מדריכה שואלת שאלה...

אמא לה3

New member
מדריכה שואלת שאלה...

מדריכה צעירה, עובדת כשנתיים במס' מקומות, שואלת מס' שאלות... "כמדריכה צעירה במס' מקומות עבודה שונים, נתקלתי בכמה דרכים ללימוד אלמנטים שונים ואני מתבלבלת, מה הדרך הנכונה ביותר ללמד: 1. עמידת ידיים גילגול: ללמד ישר עם ידיים ישרות או שקודם ללמד את הירידה עם מרפקים כפופים? 2. עליית סבב על מקבילים: ללמד משתי רגליים או מצעד ודחיפה לפני הסבב? 3. גלגול לפנים על הקורה: מכפיפה ברגליים ישרות או מעמידה שפופה? בכל מקום עב' המאמנים מלמדים בדרך אחרת, אם כן, מהי הדרך הנכונה???"
 
יש כמה דרכים!

לא תמיד יש נכון ולא נכון. ישנן מספר אסכולות ומספר גישות. הרבה מהדברים גם תלויים במטרת האימון (תחרותי/חוגים), גיל המתעמלות, הציוד והמכשור, המטרות של תכנית האימונים ועוד. הרבה פעמים גם מלמדים בכמה שיטות, והמתעמלות למשל לומדות גם עליית סבב משתי רגליים וגם מצעד. לפעמים כדאי גם להתאים את הגישה למתעמלת: מתעמלת חזקה אני אלמד עליית סבב משתי רגליים, מתעמלת חלשה אני אלמד מצעד. הרבה פעמים למאמנות ותיקות יש אג'נדות מסוימות. למדריכות מתחילות בד"כ אין, וטוב שכך. מדריכות לא צריכות לקבל מהפורום או מכל מקום אחר דרך נכונה ולא נכונה. הן צריכות עם השנים לגבש לעצמן את הדרך הייחודית שלהן. בכל מקרה, כמדריכה צעירה היא לא יכולה לעשות מה שהיא רוצה או מה שהיא חושבת לנכון, אלא מה שהמאמנים מחליטים. המדריכה הנ"ל בת מזל שיוצא לה ללמוד מספר גישות ושיטות. בבוא הזמן היא תמצא את הדרך "הנכונה"!
 

נעממהה

New member
משפט ששמעתי הרבה בקורס מדריכים

"אין אמת אחת" היו לנו שתי מאמנות בקורס (שפיציות אחת אחת!!) והיו להם כל מיני ויכוחים (ברוח טובה כמובן:]] ) על כל מיני שיטות ואלמנטים שונים. זה תמיד בסופו של דבר הסתכם ב- "אין אמת אחת"... ובאמת כמו שנועה אמרה, כל מדריכה צעירה אוספת ומאמצת שיטות מכל מיני מאמנות שעבדה איתם או התאמנה תחתם... לדעתי זה חלק מכל היופי!!
 

GYMCOACH

New member
אני מקסימום יכולה

להגיד לך איך אני מלמדת את האלמנטים... 1. ע"י גלגול - עם מרפקים ישרים מתוך הידיעה שזה ירידה לנר מעמידת ידיים. 2. עליית סבב - מלמדת רק משתי רגליים 3. גלגול על הקורה - מברכיים ישרות כמובן. אבל, בקבוצות עממיות זה נהוג ללמד דוקא בדרך השנייה, עמידת ידיים עם מרפקים כפופים בכניסה לגילגול, עליית סבב מרגל אחת (לבנות חלשות) וגלגול על הקורה מעמידה שפופה. הכל תלוי באיזה קב' את מלמדת, מי הבנות ולאיזו מטרה.
 
למעלה