מדידת כמות דלק דרך פתח מילוי

ezach

New member
מדידת כמות דלק דרך פתח מילוי

שאלה בנושא אופן המדידה. בצסנה 172sp ריצפת המיכל אינה שטוחה. כשאני מודד כמות דלק דרך פתח המילוי. אם המדיד מוחזק אנכית במדוייק אני נוגע בבליטה או מדרגה בתחתית המיכל ואם אני מכניס את המדיד בהטיה קלה הצידה אני מגיע למקום עמוק יותר. ההבדל הוא 3 גאלון בין המדידות . מה נכון?
 

talben

New member
מדידה נכונה

קודם כל אני מסכים לחלוטין עם מה שגידי אמר - יש ספק, קח בחשבון את הכמות הנמוכה יותר.
ולגבי המדרגה - אם אתה משתמש במדרגה אתה מודד את כמות הדלק השימושית. אם אתה מכניס את המדיד בהטיה ועובר את המדרגה הכמות שנמדדת היא למעשה כמות הדלק כולל הדלק ה-UNUSABLE שכשמו כן הוא - לא ניתן לשימוש... לכן המדידה הנכונה היא על המדרגה (אם תבדוק את ההפרשים בין שתי שיטות המדידה, תראה שאתה למעשה מקבל את כמות הדלק שלא ניתן לשימוש כפי שרשומה בספרים).
,
 
היי טל . התשובה שלך נכונה מאד,

למעט השימוש במילה מדרגה. אין שם מדרגה , הבליטה שבה הבחור נתקל היא קצהו של הצינור שמוביל את הדלק לכוון המנוע, ולכן כל הדלק שמתחתיו הוא Unusable
 
מדידת כמות דלק

לא אכנס להבדלים שאתה אומר 3 גלון, אבל, ביננו, מה הם שלושה גלון, חצי שעה טיסה? אם מדובר במיכל 40 גלון או 52 גלון. (בצסנה שלי יש 64 גלון) במדידות האלו מדובר בטעות אפשרית של פחות מ-10% ולא במדידה מדוייקת ברמה של 1 אחוז. בעיקר בכדי שלא תגיע למצב שקרה לשאיין בשדה דב....
מקווה שהבנת את מה שהתכוונתי.
 

Naftali Segev

New member
תשובה לשאלתך בנושא מדידית כמות דלק

מכיוון שיש כאן יותר מידי מידע לא נכון בתשובות שענו לך אנסה לעשות סדר בדברים

פתח יציאת הדלק למנוע נמצא בצידו האחורי של המיכל (ממש מעל נקודת הניקוז האחורית הקרובה לגוף המטוס) לא ניתן לראות אותו דרך פתח הניקוז אין גישה אליו עם היד וגם לא ניתן להתקל בו עם צינור המדידה

הדלק הלא ניתן לשימוש נמצא גם הוא בחלקו האחורי של המיכל, לא ניתן למדוד אותו דרך פתח המילוי ואין שום קשר בינו לבין המדרגה

הסיבה להמצאות המדרגה היא שבמטוס הנ"ל מיכל הדלק הוא אינטגראלי ויש בכנף חציצים ואורכנים

אתה יכול לדעת אם אתה צריך למדוד על המדרגה או לידה לפי מיקום נתון הדלק המקסימאלי כלומר כשקו המקסימום במדיד נמצא בדיוק בגובה תקרת מיכל הדלק זה המקום הנכון לביצוע המדידה

דרך אגב יצרן המדיד מראה בתמונה המצורפת שהמדידה דווקא כן צריכה להתבצע מתחתית המיכל ולא מעל המדרגה

מקווה שזה עוזר במקצת
טיסות נעימות ובטוחות

 
למעלה