מדרג עונשים-שאלות, עצות!

יונה271

New member
מדרג עונשים-שאלות, עצות!

כמו שסיפרתי לכם, אני עו"ס חדשה בפנימיה וגם המנהל חדש. עד היום לא היו כללים ברורים לגבי מותר ואסור היחסים עם הבנות היו יותר כמו חתול ועכבר. כדי שאפשר יהיה להתפנות לטיפולים אני מאמינה שקודם צריכה להיות מסגרת של כללים ברורים(עד כמה שניתן) וכל בת תדע איזה מחיר היא תשלם על הפרת כללים ומה היא תרוויח בשמירה על הכללים. מה אתם מציעים? איך זה פועל בפנימיות שלכם? יש כללים ברורים?
 
זה א,ב של מסגרת

כללים הם לא בהכרח מערכת של עונשים (או תגובות , שזה עונשים מותאמים למעשה שנעשה) ושל חיזוקים חיוביים. עם זאת, כדי ליצור מסגרת צריך להכין רשימת גבולות - חובות וזכויות של החניכים והמדריכים (אפילו ברמה התיאורטית). החניכים חייבים לדעת מה מותר ומה אסור להם וכדאי גם להסביר למה. עם הכללים באות גם התגובות על הפרתם. התגובות חייבות להיות קשורות במידה מסויימת לעבירה שנעשתה. למשל - לא הגעת לפעילות? תשלל ממך זכות הקשורה לפעילות שאתה רוצה. לכלכת? תעשה עבודות נקיון וכו'... גם חייב להיות מדרג ברור של תגובות, אך שתהיה בתוכו יכולת גמישות - להקל כשמרגישים שהתגובה לא תהיה יעילה אם תהיה חזקה, או להקשות אם צריך ליצור הרתעה. חשוב שמידת העונש, כתגמול על העבירה תהיה מינימלית במידה מספקת. למרות החשיבות של ההרתעה, משלב מסויים זה כבר לא ממש משנה. חניך שיקבל עונש חמור על עישון למשל ועונש חמור על בריחה, ברגעי משבר ייבחר בבריחה, כי אם לקבל עונש חמור, אז עדיף כבר שיהיה על מעשה קיצוני (שהרווח שלו הוא בכך שדואגים לך יותר). בקיצור, זה נושא מאוד ארוך ומורכב, אבל חשוב שיעשה תהליך של הצבת חוקים וגבולות.
 
למעלה