מהו זמן סביר שלוקח למעסיק להודיע למרואין אם הוא התקבל או לא?

המעסיק חייב לתת תשובה לאחר ראיון?

הי כתוב על המים,

אתה נוגע בסוגיה מאוד רגישה למועמדים ומורכבת יותר ממה שחושבים - בקרב המגייסים.
לאיזה תפקיד התראיינת ומה גודל החברה? לא רק שיש נורמות שונות בתפקידים שונים, אלא גם החוק מגדיר מה המעסיק חייב לעשות לפי גודל החברה.
אשמח כמובן לפרט יותר על מה מקובל, כי זה באמת נושא חשוב.
 
מדובר באחותי

הי, סיימה את לימודיה בתחום התקשורת- אין לה ניסיון תעסוקתי, והיא התראיינה לתפקיד של תקציבאית. עזבי שהתנאים על הפנים... היא מוכנה לזה בגלל שזה תפקיד ראשוני בתחום. אבל עבר כבר שבוע. זה סביר?
ובכלל, למה זה קשור לסוג המשרה? או לגודל החברה? אין חוק כולל?
 
מתי המעסיק חייב לתת תשובה למועמד

אז ככה, זה מאוד קשור לגודל החברה כי החוק (שנכנס לתוקף רק בפברואר 2015) מחייב חברות במתן תשובה למועמד רק אם הן מעסיקות יותר מ-25 עובדים. זאת אומרת, שבחברות קטנות מתן התשובה הוא עניין של רצון טוב (ואני מסכימה שחייבים לתת תשובה בלי קשר לחוק).
התשובה הסופית לגבי אי-קבלה לעבודה צריכה להישלח בכתב (מייל מספיק) 14 יום לאחר קבלת מועמד אחר לתפקיד. אם תהליך המיון והחיפוש עדיין נמשך, חייבים לעדכן את המועמדים בסטטוס שלהם אחת לחודשיים.
כך שמבחינת החוק, החברה שבה אחותך התראיינה פועלת בהתאם להוראות.
את חייבת להבין ששבוע זה כלום. תהליכי גיוס לוקחים הרבה זמן ורוב הסיכויים שבאמת עדיין אין להם תשובה כי הם מראיינים עוד אנשים.
ולמה זה קשור לתחום ולתפקיד? כי אין מה לעשות, בתפקידים בהם היצע העובדים הוא גדול - כמו בעולם התקציבאות - המגייס עמוס עבודה ופחות מתפנה לעדכן את כל המועמדים על תהליכים. לא כי הוא חושב שזה לא חשוב, אלא כי הוא באמת לא מגיע לזה. אבל אם יש מעט מועמדים וככל שהם יותר בכירים, כך המגייס יתאמץ יותר לעשות עליהם רושם טוב ולשמור אותם בלוּפ.
אחותך בהחלט יכולה לחכות עוד שבוע ולהתקשר או לשלוח מייל למי שראיין אותה כדי לבקש עדכון איפה הדברים עומדים. זה מראה על יוזמה ואכפתיות.
 
למעלה