מדידות צריכת דלק

micha24

New member
מדידות צריכת דלק

הנתונים הנמסרים הם תוצאה של מדידות שערכתיבמנוע 582 עד למצב של הדממת מנוע ממצב שהקבורטור רייק מדלק. חימום מנוע 40 שניות, טמפ. סביבה 24 מעלות. במצנח ריבועי: עם טייס בלבד( 75 ק"ג), 1 ליטר=5 דקות. טייס + נוסע (160 ק"ג), 1 ליטר=3 דקות. במצנח שירון: עם טייס בלבד(110 ק"ג), 1 ליטר=6 דקות טייס+נוסע(160 ק"ג), 1 ליטר= 6 דקות. היות ויש פרמטרים נוספים הקובעים צריכת הדלק קבעתי לעצמי הכללים הבאים: א..במצנח ריבועי: עבור מייכל מלא 40 ליטר: זמן טיסה 2 שעות. ב.במצנח שירון: עבור מייכל מלא 40 ליטר: זמן טיסה 3.5 שעות. אשמח לקבל תגובות מנסיונם של אחרים. מיכה.
 

Haim raveh

New member
האם ?

האם הבדיקות נעשו בדיוק באותם התנאים ? טמפ. לחות ובאותו מנוע ומדחף ? דבר שני , יש לציין שהנתונים במידה והם מדוייקים הם מתאימים בעיקר לאותו הכלי ובאותו המצב. אני לא מציע לאחרים לקבוע את שעות הטיסה או טווח הטיסה ע"פ הנתונים המופיעים פה. מנסיוני אך לא מבדיקות מדוייקות . החיסכון בדלק במצנח שירון 340 רגל מרובע [יש גם 310 רגל מרובע] בערך כ-25 אחוז . זה נכון לאותם תנאי הבדיקה. אשמח לדעת יותר מנסיונם של האחרים. מיכה , מה עם רזרבה של כחצי שעת טיסה לבטיחות ? חיים רוה
 

micha24

New member
צריכת דלק בצרפת

באליפות העולם שהתקיימה בצרפת במשימת טיסה חסכונית,בבאקאי שלי,ממצב של אפס דלק כולל בקרבורטור והכנסת 4 ליטר דלק הטסנו את הממג 26 דקות עד שהמנוע דומם.טמפ. הסביבה היתה 8 מעלות,המצנח היה שירון 340,חימום מנוע 35 שניות,בהמראה פתיחת מנוע מבוקרת 4300 סיבובים,נסיקה איטית,טיסה במעגלים בהייקפים גדולים. משקל יובל דרורי ואנכי כ-160 ק"ג. הנתונים מהווים חומר למחשבה וידיעה ובהחלט רצוי למי שמעוניין שיעשה לעצמו מדידות צריכה. מיכה
 

Haim raveh

New member
ומכאן אני מסיק...

כי בדיקה מדוייקת לכלי שלך עשיתה רק ל"שירון" ובתנאים הרשומים ולא למלבני. 8 מעלות ואולי לחות נמוכה בהחלט גורמים לצריכה מוקטנת, טיסה רגועה , חוסכת דלק , משקל נמוך של הטייסים וטנק ריק מדלק חוסכים . מיכה , מתי אתה, או טייס אחר ממריא עם 4 ליטר, הכולל גם את מילוי הקרבורטורים ? ברור , רק בתחרות . להערכתי בתנאים הרגילים כלומר : חם יותר , לח , משקל , מיכל דלק מלא וטיסה עם נסיקות והנמכות , פניות ועוד פרופילי טיסה יוסיפו על המדידות שלך 20 עד 25 אחוזים צריכת דלק.ומה עם אלו שלא ממלאים את הדלק עד סוף פתח פקק הדלק? ומה עם חצי שעה רזרבה ? חומר למחשבה ! לפי מדידותיך, מצנח ה"שירון" צורך מעט יותר מחצי כמות הדלק מאשר הניצרך במצנח מלבני!? או במילים אחרות המלבני לוקח כמעט כפול כמות הדלק , באותם הנתונים . האם זה נכון ??? אני ספקן . אשמח מאוד וגם האחרים ישמחו אם אתה צודק. בהחלט יש חיסכון גדול בצריכת הדלק בטיסה עם ה"שירון" אני לא מדדתי ולא יכול לקבוע נתונים מדוייקים . המידע שיש לי הוא רק מעדות שמיעה . חיים רוה
 

gshor

New member
גם אנחנו בדקנו את נושא הדלק בשירון

התוצאות שלנו במספר בדיקות בתנאי מזג אויר שונים וטיסה רגילה ללא השתוללויות מיוחדות אך בהחלט לא טיסה חסכנית הינם: טיסה של נוסע אחד משקל כ 70 ק"ג כ 11 ליטר לשעת טיסה טיסה של שני נוסעים משקל כולל כ 160 ק"ג כ 18 ליטר לשעת טיסה
 

רמי בר1

New member
ציין איזה מנוע.אם זה 582 18 ליטר

לשעה עם שני אנשים,המנוע עובד קשה, או זוית הלהבים אצלכם גסה קצת.
 

gshor

New member
מנוע 582 ראש כחול סל"ד בישרה

ואופקית שני אנשים כ 5200 בטיסת בודד סל"ד כ 4200-4400 לישרה ואופקית
 

רמי בר1

New member
זה לא אומר כלום,תצין לכמה סלד

המנוע שלך מגיע במכ'ס. זה נראה צריכה גדולה לכזה סל'ד אלא אם הפסיעה גסה.
 
למעלה