מדוע כתוב שאברהם נולד באור כשדים?
לאברהם לא נמצא שום איזכור משום חפירות ארכיאולוגיות שנעשו בבבל העתיקה אולם חוקרים נוטים ליחס את זמן חיותו בהתאם לכתוב בתנך למאה ה18 בערך לפני הספירה אולם יש כאן משהו מוזר כי כתוב שהוא נולד באור כשדים......וזה מוזר כי העיר בזמנו של אברהם נקראה אור בלבד והכשדים כבשו או שלטו באור בערך במאה השביעית לפני הספירה כך שמי שכתב את הטכסט ידע על הכשדים שעדין לא נולדו או שהטכסט נכתב בסביבות התקופה של חורבן בית שני כאשר העם הוגלה לבבל וזה יותר הגיוני כי הרבה מהאינפורמציה בתנך מבחינת איזכורים מסוימים מתנקזת לתקופה של חורבן ראשון ושני מבחינת זמן הכתיבה כמו שלפני הולדת אברהם מוזכר...... וְצִלָּה גַם-הִוא יָלְדָה אֶת-תּוּבַל קַיִן לֹטֵשׁ כָּל-חֹרֵשׁ נְחשֶׁת וּבַרְזֶל חרש ברזל לא יכול היה להיות לפני ארבעת אלפים וחמש מאות שנה כי את הברזל גילו או לפחות חרשו לפני 3000 אלפים שנה ולכן מי שכתב כך יכול היה להיות בתקופת בית ראשון ולא לפני.....אבל היות והוא לא ידע שלפני 4500 שנה עדין לא גילו את הברזל אז הוא כתב מה שכתב כי לא היתה סיפריה ששם יכול היה לקבל את האינפורמציה שיש בידינו כיום....ואותו הדבר לגבי אור כשדים אשר בימי אברהם הכשדים עדין לא היו קימים ולכן בעיר נקראה אור בלי כשדים.
לאברהם לא נמצא שום איזכור משום חפירות ארכיאולוגיות שנעשו בבבל העתיקה אולם חוקרים נוטים ליחס את זמן חיותו בהתאם לכתוב בתנך למאה ה18 בערך לפני הספירה אולם יש כאן משהו מוזר כי כתוב שהוא נולד באור כשדים......וזה מוזר כי העיר בזמנו של אברהם נקראה אור בלבד והכשדים כבשו או שלטו באור בערך במאה השביעית לפני הספירה כך שמי שכתב את הטכסט ידע על הכשדים שעדין לא נולדו או שהטכסט נכתב בסביבות התקופה של חורבן בית שני כאשר העם הוגלה לבבל וזה יותר הגיוני כי הרבה מהאינפורמציה בתנך מבחינת איזכורים מסוימים מתנקזת לתקופה של חורבן ראשון ושני מבחינת זמן הכתיבה כמו שלפני הולדת אברהם מוזכר...... וְצִלָּה גַם-הִוא יָלְדָה אֶת-תּוּבַל קַיִן לֹטֵשׁ כָּל-חֹרֵשׁ נְחשֶׁת וּבַרְזֶל חרש ברזל לא יכול היה להיות לפני ארבעת אלפים וחמש מאות שנה כי את הברזל גילו או לפחות חרשו לפני 3000 אלפים שנה ולכן מי שכתב כך יכול היה להיות בתקופת בית ראשון ולא לפני.....אבל היות והוא לא ידע שלפני 4500 שנה עדין לא גילו את הברזל אז הוא כתב מה שכתב כי לא היתה סיפריה ששם יכול היה לקבל את האינפורמציה שיש בידינו כיום....ואותו הדבר לגבי אור כשדים אשר בימי אברהם הכשדים עדין לא היו קימים ולכן בעיר נקראה אור בלי כשדים.