מדינת חלם

דיברגנט חדש

Well-known member


כ"א קיבל לדוא"ל שלו את התוצאות ואין שום בעיה לבקש מההורים לשלוח למשרד את הדוא"ל שקיבלו.
 

wile e coyote1

New member
הבהרה

במכתב שקיבלנו יש רק עובר/לא עובר.
חסר לבית הספר את הדירוג הפנימי בין כל אלה שלא עברו.
לפחות בבית הספר של הבן שלי (לא לדאוג, הוא מחונן) בהחלט היה באלאגן מי מתקבל למסגרת העשרה הפנימית של בית הספר בין כל אלה שעברו שלב א ולא עברו שלב ב.
כל מי שעשו רעש התקבל.
בקשר למגיב המדביר, תודה על תשומת הלב
 

wile e coyote1

New member
מדינת חלם

שמועה ששמעתי היום שהיא כל כך הזויה שהיא חייבת להיות נכונה.
משרד החינוך איבד את התוצאות של שלב ב של שנה שעברה מכיוון שהם שינו את החברה שמבצעת את המבחנים.
כתוצאה מזה, בתי ספר שבונים את תוכנית העשרה הפנימית על פי תוצאות שלב ב, לא יכלו לקבוע מי מאלה שעברו את שלב א ראויים להכנס לתוכנית העשרה הפנימית.
אז הם הכניסו רק את אלה שעברו את שלב ב (מחוננים ומצטיינים) וילדי הורים שעברו שלב א ועשו רעש.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
למיטב זכרוני, במכון סאלד, התוצאות היו מחונן, מצטיין או רגיל

מחונן, זה ה-3% הגבוהים ביותר, מצטיין זה ה-7% ל-3% הגבוהים ביותר ומי שלא הגיע ל-% האלו הוא לא זה ולא זה, קרי רגיל (אין לי מושג, מה המונח שהשתמשו בו).
&nbsp
כל מי שניגש לשלב ב', עבר את שלב א' או היה פטור ממנו, למשל מי שקפץ כיתה או מי שנבחן שנית לאחר שנה.
 
מה זה בכלל תוכנית העשרה פנימית? יש לי שני ילדים שעברו את
שלב ב (האחד היום בכיתה ט, השני בכיתה ה) ומעולם לא שמעתי על דבר כזה. יותר מזה, אף אחד מהם מעולם לא קיבל העשרה כלשהי, בנושא כלשהו, במסגרת בית הספר, מעבר ליום השליפה אליו התקבלו.
 
בביה"ס ליד הבית שלנו, קיימת תוכנית אמירים.

הקבלה לא קשורה לציון במבחני המחוננים, אלא לממוצע הציונים בביה"ס, המלצת המורים, וגם (אני אתפלא אם לא) לחץ מצד ההורים.
לא נראה לי שבאמת אכפת להם מה היה הציון של הילדים בשלב א'. הם יכולים לתעדף ילדים שקיבלו ציון נמוך יותר, אף אחד לא יודע כמה כל ילד קיבל בשלב א'. יודעים רק מי עבר לשלב ב'.
 
נבדק בביה"ס.

לפי ההודעה המקורית, לאמירים מתקבלים לפי הציונים בשלב ב' גם אלה שלא עברו למחוננים/ מצטיינים, אלא רק התקרבו אליהם בציון.
האמת שלא נראה לי שזה נכון. למיטב ידיעתי מכון סאלד, וגם קרני, לא מעבירים את הציונים למשרד החינוך ולבתי הספר. הם שולחים רק תוצאת מחונן/ מצטיין/ לא עבר.
נשמע לי שרב סרן שמועתי עבד כאן שעות נוספות.
 
יודעת בוודאות על שני ילדים,

ולכן כנראה יש נוספים, שהמורות החליטו לא להעביר לשלב ב' למרות שהצליחו בשלב א'. לא סומכת הרבה על מה שאומרים על התוצאות של שלב א'.
 
אוקיי. זה לא משהו שקיים בכל בתי הספר בארץ, ולכן ניתן לשער
שגם אין קריטריונים שמוסכמים על כולם לקבלה לתוכנית. כלומר, אין הנחיות ברמת המערכת, אלא יותר החלטות ברמת בית הספר. לכן לא ברור למה זה אמור להיות קשור למבחן המחוננים.
אצלנו אין תוכנית אמירים. בשנתיים הבודדות (שעברו כבר מזמן), בהן ניסו להפעיל בבית הספר שלנו תוכנית העשרה במדעים לכיתות ה-ו לאחר שעות הלימודים, הקבלה הייתה על סמך מבחן בית ספרי, ולא הייתה קשורה בכלל למבחני המחוננים, שלב א או ב.
 

wile e coyote1

New member
חיים קלים

אני מניח שאצלנו בית הספר בחרו לקחת את המסלול הקל, במקום להתווכח עם כל ההורים שחושבים שהבן שלהם גאון וצריך להיות באמירים, הם לקחו מבחן ארצי והפכו אותו לקריטריון היחיד.
לאמירים אצלנו נכנסים, מחוננים, מצטיינים והחלק העליון של משתתפי שלב ב.
היות (על פי מה שאחראית בית הספר טוענת) משרד החינוך איבד את התוצאות המפורטות של שלב ב, אין להם דרך לזהות את אלה שהיו בחלק העליון של משתתפי שלב ב שלא נכנסו לקטגורית מחוננים ומצטיינים.
במקום זה, הקריטריון הוא רמת הניג'וס של ההורים.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
בבתי ספר ייחודיים קיימות תכניות לימודים נוספות

בבית הספר הייחודי שאני מלמד בו מתחילים ללמוד פיזיקה, כימיה, לוגיקה ואסטרטגיות חשיבה במתמטיקה כבר בכיתה א'. למרות שאלו תכניות העשרה, הילדים מקבלים עליהן ציונים בתעודה ועושים מבחנים ומטלות כמו בכל תחום למידה אחר. התכניות נחשבות ככל תחום ונושא הנלמד בבית הספר ומקבילות במעמדן לתכניות הליבה.
 
למעלה