מדוע לא מאריכים את הקו הסגול על גשר דורי?

Ccyclist

Well-known member
התחנה הסופית של הקו הסגול בסבידור 2000 ארלוזרוב נמצאת ממש על סף גשר דורי ובמפלס שטוח יחסית.

אין צורך בגשר חדש על האיילון כדי לחבר את הקו לאבא הלל ואולי גם לאזור עתידים - רמת החייל.

חבל שלא מאריכים את הקו מזרחה בחיבור שנראה ברור מאליו.


אגב - אל תטיילו יותר מדי כי ברגע שיוצאים את המסוף התמונות חוזרות 5 ואף 13 שנים אחורה במקום התמונות במסוף שצולמו לפני שנתיים.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20250127_110217_Maps.jpg
    Screenshot_20250127_110217_Maps.jpg
    KB 937.8 · צפיות: 14
  • Screenshot_20250127_105705_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20250127_105705_Samsung Internet.jpg
    KB 758.8 · צפיות: 15
התחנה הסופית של הקו הסגול בסבידור 2000 ארלוזרוב נמצאת ממש על סף גשר דורי ובמפלס שטוח יחסית.

אין צורך בגשר חדש על האיילון כדי לחבר את הקו לאבא הלל ואולי גם לאזור עתידים - רמת החייל.

חבל שלא מאריכים את הקו מזרחה בחיבור שנראה ברור מאליו.


אגב - אל תטיילו יותר מדי כי ברגע שיוצאים את המסוף התמונות חוזרות 5 ואף 13 שנים אחורה במקום התמונות במסוף שצולמו לפני שנתיים.
זה אחד החסרונות של מתכונת השטאטבאהן שהלכו עליה עם הקו האדום; המנהרה אינה מאפשרת גמישות תפעולית כמו שמתוכננת בירושלים למשל.
ככה יוצא, שמי שרוצה להגיע מצפון רמת גן לחוף הים - שתי נקודות מקושרות ע"י רק"ל בקו אווירי כמעט ישיר - יעדיף לקחת אוטובוס ישיר ולא לעבור מהקו האדום לקו הסגול, כי המעבר כל כך מסורבל, ואין אפשרות להמציא קו תפעולי חדש שיאחד את שני המקטעים.
לדעתי, לאחר שיתחילו לפתוח את קו M1 של המטרו, יהיה אפשר להפריד בין המקטעים הקרקעיים והממונהרים של הקו האדום. המקטעים הקרקעיים יוארכו על ציר ז'בוטינסקי או אבא הלל למשל ויתחברו לקו הסגול, והמקטע התת קרקעי ישודרג למטרו מלא.
 

Ccyclist

Well-known member
זה אחד החסרונות של מתכונת השטאטבאהן שהלכו עליה עם הקו האדום; המנהרה אינה מאפשרת גמישות תפעולית כמו שמתוכננת בירושלים למשל.
ככה יוצא, שמי שרוצה להגיע מצפון רמת גן לחוף הים - שתי נקודות מקושרות ע"י רק"ל בקו אווירי כמעט ישיר - יעדיף לקחת אוטובוס ישיר ולא לעבור מהקו האדום לקו הסגול, כי המעבר כל כך מסורבל, ואין אפשרות להמציא קו תפעולי חדש שיאחד את שני המקטעים.
לדעתי, לאחר שיתחילו לפתוח את קו M1 של המטרו, יהיה אפשר להפריד בין המקטעים הקרקעיים והממונהרים של הקו האדום. המקטעים הקרקעיים יוארכו על ציר ז'בוטינסקי או אבא הלל למשל ויתחברו לקו הסגול, והמקטע התת קרקעי ישודרג למטרו מלא.

בגלל הבדלי הגבהים של לפחות חצי מטר בין מטרו לרק"ל נמוכת רצפה - יהיה קשה להסב את תחנות הקו האדום למטרו. בנוסף - אורך התחנות קצר מדי לרכבות מטרו בנות 6-8 קרונות. גם אם גובה המנהרות מאפשר רכבות מטרו אי אפשר לבצע הסבה כזו בתחנות בלי הפרעה ניכרת לקו למשך שנה - שנתיים לפחות.

אם חכמי חלם לא היו ממקמים את תחנת ארלוזרוב בצד השני של "הגשר" - ההחלפה בין הקווים האדום והסגול היתה יכולה להיות עניין של מה בכך.

עדיין - אני בספק אם תושב הקו האדום שיכול להגיע לים בהחלפה אחת בין שתי רק"לות שמגיעות פעם ב 5-6 דקות באמת יבחר להמתין 20-30 דקות לאוטובוס ייעודי שיסע בפקקים.

לדעתי מה שמערכת המטרו צריכה ויכולה הוסיף הוא קו צפון דרום בלב העיר תל אביב. אני חושב שראלי לפצל את ענפי M1 ולסדר מחדש מקטעים וענפים כדי להגיע למערכת מטרו שמשרתת גם את תל אביב במקום שתקיף את העיר מבחוץ עם קו בודד שנכנס פנימה ופונה משום מה לדרום העיר.

במערכת מטרו התושב מקבל בדרך כלל קו אחד בתדירות גבוהה, בתחנות מסויימות - שניים. התמורה לתדירות הגבוהה היא שחייבים להחליף לקווים תדירים אחרים כדי להגיע ליעדים שאינם בדיוק על הקו שלך. התפקיד של האוטובוסים במצב כזה הוא או של פיזור לאורך מסלול המטרו (באזורי לשעבר בלונדון יש כ 20 תחנות אוטובוס לאורך מקטע בן 5 תחנות תחתית) או של חיבוריות לאזורים אחרים שאינם על התחתית, או חיבוריות בין פרוזדורי תחתית מקבילים. לקווי אוטובוס רבים יש מסלול שמחבר מקטעים שלכל אחד מהם אחד התפקידים האלו לכדי מסלול אחד.
 
נערך לאחרונה ב:

toto9

Active member
לדעתי מה שמערכת המטרו צריכה ויכולה הוסיף הוא קו צפון דרום בלב העיר תל אביב. אני חושב שראלי לפצל את ענפי M1 ולסדר מחדש מקטעים וענפים כדי להגיע למערכת מטרו שמשרתת גם את תל אביב במקום שתקיף את העיר מבחוץ עם קו בודד שנכנס פנימה ופונה משום מה לדרום העיר.
בתל אביב כבר יש את הקו הירוק, לא מושלם אבל להוסיף עליו גם מטרו יהיה ביזבוז.
אם מפצלים את מ1 אז צריך לקחת את התוואי של הקו הצהוב לאורך שדרות בן גוריון.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בתל כבר יש את הקו הירוק, לא מושלם אבל להוסיף עליו גם מטרו יהיה ביזבוז.
אם מפצלים את מ1 אז צריך לקחת את התוואי של הקו הצהוב לאורך שדרות בן גוריון.

לקו הירוק תהיה קיבולת מקסימום של 10,000 - 12,000 נוסעים לשעה בשני הכיוונים: 500 נוסעים ברק"ל × 10 - 12 נסיעות בכיוון בשעה (כל 5 או 6 דקות) × 2 כיוונים.

לקו מטרו יש קיבולת של בין 72,000 ל 90,000 נוסעים בשעה בשני הכיוונים. בין 1,200 (קו הויקטוריה בלונדון) ל 1500 (קו האליזבת' או קווי התת שטח) נוסעים ברכבת × 30 נסיעות בכיוון בשעה (כל 2 דקות בקו סטנדרטי, יש קווים שמצליחים להעביר יותר - קו הויקטוריה עצמו מעביר 36 רכבות בשעה, אחת כל 100 שניות) × שני כיוונים.

בנוסף - רכבת ישראל עומדת לעלות מ 14 סלוטים לכיוון בשעה באיילון ל 17, כ 56,000 כיום ו 68,000 בעוד שנה - שנתיים לפני פתיחת המסילה הרביעית.

המספרים האלו ייצרו מערכת רבת קיבולת שמובילה לאיילון, ורק קו מטרו אחד אל תוך העיר - M2.

מערכת הרק"ל לא תוכל לענות לדרישה למעבר אל פנים העיר משום שאין לה את הקיבולת להסיע את כמויות הנוסעים שיגיעו במטרו וברכבת.

בלי קו מטרו צפון - דרום בתוך העיר פשוט לא תהיה ברק"ל קיבולת לכמויות הנוסעים שיגיעו ללב העיר.

יש כאן פער של 1:7 - 1:9 .
 
התחנה הסופית של הקו הסגול בסבידור 2000 ארלוזרוב נמצאת ממש על סף גשר דורי ובמפלס שטוח יחסית.

אין צורך בגשר חדש על האיילון כדי לחבר את הקו לאבא הלל ואולי גם לאזור עתידים - רמת החייל.

חבל שלא מאריכים את הקו מזרחה בחיבור שנראה ברור מאליו.


אגב - אל תטיילו יותר מדי כי ברגע שיוצאים את המסוף התמונות חוזרות 5 ואף 13 שנים אחורה במקום התמונות במסוף שצולמו לפני שנתיים.
תכנון לקוי וקיבעון תפיסתי שממשיך להתקיים גם בתוכניות עתידיות כולל במטרו העתידי.

מבחינת המתכננים - הקו הירוק (אם נדייק - שלוחה אחת שלו שזה עניין תמוהה בפני עצמו) מגיע כבר לעתידים/ רמת החייל. ואבא הלל יחסית קרוב לקו האדום.

אין ספק שהקו הסגול כולל כמה פספוסים רציניים.
הראשונה - הארכה צפונה-מזרחה לאורך אבא הלל לכיוון קניון רמת גן - אם המושבות - עתידים.
השנייה - הארכת הקו מגבעת שמואל אל תוך פתח תקווה וחיבור לקו האדום (כולל הארכת 2 הקווים עד אזור סגולה/ ירקונים) - מה שתוכנן במקור ובוטל באופן תמוהה.
השלישית - חלוקת הקו ל-2 קווים עצמאים שונים. קו אחד במסלול הקיים. קו שני שממשיך לאורך אלוף שדה לדרך השלום (עזריאלי) - קפלן- דיזינגוף.

אם נדייק - גם סיום שלוחת הקו הירוק בעתידים ואי החיבור לקו האדום ולציר נת"צ/ תחב"צ עתידי לאורך גהה (שלא לדבר על התחנה המרכזית העתידית של בני ברק שצריכה לקום במרחב שבין מחלף גהה לאם המושבות ולא בגבעת שמואל/ קוקה קולה מאלף ואחת סיבות) הוא תכנון לקוי.

הדברים גם אמורים על אי החיבור בין האדום והירוק בראשל"צ אן החיבור לעיר בכלל (למרות שזה לפחות נמצא בתוכניות...), וכן אי המשך/ חיבור שלוחת ק. שרת של הקו הירוק ל BRT- ציר גהה העתידי ולקו הכחול/ צומת בית דגן.
 
ולכל זה אפשר להוסיף את התכנון הלקוי וההזנחה המוחלטת על ביטול של קווי הרק"ל בפאתי גוש דן.

הקו הצהוב - שצריך להתחיל מסגולה/ ירקונים עם ממשק לקווים האדום/ הסגול להתקדם צפונה דרך הוד השרון לכפר סבא, ומערבה לרעננה (בעיני- הקצה הצפוני של ציר BRT גהה) והרצליה כולל סיום בממשק עם שלוחת הרצליה של הקו הירוק.

הקו הכחול - שצריך להבנות כשלד של 2 קווים שונים מדרום לצפון- חוצי גוש דן.
1. ציר רחובות- ראשל"צ - גהה עד רעננה.
2. ציר הרצל (רחובות- נס ציונה- ראשל"צ - בית דגן) והמשך לאזור נמל תל אביב דרך צומת חולון והכרמלית עם ממשקים עם הקו האדום, הסגול והירוק.
ממשק עם הקו החום שמחבר מערבה לקו ירוק/ אדום במערב ראשל"צ.
בצפון העיר חיבור שלוחת ק. שרת של הירוק לכחול.

בעיני- זה הקו שצריך להגיע צפונה עד הרצליה והקו הצהוב. השלוחה המערבית של הקו הירוק צריכה להגיע לאזור הכפר הירוק/ רמת השרון/ הרצליה/ רעננה וחיבור שם עם הקו הצהוב.

הקו החום -
ממשק חיבור בין האדום/ הירוק במערב ראשל"צ, לכחול (2 השלדים שהוצעו) ומזרחה לבאר יעקב רמלה ולוד.
המשך הקו מלוד דרך נתב"ג לטייסים (ממשק עם סגול).
מחשבה עתידית להאריך צפונה עד פתח תקווה וממשק סיום עם צהוב/ אדום/ סגול (חום/ צהוב יצרו טבעת סביב גוש דן).
 

toto9

Active member
תכנון לקוי וקיבעון תפיסתי שממשיך להתקיים גם בתוכניות עתידיות כולל במטרו העתידי.

מבחינת המתכננים - הקו הירוק (אם נדייק - שלוחה אחת שלו שזה עניין תמוהה בפני עצמו) מגיע כבר לעתידים/ רמת החייל. ואבא הלל יחסית קרוב לקו האדום.

אין ספק שהקו הסגול כולל כמה פספוסים רציניים.
הראשונה - הארכה צפונה-מזרחה לאורך אבא הלל לכיוון קניון רמת גן - אם המושבות - עתידים.
אם רוצים להאריך את הקו הסגול בכיוון הזה אז זה יהיה מאוד בעייתי ברק"ל,
בגרסת המטרו של הקו הסגול הוא כן ממשיך לכיוון הזה.
מטרו.png
השנייה - הארכת הקו מגבעת שמואל אל תוך פתח תקווה וחיבור לקו האדום (כולל הארכת 2 הקווים עד אזור סגולה/ ירקונים) - מה שתוכנן במקור ובוטל באופן תמוהה.
ממש לא בצורה תמוהה, הייתה התנגדות של התושבים
ולנת"ע נמאס עם המאבקים אז הם ביטלו את המקטע הזה.
אם נדייק - גם סיום שלוחת הקו הירוק בעתידים ואי החיבור לקו האדום ולציר נת"צ/ תחב"צ עתידי לאורך גהה (שלא לדבר על התחנה המרכזית העתידית של בני ברק שצריכה לקום במרחב שבין מחלף גהה לאם המושבות ולא בגבעת שמואל/ קוקה קולה מאלף ואחת סיבות) הוא תכנון לקוי.
תחנה מרכזית במחלף גבעת שמואל/קוקה קולה היא מיקום מעולה
במיוחד לאור התכניות החדשות למינהור חלקים מכביש 4.
 
אם רוצים להאריך את הקו הסגול בכיוון הזה אז זה יהיה מאוד בעייתי ברק"ל,
בגרסת המטרו של הקו הסגול הוא כן ממשיך לכיוון הזה.

ממש לא בצורה תמוהה, הייתה התנגדות של התושבים
ולנת"ע נמאס עם המאבקים אז הם ביטלו את המקטע הזה.

תחנה מרכזית במחלף גבעת שמואל/קוקה קולה היא מיקום מעולה
במיוחד לאור התכניות החדשות למינהור חלקים מכביש 4.
1. מה הבעייתיות בהארכת הקו הסגול (מעבר לקטעים הצרים של אבא הלל, והתמודדות עם התנגדויות כאלו ואחרים של ירוקים סביב הירקון?)?

2. ביטול קו מתע"ן בגלל התנגדויות זניחות - בעיקר של הרשות המקומית, ושיקולים פוליטים צרים סובבי NIMBY, זה בהחלט התנהלות תמוהה ולא רצינית. נת"ע הוקמה כגוף מבצע לא רק מבחינת תשתיות והקמה אלא בהסברה והתמודדות עם הציבור והעיריות. לא הופעלו כלים ופתרונות שונים בסוגיה, והכי קל היה לקצר את הקו ולדחות את ההארכה שלו לעתיד הלא נראה לעין.

3. מחלף גבעת שמואל עמוס וצפוף מבחינת תשתיות (נראות ולא נראות), תנועה ומגורים בצורה קשה. הקמת תחנה מרכזית במקום תיצור אלף ואחת בעיות החל מזיהום אוויר סגנון נווה שאנן בתל אביב, עומסי תנועה משמעותיים (גם של כלי רכב וגם אוטובוסים), חוסר יעילות תחבורתית ותחנה מרכזית שתהיה צרה וקטנה מדי לכמות הנוסעים והאוטובוסים הצפויים (שלא לדבר על חוסר יכולת רציני לחבר לקווי מתע"ן). בקיצור - תחנה מרכזית מזוהמת, רועשת, לא נעימה, צפופה וקורסת בסגנון שנות ה-70, ולא מרכז תחבורה מודרני ומזמין.
לעומת זאת - בשטח שבין מחלף גהה לאם המושבות יש שטח זמין ומתאים יותר, קישור לקווי מתע"ן, וגם קישור וחיבוריות טובה יותר לתוך בני ברק ולכל הסביבה.
 

toto9

Active member
2. ביטול קו מתע"ן בגלל התנגדויות זניחות - בעיקר של הרשות המקומית, ושיקולים פוליטים צרים סובבי NIMBY, זה בהחלט התנהלות תמוהה ולא רצינית. נת"ע הוקמה כגוף מבצע לא רק מבחינת תשתיות והקמה אלא בהסברה והתמודדות עם הציבור והעיריות. לא הופעלו כלים ופתרונות שונים בסוגיה, והכי קל היה לקצר את הקו ולדחות את ההארכה שלו לעתיד הלא נראה לעין.
בהתחלה נת"ע היו יותר קשובים להתנגדויות,
אבל הן התחילו להיות כל כך הזויות שלנת"ע פשוט נמאס,
תזכור את כל הויכוחים עם עיריית רמת גן על הקו האדום והסגול,
בקו האדום עיריית רמת גן רצתה קו עילי ובקו הסגול קו תת קרקעי.

ככה התחילה הגישה של נת"ע פשוט לבטל מקטעים שלמים
וזה המשיך גם למטרו שם רצו להקפיא את כל המקטע הצפוני של מ1.

יש לציין שחלק מההתנגדויות היו מאוד לגיטימיות ונכונות
כמו הויכוח על תחנה ברעננה-מערב אל מול בית לוינשטיין
או מעבר של המטרו ברחוב השרף ברמת השרון.
3. מחלף גבעת שמואל עמוס וצפוף מבחינת תשתיות (נראות ולא נראות), תנועה ומגורים בצורה קשה. הקמת תחנה מרכזית במקום תיצור אלף ואחת בעיות החל מזיהום אוויר סגנון נווה שאנן בתל אביב, עומסי תנועה משמעותיים (גם של כלי רכב וגם אוטובוסים), חוסר יעילות תחבורתית ותחנה מרכזית שתהיה צרה וקטנה מדי לכמות הנוסעים והאוטובוסים הצפויים (שלא לדבר על חוסר יכולת רציני לחבר לקווי מתע"ן). בקיצור - תחנה מרכזית מזוהמת, רועשת, לא נעימה, צפופה וקורסת בסגנון שנות ה-70, ולא מרכז תחבורה מודרני ומזמין.
לעומת זאת - בשטח שבין מחלף גהה לאם המושבות יש שטח זמין ומתאים יותר, קישור לקווי מתע"ן, וגם קישור וחיבוריות טובה יותר לתוך בני ברק ולכל הסביבה.
יש תכניות אשר ישנו את האזור לחלוטין,
מינהור כביש 4 ובניית רחוב עירוני, רכבת פרברית,
נתצי"ם, אולי רכבת קלה ועוד, בנוסף לזה תהיה שם תחנת מטרו.
 
כנראה מסתמכים על החלפה לקו האדום המגיע לגשר דורי. כמו כן, כנראה מסוף ארלוזורוב יותר מתאים כתחנה תפעולית ולכן היא תחנת קצה.
 

Ccyclist

Well-known member
כנראה מסתמכים על החלפה לקו האדום המגיע לגשר דורי. כמו כן, כנראה מסוף ארלוזורוב יותר מתאים כתחנה תפעולית ולכן היא תחנת קצה.

הקו האדום נמצא ב"על פרשת דרכים" בצד השני של המתחם, עניין של 300 מטר וחציית כביש ראשי.

מתחם מסוף 2000 מאד עמוס ומתחרים מסוף האוטובוסים הקיים, החניון ומסוף הקו הסגול שיצריך להבנתי מסילות דיור בנוסף לתחנה עצמה. את כל זה היה אפשר להעמיס על תחנה סופית פרברית יותר ממזרח או צפון מזרח למיקום העמוס ממש על האיילון.
 
הקו האדום נמצא ב"על פרשת דרכים" בצד השני של המתחם, עניין של 300 מטר וחציית כביש ראשי.

מתחם מסוף 2000 מאד עמוס ומתחרים מסוף האוטובוסים הקיים, החניון ומסוף הקו הסגול שיצריך להבנתי מסילות דיור בנוסף לתחנה עצמה. את כל זה היה אפשר להעמיס על תחנה סופית פרברית יותר ממזרח או צפון מזרח למיקום העמוס ממש על האיילון.
התכוונתי דווקא לתחנת אבא הלל
 
למעלה