מדינה מפגרת (תרתי משמע)

ש מים

New member
מדינה מפגרת (תרתי משמע)

אני רוצה להביא ציטוט מדברים שכתב חבר טוב, גאוגרף ומתכנן, מומחה ומנוסה בתחום התחבורה, ידידי יורם אסידון:

ציטוט של ראש הממשלה שלנו בטקס חנוכת מנהרות הראל מאמש - "אנחנו מציינים אירוע בקנה מידה היסטורי, כי הדרך לירושלים, בירת ישראל, מעולם לא הייתה קצרה יותר. אנחנו משדרגים את התוואי משער הגיא בואכה ירושלים, נוגסים בהר, מרחיבים נתיבים, בונים מחלפים וגשרים, חוצבים מנהרות, ופורשים גם מסילות רכבת" .
לא יודע מיהו כותב הנאומים של ראש הממשלה אך מזל שהוא נזכר בסוף שבמדינות מפותחות ונורמליות קודם בונים מסילות או לפחות לא מחריבים שטחים עצומים כל כך רק כדי להוסיף נתיבים לקופסאות פח פאטיות שפשוט יגיעו מהר יותר לפקק בכניסה לעיר ויהיו בתחרות ברורה עם האוטובוסים בנת"צ שמסתיים משום מה בדיוק 1 ק"מ לפני יעדו הסופי, התחנה המרכזית. לזה לא מצאו כסף מתוך מאות המיליונים ששפכו על הרחבת הכביש.
וברור מן הסתם שבמשרד האוצר/תחבורה לא עשו את החישוב כיצד ההשקעה העצומה בהרחבת כביש 1 תגרום נזק אדיר לפוטנציאל הנסיעות של הרכבת המהירה.
מדינה בהפרעה......קשה.....
 

Ynhockey

New member
כשלא בונים מתלוננים, כשבונים גם מתלוננים

אני לא מכיר את הכותב, וממש לא רוצה שהדברים שאכתוב יישמעו כהתקפה אישית, במיוחד שאמרת שאתה מכיר את האיש. אין לי שום כוונה לתקוף אותו אישית, אלא רק להגיד את דעתי בנושא.

סה"כ זה נראה כמו הצד השני של הקיצוניות--אם צד אחד (כמה משה בפורום הזה) רוצה רק כבישים ואפס השקעות בתח"צ--אז הצד השני רוצה להפסיק לחלוטין לבנות כבישים, ולהשקיע רק בתח"צ. כרגיל הקיצונים טועים.

זה שהרחיבו את הכביש לפני שהמסילה נחנכה--מקרי. למעשה המצב היה אמור להיות הפוך, אבל בגלל כל מיני עיקובים, במיוחד המאבק של הירוקים, תקע את פרוייקט הרכבת. ד"א אותם ירוקים שלא צייצו בנושא הרחבת הכביש, כי הם עצמם נוסעים רק ברכב פרטי. ושני הפרוייקטים לא קשורים זה לזה באופן ישיר. טוב ששניהם קורמים עור וגידים!

האם זה נראה למישהו הגיוני שהכביש בין שתי הערים הגדולות בישראל בעל שני נתיבים לכיוון בלבד? במיוחד שהמרחק כה קצר? אם כבר מדברים על מדינות מפותחות ונורמליות... בגרמניה כל כביש בסדר גודל כזה הוא בעל 4 נתיבים לכיוון, למשל A3 בין פרנקפורט לקלן. באופן כללי ישראל מפגרת אחרי המערב לא רק בתח"צ, אלא גם בשטח הכבישים לעומת כמות האנשים. אז צריך להשקיע גם בזה וגם בזה.

באשר לטענה שלא חשבו על הפקק בכניסה, אז זה במפורש לא נכון: כבר נבנה כביש 9 הירושלמי שכמעט העלים את הפקק (בדיוק שירתתי בירושלים באותה תקופה וההבדל היה עצום), ואושר כביש 16 הירושלמי שיגיע ישירות לשכונות נוספות. גם תוכנית שיקוע שז"ר (בבניה כרגע ממש) תשפיע ישירות על המצב בכניסה ותמגר את הפקק.

ד"א אני אומר את כל זה כתומך נלהב של תח"צ. כרגע אין לי בכלל רכב פרטי, אני נוסע רק בתח"צ--ותומך בשיפורו ובשיפור הכבישים במדינה באותה מידה. כשנגיע לאיכות וכמות של כבישים כמו בגרמניה או צרפת, אז אפשר יהיה להירגע. מה גם שאם היום היה נמצא התקציב להוציא לפועל את כל התכנון של רכבת ישראל ל־25 השנים הקרובות בבת אחת, היה לוקח שנים רבות למשק להגיע ליכולת ביצוע כזו.
 
חייבים לפתח במקביל את כל אמצעי התעבורה

עדין לא הגענו לרוויה.
מה שחשוב ליעל אותם עד כמה שאפשר - להפכם לנגישים ול"ידידותיים". הקהל יפעל בהתאם.
 
כל מילה פנינה

 
למעלה