מדריך הקווים החזקים

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
קווים שהם חזקים

מסכים לגבי האפליקציות. ולגבי המכרז וב"ש.
אני אישית מנסה לקדם את הדברים אבל החומות גבוהות, זה לא שאני לבד עושה את זה, אני פועל בשם ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל.

האתגרים רק מעודדים אותי, יחד עם זאת רשת התחבורה העירונית בבאר שבע בקריסה מתמשכת ולתגבר קווים זה לא מה שיעזור כאן באמת, אלא שינוי של כל הרשת מא ועד ת. שום דבר כבר לא מתאים לימים האלו - שום דבר. אין קו אחד שהוא יעיל, אין חיה כזאת. או תדירות גרועה או מסלול מפותל (תסכל על קו 3 שכדי לקשר את שכונה ו הוא עושה וואחד סיבובים) או גם וגם. עצם הצפיפות בקווים כה רבים מעידה על כך שהמערכת פשוט קורסת ותוספת של אוטובוסים ונסיעות לכל קו זה אולי יוריד את העומס, אבל זה לא הפתרון. ברוב השכונות עובר רק קו אחד וזאת הבעיה העיקרית!
קווים שהם חזקים
גם בתדירות וגם במספר נוסעים הם קווים טובים, אמנם תמיד יש מה לשפר אך במקרים כאלה רצוי לשפר תוך שמירה מקסימלית על הקווים האלה (אפשר וכדאי להאריך אותם לעוד יעדים, להוריד פיתולים מיותרים, לחבר אפילו שני קווים זה לזה כמו שעשו עם 14 כדי לחסוך מעברים וכמובן להגדיל תדירות, אך לא למחוק תבנית מוכרת מוצלחת לחלוטין).

אני לא בקיא בקווי באר שבע טוב מספיק וכסטודנט לא הכרתי הרבה ממנה, אבל בדרך כלל אם כבר יש רשת חזקה, "טאבולה ראסה" היא לא הפתרון, אלא אם כן הכנסת BRT, רק"ל או תחתית חדשים לתוך מערכת השיקולים.
 

olli3

New member
מנהל
קו 14 נהרס :) למה? כי הוא לא אמין כיום.

קווים שהם חזקים
גם בתדירות וגם במספר נוסעים הם קווים טובים, אמנם תמיד יש מה לשפר אך במקרים כאלה רצוי לשפר תוך שמירה מקסימלית על הקווים האלה (אפשר וכדאי להאריך אותם לעוד יעדים, להוריד פיתולים מיותרים, לחבר אפילו שני קווים זה לזה כמו שעשו עם 14 כדי לחסוך מעברים וכמובן להגדיל תדירות, אך לא למחוק תבנית מוכרת מוצלחת לחלוטין).

אני לא בקיא בקווי באר שבע טוב מספיק וכסטודנט לא הכרתי הרבה ממנה, אבל בדרך כלל אם כבר יש רשת חזקה, "טאבולה ראסה" היא לא הפתרון, אלא אם כן הכנסת BRT, רק"ל או תחתית חדשים לתוך מערכת השיקולים.
קו 14 נהרס :) למה? כי הוא לא אמין כיום.
חלק מהנסיעות שלו עוברות דרך שכונת פלח 7 (רשמית שכונת נווה אילן) וחלק מדלגות על פלח 7.

עד שקו 14 מגיע למרכזית, נהגי המוניות כבר חוגגים על הנוסעים שמתייאשים מלחכות לו ובצדק, אי אפשר לדעת מתי הוא מגיע. ונוסעים רבים עולים על ה4-5 מוניות ספיישל שעושות קבוע טור של מרכזית>ביג>מרכזית וחוזר חלילה.

תוסיף את זה שאומנם מנקודת המוצא של קו 14 מנחל בקע הוא יוצא כל חצי שעה, אבל כמו שאמרתי חלק מהנסיעות (כל שעה עגולה אם אני לא טועה) נכנסות לפלח 7 וקיבלת חור בלו"ז שלא פעם מתבטא בכך שקו 14 אחד נכנס למרכזית ותוך 7 דקות מגיע עוד אחד (כי השני נסע מהר יותר ועצר בפחות תחנות כי הקודם שנסע דרך פלח 7 אסף את רוב הנוסעים).

אז על הנייר השיפור טוב, גם לנווה זאב יש קו נוסף ולא רע וגם לנחל בקע. בפועל, הקו הפך להיות מפלצת שלא יכולה לעבוד בתדירות כה נמוכה כך שהנוסעים יכולו לסמוך עליו. אל נא לשכוח! בעבור רוב תושבי העיר זה הקו היחיד להגעה לביג ולכן רבים מחליפים אליו במרכזית/על שדרות רגר.

וכאן נכנס אלמנט נוסף. עקב כך שרחוב בן צבי נסגר לתנועה לצמיתות עקב הקמת כיכר ציבורית במקום, קווים 4/5/14 כבר לא נוסעים על בן צבי וקרן היסוד (מאחורי קרית הממשלה). קווים אלו נוסעים דרך שדרות רגר ופונים לכיוון קופת חולים ג' ומלון לאונרדו. הדבר כמובן תרם רבות להארכת מסלולם של קווים אלו, במקום פשוט להעביר אותם מאחורי תחנת הרכבת ברחוב מקס נורדאו (מול אולמי ארגמן/הינומה ושיפודיית שופן) ולהשאיר אותם על קרן היסוד מן הסתם.

קווים 16/25/26 עמוסים עם אנשים על הדלתות, במיוחד בשעות הבוקר. 16 בכלל, כבר בשכונה א' הוא מפסיק להעלות נוסעים ומתחיל לפרוק רק במקיפים א,ב ובסורוקה והאונ'. את כל שכונה ב' הוא עובר בלי לעצור בבוקר. אז מן הסתם שיש להגביר את התדירות בקווים האלו (14/16/25/26) אבל צריך עוד לפחות 4 קווים כאלו בתדירות גבוהה כי נכון להיות לנסוע בין השכונות זה קשה וכמעט בלתי אפשרי ולנסוע למרכזים החדשים בעיר זה מורכב מידי ויכול לקחת גם יותר משעה.
 

amirv

New member
אבל אם היו מכפילים את תדירותו

קו 14 נהרס :) למה? כי הוא לא אמין כיום.
חלק מהנסיעות שלו עוברות דרך שכונת פלח 7 (רשמית שכונת נווה אילן) וחלק מדלגות על פלח 7.

עד שקו 14 מגיע למרכזית, נהגי המוניות כבר חוגגים על הנוסעים שמתייאשים מלחכות לו ובצדק, אי אפשר לדעת מתי הוא מגיע. ונוסעים רבים עולים על ה4-5 מוניות ספיישל שעושות קבוע טור של מרכזית>ביג>מרכזית וחוזר חלילה.

תוסיף את זה שאומנם מנקודת המוצא של קו 14 מנחל בקע הוא יוצא כל חצי שעה, אבל כמו שאמרתי חלק מהנסיעות (כל שעה עגולה אם אני לא טועה) נכנסות לפלח 7 וקיבלת חור בלו"ז שלא פעם מתבטא בכך שקו 14 אחד נכנס למרכזית ותוך 7 דקות מגיע עוד אחד (כי השני נסע מהר יותר ועצר בפחות תחנות כי הקודם שנסע דרך פלח 7 אסף את רוב הנוסעים).

אז על הנייר השיפור טוב, גם לנווה זאב יש קו נוסף ולא רע וגם לנחל בקע. בפועל, הקו הפך להיות מפלצת שלא יכולה לעבוד בתדירות כה נמוכה כך שהנוסעים יכולו לסמוך עליו. אל נא לשכוח! בעבור רוב תושבי העיר זה הקו היחיד להגעה לביג ולכן רבים מחליפים אליו במרכזית/על שדרות רגר.

וכאן נכנס אלמנט נוסף. עקב כך שרחוב בן צבי נסגר לתנועה לצמיתות עקב הקמת כיכר ציבורית במקום, קווים 4/5/14 כבר לא נוסעים על בן צבי וקרן היסוד (מאחורי קרית הממשלה). קווים אלו נוסעים דרך שדרות רגר ופונים לכיוון קופת חולים ג' ומלון לאונרדו. הדבר כמובן תרם רבות להארכת מסלולם של קווים אלו, במקום פשוט להעביר אותם מאחורי תחנת הרכבת ברחוב מקס נורדאו (מול אולמי ארגמן/הינומה ושיפודיית שופן) ולהשאיר אותם על קרן היסוד מן הסתם.

קווים 16/25/26 עמוסים עם אנשים על הדלתות, במיוחד בשעות הבוקר. 16 בכלל, כבר בשכונה א' הוא מפסיק להעלות נוסעים ומתחיל לפרוק רק במקיפים א,ב ובסורוקה והאונ'. את כל שכונה ב' הוא עובר בלי לעצור בבוקר. אז מן הסתם שיש להגביר את התדירות בקווים האלו (14/16/25/26) אבל צריך עוד לפחות 4 קווים כאלו בתדירות גבוהה כי נכון להיות לנסוע בין השכונות זה קשה וכמעט בלתי אפשרי ולנסוע למרכזים החדשים בעיר זה מורכב מידי ויכול לקחת גם יותר משעה.
אבל אם היו מכפילים את תדירותו
התמונה של קו 14 היתה נראית אחרת, כי סה"כ האורך שלו סביר.

בהנחה שאז גם היתה נשארת חלופה אחת לשעה שנכנסת לשכונה היא היתה משפיעה פחות על כל שאר הלו"ז (אחת מכל 4 נסיעות).

ומסכים כמובן לגבי הוספת עוד קווים, הכי טוב זה פתרונות משולבים ולא "או זה או זה".
 

olli3

New member
מנהל
אמרת הכל. נכון להיום שום קו בב"ש לא יעיל.

אבל אם היו מכפילים את תדירותו
התמונה של קו 14 היתה נראית אחרת, כי סה"כ האורך שלו סביר.

בהנחה שאז גם היתה נשארת חלופה אחת לשעה שנכנסת לשכונה היא היתה משפיעה פחות על כל שאר הלו"ז (אחת מכל 4 נסיעות).

ומסכים כמובן לגבי הוספת עוד קווים, הכי טוב זה פתרונות משולבים ולא "או זה או זה".
אמרת הכל. נכון להיום שום קו בב"ש לא יעיל.
כפי שאמרתי בהתחלה. או שהתדירות נמוכה והקו לא אמין או שהתדירות גבוהה והקו מפוצץ ברמת ה"יש, אני גבוה יותר מכולם, אני יכול לנשום". או שהקווים טובים רק כדי להגיע למרכזים הישנים (איזור המרכזית, שוק, עיר עתיקה).

אם תשאל אותי, צריך כאן הרבה יותר קווים חוצי עיר מקצה לקצה. אם תנסה לנסוע מנחל עשן לרמות ברכב זה ייקח לך בין 2-5 דקות. באוטובוסים זה ייקח לך שעה, שעה+

אם אני רוצה להגיע לגראנד קניון באוטובוס אני חייב להחליף שני אוטובוסים, גם אם אלו שני אוטובוסים תדירים, זה ייקח לי סביב ה35-40 דקות (כולל המתנות) ואם זה יהיה בשעות הערב, זה יכול לקחת שעה. ברכב זה לוקח 8 דקות נסיעה. ויש לי תחנת אוטובוס מרחק הליכה של דקה בודדת מהבית.

אם אני רוצה לנסוע לביג, אומנם יש לי שני קווים במרחק הליכה של דקה מביתי, אבל שניהם גם באים תמיד יחדיו (אבל ממש ביחד, אחד צמוד לתחת של השני, עוברים את כל הרמזורים בדרך באותו האור הירוק). והתדירות היא פעם בחצי שעה, השירות נגמר סביב 8 בערב ועוד לפני שנגמר התדירות עוד יורדת. זמן הנסיעה במקרה הזה לא רע, כ-15 דקות נסיעה במקרה הרע. אבל שוב, שירות בתדירות נמוכה ושירות שנגמר מוקדם מידי וגם לא פעיל במוצ"ש - הופכים את הקו ללא כדאי.

ולכן אני שב ואומר, צריך לשנות כאן את הכל מא ועד ת. יותר תשומות לקווים חדשים וקווים בין השכונות לרבות קווי אורך ורוחב ופחות מנטרה של מהשכונה למרכזית,שוק,עיר. זה שהקווים הכי עמוסים הם הקווים שהצגת זה רק כי לאנשים אין ברירה ולכל מקום בעיר כמעט הם חייבים לעבור באיזור המרכזית/שוק/עיר עתיקה.
 
כמו שאלנתן ציין זו בעיה עולמית, לא רק בבאר שב

אמרת הכל. נכון להיום שום קו בב"ש לא יעיל.
כפי שאמרתי בהתחלה. או שהתדירות נמוכה והקו לא אמין או שהתדירות גבוהה והקו מפוצץ ברמת ה"יש, אני גבוה יותר מכולם, אני יכול לנשום". או שהקווים טובים רק כדי להגיע למרכזים הישנים (איזור המרכזית, שוק, עיר עתיקה).

אם תשאל אותי, צריך כאן הרבה יותר קווים חוצי עיר מקצה לקצה. אם תנסה לנסוע מנחל עשן לרמות ברכב זה ייקח לך בין 2-5 דקות. באוטובוסים זה ייקח לך שעה, שעה+

אם אני רוצה להגיע לגראנד קניון באוטובוס אני חייב להחליף שני אוטובוסים, גם אם אלו שני אוטובוסים תדירים, זה ייקח לי סביב ה35-40 דקות (כולל המתנות) ואם זה יהיה בשעות הערב, זה יכול לקחת שעה. ברכב זה לוקח 8 דקות נסיעה. ויש לי תחנת אוטובוס מרחק הליכה של דקה בודדת מהבית.

אם אני רוצה לנסוע לביג, אומנם יש לי שני קווים במרחק הליכה של דקה מביתי, אבל שניהם גם באים תמיד יחדיו (אבל ממש ביחד, אחד צמוד לתחת של השני, עוברים את כל הרמזורים בדרך באותו האור הירוק). והתדירות היא פעם בחצי שעה, השירות נגמר סביב 8 בערב ועוד לפני שנגמר התדירות עוד יורדת. זמן הנסיעה במקרה הזה לא רע, כ-15 דקות נסיעה במקרה הרע. אבל שוב, שירות בתדירות נמוכה ושירות שנגמר מוקדם מידי וגם לא פעיל במוצ"ש - הופכים את הקו ללא כדאי.

ולכן אני שב ואומר, צריך לשנות כאן את הכל מא ועד ת. יותר תשומות לקווים חדשים וקווים בין השכונות לרבות קווי אורך ורוחב ופחות מנטרה של מהשכונה למרכזית,שוק,עיר. זה שהקווים הכי עמוסים הם הקווים שהצגת זה רק כי לאנשים אין ברירה ולכל מקום בעיר כמעט הם חייבים לעבור באיזור המרכזית/שוק/עיר עתיקה.
כמו שאלנתן ציין זו בעיה עולמית, לא רק בבאר שב
אם אתה רוצה להגיע משכונה ל לשכונה ח כאשר האוטובוס נוסע מהשכונות למרכז כמעט תמיד לא יהיה אוטובוס תדיר בינהן והנסיעה ברכב תהיה יותר מהירה.
 

raminec

New member
הארכת קווים עלולה לגרום לפגיעה

קווים שהם חזקים
גם בתדירות וגם במספר נוסעים הם קווים טובים, אמנם תמיד יש מה לשפר אך במקרים כאלה רצוי לשפר תוך שמירה מקסימלית על הקווים האלה (אפשר וכדאי להאריך אותם לעוד יעדים, להוריד פיתולים מיותרים, לחבר אפילו שני קווים זה לזה כמו שעשו עם 14 כדי לחסוך מעברים וכמובן להגדיל תדירות, אך לא למחוק תבנית מוכרת מוצלחת לחלוטין).

אני לא בקיא בקווי באר שבע טוב מספיק וכסטודנט לא הכרתי הרבה ממנה, אבל בדרך כלל אם כבר יש רשת חזקה, "טאבולה ראסה" היא לא הפתרון, אלא אם כן הכנסת BRT, רק"ל או תחתית חדשים לתוך מערכת השיקולים.
הארכת קווים עלולה לגרום לפגיעה
באמינות השירות, לדעתי. ככל שהנסיעה מגיעה ממרחק רב יותר, כך גדל גם הסיכוי שהאוטובוס נתקל בעיכוב שיאריך את הנסיעה. האמור מתייחס בעיקר לנסיעות עירוניות, אך לא רק.
 

alantan

New member
קו 3 בבאר שבע

מסכים לגבי האפליקציות. ולגבי המכרז וב"ש.
אני אישית מנסה לקדם את הדברים אבל החומות גבוהות, זה לא שאני לבד עושה את זה, אני פועל בשם ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל.

האתגרים רק מעודדים אותי, יחד עם זאת רשת התחבורה העירונית בבאר שבע בקריסה מתמשכת ולתגבר קווים זה לא מה שיעזור כאן באמת, אלא שינוי של כל הרשת מא ועד ת. שום דבר כבר לא מתאים לימים האלו - שום דבר. אין קו אחד שהוא יעיל, אין חיה כזאת. או תדירות גרועה או מסלול מפותל (תסכל על קו 3 שכדי לקשר את שכונה ו הוא עושה וואחד סיבובים) או גם וגם. עצם הצפיפות בקווים כה רבים מעידה על כך שהמערכת פשוט קורסת ותוספת של אוטובוסים ונסיעות לכל קו זה אולי יוריד את העומס, אבל זה לא הפתרון. ברוב השכונות עובר רק קו אחד וזאת הבעיה העיקרית!
קו 3 בבאר שבע
לשכונה ו' בבאר שבע יש אלטרנטיבות לקו 3 - שמטרתו העיקית, אם אני לא טועה, לשרת את שכונה ה' ושכונה א'. האם קו 6, 12 ו-22 אינם עדיפות?
 

olli3

New member
מנהל
לצערי לא. ההסבר בפנים.

קו 3 בבאר שבע
לשכונה ו' בבאר שבע יש אלטרנטיבות לקו 3 - שמטרתו העיקית, אם אני לא טועה, לשרת את שכונה ה' ושכונה א'. האם קו 6, 12 ו-22 אינם עדיפות?
לצערי לא. ההסבר בפנים.
קו 12 הוארך בעל כורחו לקניון אביה עקב חסימת היציאה מרחבת חי"ל אל שאול המלך בכיוון הנסיעה על דרך מצדה. אי לכך, האריכו אותו עד לקניון אביה. בלי שזה היה קורה, הקו לא היה משתנה.

למרות הארכתו של קו 12, עדיין הקטע המזרחי של שאול המלך נותר בידי קו 3 באופן בלעדי, כך גם רחוב יעקב דורי כולו וכן מרדכי מקלף.

אומנם קו 22 עובר ברחובות שגובלים בשכונה ו', אך המרחק בין התחנות של קו 22 לבין רוב תושבי שכונה ו' - רחוק מידי. כך גם לגבי קו 6 וקו 12.

בעצם קו 12 משרת את מצדה ואת וילות מצדה, קו 6 משרת את מגדלי נוף (מה שצמוד ליהודה הלוי) יחד עם קו 22 וקו 22 משרת את מי שגר קרוב למרדכי מקלף בקטע שבין יעקב דורי לבין דוד אלעזר ובהמשך למשה דיין (בקטע הזה מדובר בעצם על שכונת נחל עשן).

עכשיו בו נוסיף את העובדה שהשכונה הזאת בנויה על הרים ובקעות כאשר מצדה היא החלק הנמוך ושאול המלך ויהודה הלוי הוא החלק הגבוה ואתה מבין מדוע רבים מעדיפים את קו 3 מאשר ללכת עוד 500 מטרים לתחנה של 22 למשל.

כמו כן, תוסיף את זה שקו 22 עמוס לעייפה עוד לפני שהוא נכנס למשה דיין (בעיקר בשל תלמידי מקיף ה' שהוא בעצם מקיף ד' של פעם) שם נפרקים כ-30 תלמידים מכל אוטובוס... ואין מנוס מפני קו 3 - אין משהו אחר למי שגר באיזורים שציינתי (מלבד 25/26 שהם רלוונטיים להגעה למקומות אחרים לגמרי).
 

alantan

New member
מה דעתך על שינוי בקו 12 כדלהלן?

לצערי לא. ההסבר בפנים.
קו 12 הוארך בעל כורחו לקניון אביה עקב חסימת היציאה מרחבת חי"ל אל שאול המלך בכיוון הנסיעה על דרך מצדה. אי לכך, האריכו אותו עד לקניון אביה. בלי שזה היה קורה, הקו לא היה משתנה.

למרות הארכתו של קו 12, עדיין הקטע המזרחי של שאול המלך נותר בידי קו 3 באופן בלעדי, כך גם רחוב יעקב דורי כולו וכן מרדכי מקלף.

אומנם קו 22 עובר ברחובות שגובלים בשכונה ו', אך המרחק בין התחנות של קו 22 לבין רוב תושבי שכונה ו' - רחוק מידי. כך גם לגבי קו 6 וקו 12.

בעצם קו 12 משרת את מצדה ואת וילות מצדה, קו 6 משרת את מגדלי נוף (מה שצמוד ליהודה הלוי) יחד עם קו 22 וקו 22 משרת את מי שגר קרוב למרדכי מקלף בקטע שבין יעקב דורי לבין דוד אלעזר ובהמשך למשה דיין (בקטע הזה מדובר בעצם על שכונת נחל עשן).

עכשיו בו נוסיף את העובדה שהשכונה הזאת בנויה על הרים ובקעות כאשר מצדה היא החלק הנמוך ושאול המלך ויהודה הלוי הוא החלק הגבוה ואתה מבין מדוע רבים מעדיפים את קו 3 מאשר ללכת עוד 500 מטרים לתחנה של 22 למשל.

כמו כן, תוסיף את זה שקו 22 עמוס לעייפה עוד לפני שהוא נכנס למשה דיין (בעיקר בשל תלמידי מקיף ה' שהוא בעצם מקיף ד' של פעם) שם נפרקים כ-30 תלמידים מכל אוטובוס... ואין מנוס מפני קו 3 - אין משהו אחר למי שגר באיזורים שציינתי (מלבד 25/26 שהם רלוונטיים להגעה למקומות אחרים לגמרי).
מה דעתך על שינוי בקו 12 כדלהלן?
מכיוון ת"מ - דרך מצדה - מבצע יואב - שאול המלך - אבא אחימאיר - דרך מצדה - אלפסי - שאול המלך - מבצע יואב - דרך מצדה - והמשך לת"מ.

כאשר הקו לא יהיה סיבובי - תחנת היעד תהיה היכנשהו בקטע אבא אחימאיר - דרך מצדה - אלפסי (אני לא מכיר מספיק את האיזור כדי לומר היכן בדיוק כדאי).
 

olli3

New member
מנהל
תן להבין את מה שכתבת.

מה דעתך על שינוי בקו 12 כדלהלן?
מכיוון ת"מ - דרך מצדה - מבצע יואב - שאול המלך - אבא אחימאיר - דרך מצדה - אלפסי - שאול המלך - מבצע יואב - דרך מצדה - והמשך לת"מ.

כאשר הקו לא יהיה סיבובי - תחנת היעד תהיה היכנשהו בקטע אבא אחימאיר - דרך מצדה - אלפסי (אני לא מכיר מספיק את האיזור כדי לומר היכן בדיוק כדאי).
תן להבין את מה שכתבת.
אתה אומר שהקו יפנה לאבא אחמאיר, אך במקום לאחר מכן לפנות ימינה לשאול המלך (לכיוון קניון אביה), הוא ימשיך ישר, יפרסס בכיכר, יחזור על עקבותיו, יקח ימינה למצדה (לכיוון שדרות טוביהו) ומיד יפנה ימינה לאלפסי, משם יפנה ימינה כמו קו 3 לשאול המלך, יעלה עד קניון אביה ויצא דרך מבצע יואב אל דרך מצדה ומשם יסע לכיוון סורוקה?

אם הבנתי נכון, אין לכך פרקטיות של מה בכך. קו 12 הוא אחד הקווים העמוסים בעיר מכיוון שהוא משרת בדרך מצדה בנייני רבי קומות. זה הקו היחיד שהנסיעה הראשונה שלו בבוקר מלאה בישיבה ועוד כמה בעמידה ואני מדבר על נסיעת 5:10 בבוקר. זה בעיקר בגלל משמרת הבוקר של בית החולים, רבים מהאחים ורבות מאחיות בתי החולים מתגוררים באיזור דרך מצדה.

בכל מקרה, הארכת המסלול שלו בצורה הזאת גורעת כי הקטע הפצפון הזה באלפסי לא מספיק פרקטי בשביל לבצע את המסלול הזה.

בוא אני אספר לך מה החברה העירונית של העיריה עשתה איי שם בשנת 98 או 99 (לא זוכר במדויק). שונו 3 קווים והנה הפירוט:

1. קו 3 נכנס ליעקב דורי, פנה ימינה למבצע יואב (קניון אביה) ושוב ימינה לשאול המלך ומשם נסע חזרה לכיוון אלפסי וכו'.

2. קו 6 נסע על יהודה הלוי ופנה שמאלה לשאול המלך עד לקניון אביה, שם פנה ימינה, שוב ימינה ליעקב דורי, ימינה למקלף, שמאלה לשאול המלך וימינה ליהודה הלוי.

3. קו 7 לאחר התחנה הסופית ברחוב התלמוד פנה ימינה לכיוון הפסכיאטרי, שמאלה למכללת קיי, שמאלה לאבן עזרא, ימינה לבעלי התוספות ושמאלה לסנהדרין והמשך כרגיל.

בתכל'ס השינויים האלו היו לא רעים, אבל יחד עם שיפור שירות הם הביאו לגריעת שירות. מי שרצה לנסוע בתוך שכונה ו', בין אם לבית הספר או כל סיבה אחרת, לא יכל לעשות זאת בקו אחד.

הארכת המסלול של קו 7 יצרה מצב בו נסיעה לאיזור הפסיכאטרי התארכה מידי למרות שנוצר קישור בין איזור זה שהוא חלק משכונה ד', אל מרכזי השכונה בד', כולל קופות חולים, מרכזים מסחריים שכונתיים וכו'.

יש כאן בעייתיות שכזאת שמצד אחד אם תיצור מצב ש2-3 קווים נוסעים בתוך השכונה, אתה עושה את השירות בתוך השכונה גרוע יותר למי שרוצה לנסוע בתוך השכונה. יחד עם זאת, אתה משפר את היציאה מהשכונה והופך אותה להמירה יותר ברוב המקרים.

אז מה הפתרון? קווי אורך ורוחב. תראה למשל את 25/26, תראה איזה סיבובים הם עושים. מי שגר בי"א או בו' ורוצה להגיע לסורוקה/אוניברסיטה שלא לדבר על מתחם מוקדי השירות הסופרים במתחם האורגים ויהושוע הצורף ושלא לדבר בכלל על הגעה לביג - סיוט. ככה מייצרים קווים מפותלים ומייגעים והקווים הישנים הם גם כאלו, במיוחד כאלו שהוארכו לשכונות חדשות כשאלו נבנו כמו קו 3. דר"א גם קו 6 בזמנו לא המשיך בכלל לד' צפון, היה מסיים את המסלול שלו כך: מבר גיורא היה פונה ימינה לרבי עקיבא (לא שמאלה) ובקצה רבי עקיבא היה פונה ימינה ליצחק אבינו מיד עוצר - שם הייתה תחנת הסיום/מוצא שלו. זו גם אחת הסיבות שהוא נוסע רק בכיוון הזה בבר גיורא ורבי עקיבא גם כיום (בעבר היה ניתן לפנות שמאלה מבר גיורא ליהודה הלוי, מה שנחסם לפני כ- 6 שנים).

קו 6 בימי החברה העירונית היה מוגדר כקו מהיר. לא היו לו תחנות בדרך מצדה למעט תחנת מרכז הנגב (צומת מצדה/יצחק אבינו/טשרניחובסקי) וגם התחנה הזו שימשה להורדה בלבד בכיוון הנסיעה למרכזית.

גם קו 4 בשכונה ג' ברחוב השלום היה מבצע רק הורדה בכיוון הנסיעה למרכזית, כדי שהקו יהיה מהיר בעבור תושבי רמות.

ואז 12 נהיה עמוס ו5 נהיה עמוס והוסיפו ל6 ול4 (בהתאמה) תחנות איסוף ברחובות שציינתי.

כבר נכנסתי לזה יותר מידי, אבל בסופו של דבר אי אפשר לשרת טוב את התושבים בעיר עם המערכת הקיימת. יש רק כמה קווים שעוד איכשהו אפשר להגיד שהם נורמלים ואלו הקווים הותיקים בעיקר שלא הוארכו לשום מקום ושנים שהם נוסעים אותו הדבר והם 7,8,9,12 וגם הם קורסים בעומס (במיוחד 9 ו12). אלו הקווים היחידים שלטעמי אין לשנות, רק להגביר תדירות ולהפעיל כבר מפרקיות, 7/8 בכיף יכולים להפעיל מפרקיות וגם 12. ל9 יהיה בעייתי להסתובב בכיכר מד"א.
 

alantan

New member
לא לא לא...
שים לב למפה שצירפתי מטה

תן להבין את מה שכתבת.
אתה אומר שהקו יפנה לאבא אחמאיר, אך במקום לאחר מכן לפנות ימינה לשאול המלך (לכיוון קניון אביה), הוא ימשיך ישר, יפרסס בכיכר, יחזור על עקבותיו, יקח ימינה למצדה (לכיוון שדרות טוביהו) ומיד יפנה ימינה לאלפסי, משם יפנה ימינה כמו קו 3 לשאול המלך, יעלה עד קניון אביה ויצא דרך מבצע יואב אל דרך מצדה ומשם יסע לכיוון סורוקה?

אם הבנתי נכון, אין לכך פרקטיות של מה בכך. קו 12 הוא אחד הקווים העמוסים בעיר מכיוון שהוא משרת בדרך מצדה בנייני רבי קומות. זה הקו היחיד שהנסיעה הראשונה שלו בבוקר מלאה בישיבה ועוד כמה בעמידה ואני מדבר על נסיעת 5:10 בבוקר. זה בעיקר בגלל משמרת הבוקר של בית החולים, רבים מהאחים ורבות מאחיות בתי החולים מתגוררים באיזור דרך מצדה.

בכל מקרה, הארכת המסלול שלו בצורה הזאת גורעת כי הקטע הפצפון הזה באלפסי לא מספיק פרקטי בשביל לבצע את המסלול הזה.

בוא אני אספר לך מה החברה העירונית של העיריה עשתה איי שם בשנת 98 או 99 (לא זוכר במדויק). שונו 3 קווים והנה הפירוט:

1. קו 3 נכנס ליעקב דורי, פנה ימינה למבצע יואב (קניון אביה) ושוב ימינה לשאול המלך ומשם נסע חזרה לכיוון אלפסי וכו'.

2. קו 6 נסע על יהודה הלוי ופנה שמאלה לשאול המלך עד לקניון אביה, שם פנה ימינה, שוב ימינה ליעקב דורי, ימינה למקלף, שמאלה לשאול המלך וימינה ליהודה הלוי.

3. קו 7 לאחר התחנה הסופית ברחוב התלמוד פנה ימינה לכיוון הפסכיאטרי, שמאלה למכללת קיי, שמאלה לאבן עזרא, ימינה לבעלי התוספות ושמאלה לסנהדרין והמשך כרגיל.

בתכל'ס השינויים האלו היו לא רעים, אבל יחד עם שיפור שירות הם הביאו לגריעת שירות. מי שרצה לנסוע בתוך שכונה ו', בין אם לבית הספר או כל סיבה אחרת, לא יכל לעשות זאת בקו אחד.

הארכת המסלול של קו 7 יצרה מצב בו נסיעה לאיזור הפסיכאטרי התארכה מידי למרות שנוצר קישור בין איזור זה שהוא חלק משכונה ד', אל מרכזי השכונה בד', כולל קופות חולים, מרכזים מסחריים שכונתיים וכו'.

יש כאן בעייתיות שכזאת שמצד אחד אם תיצור מצב ש2-3 קווים נוסעים בתוך השכונה, אתה עושה את השירות בתוך השכונה גרוע יותר למי שרוצה לנסוע בתוך השכונה. יחד עם זאת, אתה משפר את היציאה מהשכונה והופך אותה להמירה יותר ברוב המקרים.

אז מה הפתרון? קווי אורך ורוחב. תראה למשל את 25/26, תראה איזה סיבובים הם עושים. מי שגר בי"א או בו' ורוצה להגיע לסורוקה/אוניברסיטה שלא לדבר על מתחם מוקדי השירות הסופרים במתחם האורגים ויהושוע הצורף ושלא לדבר בכלל על הגעה לביג - סיוט. ככה מייצרים קווים מפותלים ומייגעים והקווים הישנים הם גם כאלו, במיוחד כאלו שהוארכו לשכונות חדשות כשאלו נבנו כמו קו 3. דר"א גם קו 6 בזמנו לא המשיך בכלל לד' צפון, היה מסיים את המסלול שלו כך: מבר גיורא היה פונה ימינה לרבי עקיבא (לא שמאלה) ובקצה רבי עקיבא היה פונה ימינה ליצחק אבינו מיד עוצר - שם הייתה תחנת הסיום/מוצא שלו. זו גם אחת הסיבות שהוא נוסע רק בכיוון הזה בבר גיורא ורבי עקיבא גם כיום (בעבר היה ניתן לפנות שמאלה מבר גיורא ליהודה הלוי, מה שנחסם לפני כ- 6 שנים).

קו 6 בימי החברה העירונית היה מוגדר כקו מהיר. לא היו לו תחנות בדרך מצדה למעט תחנת מרכז הנגב (צומת מצדה/יצחק אבינו/טשרניחובסקי) וגם התחנה הזו שימשה להורדה בלבד בכיוון הנסיעה למרכזית.

גם קו 4 בשכונה ג' ברחוב השלום היה מבצע רק הורדה בכיוון הנסיעה למרכזית, כדי שהקו יהיה מהיר בעבור תושבי רמות.

ואז 12 נהיה עמוס ו5 נהיה עמוס והוסיפו ל6 ול4 (בהתאמה) תחנות איסוף ברחובות שציינתי.

כבר נכנסתי לזה יותר מידי, אבל בסופו של דבר אי אפשר לשרת טוב את התושבים בעיר עם המערכת הקיימת. יש רק כמה קווים שעוד איכשהו אפשר להגיד שהם נורמלים ואלו הקווים הותיקים בעיקר שלא הוארכו לשום מקום ושנים שהם נוסעים אותו הדבר והם 7,8,9,12 וגם הם קורסים בעומס (במיוחד 9 ו12). אלו הקווים היחידים שלטעמי אין לשנות, רק להגביר תדירות ולהפעיל כבר מפרקיות, 7/8 בכיף יכולים להפעיל מפרקיות וגם 12. ל9 יהיה בעייתי להסתובב בכיכר מד"א.
לא לא לא...
שים לב למפה שצירפתי מטה
ההפך גוטה - אני רוצה לפשט את הקו כך שבמקום שיגיע עד אבא אחימאיר ואז יחזור על עקבותיו, הוא יפנה מדרך מצדה ימינה למבצע יואב ואז שמאלה שאול המלך ולא יסיים בקניון אביה אלא באיזור אבא אחימאיר.

אגב קווי שתי וערב, לפני כמה חודשים התחלתי לעבוד על מפה אפשרית של קווים כאלה בבאר שבע, אבל איני מכיר מספיק טוב את העיר כדי לדעת איפה הדגשים.
 

olli3

New member
מנהל
הסתכלתי על המפה>הסתכלתי על התיאור>

לא לא לא...
שים לב למפה שצירפתי מטה
ההפך גוטה - אני רוצה לפשט את הקו כך שבמקום שיגיע עד אבא אחימאיר ואז יחזור על עקבותיו, הוא יפנה מדרך מצדה ימינה למבצע יואב ואז שמאלה שאול המלך ולא יסיים בקניון אביה אלא באיזור אבא אחימאיר.

אגב קווי שתי וערב, לפני כמה חודשים התחלתי לעבוד על מפה אפשרית של קווים כאלה בבאר שבע, אבל איני מכיר מספיק טוב את העיר כדי לדעת איפה הדגשים.
הסתכלתי על המפה>הסתכלתי על התיאור>
הסתכלתי שוב על המפה ושוב על התיאור.

לא הבנתי :) פספסתי את המבצע יואב שכתבת בהתחלה...

בעייתי, יש לו שם מגדלי 8 קומות בקטע שבין מבצע יואב לבין אבא אחימאיר. לא מעט נוסעים עולים ויורדים שם, הארכת הנסיעה בעבור הנוסעים האלו לא מיטיב עימם.

אם אתה שואל אותי, לטעמי שיפור בשירות של 12 הוא הארכתו למסלול זהה לקו 3 אבל באופן הפוך לקו 3. משמע, קו 12 יסע על שאול המלך ויפינה שמאלה למקלף ואז שמאלה ליעקב דורי, שמאלה למבצע עובדה, ימינה לשאול המלך, שמאלה לאבא אחימאיר והמשך מסלול כרגיל.

הבעיה היא שזה יצור עומס על הקו שגם ככה עמוס עד הדלתות.

אני כבר שברתי את הראש מזמן וניסיתי למצוא פתרונות עם המערכת הקיימת ולא מצאתי והיו כמה פעמים שחשבתי שהנה יש לי רעיון טוב והסתבר שהוא דופק כל כך הרבה דברים אחרים.

שורה תחתונה, לא הצלחתי למצוא שום דבר אבל שום דבר שמתבסס על המערכת הקיימת בשביל לשפר. קו 3 הוא מוטציה, דרעק של קו. קו 22 הוא מפלצת וקו 12 יעיל וטוב, מעולה אפילו רק חייב לפעול בתדירות הרבה יותר גבוהה ועדיפות למפרקיות.
 

alantan

New member
תיקון ותרשים להמחשה

לצערי לא. ההסבר בפנים.
קו 12 הוארך בעל כורחו לקניון אביה עקב חסימת היציאה מרחבת חי"ל אל שאול המלך בכיוון הנסיעה על דרך מצדה. אי לכך, האריכו אותו עד לקניון אביה. בלי שזה היה קורה, הקו לא היה משתנה.

למרות הארכתו של קו 12, עדיין הקטע המזרחי של שאול המלך נותר בידי קו 3 באופן בלעדי, כך גם רחוב יעקב דורי כולו וכן מרדכי מקלף.

אומנם קו 22 עובר ברחובות שגובלים בשכונה ו', אך המרחק בין התחנות של קו 22 לבין רוב תושבי שכונה ו' - רחוק מידי. כך גם לגבי קו 6 וקו 12.

בעצם קו 12 משרת את מצדה ואת וילות מצדה, קו 6 משרת את מגדלי נוף (מה שצמוד ליהודה הלוי) יחד עם קו 22 וקו 22 משרת את מי שגר קרוב למרדכי מקלף בקטע שבין יעקב דורי לבין דוד אלעזר ובהמשך למשה דיין (בקטע הזה מדובר בעצם על שכונת נחל עשן).

עכשיו בו נוסיף את העובדה שהשכונה הזאת בנויה על הרים ובקעות כאשר מצדה היא החלק הנמוך ושאול המלך ויהודה הלוי הוא החלק הגבוה ואתה מבין מדוע רבים מעדיפים את קו 3 מאשר ללכת עוד 500 מטרים לתחנה של 22 למשל.

כמו כן, תוסיף את זה שקו 22 עמוס לעייפה עוד לפני שהוא נכנס למשה דיין (בעיקר בשל תלמידי מקיף ה' שהוא בעצם מקיף ד' של פעם) שם נפרקים כ-30 תלמידים מכל אוטובוס... ואין מנוס מפני קו 3 - אין משהו אחר למי שגר באיזורים שציינתי (מלבד 25/26 שהם רלוונטיים להגעה למקומות אחרים לגמרי).
תיקון ותרשים להמחשה
השינוי המוצע בקו מקווקו בצבע בורדו. התיקון שלי למה שרשמתי קודם הוא לעשות את הסיבוב בקצה נגד כיוון השעון כך שנוסעים שמחכים באלפסי לכיוון העיר יוכלו לבחור לעלות על קו 3 או 12 בהתאם לזמינות הקווים.
 

mister K

New member
אני גרתי בזמנו ברחוב מקלף.

לצערי לא. ההסבר בפנים.
קו 12 הוארך בעל כורחו לקניון אביה עקב חסימת היציאה מרחבת חי"ל אל שאול המלך בכיוון הנסיעה על דרך מצדה. אי לכך, האריכו אותו עד לקניון אביה. בלי שזה היה קורה, הקו לא היה משתנה.

למרות הארכתו של קו 12, עדיין הקטע המזרחי של שאול המלך נותר בידי קו 3 באופן בלעדי, כך גם רחוב יעקב דורי כולו וכן מרדכי מקלף.

אומנם קו 22 עובר ברחובות שגובלים בשכונה ו', אך המרחק בין התחנות של קו 22 לבין רוב תושבי שכונה ו' - רחוק מידי. כך גם לגבי קו 6 וקו 12.

בעצם קו 12 משרת את מצדה ואת וילות מצדה, קו 6 משרת את מגדלי נוף (מה שצמוד ליהודה הלוי) יחד עם קו 22 וקו 22 משרת את מי שגר קרוב למרדכי מקלף בקטע שבין יעקב דורי לבין דוד אלעזר ובהמשך למשה דיין (בקטע הזה מדובר בעצם על שכונת נחל עשן).

עכשיו בו נוסיף את העובדה שהשכונה הזאת בנויה על הרים ובקעות כאשר מצדה היא החלק הנמוך ושאול המלך ויהודה הלוי הוא החלק הגבוה ואתה מבין מדוע רבים מעדיפים את קו 3 מאשר ללכת עוד 500 מטרים לתחנה של 22 למשל.

כמו כן, תוסיף את זה שקו 22 עמוס לעייפה עוד לפני שהוא נכנס למשה דיין (בעיקר בשל תלמידי מקיף ה' שהוא בעצם מקיף ד' של פעם) שם נפרקים כ-30 תלמידים מכל אוטובוס... ואין מנוס מפני קו 3 - אין משהו אחר למי שגר באיזורים שציינתי (מלבד 25/26 שהם רלוונטיים להגעה למקומות אחרים לגמרי).
אני גרתי בזמנו ברחוב מקלף.
התחנה של 6 ו-22 במקיף ד' לשעבר הייתה במרחק של 3 דקות הליכה מהבית. הרבה פעמים הייתי הולך לשם ונוסע בקווים האלה, שהם מהירים משמעותית מקו 3.
לכן זה ממש לא נכון להגיד שאין משהו אחר למי שגר באזור הזה.
רק בשעות הבוקר העדפתי את 3 התדיר שעובר ברחוב. זאת מכיוון שקו 22 היה מגיע בשעות האלה מפוצץ עד הדלת ולא עוצר בתחנה וקו 6 פעל בתדירות בינונית.
 

olli3

New member
מנהל
אז יכולת לחצות דרך המקיף? כי היום אי אפשר

אני גרתי בזמנו ברחוב מקלף.
התחנה של 6 ו-22 במקיף ד' לשעבר הייתה במרחק של 3 דקות הליכה מהבית. הרבה פעמים הייתי הולך לשם ונוסע בקווים האלה, שהם מהירים משמעותית מקו 3.
לכן זה ממש לא נכון להגיד שאין משהו אחר למי שגר באזור הזה.
רק בשעות הבוקר העדפתי את 3 התדיר שעובר ברחוב. זאת מכיוון שקו 22 היה מגיע בשעות האלה מפוצץ עד הדלת ולא עוצר בתחנה וקו 6 פעל בתדירות בינונית.
אז יכולת לחצות דרך המקיף? כי היום אי אפשר
לפחות אי אפשר בשעות שבית הספר פעיל, השומר לא מאפשר מעבר למי שאינו תלמיד.

22 כמו אמרת מלא ומאז נהיה גרוע יותר וקו 6 סבבה כי לפחות יודעים מתי הוא יוצא, אז אפשר לעבוד איתו.

הבעיה היא לחצות את המקיף כיום, כך שאם אתה צריך לצאת בשעות הלימודים, אתה לא יכול לחצות את המקיף ואתה נאלץ לנסוע עם 3.
 

mister K

New member
אף פעם לא הייתה לי בעיה לחצות שם.

אז יכולת לחצות דרך המקיף? כי היום אי אפשר
לפחות אי אפשר בשעות שבית הספר פעיל, השומר לא מאפשר מעבר למי שאינו תלמיד.

22 כמו אמרת מלא ומאז נהיה גרוע יותר וקו 6 סבבה כי לפחות יודעים מתי הוא יוצא, אז אפשר לעבוד איתו.

הבעיה היא לחצות את המקיף כיום, כך שאם אתה צריך לצאת בשעות הלימודים, אתה לא יכול לחצות את המקיף ואתה נאלץ לנסוע עם 3.
אף פעם לא הייתה לי בעיה לחצות שם.
תמיד אפשרו לי לעבור כשהשער היה פתוח, כמו להרבה מתושבי השכונה. זה היה לפני 3 שנים ואני לא יודע מה קורה היום כי אני כבר לא גר בבאר שבע.
חוץ מזה שאפשר גם ללכת לתחנה של יהודה הלוי/דורי.
אבל כאמור, בשעות הבוקר גם אני העדפתי את 3 בגלל התדירות ובגלל העומס ב-22. בחזרה הייתי נוסע כמעט תמיד עם 6 או 22.
 

olli3

New member
מנהל
דברים השתנו. היום אסור לתלמיד שלא שייך לביה"ס

אף פעם לא הייתה לי בעיה לחצות שם.
תמיד אפשרו לי לעבור כשהשער היה פתוח, כמו להרבה מתושבי השכונה. זה היה לפני 3 שנים ואני לא יודע מה קורה היום כי אני כבר לא גר בבאר שבע.
חוץ מזה שאפשר גם ללכת לתחנה של יהודה הלוי/דורי.
אבל כאמור, בשעות הבוקר גם אני העדפתי את 3 בגלל התדירות ובגלל העומס ב-22. בחזרה הייתי נוסע כמעט תמיד עם 6 או 22.
דברים השתנו. היום אסור לתלמיד שלא שייך לביה"ס
לשהות בשטח בית הספר. הקב"טים של העיריה עורכים ביקורות פתע רבות והשומרים לא לוקחים שום סיכון וכשהם מזהים מישהו שאינו קשור לא נותנים לו להיכנס.

לתחנה של יהודה הלוי/דורי ממשיכים ללכת, ראיתי הרבה שעושים את זה.

בוא נגיד את זה כך, לחלק לא קטן מהשכונה אין הרבה מה לעשות מלבד להשתמש בקו 3. גם מי שגר בשאול המלך או בוילות מצדה שקרובות לשאול המלך וגם מי שגר בחלקים מיעקב דורי. אלו חלקים לא קטנים מהשכונה.

בנוסף, אני לא מצפה מאנשים מבוגרים שמתקשים בהליכה או שסוחבים דברים איתם ללכת את ה3-5 דקות יותר.

אז יש פתרונות, אבל לא תמיד הם פרקטיים או רציונאליים לכולם. אחרת אנשים לא היו ממתינים לקו 3 בתחנה שלו באמצע מקלף של מקיף ד' בעצם ואחרים לא היו מחכים לו ביעקב דורי פינת מקלף וכו'.
 

zahipan10

New member
וואי התחבורה הציבורית בבאר שבע איזה סיוט!!

בב"ש כל הקווים שציינת הם אלו שקורסים מהעומס.
רובם גם משאירים נוסעים בתחנות במיוחד בשעות הבוקר ולווא דווקא בשעות הבוקר המוקדמות (7-8) גם לאחר מכן.

כל הקווים שציינת נוסעים עם כ-20 נוסעים בעמידה בממוצע כאשר חלק מהקווים שציינת נוסעים עם 30-40 נוסעים בעמידה באופן קבוע למשך רוב שעות הפעילות היומית.

הקווים שממש קורסים הם 3,9,12,22 (משאירים נוסעים בתחנות ומדלגים על 3-5 תחנות כי אין כבר מקום ומתחילים "לפרוק" נוסעים באיזורים המרכזיים). קווים 7/8/31 מדלגים על תחנה או שניים במקרה הרע, בנקרה הטוב הם "סתם" עמוסים בכ-30 נוסעים בעמידה.

קו 5, מאז השינוי בו הוריד נוסעים רבים מסורוקה לתחנה המרכזית, למרות שהוא עובר בסורוקה בדיוק באותם המקומות, פשוט מהכיוון ההפוך. ובכיוון ההפוך הוא אוכל את כל הרמזורים האדומים שישבאופן קבוע (בגלל הגל הירוק של שדרות רגר) + פקק בפניה שמאלה בשעות הבוקר. כך שרבים התייאשו מלעלות עליו ולסתום אותו כבר מסורוקה ופשוט מעדיפים את 24/34 או הליכה לתחנות של 7/8 שבהן יש גם את 24/34 על רגר. כך בהמשך המסלול קו 5 התפנה יותר, אך הוא עדיין עמוס.
וואי התחבורה הציבורית בבאר שבע איזה סיוט!!
חייבים להוסיף עוד קווים בעיר הזאת! קו 12 מגיע כל 7 דקות ואפילו כל 5 דקות בבוקר אבל זה פשוט לא מספיק, שיעשו קו "12א" או משהו כזה עם מסלול דומה, וכך גם עם קווים עמוסים נוספים בעיר.
ובנוסף צריך להוסיף עוד קווים סטייל קו 25 שחוצים את העיר, כך שיהיה אפשר להגיע משכונה לשכונה ללא צורך להחליף אוטובוס.
 
צ"ל מדריך הקווים שצריך להפוך לBRT

מדריך הקווים החזקים
הידעתם שבישראל 120 קווים אחראים ל-30% מהתחבורה הציבורית?

הרשימה המלאה במדריך הקווים החזקים של הרוכב לאוטובוסים

http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_12.html
צ"ל מדריך הקווים שצריך להפוך לBRT
לאחד (אם המסלול משותף) או לסלול רק"ל , מה שהוריד כמה "קווים חזקים" בירושלים.
 

amirv

New member
נכון

צ"ל מדריך הקווים שצריך להפוך לBRT
לאחד (אם המסלול משותף) או לסלול רק"ל , מה שהוריד כמה "קווים חזקים" בירושלים.
נכון
ואם תשים לב הקו האדום (ואולי ה-BRT המקדים שלו שהובטח לא מכבר) ייעשה בדיוק אותו דבר לקווים החזקים 51 (מהצד הפתח תקוואי) ו-40 (מהצד הבת ימי).

הקו הורוד, בשילוב עם המת"צ לאורך דרך נמיר יעשה זאת ל-29 ו-501

וכן הלאה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה