנתונים היא שרירותית בלבד ואין בה כדי ללמד על גילו ההתפתחותי של הילד. ילדים שונים זה מזה בהתפתחותם ויכולתם, קיימים הבדלים בהעדפותיהם ובקצב. סביבה דו גילאית הינה סביבה גמישה יותר הילד בוחר עם איזה ילדים הוא מעונין לשחק וגם זה יכול להשתנות מתקופה לתקופה. שם המשחק הוא איזון! מס הילדים מכל שכבת גיל חייב להיות מאוזן וכן גם פעילויות הגננת אמורות להיות מאוזנות ולענות על צרכי השכבות השונות, בוודאי שלא מדובר על תועלת/קידום שכבה אחת "על חשבון" האחרת וזה לא נכון לראות זאת כך. יוסי