מהו פתרון "בית ספר" לביצוע החריץ שבתמונה ?

shaiby

New member
מהו פתרון "בית ספר" לביצוע החריץ שבתמונה ?

בוקר טוב לתושבים
הלוח שבתמונה - סנדויץ' אוקומה 17 מ"מ סטנדרטי. מידותיו 100 על 24. אני צריכ לבצע חריץ (לא במרכז הצלע) של 10 על 1, כדי להכניס שם לוח נוסף מסנדויץ', שיבלוט 7 מ"מ מעל המשטח. הכל חייב להיות 90 מעלות מושלם. מהו הפתרון ה "קלאסי" לביצוע החריץ הנ"ל ? בינתיים הצלחתי לפסול כל מה שחשבתי עליו לבד: - כמה מעברים על המסור, להב בגובה 1 ס"מ : החריץ יתקבל ברדיוס המסור ולא שטוח לחלוטין. - ג'יגסו: לא יצא 90 מעלות בחיים. - פרייזר: ישאיר לי פינות מעוגלות בקצוות. הושיעו נא
תודה, שי.
 

yulevi

New member
דאדו

ניתן לבצע זאת עם דאדו,ואם אין באפשרותך לבצע עם דאדו ,אתה יכול לבצע בשיטה שכתבת עם מסור עגול וכדי שלא ישארו לך אזורים מעוגלים תסיע את החריצים מעל הלהב,ויש שיטה בראוטר אך לא אציע אותה במסגרת הפורום,מסיבות בטיחות,
 

yulevi

New member
נזכרתי בעוד שיטה שיש לפפו../images/Emo22.gif

יוסי בנה ג'יג מעניין לראוטר שניתן לבצע בו חריצים בסגנון יוסי אולי תעלה את הרעיון בפורום של הג'יג האנכי
 

arsar

New member
תלוי האם כיוון החריץ הוא לאורך הלוח או לרוחב?

אם לרוחב הלוח - זה נקרא במקצועית DADO . אם לאורך - זה נקרא Groove . בשני המקרים: בעבריתזה חריץ,כאשר אתה מציין אם לאורך או לרוחב! ובענין שאלתך: האם אתה בקיא בעבודה עם כלים חשמליים? האם אתה בקיא בכלי יד? התשובה של יהודה - במסור חשמלי, היא האוניברסלית, כאשר אתה משלים את חיתוך העיגול לצורת המרובע בעזרת מפסלת חדה. באם אין לך גישה למסור חשמלי - למה לא לבצע בעבודת יד מלכתחילה עם מפסלת ישרה ברוחב 10 ממ? אם אתה מוכן ורוצה - שאל כאן ואוכל להראות לך כיצד.
 

shaiby

New member
אריה, אני לא בטוח שירדתי לסוף דעתך

החריץ הוא כמו בציור שצירפתי - ממש "מדרגה" בעומק 1 ס"מ על הפאה של לוח סנדוויץ'. אני לא בטוח שהבנתי, בהקשר זה, את ההבדל בין חריץ אורך וחריץ רוחב. לגבי כלים - יש לי גישה לנגריה על כל המכונות שבה וידע כיצד להפעיל אותן, אני מנסה להימנע מעבודה ידנית ככל הניתן, משום שאני לא מאוד מדוייק, בעצמי, מסתבר.... על כל פנים, נראה שניסור באמצעות מסור שולחני ומעברים מרובים של הלהב, כדי ליצור את האורך הנדרש יתנו פיתרון מדוייק - אני חושב שאני אלך על השיטה הזו. תודה רבה! שי
 

arsar

New member
היה נדמה לי ---

שהחיתוך המבוקש נמצא בתוך הריבוע של הלוח. כיוון שאח"כ הבחנתי בטעותי - לך על ההצעה של יובל (?) Javali
 

shaiby

New member
תודה יהודה, דאדו אין לי -

נראה לי שהפתרון הנכון יהיה מעברים מרובים מעל למסור עגול... 10 ס"מ, בלהב 3 מ"מ, זה נותן 34 מעברים, יהיה שמח
 

Javali

New member
אני הייתי עושה את זה עם מסור גב ומפסלת

אם אתה לא בטוח בכישורי מסור הגב שלך תעשה כמה חריצים עם המסור השולחני ונקה ביניהם עם המפסלת. כמו כל טכניקה, דרושים קצת אימון ונסיון לפני שזה עובד טוב, אבל זו טכניקה פשוטה שלא דורשת נסיון של שנים, ואף לא חדשים.
 

arsar

New member
אם המגרעת כפי שמצויר בתמונתך - אז

אם כך - בדיוק כפי שצוין כאן. הכי פשוט וזמין.
 

shaiby

New member
בסוף זה מה שהיה - מסור גב ומפסלת, כמו פעם...

כשהגעתי לשלב החריצים הבנתי שיקח לי יותר זמן לחכות למסור ואז לכוון גובה, לסגור את הכל היטב עם קלמרות ולעשות 30 מעברים, מאשר לנסר שני ניסורים של 1 ס"מ וליישר עם מפסלת.... 10 דקות והכל היה פיקס, אחרי שופין. מעצבן רק שהסנדביץ' לא היה ברמה מי יודע מה גבוהה - השכבה החיצונית התקלפה לי ממש בקלות בעבודה עם השופין. מעצבן
שי
 

Javali

New member
שתי הצעות לעתיד

1. תעשה יותר משני חריצים - לפחות חריץ כל רוחב מפסלת. זה חוסך עבודה, ובמקרה של עץ אמיתי (בניגוד לסנדביץ') זה מונע פיצולים. 2. לפני שאתה מנקה עם שופין, תחרוץ חריץ עמוק (מילימטר או שניים) בקו שאליו אתה משייף - זה קוטע את הסיבים ומונע מהשכבה העליונה להתקלף.
 

zvika f

New member
שיוף

תמיד תשייף רק בכוון אחד -מהחוץ פנימה-מהפורניר החיצוני פנימה
 

shaiby

New member
ניסיתי.שייפתי בעדינות מבחוץ פנימה משני הצדדים

כדי ליצור "פאזה" בפורניר החיצוני, ואז שיפתי את המשטח הפנימי כדי להגיע למשטח ישר לגמרי. עדיין הצלחתי לפצוע את הפורניר ה"רחוק" ממני. אולי הפטנט באמת הוא להקטין את כמות השיוף ע"י ניסור של הרבה חריצים. אני אשתמש בזה בעבודה הבאה שלי שתדרוש חריץ. שי.
 

shaiby

New member
לא חשבתי על לעשות הרבה חריצים - רעיון טוב,

אני אזכור לפעם הבאה. תודה! שי
 
למעלה