מדרסים כפתרון ל overpronation

  • פותח הנושא kr21
  • פורסם בתאריך

kr21

New member
מדרסים כפתרון ל overpronation

בעבר אובחנתי כסובל מבעיית overpronation (בעזרת וידאו על מכונת ריצה) ומאז אני קונה נעליים עם תמיכה לקריסה.
בשנה האחרונה הגברתי את קצב האימונים והתחלתילסבול מדלקות בגיד. בהמלצת היבואן של ברוקס, קניתי נעליים בקטגוריית motion control, כלומר, מתקני קריסה בקטגורייה גבוהה יותר.
הבעיה היא שהיצע הנעליים קטן ואז גם צריך לקחת מה שיש במחיר שיש. באחת החנויות המליצו לי לנסות מדרסים ואז לא להיות תלוי בנעליים (אוכל פשוט לקנות נעליים ניטראליות).
אשמח לשמוע מבעלי הניסיון האם זה עובד, איזה סוגי מדרסים יש שמתאימים ומהי העלות.
 

kawa10

New member
אוברפרונציה, מדרסים, תמיכות וכו׳

האם חשבת על האפשרות שהדלקת בגיד נבעה מהגברת קצב האימונים (כמו שכתבת) ובכלל לא קשורה לסוג הנעל?
גם לי יש אוברפרונציה חריפה, ואני רץ כבר שנים רבות עם נעליים נטרליות, בלי מדרסים ובלי תמיכה ובלי כלום (וזאת חרף המלצות המוכרים בחנויות הנעליים, שכידוע כל אחד מהם היה מנהל מחלקה אורטופדית בעברו). הפציעות הבודדות שהיו לי היו כאשר עקב התלהבות יתר הגברתי את קצב האימונים מהר מידי, ללא קשר לנעליים. הכלל הוא אחד ויחיד: תרוץ עם מה שנוח לרגל (עוד בחנות בזמן המדידה). אם הגברת קצב מהר מידי והופיעה דלקת - הבעיה לא בנעליים. רק אם לא שינית כלום באופי הריצה (או הגברת בהדרגתיות סבירה) ויש דלקות חוזרות - רק אז תבדוק את סוג הנעל או בעיה אחרת. אם היית שואל כזאת שאלה לפני 5 שנים - היו עונים לך לעבור לנעליים מינימליסטיות ולרוץ ״טבעי״ (כי זה היה הטרנד אז, טרנד שהתברר כקשקוש מוחלט). אף אחד לא באמת יודע אם התאמת הנעל למבנה כף הרגל מונעת פציעות, והמחקר היחיד שניסה לבדוק זאת (בחיילי צבא ארה״ב) הגיע למסקנה הפוכה: אלה ש״התאימו״ להם נעליים לרגל נפצעו יותר מאלה שרצו עם נעליים נייטרליות. בקיצור, תרוץ עם מה שנוח ותעלה עומסים בהדרגה, ורק אז תוכל לראות אם יש בעיה אמיתית במבנה הרגל שמצריכה התייחסות. בהצלחה.
 
למעלה