מדוע העלאת הריבית פוגעת באינפלציה וכיצד זה עשוי לבלום את המשך עליות מחירי הדיור בישראל?

vadimneta

New member
העלאת הריבית משפיעה על הכלכלה באופן כללי במספר דרכים, ובין היתר, יכולה להשפיע על האינפלציה ועליות מחירי הדיור.

כאשר מדינה מעלה את הריבית, היא מפחיתה את הכמות של כסף הזמין להלוות לאזרחים ולעסקים. ככל שכמות הכסף הזמין קטנה יותר, יותר קשה למצוא אפשרויות להשקעה וקידום הכלכלה. זאת משמעותית פוגעת בצמיחת הכלכלה ומגבילה את היכולת ליצור עבודה ולהפיק רווחים.

מכיוון שזה נובע ממצב כלכלי כולל, זה יכול לגרום להאטה באינפלציה. כאשר חברות פחות זמינות להשקעה, יש פחות מקורות לפיתוח ופחות מצרי כסף לצרכים שוטפים כמו צרכי הבית. כתוצאה מכך, מחירי הצרכים של הבית, כולל מחירי הדיור, עשויים להשאר יחסית יציבים או אפילו ליפול.

העלאת הריבית לא בהכרח מורידה את מחירי הדירות בישראל בטווח הרחוק. במצב כלכלי שבו יש צורך בהגבלת האינפלציה, הממשלה עשויה להעלות את הריבית כדי להפחית את הכמות של כסף הזמין להלוואה ולהשקעה, אבל זה לא בהכרח יכול להוביל לירידה במחירי הדיור.

אני תמיד ממליץ לקחת שירות של מלווה משקיעים לבחון את המצב הנוכחי של שוק הנדל"ן בארץ ובעולם ביחס לעלויות המימון, טווח השקעה וסוג השקעה.

מחירי הדיור נקבעים על ידי מגוון רחב של גורמים, כגון היצע דירות וכמות התחלות הבניה, כמות הפשרת הקרקעות עלידי רמ"י, תנועות של תושבים בין אזורים ובין ערים, מדיניות ממשלתית, רגולציה כגון מס על דירה 2, היטלי השבחה, מסי רכישה , מסי השבחה וכו, תנועות כלכליות עולמיות ועוד. בכל מקרה, מחירי הדיור מתפתחים בהתאם לסיבות מורכבות ואין פיתרון קסם אחד שיוביל לירידה דרסטית במחירי הדיור בישראל.

הערה:
המידע המוצג במאמר זה, הינו חומר מסייע בלבד ואין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בהתחדשות עירונית או בהשקעות נדל"ן באופן כללי בארץ או בחו"ל.
לכן, אין לראות במידע האמור, כהמלצה, חוות דעת או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא או תחליף לייעוץ פרטני ואישי, בהתאם לנתונים האישים, והצרכים המיוחדים של המשקיע לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן בארץ או בחו"ל.
 
למעלה