מהו הספקו של פיאג'ו סי?

harabecw

New member
מהו הספקו של פיאג'ו סי?

חבר שלי מצא אחד במצב "על-הפנים" וקנה ב-400, סתם להסתובב בקיבוץ. ביצעתי רכיבת התרשמות (זהירה, הבלמים לא עובדים) ולהפתעתי הטוסטוס לא הצליח להזיז אותי ממהירות אפס. רק אחרי דחיפה עם הרגליים הוא נע. כדי להוסיף לעלבון, השמן בבולמים הקידמיים נזל החוצה בסיום המבחן. לא טיפות, אלא שיטפון. כמו כן יש לציין שלטוסטוס הנ"ל הורכבו צמיגים שמתאימים יותר לאופני הרים. אז, ילדים, מהו הספקו של המנוע?
 
אם אני זוכר נכון...

משהו בסביבות ה-2.2 כ"ס מקוריים שהספיקו לסחוב שני אנשים (בקושי רב יש לציין), מעמידה, בעלייה חזקה.... כך שהאקסמפלר שנסעת עליו כנראה אינו תקין... אגב, בקלות יחסית אפשר להביאו לכ-8 כ"ס.... על משקל הנוצה שלו.
 

harabecw

New member
"אינו תקין"?

איזה understatement
8 כ"ס זה עם קיטים מאיטליה או משהו דומה,אני משער? יש משהו פשוט שאפשר לעשות שיעלה את ההספק ל3-4?
 

harabecw

New member
מה יקרה אם אני פשוט אוריד את האגזוז

חיסחון של כמה קילוגרמים, אבל מה הוא יעשה לביצועים?
 
קרוב לוודאי...

שיפיל אותם לריצפה... כמובן תמיד יש הפתעות, אבל זה מהשקורה בד"כ במנועים דו"פ שבהם האגזוז הוא חלק אינטגרלי אקטיבי מהמנוע עצמו.
 

harabecw

New member
אוף.

אוקי. מה אם נעקם(כלי פנימה) את האגזוז לאורך של כ-5 ס"מ, בערך 10 ס"מ אחרי היציאה מהצילינדר? יהיה לנו אגזוז לחץ? או שסתם יפריע לגזים לצאת החוצה. :-O
 
האמת ?

רק ניסיון יניב לך תשובה מדוייקת. כבר ידוע על מקרים שמכה באגזוז שתי פעימות עשה טוב למנוע... ומקרים אחרים, במנוע ואגזוז אחרים, יעשו את ההפך... תוכל לקרוא על זה מעט במאמרים הטכניים של פורום האופנועים (8). בכל אופן... הלחץ שאתה מדבר עליו, אם הבנתי אותך נכון, הוא לא בהכרח טוב יותר... או "נכון" יותר... לגבי שאלתך השנייה, ובכן מה הם הבטים טכניים בשבילך ? איני רואה בעצמי מומחה כזה או אחר, אבל בהחלט אוהב נושאים ואתגרים טכניים.
 
שדון..אפרופו אגזוזים לדו"פ...

אולי תתן כמה מילים על התפקיד שלהם במערכת? שאגזוזים איכותיים אמורים לשפר את חזרת הגזים למערכת ומצד שני אני יודע שלפחות בארבע פעימות תפקיד האגזוז הוא לפנות את הגזים מהמערכת? מדוע אנחנו צריכים את החזרה הזו?לא נוצרת שם מספיק קומפרסיה ללא חזרת הגזים מהאגזוז? ואיך האגזוזים האלה עושים את זה בכלל?מה ההבדל בין האגוז המקורי של הטייפון למשל לבין אגזוז משופר שיתאים לומעבר לפיתולים בסעפת ולשינויים בנפח הסעפת (שגם את תפקידם אני לא מבין...) אני מתכוון למבנה הפנימי... קצת סדר בבאלגן אם אפשר...
 

harabecw

New member
../images/Emo54.gif ד"א שדון לילה

איך אתה בהיבטים הטכניים? יש לי רעיון\שאלה קטנטנה
 
PYYY... אתה נכנס כאן לנושא כבד...

שלא בטוח שיש לי את הכוח והזמן להכנס אליו... בגדול : אגזוז למנוע דו"פ תפקידו להחזיר את התערובת לתא השריפה\לצלינדר. מה הכוונה ? כשהבוכנה דוחסת תערובת חדשה, בחלק ממהלך הדחיסה, בגלל מבנה המנוע הנטול שסתומים, חלק מהתערובת ממש נדחס החוצה, יחד עם התערובת שנשרפה בפעימה הקודמת. מה שנוצר הוא בזבוז דלק ופגיעה באיכות הסביבה... שלא לדבר על ירידה בהספק המנוע. האגזוז "הנכון" בנוי כך שהוא יבנה את הלחץ בכמות הנכונה ובזמן הנכון בצורה כזו שהוא פשוט ידחוף בחזרה את התערובת לתוך הצילינדר... כמה שנכון ומדוייק שהוא יעשה את כך הוא יהיה אגזוז טוב יותר. ישנה אגדה אורבנית שטוענת שמתכנני אגזוזי שתי הפעימות למירוצים מרוויחים יותר ממהנדסי טילים, כי מדובר בדינמיקה של גזים וטרמודינמיקה שקשים להבנה עמוקה ואמיתית... חשוב להבין שכל שינוי בתא השריפה, למשל, או במעברי הפליטה והיניקה, ידרשו אגזוז שונה, מתאים יותר... לפיין טיונינג. במנוע ארבע פעימות : קרא את המאמר על ה- EXUP של ימאהה. זה יתן לך מושג, אם תוכל לקרוא בין השורות, על תפקיד האגזוז בארבע פעימות... עקרונית שם תפקידו הוא לעזור בפינוי הגזים מתא השריפה ואף לעזור ביניקת תערובת רעננה... תפקיד הפוך ? אולי אפשר לראות זאת כך... האגזוזים שונים במהותם...
 
למעלה