2. ביטול קו מתע"ן בגלל התנגדויות זניחות - בעיקר של הרשות המקומית, ושיקולים פוליטים צרים סובבי NIMBY, זה בהחלט התנהלות תמוהה ולא רצינית. נת"ע הוקמה כגוף מבצע לא רק מבחינת תשתיות והקמה אלא בהסברה והתמודדות עם הציבור והעיריות. לא הופעלו כלים ופתרונות שונים בסוגיה, והכי קל היה לקצר את הקו ולדחות את ההארכה שלו לעתיד הלא נראה לעין.
בהתחלה נת"ע היו יותר קשובים להתנגדויות,
אבל הן התחילו להיות כל כך הזויות שלנת"ע פשוט נמאס,
תזכור את כל הויכוחים עם עיריית רמת גן על הקו האדום והסגול,
בקו האדום עיריית רמת גן רצתה קו עילי ובקו הסגול קו תת קרקעי.
ככה התחילה הגישה של נת"ע פשוט לבטל מקטעים שלמים
וזה המשיך גם למטרו שם רצו להקפיא את כל המקטע הצפוני של מ1.
יש לציין שחלק מההתנגדויות היו מאוד לגיטימיות ונכונות
כמו הויכוח על תחנה ברעננה-מערב אל מול בית לוינשטיין
או מעבר של המטרו ברחוב השרף ברמת השרון.
3. מחלף גבעת שמואל עמוס וצפוף מבחינת תשתיות (נראות ולא נראות), תנועה ומגורים בצורה קשה. הקמת תחנה מרכזית במקום תיצור אלף ואחת בעיות החל מזיהום אוויר סגנון נווה שאנן בתל אביב, עומסי תנועה משמעותיים (גם של כלי רכב וגם אוטובוסים), חוסר יעילות תחבורתית ותחנה מרכזית שתהיה צרה וקטנה מדי לכמות הנוסעים והאוטובוסים הצפויים (שלא לדבר על חוסר יכולת רציני לחבר לקווי מתע"ן). בקיצור - תחנה מרכזית מזוהמת, רועשת, לא נעימה, צפופה וקורסת בסגנון שנות ה-70, ולא מרכז תחבורה מודרני ומזמין.
לעומת זאת - בשטח שבין מחלף גהה לאם המושבות יש שטח זמין ומתאים יותר, קישור לקווי מתע"ן, וגם קישור וחיבוריות טובה יותר לתוך בני ברק ולכל הסביבה.
יש תכניות אשר ישנו את האזור לחלוטין,
מינהור כביש 4 ובניית רחוב עירוני, רכבת פרברית,
נתצי"ם, אולי רכבת קלה ועוד, בנוסף לזה תהיה שם תחנת מטרו.