מדוע מטאוריטים לא פוגעים בבני אדם ?

restart3

New member
מדוע מטאוריטים לא פוגעים בבני אדם ?

האם יתכן כי העובדה שלא שמעתי מעולם על"חשש מפגיעת מטאורית" בחיים על פני האדמה אמורה להיות עובדה מוזרה ? ראיתי פעם מטאוריט קטן נופל מרחוק(לפחות היה לו שמאין שובל להבה ונדמה היה שאולי היתה אבן קטנה ) והבנתי שיש די הרבה מקרים כאלו ושלא לדבר על אבק מטאוריטים(שאם הבנתי נכון מהווה חלק ניכר מהאדמה ?? ) אם כן - האם זה נס שלא שמענו אף פעם בחדשות על מישהו שנפגע מזה בדרך לקניות למשל ?
 
דווקא יש מקרים מדווחים של פגיעת מטאוריט באדם

אני לא מצליח למצוא קישורים בעצמי למקרים כאלו. אולי למישהו יש רעיון??
 

Majestic12

New member
אמת ויציב - היו מקרים כאלו

מקרה אחד היה בתחילת המאה ה-20, בה נהרג כלב (ככל הזכור לי) מפגיעת מטאוריט. המקרה הראשון בו נפגע אדם ישירות, דווח באלאבאמה בשנת 1954. הנה מספר מקרים בהם נפגעו בני-אדם ישירות: http://www.telegraph.co.uk/science/space/5511619/14-year-old-hit-by-30000-mph-space-meteorite.html http://www.xenophilia.com/zb0005.htm והנה סיכום מעניין של פגיעות מטאוריטים במבנים וכ"ד: http://www.imca.cc/old_site/metstruck.html
 

amni

New member
בעוד 3 ימים יעבור מטאור ענק ליד כדור הארץ

אם הוא יסטה מהמסלול המשוער ויפול על כדור הארץ נוכל לבדוק אם הוא פוגע בבני אדם. גודל המטאור הענק הוא -400-300 מטר . המטאור יעבור במרחק 300 אלף ק"מ מכדור הארץ, כלומר יתקרב לכדור הארץ יותר ממרחק הירח (מרחק הירח הוא 390 אלף ק"מ בקירוב). זו חגיגה לתצפיתני טלסקופים משוכללים, כנראה יופיעו תמונות באינטרנט שצולמו על ידי תצפיתנים בעלי מזל. אם המטאור יפגע בכדור הארץ, לא צריך אינטרנט לצורך הידיעה כי המהומה תהיה גדולה. אם המטאור יפול על ישראל לא צריך שום שידור כדי שתדע, כי תשמע את הבום או שלא תשמע כלום כי זה יהרוג אותך.
 

XrayCharlie

New member
העיקר האופטימיות


 

restart3

New member
מה ??רגע רגע ! ולנטולי טלסקופ,גם יהיה ניתן לר

אות משהו ? שעות ? תנאי תצפית רצויים ?
 

amni

New member
אני משער שיהיה מעקב בזמן אמת באינטרנט

כלומר יהיו תצלומים מיידיים באינטרנט על ידי בעלי גישה לטלסקופים חזקים+מצלמות. תברר זמן התקרבות מדוייק דרך גוגל. כמו כן, אולי הזמן יצויין באתרים ישראלים של חובבי אסטרונומיה (אחד מהם הוא פורום אסטרונומיה ב- YNET ). לפי זכרוני שיא ההתקרבות לכדור הארץ הוא ביום שלישי השבוע, אבל יתכן שזכרוני מטעה אותי ב + - יומיים.
 

gadieid

New member
לא מטאור. אסטרואיד ועוד תיקונים לגבי YU55 200

אין שום סיכוי שיפגע או יפול לכדור הארץ... דברים לא נופלים לכדור הארץ. דברים נמצאים במסלול סביב השמש שלעיתים מתקרב למסלול כדור הארץ ולעיתים מתקרב אליו כשכדור הארץ שם. גודל המטאור 400 מטר. ממש לא נעים אבל לא כזה שיגרום להשמדת העולם לראות אותו בעין אי אפשר בכלל. קטן מדי וחיוור מדי... הסיפור המלא עם תמונות http://gadieid.blogspot.com/2011/08/astroid-impact.html
 

amni

New member
גודל המטאור הוא "רק" 70 מטר

אולי היה בלבול בדיווחים בין המדידה במטרים לבין מדידה ב FEET . לגבי הסיבה להכחדת הדינוזאורים, הראיות לכך שהם ניכחדו בגלל אירוע דרמטי על כדור הארץ לפני 67 מליון שנה הן ראיות חלשות, זאת, למרות שהתומכים בתיאוריה הזו עשו הרבה רעש. יתכן שאותו אירוע דרמטי נתן רק מכת חסד לשארית הדינוזאורים שנותרו בנישה בדרום ארצות הברית. הדינוזאורים היו אולי בתהליך של הכחדה איטית במליוני השנים שדמו לארוע הדרמטי שלפני 67 מליון שנה, היו אז שינויי אקלים ושינויי צמחיה גדולים מה שהצריך הסתגלות, יתכן שהדינוזאורים לא הסתגלו. בנוסף, יתכן שהציפורים שיגשגו באותו זמן, לכן יתכן שהציפורים הורישו את הדינוזאורים (הורישו במאבק השגת מזון). לגבי האירוע הדרמטי לפני 67 מליון שנה, כאן יש סיכוי גדול שזה היה מטאור (בהסתמך על מציאת חומר מתכתי מסוג נדיר על פני כדור הארץ) ; אבל קראתי שיתכן והארוע הדרמטי אינו מטאור אלא התפרצות _מגה וולקנית_. אנחנו רואים שאנו מפספסים , בזמן אמת, לגבי הבגודל של YU55 עם כל הכלים שבידיו. מכאן שעלינו להיות צנועים באשר ליכולת שלנו להבין מה בדיוק קרה באירוע הדרמטי לפני 67 מליון שנים, ועלינו עוד יותר להיות צנועים בתיאור השלשלות העניינים המסובכת לאחר אותו אירוע.
 
למעלה