מדריך הקווים החזקים

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
בדיוק

במדינה מתוקנת
149 567 ו29 היו מתוגברים
אין נסיעה באף אחד מהקווים האלו בכל שעות היום(כשב29 זה הכי בולט, אף פעם אתה לא תראה 29 נוסע לבד, מגיעים בשיירה של 2-5)
בדיוק
 
עוד הערות, 21 ,23 בירושלים לא ממש תדירים

מדריך הקווים החזקים
הידעתם שבישראל 120 קווים אחראים ל-30% מהתחבורה הציבורית?

הרשימה המלאה במדריך הקווים החזקים של הרוכב לאוטובוסים

http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_12.html
עוד הערות, 21 ,23 בירושלים לא ממש תדירים
מה שכן הם מגיעים לשכונות באופן בלעדי אז אין ברירה אלא לנסוע בהן.
71,72 בירושלים הם קווי מזלג בקטעים רבים התדירות המשותפת הכי חשובה, לחלופין גם ביעדים הם קרובים לפעמים עדיף לקחת את הקו הלא נכון וללכת קצת ברגל.
 

amirv

New member
יש מפתח אפליקציות במטוס???

עוד הערות, 21 ,23 בירושלים לא ממש תדירים
מה שכן הם מגיעים לשכונות באופן בלעדי אז אין ברירה אלא לנסוע בהן.
71,72 בירושלים הם קווי מזלג בקטעים רבים התדירות המשותפת הכי חשובה, לחלופין גם ביעדים הם קרובים לפעמים עדיף לקחת את הקו הלא נכון וללכת קצת ברגל.
יש מפתח אפליקציות במטוס???
מישהו שמוכן לקחת את מה שנאמר פה על קווי מזלג בצירים משותפים ולתרגם אותו למערכת טובה לתכנון נסיעה.

כאמור אני מסכים, רק שאין לי שום דרך להציג את זה.
 
מפות גוגל החדשות כבר עושות את זה.

יש מפתח אפליקציות במטוס???
מישהו שמוכן לקחת את מה שנאמר פה על קווי מזלג בצירים משותפים ולתרגם אותו למערכת טובה לתכנון נסיעה.

כאמור אני מסכים, רק שאין לי שום דרך להציג את זה.
מפות גוגל החדשות כבר עושות את זה.
עבור כל מסלול הן מציגות את התדירות הקבועה במהלך היום (ולא רק בשעה שחיפשת), ונותנות עדיפות ברורה לחלופות שכוללות קווים תדירים, אפילו אם זמן הנסיעה בחלופות אלה קצת יותר ארוך.
 

amirv

New member
21 ו-23

עוד הערות, 21 ,23 בירושלים לא ממש תדירים
מה שכן הם מגיעים לשכונות באופן בלעדי אז אין ברירה אלא לנסוע בהן.
71,72 בירושלים הם קווי מזלג בקטעים רבים התדירות המשותפת הכי חשובה, לחלופין גם ביעדים הם קרובים לפעמים עדיף לקחת את הקו הלא נכון וללכת קצת ברגל.
21 ו-23
הם כן ממש תדירים, ל-21 יש בין 3 ל-6 נסיעות בשעה לאורך מרבית שעות היום ול-23 4 לאורך כל היום.

ייתכן שהתכוונת שהם לא ממש חזקים ואין עליהם הרבה נוסעים למרות התדירות הגבוהה. את זה אני לא יודע, אבל לפחות לגבי 23 שהוא קו סיבובי "שכונתי", נראה שפשוט החליטו לקבוע רמת שירות של כל רבע שעה. זה מסביר גם למה אין שום שינוי בין שיא בוקר לבין שעות שפל. כך שיכול מאד להיות שאתה צודק והוא לא קו חזק במובן ה"חזק" של המילה.
 
כל 20 דקות במוצא אומר לחכות חצי שעה בדרך

21 ו-23
הם כן ממש תדירים, ל-21 יש בין 3 ל-6 נסיעות בשעה לאורך מרבית שעות היום ול-23 4 לאורך כל היום.

ייתכן שהתכוונת שהם לא ממש חזקים ואין עליהם הרבה נוסעים למרות התדירות הגבוהה. את זה אני לא יודע, אבל לפחות לגבי 23 שהוא קו סיבובי "שכונתי", נראה שפשוט החליטו לקבוע רמת שירות של כל רבע שעה. זה מסביר גם למה אין שום שינוי בין שיא בוקר לבין שעות שפל. כך שיכול מאד להיות שאתה צודק והוא לא קו חזק במובן ה"חזק" של המילה.
כל 20 דקות במוצא אומר לחכות חצי שעה בדרך
בנוסף 21 מתלפיות יוצא כך שבערב מחכים לעיתים חצי שעה ואז מגיעים 2 אוטובוסים, עכשו בעקבות רפורמות הרכבת הכל יותר פשוט.
בשלב מסוים גם הוא יקוצץ עד למרכזית.
לכן, אני מציע שתקצץ את הרשימה לקווים חזקים באמת , קווים או צירים שבהם עובר אוטובוס כל 12 דקות ולא כל 20 דקות.
 
יש לי תחושה שמסלול 21 יהיה שונה ממה שציינת

כל 20 דקות במוצא אומר לחכות חצי שעה בדרך
בנוסף 21 מתלפיות יוצא כך שבערב מחכים לעיתים חצי שעה ואז מגיעים 2 אוטובוסים, עכשו בעקבות רפורמות הרכבת הכל יותר פשוט.
בשלב מסוים גם הוא יקוצץ עד למרכזית.
לכן, אני מציע שתקצץ את הרשימה לקווים חזקים באמת , קווים או צירים שבהם עובר אוטובוס כל 12 דקות ולא כל 20 דקות.
יש לי תחושה שמסלול 21 יהיה שונה ממה שציינת
בפעימה הבאה:תחנה מרכזית>הרצל\פרבשטיין בהתאם לכיוון>עוזיאל>ברנשטיין>קדיש לוז>שרת>גולומב>מזלג עם 10 בבן זכאי ופייר קניג>הסדנא>האומן>חניון תלפיות\גבעת המטוס (21א)
 

alantan

New member
תדירות = חופש

מדריך הקווים החזקים
הידעתם שבישראל 120 קווים אחראים ל-30% מהתחבורה הציבורית?

הרשימה המלאה במדריך הקווים החזקים של הרוכב לאוטובוסים

http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_12.html
תדירות = חופש
הפתרון אינו ריבוי קווים - זה לא משנה כמה קווים יש, מה שחשוב בסדר יורד (לדעתי) הוא תדירות וישירות (וסר-פיתוליות). והתדירות הגבוהה מושכת עוד נוסעים שזה, בגדול, דבר טוב.

ריבוי קווים בא בהרבה מקרים על חשבון תדירות בציר מסויים. זה היה הרעיון מאחורי הארגון מחדש בגוש דן, שחבל שבוצע בצורה כל כך גרועה.
 

amit1270

New member


תדירות = חופש
הפתרון אינו ריבוי קווים - זה לא משנה כמה קווים יש, מה שחשוב בסדר יורד (לדעתי) הוא תדירות וישירות (וסר-פיתוליות). והתדירות הגבוהה מושכת עוד נוסעים שזה, בגדול, דבר טוב.

ריבוי קווים בא בהרבה מקרים על חשבון תדירות בציר מסויים. זה היה הרעיון מאחורי הארגון מחדש בגוש דן, שחבל שבוצע בצורה כל כך גרועה.
 

Ccyclist

Well-known member
בדיוק. רק תדירות מאפשרת לסמוך על הקו כל הזמן.

תדירות = חופש
הפתרון אינו ריבוי קווים - זה לא משנה כמה קווים יש, מה שחשוב בסדר יורד (לדעתי) הוא תדירות וישירות (וסר-פיתוליות). והתדירות הגבוהה מושכת עוד נוסעים שזה, בגדול, דבר טוב.

ריבוי קווים בא בהרבה מקרים על חשבון תדירות בציר מסויים. זה היה הרעיון מאחורי הארגון מחדש בגוש דן, שחבל שבוצע בצורה כל כך גרועה.
בדיוק. רק תדירות מאפשרת לסמוך על הקו כל הזמן.
 

mister K

New member
לדעתי בירושלים הרשימה לא כוללת חלופות א'.

מדריך הקווים החזקים
הידעתם שבישראל 120 קווים אחראים ל-30% מהתחבורה הציבורית?

הרשימה המלאה במדריך הקווים החזקים של הרוכב לאוטובוסים

http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_12.html
לדעתי בירושלים הרשימה לא כוללת חלופות א'.
שכן לקווים 6 ו-8 יש הרבה יותר נסיעות ממה שנרשם.
מעבר לכך צריך לזכור שקווים 71 ו-72 הם למעשה כמו שתי חלופות של אותו קו, מה שאפשר לומר גם על 68 ו-69 ועל 74 ו-75. אם מחברים אותם אז מספר הנסיעות הוא מאוד גבוה.
 

amit1270

New member
נכון, וצריך לקחת בחשבון גם את סוג האוטובוס

לדעתי בירושלים הרשימה לא כוללת חלופות א'.
שכן לקווים 6 ו-8 יש הרבה יותר נסיעות ממה שנרשם.
מעבר לכך צריך לזכור שקווים 71 ו-72 הם למעשה כמו שתי חלופות של אותו קו, מה שאפשר לומר גם על 68 ו-69 ועל 74 ו-75. אם מחברים אותם אז מספר הנסיעות הוא מאוד גבוה.
נכון, וצריך לקחת בחשבון גם את סוג האוטובוס
שבשימוש הקווים כדי לקבל אינדיקציה לגבי קיבולתם.
 

mister K

New member
ובירושלים אחוז המפרקיות הוא הגבוה ביותר.

נכון, וצריך לקחת בחשבון גם את סוג האוטובוס
שבשימוש הקווים כדי לקבל אינדיקציה לגבי קיבולתם.
ובירושלים אחוז המפרקיות הוא הגבוה ביותר.
כולל כל הקווים שציינתי שלדעתי קרוב ל-100% מהנסיעות שלהם מבוצעות על ידי מפרקיות.
 

Moshe Shitrit

New member
הבהרה לגבי תכנוני נסיעה

מדריך הקווים החזקים
הידעתם שבישראל 120 קווים אחראים ל-30% מהתחבורה הציבורית?

הרשימה המלאה במדריך הקווים החזקים של הרוכב לאוטובוסים

http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_12.html
הבהרה לגבי תכנוני נסיעה
אמיר,
ראשית לכל, כל הכבוד !!!

בעניין קיבוץ הקווים לרשימה אחת (כפי שגוגל עושה):

יש שני גורמים שבעתיים מצאתי לנכון שלא לקבץ קווים (ואשמח לקבל השגות כל כך):
1. העובדה ששני קווים יוצאים מאותה תחנה ומגיעים לאותן תחנות איפהשהו בהמשך הדרך, לא מבטיחה שהם אכן חלופות שראויות לכלל ברשימה אחת. לדוגמה: קווים 501 ו 504 מרעננה שנמצאים בשתי תחנות קרובות ושניהם מגיעים לעזריאלי לדוגמה, אך למי שמכיר, יודע ש 504 הרבה יותר מהיר. אמנם יש הרבה מקרים בנאליים שבהם הקווים נוסעים באותו מסלול ובעצם לא משנה באיזה מהם בוחרים, כדוגמת הקווים שנוסעים על אחוזה ברעננה ומגיעים לתחנה המרכזית של רעננה. במקרים אלה יש מקום לשקול הכללת כל הקווים לרשימה אחת.

2. הסיבה השנייה היא שכאשר יש הפרדה בין הקווים, המערכת מציגה את זמני האמת של כל קו בנפרד, מה שמאפשר לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי הקו שבוחרים לעלות עליו, גם כשלכאורה כולם מגיעים לאותו מקום. לפעמים כאשר יש נתוני זמן אמת, עדיף להמתין שתי דקות נוספות ולעלות על קו מהיר יותר מאשר לעלות על הראשון שמגיע מתוך קבוצה של קווים. כמובן גם כאן יש להתייחס שונה למצבים הבנאליים שבהם נוסעים נסיעות מקשרות קצרות.

אני חושב שזמני האמת הם פקטור חשוב שבעתיו שווה לא להציג את הקווים בצורה מקובצת על בסיס קירבה של תחנות. בגוגל זה נעשה כך כי אין נתוני זמן אמת (לפי מיטב ידיעתי) והכל מבוסס על זמנים מתוכננים.


בעניין שיקלול התדירות:

גם כאן, אני חושב שזמני האמת משנים את התמונה. מרגע שזמני האמת ידועים ומוצגים - כפי שזה נעשה כיום באיפה בוס, אין מקום לדעתי להכניס פקטורים נוספים לחישוב (ברור שזמני האמת שמסופקים כיום ע"י משרד התחבורה אינם קשורים למציאות, אבל קורה לפעמים שהזמנים קרובים למציאות).

כיום, הסדר בו מוצגות התוצאות של תכנון הנסיעה הוא לפי זמן ההגעה המוקדם ביותר אליו ניתן להגיע ליעד לפי לוחות הזמנים המתוכננים. המערכת מתעלמת מהמהירות של הקו או של הקווים. ולכן יוצא שאם מבקשים להגיע ליעד מסויים , אזי יכול להיות מצב שבמקום הראשון יופיע אוטובוס שיוצא עוד 5 דקות ומגיע בעוד שעה וחצי, ולאחריו יוצג קו שיוצא בעוד חצי שעה אך מגיע 5 דקות אחרי הראשון. העדיפות היא תמיד לשילוב הנסיעות שמביא הכי מוקדם ליעד ולא הכי מהר, אני מקווה שההבדל ברור.

ולכן, לא בדיוק ברור לי איך, בהינתן האלגוריתם שתארתי מצד אחד ומידע זמן האמת מהצד האחר, ניתן לשלב ולשקלל את התדירות של הקווים.

לשם ההבהרה, גם קיבוץ הקווים לרשימה אחת וגם שיקלול התדירות ניתנים לביצע בקלות יחסית ובמהירות. אני רק רוצה להבטיח שהתוצאה לא תהיה מטעה ואולי לחלק מהמשתמשים אף מבלבלת בגלל עודף המידע והחישובים.

אשמח לקבל תגובות ולפתח דיון בענין.

תודה

מושיקו
 

amirv

New member
תודה מושיקו על ההתייחסות.

הבהרה לגבי תכנוני נסיעה
אמיר,
ראשית לכל, כל הכבוד !!!

בעניין קיבוץ הקווים לרשימה אחת (כפי שגוגל עושה):

יש שני גורמים שבעתיים מצאתי לנכון שלא לקבץ קווים (ואשמח לקבל השגות כל כך):
1. העובדה ששני קווים יוצאים מאותה תחנה ומגיעים לאותן תחנות איפהשהו בהמשך הדרך, לא מבטיחה שהם אכן חלופות שראויות לכלל ברשימה אחת. לדוגמה: קווים 501 ו 504 מרעננה שנמצאים בשתי תחנות קרובות ושניהם מגיעים לעזריאלי לדוגמה, אך למי שמכיר, יודע ש 504 הרבה יותר מהיר. אמנם יש הרבה מקרים בנאליים שבהם הקווים נוסעים באותו מסלול ובעצם לא משנה באיזה מהם בוחרים, כדוגמת הקווים שנוסעים על אחוזה ברעננה ומגיעים לתחנה המרכזית של רעננה. במקרים אלה יש מקום לשקול הכללת כל הקווים לרשימה אחת.

2. הסיבה השנייה היא שכאשר יש הפרדה בין הקווים, המערכת מציגה את זמני האמת של כל קו בנפרד, מה שמאפשר לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי הקו שבוחרים לעלות עליו, גם כשלכאורה כולם מגיעים לאותו מקום. לפעמים כאשר יש נתוני זמן אמת, עדיף להמתין שתי דקות נוספות ולעלות על קו מהיר יותר מאשר לעלות על הראשון שמגיע מתוך קבוצה של קווים. כמובן גם כאן יש להתייחס שונה למצבים הבנאליים שבהם נוסעים נסיעות מקשרות קצרות.

אני חושב שזמני האמת הם פקטור חשוב שבעתיו שווה לא להציג את הקווים בצורה מקובצת על בסיס קירבה של תחנות. בגוגל זה נעשה כך כי אין נתוני זמן אמת (לפי מיטב ידיעתי) והכל מבוסס על זמנים מתוכננים.


בעניין שיקלול התדירות:

גם כאן, אני חושב שזמני האמת משנים את התמונה. מרגע שזמני האמת ידועים ומוצגים - כפי שזה נעשה כיום באיפה בוס, אין מקום לדעתי להכניס פקטורים נוספים לחישוב (ברור שזמני האמת שמסופקים כיום ע"י משרד התחבורה אינם קשורים למציאות, אבל קורה לפעמים שהזמנים קרובים למציאות).

כיום, הסדר בו מוצגות התוצאות של תכנון הנסיעה הוא לפי זמן ההגעה המוקדם ביותר אליו ניתן להגיע ליעד לפי לוחות הזמנים המתוכננים. המערכת מתעלמת מהמהירות של הקו או של הקווים. ולכן יוצא שאם מבקשים להגיע ליעד מסויים , אזי יכול להיות מצב שבמקום הראשון יופיע אוטובוס שיוצא עוד 5 דקות ומגיע בעוד שעה וחצי, ולאחריו יוצג קו שיוצא בעוד חצי שעה אך מגיע 5 דקות אחרי הראשון. העדיפות היא תמיד לשילוב הנסיעות שמביא הכי מוקדם ליעד ולא הכי מהר, אני מקווה שההבדל ברור.

ולכן, לא בדיוק ברור לי איך, בהינתן האלגוריתם שתארתי מצד אחד ומידע זמן האמת מהצד האחר, ניתן לשלב ולשקלל את התדירות של הקווים.

לשם ההבהרה, גם קיבוץ הקווים לרשימה אחת וגם שיקלול התדירות ניתנים לביצע בקלות יחסית ובמהירות. אני רק רוצה להבטיח שהתוצאה לא תהיה מטעה ואולי לחלק מהמשתמשים אף מבלבלת בגלל עודף המידע והחישובים.

אשמח לקבל תגובות ולפתח דיון בענין.

תודה

מושיקו
תודה מושיקו על ההתייחסות.


אתה מציג בעצם שתי שיטות פעולה.

האחת יודעת לתת מידע על קווים מקובצים אבל ללא זמן אמת.

האחת מסתמכת על זמן אמת ולפיכך אינה נדרשת לקיבוץ קווים.

מנגד, אני רוצה לראות איך אפשר לשלב בין השתיים בכדי ליצור את האפליקציה הטובה ביותר לנוסע.
אינני יודע איך לעשות זאת, אך חשוב שב-90% מהמקרים יקבל המשתמש באפליקציה תשובה שזהה לתשובה שהיה מקבל אם היה מעלה שאלה לשרשור ההכוונה היומי של הפורום.

הדרך לעשות זאת היא לתת "קנסות" לקווים לא תדירים ולתת "פרסים" לקווים תדירים, וכך אתה מקטין את הסיכוי שמישהו שסומך על האפליקציה שלך ייתקע באמצע שום מקום כי זמן האמת זייף.
כל תוצאה שכוללת בתוכה ביצוע מעבר חייבת להסתמך דבר ראשון על הקווים התדירים ביותר ברשת כי קווים לא תדירים לא מאפשרים מעבר אמין. (איפה שאין ברירה אז אין ברירה).

הצעד השני, כמו שציינו כאן בפורום, המערכת חייבת לעקוף את ההסתכלות על קווים תדירים ולהתחיל להסתכל על צירים תדירים. לזה באמת אין לי תשובה איך לפתור זאת טכנולוגית, אך מאחר וכך בן אדם חושב. ולעיתים קרובות כך גם מתכנן תחבורה חושב (ע"ע קווי מזלג") אין ברירה אלא גם לגרום לאפליקציות לחשוב כך.

אם אתה שולח אותי בקו שנוסע פעם ביום לעפולה, כדי להחליף לקו שנוסע משם פעם ביום לביתש אן רק בגלל שזה התוצאה הכי טובה לרגע הנתון (או המוכנס) של שאילת השאילתא, אתה טועה ומטעה. העדיפות הראשונה שתוצג צריכה להיות לקו המהיר ביותר לעפולה (או למקבץ קווים במקרה של יותר מאחד) כאשר הנסיעה הקרובה מסומנת כראשון מבין שווים.
ומשם לעשות החלפה לשני הקווים הרלוונטיים לבית שאן, כאשר הנסיעה הכי "מתואמת" לזמן ההגעה לעפולה תהיה שוב הראשונה בין שווים.
 

euronitzan

New member
תהייה

תודה מושיקו על ההתייחסות.


אתה מציג בעצם שתי שיטות פעולה.

האחת יודעת לתת מידע על קווים מקובצים אבל ללא זמן אמת.

האחת מסתמכת על זמן אמת ולפיכך אינה נדרשת לקיבוץ קווים.

מנגד, אני רוצה לראות איך אפשר לשלב בין השתיים בכדי ליצור את האפליקציה הטובה ביותר לנוסע.
אינני יודע איך לעשות זאת, אך חשוב שב-90% מהמקרים יקבל המשתמש באפליקציה תשובה שזהה לתשובה שהיה מקבל אם היה מעלה שאלה לשרשור ההכוונה היומי של הפורום.

הדרך לעשות זאת היא לתת "קנסות" לקווים לא תדירים ולתת "פרסים" לקווים תדירים, וכך אתה מקטין את הסיכוי שמישהו שסומך על האפליקציה שלך ייתקע באמצע שום מקום כי זמן האמת זייף.
כל תוצאה שכוללת בתוכה ביצוע מעבר חייבת להסתמך דבר ראשון על הקווים התדירים ביותר ברשת כי קווים לא תדירים לא מאפשרים מעבר אמין. (איפה שאין ברירה אז אין ברירה).

הצעד השני, כמו שציינו כאן בפורום, המערכת חייבת לעקוף את ההסתכלות על קווים תדירים ולהתחיל להסתכל על צירים תדירים. לזה באמת אין לי תשובה איך לפתור זאת טכנולוגית, אך מאחר וכך בן אדם חושב. ולעיתים קרובות כך גם מתכנן תחבורה חושב (ע"ע קווי מזלג") אין ברירה אלא גם לגרום לאפליקציות לחשוב כך.

אם אתה שולח אותי בקו שנוסע פעם ביום לעפולה, כדי להחליף לקו שנוסע משם פעם ביום לביתש אן רק בגלל שזה התוצאה הכי טובה לרגע הנתון (או המוכנס) של שאילת השאילתא, אתה טועה ומטעה. העדיפות הראשונה שתוצג צריכה להיות לקו המהיר ביותר לעפולה (או למקבץ קווים במקרה של יותר מאחד) כאשר הנסיעה הקרובה מסומנת כראשון מבין שווים.
ומשם לעשות החלפה לשני הקווים הרלוונטיים לבית שאן, כאשר הנסיעה הכי "מתואמת" לזמן ההגעה לעפולה תהיה שוב הראשונה בין שווים.
תהייה
היתרון הגדול של האפליקציות הינו שניתן לתכנן נסיעות ע"ב קווים שפועלים פעם בעשור בצורה שעדיין תהיה שקופה לנוסע. קווים תדירים חשובים הרבה יותר לנוסע שאין בידיו מידע זמין ונגיש לאותו רגע. לא ברור לי הצורך לבטל את היתרון הנ"ל של האפליקציות...
 

droriko

New member
זה מוכיח את מה שאמרתי כבר בזמנו

מדריך הקווים החזקים
הידעתם שבישראל 120 קווים אחראים ל-30% מהתחבורה הציבורית?

הרשימה המלאה במדריך הקווים החזקים של הרוכב לאוטובוסים

http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_12.html
זה מוכיח את מה שאמרתי כבר בזמנו
זה פשוט אבסורד שלקו 5 יש כל כך הרבה נסיעות, היה בכיף אפשר להוריד ממנו 70 נסיעות ולחלק אותן בין קוים עם הרבה יותר נוסעים(204 למשל,189)
 

amirv

New member
קווים 4 ו-5

זה מוכיח את מה שאמרתי כבר בזמנו
זה פשוט אבסורד שלקו 5 יש כל כך הרבה נסיעות, היה בכיף אפשר להוריד ממנו 70 נסיעות ולחלק אותן בין קוים עם הרבה יותר נוסעים(204 למשל,189)
קווים 4 ו-5
מוכיחים את עוצמתה של תחרות בראיה (כן, בריאה) בין מוניות שירות לאוטובוסים.

בניגוד ל-51, קווים אלה מביאים למרכז הישן של תל אביב שכבר מזמן מתפקד יותר כמו שכונות מגורים עם מסחר ותעסוקה מקומיים ולא כמרכז ארצי כפי שהיה בעבר (הם אמנם חוצים את ציר רוטשילד המשמש כמרכז הפיננסי הארצי, אך לא הרבה יותר מכך).

בתקופה ההיא, כשדיזנגוף היה דיזנגוף, היה הצדקה לתדירות שלהם, אך ההצדקה חלפה מזמן. התחרות עם המוניות נשארה והתדירות הגבוהה נשארה גבוהה בגלל אלמנט התחרות.

אלה קווים טובים ונוסעים בהם הרבה אנשים, אך נדיר למצוא בהם נוסעים בעמידה ליותר מ-2-3 תחנות.
 

droriko

New member
זה לא שייך למוניות שירות

קווים 4 ו-5
מוכיחים את עוצמתה של תחרות בראיה (כן, בריאה) בין מוניות שירות לאוטובוסים.

בניגוד ל-51, קווים אלה מביאים למרכז הישן של תל אביב שכבר מזמן מתפקד יותר כמו שכונות מגורים עם מסחר ותעסוקה מקומיים ולא כמרכז ארצי כפי שהיה בעבר (הם אמנם חוצים את ציר רוטשילד המשמש כמרכז הפיננסי הארצי, אך לא הרבה יותר מכך).

בתקופה ההיא, כשדיזנגוף היה דיזנגוף, היה הצדקה לתדירות שלהם, אך ההצדקה חלפה מזמן. התחרות עם המוניות נשארה והתדירות הגבוהה נשארה גבוהה בגלל אלמנט התחרות.

אלה קווים טובים ונוסעים בהם הרבה אנשים, אך נדיר למצוא בהם נוסעים בעמידה ליותר מ-2-3 תחנות.
זה לא שייך למוניות שירות
גם ב-204 ו-51 יש מוניות שירות והם עדיין מפוצצים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה