מדינה מפגרת (תרתי משמע)
אני רוצה להביא ציטוט מדברים שכתב חבר טוב, גאוגרף ומתכנן, מומחה ומנוסה בתחום התחבורה, ידידי יורם אסידון:
ציטוט של ראש הממשלה שלנו בטקס חנוכת מנהרות הראל מאמש - "אנחנו מציינים אירוע בקנה מידה היסטורי, כי הדרך לירושלים, בירת ישראל, מעולם לא הייתה קצרה יותר. אנחנו משדרגים את התוואי משער הגיא בואכה ירושלים, נוגסים בהר, מרחיבים נתיבים, בונים מחלפים וגשרים, חוצבים מנהרות, ופורשים גם מסילות רכבת" .
לא יודע מיהו כותב הנאומים של ראש הממשלה אך מזל שהוא נזכר בסוף שבמדינות מפותחות ונורמליות קודם בונים מסילות או לפחות לא מחריבים שטחים עצומים כל כך רק כדי להוסיף נתיבים לקופסאות פח פאטיות שפשוט יגיעו מהר יותר לפקק בכניסה לעיר ויהיו בתחרות ברורה עם האוטובוסים בנת"צ שמסתיים משום מה בדיוק 1 ק"מ לפני יעדו הסופי, התחנה המרכזית. לזה לא מצאו כסף מתוך מאות המיליונים ששפכו על הרחבת הכביש.
וברור מן הסתם שבמשרד האוצר/תחבורה לא עשו את החישוב כיצד ההשקעה העצומה בהרחבת כביש 1 תגרום נזק אדיר לפוטנציאל הנסיעות של הרכבת המהירה.
מדינה בהפרעה......קשה.....
אני רוצה להביא ציטוט מדברים שכתב חבר טוב, גאוגרף ומתכנן, מומחה ומנוסה בתחום התחבורה, ידידי יורם אסידון:
ציטוט של ראש הממשלה שלנו בטקס חנוכת מנהרות הראל מאמש - "אנחנו מציינים אירוע בקנה מידה היסטורי, כי הדרך לירושלים, בירת ישראל, מעולם לא הייתה קצרה יותר. אנחנו משדרגים את התוואי משער הגיא בואכה ירושלים, נוגסים בהר, מרחיבים נתיבים, בונים מחלפים וגשרים, חוצבים מנהרות, ופורשים גם מסילות רכבת" .
לא יודע מיהו כותב הנאומים של ראש הממשלה אך מזל שהוא נזכר בסוף שבמדינות מפותחות ונורמליות קודם בונים מסילות או לפחות לא מחריבים שטחים עצומים כל כך רק כדי להוסיף נתיבים לקופסאות פח פאטיות שפשוט יגיעו מהר יותר לפקק בכניסה לעיר ויהיו בתחרות ברורה עם האוטובוסים בנת"צ שמסתיים משום מה בדיוק 1 ק"מ לפני יעדו הסופי, התחנה המרכזית. לזה לא מצאו כסף מתוך מאות המיליונים ששפכו על הרחבת הכביש.
וברור מן הסתם שבמשרד האוצר/תחבורה לא עשו את החישוב כיצד ההשקעה העצומה בהרחבת כביש 1 תגרום נזק אדיר לפוטנציאל הנסיעות של הרכבת המהירה.
מדינה בהפרעה......קשה.....