מדריך הקווים החזקים

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
סיכוי רב מאוד אם זהו אירוע


האם יש תגבור של אוטבוסים במקרים של
ביקוש בלתי צפוי? לא באירוע שקורה חודשים מראש.
סיכוי רב מאוד אם זהו אירוע
 

4XTOS

New member
ב20.6 יש תגבור

האם יש תגבור של אוטבוסים במקרים של
ביקוש בלתי צפוי? לא באירוע שקורה חודשים מראש.
ב20.6 יש תגבור
בשנה הראשונה שמטרופולין נכנסו(אני חושב לפני 3 שנים, לא זוכר כבר)
למרות שפניתי אליהם הם לא תגברו את 29 וכמובן היה סיוט(כולם נוסעים לים)
בשנים אחר כך כבר עמדו סדרנים בתחנות לאורך העיר ושיירות של 29 נסעו
 

mister K

New member
בהחלט כן. ולא רק באירועים של חרדים.

האם יש תגבור של אוטבוסים במקרים של
ביקוש בלתי צפוי? לא באירוע שקורה חודשים מראש.
בהחלט כן. ולא רק באירועים של חרדים.
אבל זה גם בעיקר תלוי בחברה.
לפחות אגד, דן ומטרופולין מתגברות כשצריך.
 
כלומר אם היום ב12 היה עומס כלשהו

בהחלט כן. ולא רק באירועים של חרדים.
אבל זה גם בעיקר תלוי בחברה.
לפחות אגד, דן ומטרופולין מתגברות כשצריך.
כלומר אם היום ב12 היה עומס כלשהו
באיזור מסויים האם תוך שעה היו מוקפצים אוטבוסים לשם.
או שרק מוניות שירות היו מגיעות.
במקרה של תקלה אני הייתי מעדיף לעלות על מונית השירות מלהמתין עד בוש לאוטובוסים.
 

mister K

New member
כשיש עומס יוצא דופן מגיעים אוטובוסים.

כלומר אם היום ב12 היה עומס כלשהו
באיזור מסויים האם תוך שעה היו מוקפצים אוטבוסים לשם.
או שרק מוניות שירות היו מגיעות.
במקרה של תקלה אני הייתי מעדיף לעלות על מונית השירות מלהמתין עד בוש לאוטובוסים.
כשיש עומס יוצא דופן מגיעים אוטובוסים.
למוניות שירות גם ככה אין סיכוי להתגבר על עומסים כאלה.
 
הקיבולת של מוניות השירות הרבה יותר קטנה

כלומר אם היום ב12 היה עומס כלשהו
באיזור מסויים האם תוך שעה היו מוקפצים אוטבוסים לשם.
או שרק מוניות שירות היו מגיעות.
במקרה של תקלה אני הייתי מעדיף לעלות על מונית השירות מלהמתין עד בוש לאוטובוסים.
הקיבולת של מוניות השירות הרבה יותר קטנה
ולכן גם אם תחנת מוניות תקפיץ את כל מוניות השירות שיש לה, זה לא משתווה לתגבור של אוטובוסים.
 

droriko

New member
יחסית למה?

אנחנו מדינה חצי מתןוקנת
כי 29 ו-149 תוגברו יחסית לא מזמן, ול-567 מוספות נסיעות מפעם לפעם...

מה שחסר זה מעקב שוטף וכיס עמוק כדי לטפל בדברים מהר מיד כשהם מתגלים. (נסיעה עמוסה במשך שלושה חודשים רצוף, בום, מוסיפים נסיעה).
יחסית למה?
אין שעה ש-149 לא עמוס
בבוקר עולים לו איזה 50 פלשתינאים בנווה ימין, בשעות הלחץ הוא עמוס בחיילים וכאלה שנוסעים לתל אביב, ובצהריים הוא עמוס בחיילים שנוסעים מגלילות לרכבת. אני אישית לא מתקרב בכלל לקו הזה, גם בגלל העומס וגם בגלל המסלול המסורבל. או שאני מגיע עם מוביל או עם רכבת, זאת רמה אחרת לגמרי.
 

olli3

New member
מנהל
מה שנהיה עם 29, זוועת עולם.

במדינה מתוקנת
149 567 ו29 היו מתוגברים
אין נסיעה באף אחד מהקווים האלו בכל שעות היום(כשב29 זה הכי בולט, אף פעם אתה לא תראה 29 נוסע לבד, מגיעים בשיירה של 2-5)
מה שנהיה עם 29, זוועת עולם.
הבאסה הכי גדולה זה לפספס את האחרון בשיירה, ההמתנה מגיעה במקרים מסויימים ל25-30 דקות וקרה לי בימי שישי שחיכתי 40 דקות לקו 29 בנורדאו.

זה אומנם היה מזמן, המון זמן לא נסעתי ב29, כמעט חצי שנה.

אבל מקו שהייתי נוסע בו באופן של פעם בשבוע לכל כיוון לפחות בתקופת השירות הצבאי שלי, תקופת אגד (הייתי נוסע הרבה לחוף סידנא עלי ואפולוניה) הרבה השתנה ו29 נהיה קו שאו שבמזל עלית על הזוג, שלשה רביעיה (על אחד מהם) או שתתייבש בתחנה. זה לא מורגש במרכז הרצליה, אבל זה בהחלט מורגש באיזור נורדאו אחרי שאתה יורד מאוטובוס בצומת אכדיה והולך לנורדאו וממתין וממתין וממתין...
 

4XTOS

New member
זה סיוט לפספס את האחרון בשיירה

מה שנהיה עם 29, זוועת עולם.
הבאסה הכי גדולה זה לפספס את האחרון בשיירה, ההמתנה מגיעה במקרים מסויימים ל25-30 דקות וקרה לי בימי שישי שחיכתי 40 דקות לקו 29 בנורדאו.

זה אומנם היה מזמן, המון זמן לא נסעתי ב29, כמעט חצי שנה.

אבל מקו שהייתי נוסע בו באופן של פעם בשבוע לכל כיוון לפחות בתקופת השירות הצבאי שלי, תקופת אגד (הייתי נוסע הרבה לחוף סידנא עלי ואפולוניה) הרבה השתנה ו29 נהיה קו שאו שבמזל עלית על הזוג, שלשה רביעיה (על אחד מהם) או שתתייבש בתחנה. זה לא מורגש במרכז הרצליה, אבל זה בהחלט מורגש באיזור נורדאו אחרי שאתה יורד מאוטובוס בצומת אכדיה והולך לנורדאו וממתין וממתין וממתין...
זה סיוט לפספס את האחרון בשיירה
בלי בעיה מתייבשים 20-25 דקות ואף יותר
זה בגלל שהנהגים יוצאים מוקדם יותר בגלל עומס ואז נוצר חור בלו"ז
 

euronitzan

New member
מה שחסר בקו 29 הוא תחנות תזמון

מה שנהיה עם 29, זוועת עולם.
הבאסה הכי גדולה זה לפספס את האחרון בשיירה, ההמתנה מגיעה במקרים מסויימים ל25-30 דקות וקרה לי בימי שישי שחיכתי 40 דקות לקו 29 בנורדאו.

זה אומנם היה מזמן, המון זמן לא נסעתי ב29, כמעט חצי שנה.

אבל מקו שהייתי נוסע בו באופן של פעם בשבוע לכל כיוון לפחות בתקופת השירות הצבאי שלי, תקופת אגד (הייתי נוסע הרבה לחוף סידנא עלי ואפולוניה) הרבה השתנה ו29 נהיה קו שאו שבמזל עלית על הזוג, שלשה רביעיה (על אחד מהם) או שתתייבש בתחנה. זה לא מורגש במרכז הרצליה, אבל זה בהחלט מורגש באיזור נורדאו אחרי שאתה יורד מאוטובוס בצומת אכדיה והולך לנורדאו וממתין וממתין וממתין...
מה שחסר בקו 29 הוא תחנות תזמון
כל 15-20 תחנות צריכה להיות תחנה (ועדיף באזור בו ניתן לבצע החלפות) שאותה לא ניתן לעבור לפני זמן מסוים. יישום פשוט של עיקרון זה להערכתי יפתור את רוב הבעיות של קו 29.
 

alantan

New member
אבל הרי זה לא יכול לעבוד בארץ

מה שחסר בקו 29 הוא תחנות תזמון
כל 15-20 תחנות צריכה להיות תחנה (ועדיף באזור בו ניתן לבצע החלפות) שאותה לא ניתן לעבור לפני זמן מסוים. יישום פשוט של עיקרון זה להערכתי יפתור את רוב הבעיות של קו 29.
אבל הרי זה לא יכול לעבוד בארץ
מה שעובד בכל העולם המערבי אסור ליישם בארץ כי יש גנטיקה מיוחדת...

(אני כותב כמובן בסרקזם, בהחלט ניתן ליישם את זה בארץ אבל משום מה מומחי התחבורה הציבורית בארץ סבורים שתחנות ויסות הן משהו דמוי עב"ם.)
 

droriko

New member
זה לא משנה מה קורה בעולם

אבל הרי זה לא יכול לעבוד בארץ
מה שעובד בכל העולם המערבי אסור ליישם בארץ כי יש גנטיקה מיוחדת...

(אני כותב כמובן בסרקזם, בהחלט ניתן ליישם את זה בארץ אבל משום מה מומחי התחבורה הציבורית בארץ סבורים שתחנות ויסות הן משהו דמוי עב"ם.)
זה לא משנה מה קורה בעולם
זה רעיון רע, נוסע לא צריך להתייבש 5-10 דקות בתחנה רק בגלל שהנהג שלו יודע לנסוע מהר/הנהג שלפניו נסע לאט וניקה לו את כל הדרך
 

euronitzan

New member
רעיון רע שעובד נפלא בעולם

זה לא משנה מה קורה בעולם
זה רעיון רע, נוסע לא צריך להתייבש 5-10 דקות בתחנה רק בגלל שהנהג שלו יודע לנסוע מהר/הנהג שלפניו נסע לאט וניקה לו את כל הדרך
רעיון רע שעובד נפלא בעולם
נהגים יתחילו מלנסוע מהר ולהתייבש 10 דקות בתחנה, אח"כ הם יגלו את הפלא הזה שנקרא לנסוע קצת יותר לאט כדי לבלות 2 דקות בתחנת הוויסות/תזמון במקום 10. אם נעשה רשימה קצרה של יתרונות וחסרונות (לאחר שהנהגים יסתגלו):
יתרונות:
1. רוב האוטובוסים יתמלאו בצורה מאוזנת.
2. הנוסע יודע שבתחנה ראשית (לדוגמה, סמינר הקיבוצים) קו 25 ממשיך דרומה ב14:50 ולא ב14:47. הדבר מאוד יקל על תכנון נסיעות מצד הנוסע.
3. הנהגים יידעו שאין שום טעם בנסיעה מהירה ופרועה - לכל היותר הם יקצצו 5 דקות בקטע האחרון של המסע. עובדה זאת עשויה לשפר את השירות לנוסע, במיוחד אלו שניידותם מוגבלת או סתם איטית.
4. עלתה כאן הבעיה של שירותים לנהגים בחלק מהקווים. קביעת תחנות תזמון בקרבה לקניונים ומבנים ציבוריים עשויה לסייע בפתרון בעיה זאת.

חסרונות:
1. רוב הנסיעות ייקחו זמן רב יותר, בייחוד בלילה. זהו החיסרון העיקרי של השיטה. לדעתי היתרון של נסיעה מתוכננת עולה על החיסרון של זמן רב יותר לנסיעה.
2. השיטה מחייבת תכנון זמן קפדני - אוטובוס שימתין זמן רב מדי בתחנת וויסות עלול להתמלא יתר על המידה. בעיה זאת בהחלט פתירה בעזרת בדיקה רציפה של סטטיסטיקה ו/או רזרביות שימתינו בתחנות ויסות ויתחילו את הנסיעה משם.
 

droriko

New member
ומה קורה

רעיון רע שעובד נפלא בעולם
נהגים יתחילו מלנסוע מהר ולהתייבש 10 דקות בתחנה, אח"כ הם יגלו את הפלא הזה שנקרא לנסוע קצת יותר לאט כדי לבלות 2 דקות בתחנת הוויסות/תזמון במקום 10. אם נעשה רשימה קצרה של יתרונות וחסרונות (לאחר שהנהגים יסתגלו):
יתרונות:
1. רוב האוטובוסים יתמלאו בצורה מאוזנת.
2. הנוסע יודע שבתחנה ראשית (לדוגמה, סמינר הקיבוצים) קו 25 ממשיך דרומה ב14:50 ולא ב14:47. הדבר מאוד יקל על תכנון נסיעות מצד הנוסע.
3. הנהגים יידעו שאין שום טעם בנסיעה מהירה ופרועה - לכל היותר הם יקצצו 5 דקות בקטע האחרון של המסע. עובדה זאת עשויה לשפר את השירות לנוסע, במיוחד אלו שניידותם מוגבלת או סתם איטית.
4. עלתה כאן הבעיה של שירותים לנהגים בחלק מהקווים. קביעת תחנות תזמון בקרבה לקניונים ומבנים ציבוריים עשויה לסייע בפתרון בעיה זאת.

חסרונות:
1. רוב הנסיעות ייקחו זמן רב יותר, בייחוד בלילה. זהו החיסרון העיקרי של השיטה. לדעתי היתרון של נסיעה מתוכננת עולה על החיסרון של זמן רב יותר לנסיעה.
2. השיטה מחייבת תכנון זמן קפדני - אוטובוס שימתין זמן רב מדי בתחנת וויסות עלול להתמלא יתר על המידה. בעיה זאת בהחלט פתירה בעזרת בדיקה רציפה של סטטיסטיקה ו/או רזרביות שימתינו בתחנות ויסות ויתחילו את הנסיעה משם.
ומה קורה
אם יש לך נהג זחלם שלא יגיע ב-14:50 גם אם תוציא אוטובוס דקה לפניו.
 

euronitzan

New member
נהג שמגיע באיחור לתחנת ויסות

ומה קורה
אם יש לך נהג זחלם שלא יגיע ב-14:50 גם אם תוציא אוטובוס דקה לפניו.
נהג שמגיע באיחור לתחנת ויסות
ממשיך כרגיל כאילו זו הייתה תחנה רגילה. הנהג שאחריו יוצר את הבעיה העיקרית והוא זה שמקבל את הטיפול בשיטה הנ"ל.
 

droriko

New member
אז בגלל שהנהג הראשון לא יודע לנסוע

נהג שמגיע באיחור לתחנת ויסות
ממשיך כרגיל כאילו זו הייתה תחנה רגילה. הנהג שאחריו יוצר את הבעיה העיקרית והוא זה שמקבל את הטיפול בשיטה הנ"ל.
אז בגלל שהנהג הראשון לא יודע לנסוע
אז הנהג שאחריו צריך לשלם עח הטעויות שלו?

ואגב במצב הזה הנוסעים אוכלים אותה פעמיים, גם אלה שמחכים יותר בתחנה כי הנהג האיטי הגיע באיחור,וגם הנוסעים של הנהג שאחריו שצריכים לעמוד בתחנה. מסקנה:אתה רוצה יותר דיוק בזמנים מבלי לפגוע בנוסעים?תעיף את הנהגים האיטים
 

euronitzan

New member
אף אחד לא "משלם" על טעויות

אז בגלל שהנהג הראשון לא יודע לנסוע
אז הנהג שאחריו צריך לשלם עח הטעויות שלו?

ואגב במצב הזה הנוסעים אוכלים אותה פעמיים, גם אלה שמחכים יותר בתחנה כי הנהג האיטי הגיע באיחור,וגם הנוסעים של הנהג שאחריו שצריכים לעמוד בתחנה. מסקנה:אתה רוצה יותר דיוק בזמנים מבלי לפגוע בנוסעים?תעיף את הנהגים האיטים
אף אחד לא "משלם" על טעויות
כאשר קו 25 לוקח לכולם שעה ומשהו מצד לצד לכולם, העומס מתפזר בין הנהגים. זה אולי יותר איטי, אבל התופעה של אוטובוס מפוצץ ואחריו אוטובוס ריק לחלוטין תיעשה נדירה בהרבה.
אני מסכים שלא הכי כיף לנסוע עם נהגים איטיים, אבל זה כי אנחנו צעירים יחסית. בגיל 60 ומעלה הבעיה מתהפכת. לקשישים הנהגים האיטיים עדיפים בהרבה. מבחינתי - אין לי בעיה לנסוע עוד 5 דקות אם זה יבטיח את שלומם של הקשישים.
 

droriko

New member
עם כל הכבוד לזקנים

אף אחד לא "משלם" על טעויות
כאשר קו 25 לוקח לכולם שעה ומשהו מצד לצד לכולם, העומס מתפזר בין הנהגים. זה אולי יותר איטי, אבל התופעה של אוטובוס מפוצץ ואחריו אוטובוס ריק לחלוטין תיעשה נדירה בהרבה.
אני מסכים שלא הכי כיף לנסוע עם נהגים איטיים, אבל זה כי אנחנו צעירים יחסית. בגיל 60 ומעלה הבעיה מתהפכת. לקשישים הנהגים האיטיים עדיפים בהרבה. מבחינתי - אין לי בעיה לנסוע עוד 5 דקות אם זה יבטיח את שלומם של הקשישים.
עם כל הכבוד לזקנים
ואני יודע שעכשיו יש בעיה(עולמית אגב) של גידול באוכלוסיה שלהם, אתה לא יכול לבנות את התחבורה הציבורית לפיהם. סטודנט שנוסע בקו 25 לא צריך לסבול בגלל שיש שלושה זקנים באוטובוס, הוא שילם כסף על החופשי חודשי והוא צריך לקבל תמורה על כך.
 

euronitzan

New member
אתה צריך להשוות במידת הפגיעה

עם כל הכבוד לזקנים
ואני יודע שעכשיו יש בעיה(עולמית אגב) של גידול באוכלוסיה שלהם, אתה לא יכול לבנות את התחבורה הציבורית לפיהם. סטודנט שנוסע בקו 25 לא צריך לסבול בגלל שיש שלושה זקנים באוטובוס, הוא שילם כסף על החופשי חודשי והוא צריך לקבל תמורה על כך.
אתה צריך להשוות במידת הפגיעה
סטודנט שמתעכב נפגע ב10 דקות מחייו. קשיש שנופל יכול לשבור שתי רגליים ויד מנפילה אחת.
ויחד עם זאת, עם כל הכבוד לסטודנטים, סטודנט שנוסע בקו 25 בחר באמצעי זה כדי לחסוך. לקשיש אין הרבה פעמים ברירה - הוא פיזית, לא מסוגל לנהוג. המסקנה היא שכן, תח"צ היא קודם כל עבור אוכלוסיות מוגבלות (קשישים, נכים וכו') ואח"כ עבור כל השאר.

ובקשה מהמנהלים - אם ניתן להחיות את השרשור הנ"ל לעוד כמה יממות. תודה.
 

droriko

New member
זה לא הקטע של בזבוז זמן

אתה צריך להשוות במידת הפגיעה
סטודנט שמתעכב נפגע ב10 דקות מחייו. קשיש שנופל יכול לשבור שתי רגליים ויד מנפילה אחת.
ויחד עם זאת, עם כל הכבוד לסטודנטים, סטודנט שנוסע בקו 25 בחר באמצעי זה כדי לחסוך. לקשיש אין הרבה פעמים ברירה - הוא פיזית, לא מסוגל לנהוג. המסקנה היא שכן, תח"צ היא קודם כל עבור אוכלוסיות מוגבלות (קשישים, נכים וכו') ואח"כ עבור כל השאר.

ובקשה מהמנהלים - אם ניתן להחיות את השרשור הנ"ל לעוד כמה יממות. תודה.
זה לא הקטע של בזבוז זמן
זה הקטע של איכות הנסיעה. מה לעשות שזה לא כיף,שלא לאמר מיגע כשהאוטובוס מזדחל. מה גם שלסטודנט שמגיע יחסית מרחוק(נניח בת ים או אפילו אלנבי) זה די מבאס שהוא צריך לנסוע לפחות שעה לאוניברסיטה,כשעם האוטו הוא היה מגיע בזמן הזה כבר לאוניברסיטת חיפה, כי לנסוע באוטובוס זה לא לונה פארק, וברגע שאתה עושה את זה יותר מדי זמן זה כבר בגדר סבל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה