מדוע כתוב שאברהם נולד באור כשדים?

ddt47

New member
מדוע כתוב שאברהם נולד באור כשדים?

לאברהם לא נמצא שום איזכור משום חפירות ארכיאולוגיות שנעשו בבבל העתיקה אולם חוקרים נוטים ליחס את זמן חיותו בהתאם לכתוב בתנך למאה ה18 בערך לפני הספירה אולם יש כאן משהו מוזר כי כתוב שהוא נולד באור כשדים......וזה מוזר כי העיר בזמנו של אברהם נקראה אור בלבד והכשדים כבשו או שלטו באור בערך במאה השביעית לפני הספירה כך שמי שכתב את הטכסט ידע על הכשדים שעדין לא נולדו או שהטכסט נכתב בסביבות התקופה של חורבן בית שני כאשר העם הוגלה לבבל וזה יותר הגיוני כי הרבה מהאינפורמציה בתנך מבחינת איזכורים מסוימים מתנקזת לתקופה של חורבן ראשון ושני מבחינת זמן הכתיבה כמו שלפני הולדת אברהם מוזכר...... וְצִלָּה גַם-הִוא יָלְדָה אֶת-תּוּבַל קַיִן לֹטֵשׁ כָּל-חֹרֵשׁ נְחשֶׁת וּבַרְזֶל חרש ברזל לא יכול היה להיות לפני ארבעת אלפים וחמש מאות שנה כי את הברזל גילו או לפחות חרשו לפני 3000 אלפים שנה ולכן מי שכתב כך יכול היה להיות בתקופת בית ראשון ולא לפני.....אבל היות והוא לא ידע שלפני 4500 שנה עדין לא גילו את הברזל אז הוא כתב מה שכתב כי לא היתה סיפריה ששם יכול היה לקבל את האינפורמציה שיש בידינו כיום....ואותו הדבר לגבי אור כשדים אשר בימי אברהם הכשדים עדין לא היו קימים ולכן בעיר נקראה אור בלי כשדים.
 

רון סי

New member
לפי האמונה היהודית אלוהים כתב את התנ"ך

ואלוהים כמובן יודע הכל. תובל קין היה, אבי חרשי הנחושת והברזל. יש כאן התייחסות לעתיד, לשושלת חרשי הברזל שתבוא.
 

ddt47

New member
אלוהים לא כתב את התנ"ך כי הוא קובץ של .....

ספרים שהחליטו בזמן עריכת הספר להכניס לתוכו ויש שם גם את שיר השירים אשר לשלמה ועוד ספרים אחרים אז מקסימום הוא כתב את חמשת חומשי התורה וזהו כי כתוב שהוא אמר להם לכתוב אותם על שתי אבנים גדולות בכניסה לארץ ........בכל אופן האינפורמציה אם כך לא נכונה כי אם אלוהים כתב על תקופת אברהם אז הוא היה צריך לכתוב רק אור כי זו האינפורמציה הנכונה וגם על תובל קין הוא כתב שהיה אבי כל חרשי הנחושת כלאמר היה זה בעבר בזמנו וזה אומר שהוא כבר התעסק עם זה ולכן גם זו אינפורמציה לא אמינה..........ולכן או שאלוהים טעה או שלא הוא כתב תחליט מי מהשתיים נכון.
 

רון סי

New member
אלוהים לא כתב את התנ"ך

נכון, הייתי צריך כמובן לומר שלפי האמונה היהודית אלוהים כתב את התורה. בכל אופן רוחו של אלוהים שורה על כל התנ"ך. אם אלוהים יודע שאור תהפוך לאור-כשדים, והוא בטוח יודע, והוא יודע שיבוא יום ואומנות עיבוד המתכות תתרחב גם לברזל, וגם את זה הוא בטוח יודע, אז הרבה יותר נכון שיכתוב את הדברים במלואם. אם תובל קין הוא אבי שושלת חרשי הנחושת והברזל, אז לא נכון לכתוב רק נחושת. צריך לכתוב אבי של איזו אומנות הוא, באופן מלא.
 
כל כתבי הקודש נוצרו כתוצאה

מדיאלוג רוחני עם כח הטבע השולט במציאות - האלוקים. מתוך ההשגה הרוחנית, הנחילו לנו המקובלים מורשת חיי נצח - התורה - המאור המחזיר למוטב.
 

enigma4u

New member
טעות

לא נאמר על תובל קין "אבי חרשי הנחשת והברזל". זהו הפירוש האישי שלך. דבר שני הסברך סותר את רש"י ,רש"י כותב שתובל קין יצר כלי זין לרוצחים. וַיִּקַּח-לוֹ לֶמֶךְ, שְׁתֵּי נָשִׁים: שֵׁם הָאַחַת עָדָה, וְשֵׁם הַשֵּׁנִית צִלָּה. כ וַתֵּלֶד עָדָה, אֶת-יָבָל: הוּא הָיָה--אֲבִי, יֹשֵׁב אֹהֶל וּמִקְנֶה. כא וְשֵׁם אָחִיו, יוּבָל: הוּא הָיָה--אֲבִי, כָּל-תֹּפֵשׂ כִּנּוֹר וְעוּגָב. כב וְצִלָּה גַם-הִוא, יָלְדָה אֶת-תּוּבַל קַיִן--לֹטֵשׁ, כָּל-חֹרֵשׁ נְחֹשֶׁת וּבַרְזֶל. בדבר אחד אתה צודק, זוהי אמונה ותו לא.
 

ddt47

New member
אתה לא מבין את הסיפא של הדברים.....

כיצד בכלל הזכירו חרשי ברזל לפני 4500 שנה ויותר כאשר הברזל נתגלה ועובד ע"י חרשי ברזל רק לפני 3000 שנה בלבד? זה אומר שהאינפורמציה שנכתבה איננה אמינה זו טעות של מישהו שלא ידע מתי התחילו לעבד ולחשל את הברזל וזה אומר שהטכסט נכתב רק לאחר בנית בית המקדש ולא לפני כן ע"י מישהו שבדא דברים מליבו.
 

רון סי

New member
הפסוקים עוסקים באבותיהם של האומנויות

יבל היה אבי יושב אוהל ומקנה, יובל היה אבי הנגנים, תובל קין אבי החרשים. אומנם המילה "אבי" נשמטה במקרה של תובל קין, אבל המילה "כל" עדיין שם, ואין לה משמעות בלי "אבי" לפניה, כמו במקרים הקודמים.
 

enigma4u

New member
פירוש חדש

כתבת שזוהי התיחסות לעתיד ורש"י כותב אחרת ממך, כמו כן אתה חולק על רש"י בפירוש המילה "כל". אולי כדאי שתחבר חיבור חדש לחמשה חומשי תורה. ומענין איך לאלוהים הכל יכול נשמטה המילה "אבי", חשבנו שאלוהים לא יכול לטעות, תודה שהארת את עינינו.
 

רון סי

New member
זה לא פירוש "חדש"

עיין שוב בפרשנים. השמטת המילה "אבי" איננה טעות. ברור מההקשר שהפסוקים עוסקים באבות האומניות. אין צורך לחזור על כך שוב ושוב.
 

enigma4u

New member
פירוש חדש מאוד

אתה כתבת כך: >תובל קין היה, אבי חרשי הנחושת והברזל. יש כאן התייחסות לעתיד, לשושלת חרשי הברזל שתבוא.< עיין ברש"י וראה שהכוונה היא שתובל קיין יצר כלי מלחמה מברזל ולא כמו שאתה כותב שהכוונה לעתיד. יבל היה אבי יושב אוהל ומקנה, יובל היה אבי הנגנים, תובל קין אבי החרשים. אומנם המילה "אבי" נשמטה במקרה של תובל קין, אבל המילה "כל" עדיין שם, ואין לה משמעות בלי "אבי" לפניה, כמו במקרים הקודמים. גם פה אתה טועה, רש'י מסביר את המילה "כל חרשת נחשת וברזל" כך, "מחדד ומצחצח כל כלי אומניות נחושת וברזל". זכותך המלאה לחלוק על רש'י, כמו שלרש"י מותר לפרש את התורה כרצונו כך גם לך מותר אבל אל תספר לנו שכך המפרשים מפרשים את הפסוק.
 

ddt47

New member
רש"י אינו יכול להתעלם מהזכרת הברזל......

כ2000 שנה לפני זמנו ולכן כאן ההוכחה שהטכסט נכתב בתקופת בית המקדש הראשון כנראה אפילו בזמן גלות בבל זו לא טעות של אלוהים כי לא הוא כתב את הטכסט......הטכסט שניתן ע"י אלוהים אבד אחרת לא היינו צריכים כיום אפילו פרשן אחד כמו שאומר אלוהים למשה "לא בשמיים היא" ועוד דבר רש"י הוא לא אלוהים וגם דבריו הם לא דברי אלוהים חיים ואם הוא היה יודע הכל לא היו מחלוקות בין החכמים אלא כולם היו הולכים לפי דרכו.אבל היות ולא כך היא אז לא אני משכתב את התורה אני רק מביא עובדות כהוויתן.
 
למעלה