מדפים להאטת מהירות

צור בנר

New member
מדפים להאטת מהירות

אחד הטייסים שדיבר איתי לא מזמן, העלה סוגיה קטנה ומעניינת. מדובר במטוסים חד מנועיים ודו מנועיים עם גלגלים מתקפלים: כשאתם בעם הרוח - מה תורידו קודם? האם להוריד כח ואז דרגה אחת מדפים על מנת להאיט את המטוס למהירות גלגלים, או שמא תורידו כח, גלגלים ותחכו למהירות המדפים, ואז תורידו מדפים רק כדי "לתמוך" במהירות האיטית?
 

laronpilot

New member
אני נוהג כך

בעם הרוח מוריד כח מוריד 10 מעלות מדפים מוריד גלגלים מוריד 20 מעלות מדפים בפיינל (אם יש צורך) מוריד ל 30 מעלות ונוחת
 
תלוי בכמה גורמים..

לכל מטוס יש את המהירויות המותרות להורדת גלגלים, אני קודם כל דואגת לגלגלים - הם הדבר הראשון שיכניס לי את המהירות לפרופורציה לנחיתה, לאחר מכן את כל השאר בהתאם לסוג המטוס. לפני כמה ימים החלטתי להתרענן על המוני, הנחיתה במוני זה גישה שטוחה במהירות 75, אי אפשר לשחק עם זה יותר מידי, OVERSHOOT במוני עשוי להסתיים בעצים וגם קשה מאד לצאת משקיעה, הקיזוז לוקח שעה וכל ההתארגנות צריכה להיות הרבה לפני הפיינל ולכן בסוג זה של מטוס הייתי מורידה גלגלים , מדפים ל- 15 מעלות ומתייצבת לנחיתה שטוחה ב- 75. ב- 182 RG אני מורידה גלגלים בעם הרוח אך את המדפים אני משאירה לבסיס - שוב תלוי בתנאים של אותו היום.
 

eli eagle

New member
אני נוהג, הגבוה מבין שניהם

אם מהירות מגבלתית לגלגלים (vle - נדמה לי) גבוהה ממדפים, אז כמובן שאני מוריד קודם כל את כני-הנסע. אם מהירות מגבלתית מדפים גבוהה מגלגלים (vfe - נדמה לי), אז כמובן שאני מוריד קודם כל את המדפים. הורדת המדפים עצמה היא במטרה: א´ לעזור להוריד מהירות בקצב מהיר יותר. ב´ תמיכה אוירודינמית במהירות נמוכה. הורדת כני-נסע הינה למטרה של: א´ הורדת מהירות וב´ (שקשורה לא´ קשר ישיר) הינה להתכונן לנחיתה.
 

laronpilot

New member
התוספת שתופסת...

מאחר והתחיל פה ויכוח קל ומאחר ואני צמוד לבד"ח המיוחד שלי ל 172RG הלכתי ובדקתי... ו מ ס ת ב ר . . . א. הורד גלגלים - מתחת ל 140 קשר ב. מדפים - 0-10 מעלות מתחת 130 קשר 10-30 מעלות - מתחת ל 100 קשר אני מכה על חטא וטוען שוב שיעל ניצחה!!!
 
לא להגזים...

קודם כל זה עניין של נסיון. ככל שאתה טס על יותר דגמים, אתה לומד את ההבדלים ואתה יודע מה השלבים, ויש הרבה מצבים של "יוצא מן הכלל" ואז רק הנסיון מדבר, לא שיש לי כ"כ הרבה נסיון אבל לומדים כל הזמן דברים חדשים ואתה תגיע לזה.
 

zvika3

New member
גלגלים -מדפים

כיצד תינהג במקרה שלהלן:(אצטק) מהירות מדפים רבע 141 מהירות גלגלים 132
 
גלגלים / מדפים

SCHENTLEMEN PLEEZE סבורני, שבמטוסים שונים יש בדחים שונים או משתנים. אנוכי, ככלל אצבע, מבצע את מה שהיצרן ממליץ. תאמינו לי, שהוא בדק את זה. וכפי שאמר קונפוציוס: if nothing else works - follow the instructions נחיתות בטוחות טומי
 
מי אמר?

אני מניח שהכוונה ל confucius הסיני? אתה יכול להראות שזה ציטוט שלו? הביטוי המקובל הוא When all else fails, follow instructions או When all else fails, read the instructions שתמיד מופיע כ"לא ידוע מי אמר"...
 
למעלה