אוריאל וקסלר
New member
מהו ניתוח SWOT ולמה הוא חשוב לאסטרטגיה העסקית
ניתוח SWOT הוא כלי חשוב לניתוח מעמדנו ביחס למרחב/סביבה העסקית בה אנחנו פועלים.
הניתוח בודק 4 מימדים:
חוזקות ( מאנגלית STRENGTH ) - מהן היתרונות או החוזקות שלנו ביחס למתחרים ? אם נדע אותם נוכל להפעיל את ה - 'נשק' הייחודי לנו ולגבור על מתחרים. חוזקות כאלה יכולות לנבוע מהאופי/ התכונות האישיות שלנו או ממאפייני העסק. כך למשל משרד מהנדסים עם ידע טכני רב בנישה מסוימת או בעל עסק שיש לו רשת קשרים אישיים עניפה או עסק בעל מבנה הוצאות 'רזה' הן דוגמא לחוזקות כאלה.
חולשות (מאנגלית WEAKNESS) - החסרונות האישיים או העסקיים המהותיים שלנו. למשל עסק שאין לו אורך נשימה פיננסי או בעל מקצוע חופשי שאין לו אוריינטציה שירותית ללקוחות. אנחנו חייבים להיות מודעים היטב לחסרונות שלנו או של העסק ולהבין שהם עשויים לגרום לנו לאבד לקוחות או לגרום לנו הפסדים ונזקים.
הזדמנויות (מאנגלית OPPORTUNITIES) - הזדמנויות עסקיות או אישיות שיכולות לנבוע לנו ממצב נתון או משינויים שעומדים להתרחש. למשל: דרישות חוקיות מסויימות יכולות לייצר שוק למוצרים שלא קיימים כיום. היערכות מתאימה מראש תגרום לנו להתבסס ולהוביל בשוק זה ובכך לתפוס נתח שוק ורווחים.
איומים (מאנגלית THREATS ) - אלו איומים מרחפים מעל העסק שלנו? מה יכול לסכן את פעילותנו? זה יכול להיות כניסה של מתחרה גדול לשוק, כניסה לתוקף של תקנות ודרישות שמילוין כרוך בעלויות גבוהות, ועוד.
מודעות שלנו אישית ושל העסק לארבעת הממדים הלוו מאפשרים לנו להבין טוב יותר מצבנו, וכיצד נוכל לתרגם זאת למעשים - ביצוע פעולות בשטח לשיפור מצבנו ולקידום העסק והרווחיות שלו.
מפתיע שעסקים אינם מבצעים ניתוחים יחסית פשוטים כגון זה, למרות שהידע קיים להם. למידת היכולות העצמיות לצד האיומים וההזדמנויות וייצור סדרת פעולות בסיסיות יכולה להקפיץ את העסק קדימה בכמה דרגות ובאופן כמעט מיידי.
לייעוץ ויישום המודל בעסק שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו.
בברכה,
אוריאל
ניתוח SWOT הוא כלי חשוב לניתוח מעמדנו ביחס למרחב/סביבה העסקית בה אנחנו פועלים.
הניתוח בודק 4 מימדים:
חוזקות ( מאנגלית STRENGTH ) - מהן היתרונות או החוזקות שלנו ביחס למתחרים ? אם נדע אותם נוכל להפעיל את ה - 'נשק' הייחודי לנו ולגבור על מתחרים. חוזקות כאלה יכולות לנבוע מהאופי/ התכונות האישיות שלנו או ממאפייני העסק. כך למשל משרד מהנדסים עם ידע טכני רב בנישה מסוימת או בעל עסק שיש לו רשת קשרים אישיים עניפה או עסק בעל מבנה הוצאות 'רזה' הן דוגמא לחוזקות כאלה.
חולשות (מאנגלית WEAKNESS) - החסרונות האישיים או העסקיים המהותיים שלנו. למשל עסק שאין לו אורך נשימה פיננסי או בעל מקצוע חופשי שאין לו אוריינטציה שירותית ללקוחות. אנחנו חייבים להיות מודעים היטב לחסרונות שלנו או של העסק ולהבין שהם עשויים לגרום לנו לאבד לקוחות או לגרום לנו הפסדים ונזקים.
הזדמנויות (מאנגלית OPPORTUNITIES) - הזדמנויות עסקיות או אישיות שיכולות לנבוע לנו ממצב נתון או משינויים שעומדים להתרחש. למשל: דרישות חוקיות מסויימות יכולות לייצר שוק למוצרים שלא קיימים כיום. היערכות מתאימה מראש תגרום לנו להתבסס ולהוביל בשוק זה ובכך לתפוס נתח שוק ורווחים.
איומים (מאנגלית THREATS ) - אלו איומים מרחפים מעל העסק שלנו? מה יכול לסכן את פעילותנו? זה יכול להיות כניסה של מתחרה גדול לשוק, כניסה לתוקף של תקנות ודרישות שמילוין כרוך בעלויות גבוהות, ועוד.
מודעות שלנו אישית ושל העסק לארבעת הממדים הלוו מאפשרים לנו להבין טוב יותר מצבנו, וכיצד נוכל לתרגם זאת למעשים - ביצוע פעולות בשטח לשיפור מצבנו ולקידום העסק והרווחיות שלו.
מפתיע שעסקים אינם מבצעים ניתוחים יחסית פשוטים כגון זה, למרות שהידע קיים להם. למידת היכולות העצמיות לצד האיומים וההזדמנויות וייצור סדרת פעולות בסיסיות יכולה להקפיץ את העסק קדימה בכמה דרגות ובאופן כמעט מיידי.
לייעוץ ויישום המודל בעסק שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו.
בברכה,
אוריאל