מהו הטווח לחצים של בולם פיפט אלמנט

Shugyman

New member
מהו הטווח לחצים של בולם פיפט אלמנט

קפיץ? מהו הלחץ המינימלי ומהו הלחץ המקסימלי? חיפשתי באתר של החברה ולא מצאתי.
 

ranperagmin

New member
../images/Emo207.gif כיוון תאי אוויר ב FIFTHאלמנט

יש לי בולם FIFTH ELEMENT אויר מאחורה. אני שוקל כ 100 ק"ג, איזה לחץ היית ממליץ לנפח תא גדול וקטן לרכיבה אגרסיבית. (או איזה סאג ?) כרגע אני על סאג של בערך 25%
 

nintense

New member
תלוי על איזה אופניים...

בד"כ האופניים מגיעים עם המלצת לחץ. בכל מקרה 25% לאופני שבילים זה סביר בעיקר אם אתה מתכנן דרופים בדרך.
 

ranperagmin

New member
על Iron Horse Mk III 2005

סוג של מתלה (עלק) "יעיל דיווש", לצערי הוא או יעיל, או סופג הוא לא ממש מצליח להיות שניהם ביחד. אולי אין כזה..
 

nintense

New member
זו כבר בעיה אחרת...

רבים עם בעיה כשלך שאני מכיר עברו ל DHX AIR והיום חייהם נראים טוב יותר.
 

etal2

New member
תנסה יותר סאג

מהמלצות המתכנן ונסיון אנשים ב-mtbr עולה שמתלה ה-MKIII רגיש למדי לכיוון הסאג ומומלץ לכוון אותו די גבוה באזור 30%-33% , אחרי כיוון הסאג הראשוני כדאי לשחק עוד קצת עם הלחצים ,להוסיף ולהוריד 5-10psi עד שמוצאים את הכיוון האופטימלי. לגבי תא ה-IPF הקונסנזוס הוא שנדרש לחץ נמוך יחסית ,יעילות הפידול ב-MKIII אמורה לנבוע מתכונות ותכנון המתלה ולא בגלל בולם עם פלטפורמה קשיחה, יש אפילו לא מעט אנשים שהחליפו את הבולם לכזה ללא פלטפורמה בכלל ונראה שהם מרוצים מכך. עם כל זה שהמתלה נחשב יעיל אל תצפה לניסים, מתלה עם 5" מהלך כשאתה עומד ודוחף חזק תמיד יתנדנד, השאלה מה קורה כשאתה יושב ומסובב את הפדלים בצורה אחידה.
 

ranperagmin

New member
../images/Emo51.gif ושאלת הבהרה+ נתונים שמדדתי

תא ה IPF, אתה מתכוון אני מניח לתא הפלטפורמה היציבה של הבולם. בדקתי כרגע את הלחץ אחרי רכיבה היום: בתא הקטן 65 PSI ובתא הגדול 175 PSI אני שוקל כ 100 ק"ג
 

etal2

New member
כן IFP = התא הקטן של הפלטפורמה

כיוון שאנחנו לא באותו משקל , לא עם אותו בולם ולא על אותם אופניים קשה להסיק הרבה מהמספרים חוץ מלעסוק בקצת ניחושים. 65psi נשמע די בסדר בשביל הפלטפורמה אבל הייתי מנסה אפילו פחות, אם אפשר משהו בסביבות ה-50. על פי dw המקסימום הנדרש אפילו אצל רוכבים כבדים מאוד זה 70 175psi נשמע קצת גבוה אבל אחרי שתכוון את ה-IFP תכוון את התא הגדול לפי הסאג (15 מ"מ) ,המספר עצמו פחות משמעותי כל עוד הוא לא חורג מהמקובל.
 

ranperagmin

New member
תודה. האמת שאני לא מצאתי באתר של

IH את ההמלצות. חיפשתי. מצאתי בערך, וקראתי קצת ב MTBR. ניפחתי אותו קצת על פי המלצה וגם כיוונתי אותו כרגע שיהיה יותר יעיל דיווש (לפחות לכך ניסיתי), אבל אני דווקא מעדיף להרגיש אותו רך ופעיל ברכיבה בשטח סלעי.
 

etal2

New member
גם בפיפט יש מינימום

הנה ציטוט מה-SET-UP & TUNING GUIDE של הפיפט אוויר: The IFP air pressure range is 75-125psi. Never use a pressure outside this pressure range. במציאות כנראה שגם לרדת ל-50 לא גורם שום בעיה אבל לא הייתי מנסה לרכב ללא אוויר בכלל בתא ה-IFP.
 

etal2

New member
אתה סתם מתעקש ומטעה

ב-SET-UP & TUNING GUIDE של דגם הקפיץ כתוב: The air pressure range is 50-175 psi. Never use a pressure outside of this recommended pressure range.
 

nintense

New member
הסיבה היחידה שמומלץ לרכב עם...

לפחות 50 היא לצורך ניצול ה SPV, אין כל בעיה בטיחותית או טכנית לרכב עם פחות. וזה ממקור ראשון (פרוגרסיב סספנשין) ולא מאיזה דף און ליין. רכיבה עם פחות מ 50 אף לא פוגעת באחריות היצרן (שוב ע"פ פרוגרסיב)ץ אני לא מתעקש סתם, אני אולי פשוט יודע יותר.
 

DHDror

New member
כנס לאתר של אירון הורס-יש שם המלצות

ובאופן כללי הם ממליצים על סאג גדול יותר כאשר מדובר במיתלה DW .
 
למעלה