מדוע יום ראשון מקודש?

salt of earth

New member
התשובה לשאלה הראשונה בערבית.

السبت يومُ الراحة كما عرفنا ويومُ عطلة للرب. تقديس يوم السبت فهو علامة على العَهد بين الله وشعبه. الله هو مقدِّسُ شعبه (31: 13). ولما جاء يسوع لم يُلغِ شريعةَ السبت، بل كان يذهب فيه الى المجمع، فيُعلن البشارة على بني قومه (لو 4: 16). وعندما هاجم الفريسيين، فهو لم يهاجمهم بسبب تقواهم، بل لانعدام الرحمة في قلوبهم. حسِبوا أنّ الإنسان هو للسبت. أمّا يسوع فقال إنّ السبت هو للإنسان. وإنّ واجب المحبة فوق واجب المحافظة على السبت (مت 12: 5؛ لو 13: 10-16؛ 14: 1- 5)، وربّ السبت هو ابن الإنسان (مر 28:2). بعد صعود يسوع الى السماء، ظلّ تلاميذه يحفظون السبت، ثم جعلوا يوم الاحد، اليومَ الأوّل من الأسبوع، يومَ قيامة الرب، يومَ الربّ يحفظونه، وفيه يجتمعون لسَماع كلام الله في الكتاب المقدّس والاشتراك في كسر الخبز. حينئذ صار السبت صورةً عن الأحد، كما صار المَنّ صورة عن جسد المسيح. أمّا آباء الكنيسة فسينظرون الى السبت على أنّه رمز الى الزمن المقدّس كما أنّ الهيكل رمز الى المكان المقدس. لم يعمل نوحٌ ومليكصادق بالختان، ولم يحفظوا السبت، مع أنّهم أرضَوا الربّ مثل موسى. بإبراهيم بدأت شريعة الختان، وبموسى شريعةُ السبت، وبإرادة الله زالت هاتان الشريعتان في ذلك الذي وُلد من عذراء، من نسل إبراهيم الذي هو المسيح ابنُ الله. وسيقول مثلَه ترتليانوسُ وأوريجنس وإيريناوس وغيرُهم من الآباء والكتّاب المسيحيّين، فيشدّدون على أنّ نظام السبت قد وجدَ كماله في سرّ المسيح. أُلغي خبزُ التقدمة، فصار للكنيسة خبزًا آخر هو جسد لمسيح، هُدم هيكل أورشليم ولكنّ جسد المسيح هو الهي&#1
 

salt of earth

New member
המשך...

، هُدم هيكل أورشليم ولكنّ جسد المسيح هو الهيكلُ الجديد. بَطَل السبتُ وتمّ في المسيح، ولكنّنا نتذكّر قيامة المسيح يومَ الأحد. (من موقع الاب بولس فغالي http://www.paulfeghali.org/text.php?id=1051) התרגום לעברית+ התשובה לשאלה השנייה בהודעה הבאה.
 

salt of earth

New member
התשובות בעברית.

מתוך מאמר של האב בולוס פג'אלי. יום שבת הינו יום המנוחה וקידושו הוא סמל לברית שנכרתה בין לאלוהים לעם. כאשר בא ישוע הוא לא ביטל את קדושת יום השבת אלא היה הולך בימי שבת לבית כנסת ומכריז על הבשורה שלו, אך ישוע אמר שהשבת נועדה לאדם וחובת אהבת האדם לרעו מעל חובת השמירה על השבת (מתי 5:12) כאשר עלה ישוע לשמיים, המשיכו תלמידיו לשמור את השבת, ואז החלו לשמור את יום ראשון שהוא היום הראשון בשבוע והיום בו קם ישוע לתחייה ובו היה מתכנסים כדי ללמוד את דברי אלוהים ולהשתתף בקבלת הלחם הקדוש, ואז הפך השבת למעין תמונה ליום ראשון כמו שהפך אל מון (הלחם שירד על היהודים במדבר) למעין תמונה לגוף המשיח. אבות הכנסייה מתייחסים ליום שבת שהוא סמל לזמן הקדוש. לפי האמונה הנוצרית, נוח ומליקסאדק לא עשו ברית מילה לילדיהם ולא שמרו שבת למרות שהם ריצו את אלוהים כמו משה, ובאברהם התחיל מנהג הברית מילה ובמשה התחילה קדושת השבת, וברצון האל בוטלו המנהגים הללו כאשר נשלח ישוע המשיח, ולכן הם מדגישים כי שמירת השבת הגיעה לשלמותה במשיח, נהרס בית המקדש של ירושלים אך גוף המשיח הוא בית המקדש החדש, בוטל השבת שמוצתה במשיח ולכן אנו נזכרים כאשר קם המשיח לתחייה ביום ראשון. מקווה שזה עונה לך על השאלה
לגבי השאלה השנייה כבר עניתי לנועה צמח גם על העניין של עץ האשוח.
 

salt of earth

New member
אני יודעת :)

בגלל זה כתבתי בהודעה השנייה שהתרגום בדרך. מה לעשות, קשה לתרגם מערבית לעברית אז להבא תחכי בסבלנות :)
 

lion 7

New member
המעבר משבת ליום ראשון (הבהרה)

המעבר מיום שבת ליום ראשון, קרה בתחילת המאה הראשונה ,כאשר גורשו הנוצרים מההיכל ומבתי הכנסת (אלמגאמע) אז התחילו בפולחני סעודת האדון בשבת בערב (מוצ``ש) , אבל כאשר הצהיר הקיסר הרומאי תריגאן על מפגשי הערב , כדבר פסול ולא חוקי (וגם היו חשדות מרודפי הנוצרים שראו בהם טמאיים,ובלתי רצויים בחברה, מה שגרם גם לרדיפות ממושכות במאות הראשונות, ובנו כל מיני חשדות כגון על האסיפות של שני המינים במוצ``ש כדבר נבזי, אף גם שמועות על היותם קניבליזם ), כך עבר פולחן הדת משבת בערב אל ימי ראשון בבקר . ושינוי זה שהתבסס לו אט אט בהמשך הזמן, מצא לו ביסוס מהכתובים ביום תחיית המשיח כבסיס תיאולוגי , וכי זה קרה ביום ראשון , תחילת ימי השבוע , וכך נהיה בפועל יום ראשון כיום האדון, יום הראשון (אלאחד) נקרא ביום האדון בספר לימוד השליחים (עמ. 14) , גם אגנאטיוס (98-135לספ``הנ) וגאסטין המרטיר -אלשהיד- (100-165 לספ``הנ ) . גם מיליטו (Mileto) מהעיר סארדוס (נפטר ב- 190 לספה``נ) כתב אגרת ובה הוא מבהיר אמיתות יום הראשון כיום האדון .
 

justborn

New member
יום ראשון נחשב למקודש בקרב הנוצרים

מאחר והמשיח קם לתחייה ביום ראשון. אבל בעצם להחליף את השבת ליום ראשון - אין לכך שום ציווי בברית החדשה. כמובן שאין שום פסול בלהקדיש יום כזה או אחר לאלוהים. צריך רק לזכור שכל יום הוא קדוש.
 

lion 7

New member
/tapuzforum/images/emo45.gif

ותמיד תהיה חיינו עדות אמיתית ומשמחת אחי גסטבורן, ישוע עבד בכל יום , ואנו ננוח במפגש ההולך ובא , והוא קרב מאד, עד לחגיגת שם, שאין הבדלים כי כולנו נראה אותו לעד, ודי לנו . . . אמן
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifתשובה זו לענין יום ראשון

הועברת לשאלות הנפוצות.
 
למעלה