מדריך הקווים החזקים

מצב
הנושא נעול.
ויש שם קווים שצריך לחכות להם

מדריך הקווים החזקים
הידעתם שבישראל 120 קווים אחראים ל-30% מהתחבורה הציבורית?

הרשימה המלאה במדריך הקווים החזקים של הרוכב לאוטובוסים

http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_12.html
ויש שם קווים שצריך לחכות להם
למשל קו 33 בירושלים עובר כל פחות מ20 דקות אך לכל היום.
המסלול שלו חשוב אך קו חזק זה לא.
 
הופתעתי לראות את המצב בחיפה.

מדריך הקווים החזקים
הידעתם שבישראל 120 קווים אחראים ל-30% מהתחבורה הציבורית?

הרשימה המלאה במדריך הקווים החזקים של הרוכב לאוטובוסים

http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_12.html
הופתעתי לראות את המצב בחיפה.
חשבתי שחיפה תתרום כמה קווים חזקים, אבל מסתבר שאפילו הקווים התדירים ביותר בחיפה לא מתקרבים לחלק מהקווים בבאר שבע ובערים קטנות יותר. מפתיע.
מצד שני, יכול להיות שהדבר נובע מפרגמנטציה של צירים למספרי קווים רבים שכל אחד מהם אינו תדיר בפני עצמו, אבל הצירים תדירים ביחד. למשל, אפשר להסתכל על 103 ו-108 כקו אחד, על קווי הכרמל כקו אחד ועל קווי הדר - נווה שאנן כקו אחד.
 

amirv

New member
פרגמנטציה יש בכל מקום

הופתעתי לראות את המצב בחיפה.
חשבתי שחיפה תתרום כמה קווים חזקים, אבל מסתבר שאפילו הקווים התדירים ביותר בחיפה לא מתקרבים לחלק מהקווים בבאר שבע ובערים קטנות יותר. מפתיע.
מצד שני, יכול להיות שהדבר נובע מפרגמנטציה של צירים למספרי קווים רבים שכל אחד מהם אינו תדיר בפני עצמו, אבל הצירים תדירים ביחד. למשל, אפשר להסתכל על 103 ו-108 כקו אחד, על קווי הכרמל כקו אחד ועל קווי הדר - נווה שאנן כקו אחד.
פרגמנטציה יש בכל מקום
אבל המצב שמצטלם בחיפה מסביר במקצת למה רוב תושבי המטרופולין שדיברתי איתם לא מרוצים מהתח"צ שם.
וצריך לסייג את זה שהמטרונית בהחלט אמורה להפוך את התמונה על פיה במטרופולין הצפוני. היא תוסיף שלושה קווים סופר חזקים לרשת שגם ימותגו ככאלה ותשנה את כל המערך של הקווים האחרים מקצה לקצה.
 
אבל קטע משותף של 6 ק"מ, למשל, כמו הקטע

פרגמנטציה יש בכל מקום
אבל המצב שמצטלם בחיפה מסביר במקצת למה רוב תושבי המטרופולין שדיברתי איתם לא מרוצים מהתח"צ שם.
וצריך לסייג את זה שהמטרונית בהחלט אמורה להפוך את התמונה על פיה במטרופולין הצפוני. היא תוסיף שלושה קווים סופר חזקים לרשת שגם ימותגו ככאלה ותשנה את כל המערך של הקווים האחרים מקצה לקצה.
אבל קטע משותף של 6 ק"מ, למשל, כמו הקטע
ממרכז חורב עד הדר דרך מרכז הכרמל, שאותו חולקים הקווים 28, 37, 132 ו-132, הוא לדעתי מצב די ייחודי בקרב קווים עירוניים, שאני בספק אם קיים בעוד ערים חוץ מחיפה ובקווי המזלג של גוש דן.
מסכים איתך לגמרי לגבי המטרונית, בתקווה העתיד יהיה ורוד!
 
מה אורך הקטע המשותף של קווים 71,72,74,75

אבל קטע משותף של 6 ק"מ, למשל, כמו הקטע
ממרכז חורב עד הדר דרך מרכז הכרמל, שאותו חולקים הקווים 28, 37, 132 ו-132, הוא לדעתי מצב די ייחודי בקרב קווים עירוניים, שאני בספק אם קיים בעוד ערים חוץ מחיפה ובקווי המזלג של גוש דן.
מסכים איתך לגמרי לגבי המטרונית, בתקווה העתיד יהיה ורוד!
מה אורך הקטע המשותף של קווים 71,72,74,75
בירושלים?
 

olli3

New member
מנהל
קווים 7/8/24/34 בב"ש חולקים 4 ק"מ משותפים.

אבל קטע משותף של 6 ק"מ, למשל, כמו הקטע
ממרכז חורב עד הדר דרך מרכז הכרמל, שאותו חולקים הקווים 28, 37, 132 ו-132, הוא לדעתי מצב די ייחודי בקרב קווים עירוניים, שאני בספק אם קיים בעוד ערים חוץ מחיפה ובקווי המזלג של גוש דן.
מסכים איתך לגמרי לגבי המטרונית, בתקווה העתיד יהיה ורוד!
קווים 7/8/24/34 בב"ש חולקים 4 ק"מ משותפים.
של מסלול נסיעה זהה.

קווים 18/21 בבאר שבע חולקים מסלול זהה של 5 ק"מ.

קווים 18/22/21 חולקים מסלול של כמעט 4 ק"מ משותפים.

קווים 25/26 חולקים מסלול משותף של יותר מ6 ק"מ, אין לי סבלנות לבדוק אבל הם חורשים את העיר מקצה לקצה.

אני בכלל טוען שקווי מזלג הם משהו שאיכשהו הומצא בבאר שבע עוד בסוף שנות ה-60 בלי שחשבו על כך. העיר בנויה לרשת של קווי מזלג באופן מובהק ומן הסתם שהקווים התפתחו בה כך כאשר היה ציר עירוני מרכזי אחד - ציר הנשיאים, לימינו ציר רגר. הציד הבין עירוני היה דווקא טוביהו, עקב כך שעד אמצע שנות ה-70 לא הייתה יציאה צפונית מבאר שבע.
 

amirv

New member
שלא לדבר על קווים בינעירוניים

קווים 7/8/24/34 בב"ש חולקים 4 ק"מ משותפים.
של מסלול נסיעה זהה.

קווים 18/21 בבאר שבע חולקים מסלול זהה של 5 ק"מ.

קווים 18/22/21 חולקים מסלול של כמעט 4 ק"מ משותפים.

קווים 25/26 חולקים מסלול משותף של יותר מ6 ק"מ, אין לי סבלנות לבדוק אבל הם חורשים את העיר מקצה לקצה.

אני בכלל טוען שקווי מזלג הם משהו שאיכשהו הומצא בבאר שבע עוד בסוף שנות ה-60 בלי שחשבו על כך. העיר בנויה לרשת של קווי מזלג באופן מובהק ומן הסתם שהקווים התפתחו בה כך כאשר היה ציר עירוני מרכזי אחד - ציר הנשיאים, לימינו ציר רגר. הציד הבין עירוני היה דווקא טוביהו, עקב כך שעד אמצע שנות ה-70 לא הייתה יציאה צפונית מבאר שבע.
שלא לדבר על קווים בינעירוניים
לדוגמה 310/320/330/340 מירושלים למודיעין עילית שחולקים 40 ק"מ משותפים.

הפרגמנטציה היא ביסוד האופי של מערכת מבוססת אוטובוסים, ויש לה יתרונות וחסרונות. הפרגמנטציה מאפשרת איזון בין הרצון להקטין מעברים לבין הרצון לייצר קווים חזקים בתדירות גבוהה, כאשר באוטובוסים, בזכות גמישותם, "הקטנת המעברים" מנצחת וברכבות תחתיות, בזכות היעדר גמישותן "התדירות הגבוהה" מנצחת. (לכן מעטים קווי התחתית שיש בהם פיצול ליותר משני שיני מזלג, ורבים קווי התחתית שאין בהם אפילו פיצול אחד מתחילתם ועד סופם.
לעומת זאת, מעטים קווי האוטובוס שפועלים לבד לחלוטין בין מוצאים ויעדים חזקים. (אפילו בין ירושלים ות"א יש את 405/480),

גם למערכות BRT יש יותר פיצולים מאשר למערכות רק"ל או תחתית.
 
יש הבדל גדול בין חיפה לבאר שבע:

קווים 7/8/24/34 בב"ש חולקים 4 ק"מ משותפים.
של מסלול נסיעה זהה.

קווים 18/21 בבאר שבע חולקים מסלול זהה של 5 ק"מ.

קווים 18/22/21 חולקים מסלול של כמעט 4 ק"מ משותפים.

קווים 25/26 חולקים מסלול משותף של יותר מ6 ק"מ, אין לי סבלנות לבדוק אבל הם חורשים את העיר מקצה לקצה.

אני בכלל טוען שקווי מזלג הם משהו שאיכשהו הומצא בבאר שבע עוד בסוף שנות ה-60 בלי שחשבו על כך. העיר בנויה לרשת של קווי מזלג באופן מובהק ומן הסתם שהקווים התפתחו בה כך כאשר היה ציר עירוני מרכזי אחד - ציר הנשיאים, לימינו ציר רגר. הציד הבין עירוני היה דווקא טוביהו, עקב כך שעד אמצע שנות ה-70 לא הייתה יציאה צפונית מבאר שבע.
יש הבדל גדול בין חיפה לבאר שבע:
בבאר שבע רוב השכונות משורתות ע"י רק קו תדיר אחד באופן בלעדי, לפעמים שני קווים. לדוגמה, בכל השכונות הדרומיות יש רק קו 31, ברמות יש רק קו 4, בחלק המערבי של שכונה ד' רק קו 7, בדרום שכונה ו' רק קו 12, וכו'.

לעומת זאת, בחיפה אין כמעט שכונות שמשורתות בלעדית ע"י קו תדיר אחד. מכל שכונה גדולה יש כמה קווים תדירים מקבילים, שלרוב מתפצלים בסופם ומגיעים חלקם להדר, חלקם העירה, וחלקם לתחנות המרכזיות.

לדוגמה, בנווה שאנן יש מסלול ארוך ודומה מאד לקווים 18, 19, 17, 123, אך בסופו 17 פונה העירה, 19 להדר ו-123 למרכזית המפרץ.

אותו דבר בציר הכרמל: לאורך המסלול המשותף של 6 הק"מ שמסתיים בהדר, קווים 28 ו-37 ממשיכים לרכבת בת גלים וקווים 132, 133 למרכזית המפרץ.

בשל המבנה הטופוגרפי של חיפה, רוב הקווים התדירים נוסעים בצירים ראשיים ולא נכנסים כמעט לרחובות הקטנים, ולכן בצירים הראשיים האלה תדירות האוטובוסים יחסית גבוהה.
 

olli3

New member
מנהל
יש לך המון טעויות לגבי באר שבע.

יש הבדל גדול בין חיפה לבאר שבע:
בבאר שבע רוב השכונות משורתות ע"י רק קו תדיר אחד באופן בלעדי, לפעמים שני קווים. לדוגמה, בכל השכונות הדרומיות יש רק קו 31, ברמות יש רק קו 4, בחלק המערבי של שכונה ד' רק קו 7, בדרום שכונה ו' רק קו 12, וכו'.

לעומת זאת, בחיפה אין כמעט שכונות שמשורתות בלעדית ע"י קו תדיר אחד. מכל שכונה גדולה יש כמה קווים תדירים מקבילים, שלרוב מתפצלים בסופם ומגיעים חלקם להדר, חלקם העירה, וחלקם לתחנות המרכזיות.

לדוגמה, בנווה שאנן יש מסלול ארוך ודומה מאד לקווים 18, 19, 17, 123, אך בסופו 17 פונה העירה, 19 להדר ו-123 למרכזית המפרץ.

אותו דבר בציר הכרמל: לאורך המסלול המשותף של 6 הק"מ שמסתיים בהדר, קווים 28 ו-37 ממשיכים לרכבת בת גלים וקווים 132, 133 למרכזית המפרץ.

בשל המבנה הטופוגרפי של חיפה, רוב הקווים התדירים נוסעים בצירים ראשיים ולא נכנסים כמעט לרחובות הקטנים, ולכן בצירים הראשיים האלה תדירות האוטובוסים יחסית גבוהה.
יש לך המון טעויות לגבי באר שבע.
השכוניות הדרומיות משורתות על ידי הקווים הבאים: 2,14,31,32,13. (2/13/31 תדירים)

רמות משורתת על ידי 3 קווים: 4/24/34

בחלק המרכזי של שכונה ד' זה קו 7/25/26.

בחלק הצפוני של שכונה ד' אלו קווים 6/7/8/22/25/26. (6/7/8/22 תדירים)

בחלק המערבי של ד' (מדרום מערב לצפון מערב) אלו קווים: 6/7/12/22/25/26

בחלק המזרחי של ד' זה קו 8.

בדרום שכונה ו' ה לא רק 12 (בעבר היה נוסע במצדה 16 ושונה מסלולו אומנם) אך בחלקים מדרום שכונה ו' גם קווים 18/21 ובחלק המזרחי דרומי גם קווים 6/22.

בכל מקרה הנקודה שלך דיי ברורה: רוב הקווים נוסעים מהשכונות אל המרכזית>שוק>עיר עתיקה. זה נכון וזו בדיוק הבעיה.

אבל לא הבנתי איך קישרת את זה למסלולי קווים משותפים. בסופו של דבר בבאר שבע ציר רגר הוא ציר האוטובוסים העירוני, פרברי והבין עירוני העמוס ביותר מהסיבה שהסברתי, שכל הקווים כמעט יוצאים ממנו אל השכונות.
 
לא דיברתי על קווים שנוסעים בתדירות נמוכה

יש לך המון טעויות לגבי באר שבע.
השכוניות הדרומיות משורתות על ידי הקווים הבאים: 2,14,31,32,13. (2/13/31 תדירים)

רמות משורתת על ידי 3 קווים: 4/24/34

בחלק המרכזי של שכונה ד' זה קו 7/25/26.

בחלק הצפוני של שכונה ד' אלו קווים 6/7/8/22/25/26. (6/7/8/22 תדירים)

בחלק המערבי של ד' (מדרום מערב לצפון מערב) אלו קווים: 6/7/12/22/25/26

בחלק המזרחי של ד' זה קו 8.

בדרום שכונה ו' ה לא רק 12 (בעבר היה נוסע במצדה 16 ושונה מסלולו אומנם) אך בחלקים מדרום שכונה ו' גם קווים 18/21 ובחלק המזרחי דרומי גם קווים 6/22.

בכל מקרה הנקודה שלך דיי ברורה: רוב הקווים נוסעים מהשכונות אל המרכזית>שוק>עיר עתיקה. זה נכון וזו בדיוק הבעיה.

אבל לא הבנתי איך קישרת את זה למסלולי קווים משותפים. בסופו של דבר בבאר שבע ציר רגר הוא ציר האוטובוסים העירוני, פרברי והבין עירוני העמוס ביותר מהסיבה שהסברתי, שכל הקווים כמעט יוצאים ממנו אל השכונות.
לא דיברתי על קווים שנוסעים בתדירות נמוכה
ובשעות מוגבלות, כמו 25, 26 ונוספים. בכוונה הדגשתי שהכוונה לקווים תדירים.
ברוב השכונות בבאר שבע, בכל רחוב עובר רק קו תדיר אחד. בחיפה זה לא ככה.
 

olli3

New member
מנהל
יש גם שכונות או חלקים משכונות שאפילו קו תדיר

לא דיברתי על קווים שנוסעים בתדירות נמוכה
ובשעות מוגבלות, כמו 25, 26 ונוספים. בכוונה הדגשתי שהכוונה לקווים תדירים.
ברוב השכונות בבאר שבע, בכל רחוב עובר רק קו תדיר אחד. בחיפה זה לא ככה.
יש גם שכונות או חלקים משכונות שאפילו קו תדיר
אין בהן.

לגבי השכונות הספציפיות שדיברת עליהן, המצב עוד טוב.
 

amirv

New member
ל-149 יש 63 נסיעות יומיות לכיוון

קו 149 לא נמצא ברשימה...
ל-149 יש 63 נסיעות יומיות לכיוון
מתחת לרף שהצבתי של 70 נסיעות ולכן הוא לא ברשימה.

מספר נסיעותיו לאורך רוב היום משתנה בן 2 לשעה ל-6 לשעה ורק בשעת שיא בוקר יש לו 8 לשעה. אמנם מכובד אך "עוד לא מספיק" לטעמי.
נ"ב 567 שכן ברשימה לא חזק ממנו בהרבה (74 נסיעות בכיוון מכפר סבא אבל רק 64 בכיוון מתל אביב) כך שאם הייתי עושה ממוצע הוא היה נופל מהרשימה. בבוקר הוא אפילו חלש יותר (6 בשעה בשעת שיא בוקר "בלבד").

שניהם ביחד מייצרים שירות חזק לתל אביב בשני צירים שונים לגמרי. מה שמחזיר לדיון על הפרגמנטציה אבל בצורה אחרת (לא מזלג אלא "חלון"
 

4XTOS

New member
במדינה מתוקנת

ל-149 יש 63 נסיעות יומיות לכיוון
מתחת לרף שהצבתי של 70 נסיעות ולכן הוא לא ברשימה.

מספר נסיעותיו לאורך רוב היום משתנה בן 2 לשעה ל-6 לשעה ורק בשעת שיא בוקר יש לו 8 לשעה. אמנם מכובד אך "עוד לא מספיק" לטעמי.
נ"ב 567 שכן ברשימה לא חזק ממנו בהרבה (74 נסיעות בכיוון מכפר סבא אבל רק 64 בכיוון מתל אביב) כך שאם הייתי עושה ממוצע הוא היה נופל מהרשימה. בבוקר הוא אפילו חלש יותר (6 בשעה בשעת שיא בוקר "בלבד").

שניהם ביחד מייצרים שירות חזק לתל אביב בשני צירים שונים לגמרי. מה שמחזיר לדיון על הפרגמנטציה אבל בצורה אחרת (לא מזלג אלא "חלון"
במדינה מתוקנת
149 567 ו29 היו מתוגברים
אין נסיעה באף אחד מהקווים האלו בכל שעות היום(כשב29 זה הכי בולט, אף פעם אתה לא תראה 29 נוסע לבד, מגיעים בשיירה של 2-5)
 

amirv

New member
אנחנו מדינה חצי מתןוקנת

במדינה מתוקנת
149 567 ו29 היו מתוגברים
אין נסיעה באף אחד מהקווים האלו בכל שעות היום(כשב29 זה הכי בולט, אף פעם אתה לא תראה 29 נוסע לבד, מגיעים בשיירה של 2-5)
אנחנו מדינה חצי מתןוקנת
כי 29 ו-149 תוגברו יחסית לא מזמן, ול-567 מוספות נסיעות מפעם לפעם...

מה שחסר זה מעקב שוטף וכיס עמוק כדי לטפל בדברים מהר מיד כשהם מתגלים. (נסיעה עמוסה במשך שלושה חודשים רצוף, בום, מוסיפים נסיעה).
 

4XTOS

New member
עדיין

אנחנו מדינה חצי מתןוקנת
כי 29 ו-149 תוגברו יחסית לא מזמן, ול-567 מוספות נסיעות מפעם לפעם...

מה שחסר זה מעקב שוטף וכיס עמוק כדי לטפל בדברים מהר מיד כשהם מתגלים. (נסיעה עמוסה במשך שלושה חודשים רצוף, בום, מוסיפים נסיעה).
עדיין
מאז שאגד הפסיקו עם המפרקיות ב29 לפני כמה שנים
ומטרופולין שאין לה בכלל כאלו
29 מלא בכל השעות
ויש שעות שהנהגים גם מדלגים
 
היחידים שמתגברים בהתאם לביקוש הם מוניות

אנחנו מדינה חצי מתןוקנת
כי 29 ו-149 תוגברו יחסית לא מזמן, ול-567 מוספות נסיעות מפעם לפעם...

מה שחסר זה מעקב שוטף וכיס עמוק כדי לטפל בדברים מהר מיד כשהם מתגלים. (נסיעה עמוסה במשך שלושה חודשים רצוף, בום, מוסיפים נסיעה).
היחידים שמתגברים בהתאם לביקוש הם מוניות
השירות.
ישר כשהם יודעים שיש עוד נוסעים יביאו עוד מוניות.
 

mister K

New member
לא תמיד. בשבת הן לא מצליחות לענות על הביקוש.

היחידים שמתגברים בהתאם לביקוש הם מוניות
השירות.
ישר כשהם יודעים שיש עוד נוסעים יביאו עוד מוניות.
לא תמיד. בשבת הן לא מצליחות לענות על הביקוש.
גם חברות האוטובוסים מתגברות את השירות לאחר אירועים המוניים כמו משחקי כדורגל, מצעדים, הופעות וכו'.
מעבר לכך, לפעמים יש תגבור לא רק באירועים מיוחדים, אלא גם בקווים עמוסים כשלא ברור כמה נוסעים יהיו ולכן מחכים אוטובוסים בסטנד-ביי על מנת לתגבר. זה נפוץ למשל בקווי תל אביב-ירושלים.
 
האם יש תגבור של אוטבוסים במקרים של

לא תמיד. בשבת הן לא מצליחות לענות על הביקוש.
גם חברות האוטובוסים מתגברות את השירות לאחר אירועים המוניים כמו משחקי כדורגל, מצעדים, הופעות וכו'.
מעבר לכך, לפעמים יש תגבור לא רק באירועים מיוחדים, אלא גם בקווים עמוסים כשלא ברור כמה נוסעים יהיו ולכן מחכים אוטובוסים בסטנד-ביי על מנת לתגבר. זה נפוץ למשל בקווי תל אביב-ירושלים.
האם יש תגבור של אוטבוסים במקרים של
ביקוש בלתי צפוי? לא באירוע שקורה חודשים מראש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה