מהיכן ליבוביץ מוצא הצדקה להלכה?
שלומות,
קראתי לא מעט מ ועל לייבוביץ'.
הוא טוען כאמור שהחלטה ערכית היא לא הגיונית בעליל, אז מהיכן ההחלטה שהערך הנעלה ביותר שמעניק משמעות לחיים זה קיום התורה?
ולמה בכלל לקיים את ההלכה, אם כל אחד מחליט מה שבא לו בלי קשר להיגיון, ואלו דברים שאנשים כתבו?
לא מצאתי הסבר האם הוא מאמין באמת בכך שציווי האלהים הוא אובייקטיבי ומתבטא דרך חכמי ישראל, והרמב"ם שהגיע לדרגה הכי גבוהה של תפיסת המציאות?
כי אם הוא לא מאמין בזה, אז בסופו של דבר התמונה שמתקבלת היא כזו:
כל מיני אנשים בזמנים שונים כתבו דברים על משהו שהם המציאו בשם "אלהים", כמו עשתורת, קרישנה, ועוד דברים שאף אחד לא ראה באמת. אלא שהאלהים של התנ"ך הוא בלתי נתפס, מהיכן הגיע התנ"ך, חכמי ישראל, ומקור ההכרעה הזאת של לעבוד את "אלהים" ודווקא בצורה מסוימת?
למשל, אם הוא מניח שיש דרגות שונות של מציאות וחיים, וחכמי ישראל הגיעו לדרגא הכי נעלה בתפיסת המשמעות, אז יש הגיון במה שהוא עושה.
אבל אם אין שום היגיון ושום ערך אחד נעלה על האחר, אז איך זה בכלל יכול לתת לך משמעות לחיים?
סתם בגלל שנולדת למשפחה מסוימת אז להמשיך מסורת לא הגיונית ומומצאת?
אם זה ככה אז כל מה שהוא עושה זו הצדקה של ההרגלים שלו, וזה רחוק מאשר לקיים את התורה באמת "לשמה" כי זה בגלל שלא נח לו לבדוק דברים אחרים חוץ ממה שהוא מכיר.
שלומות,
קראתי לא מעט מ ועל לייבוביץ'.
הוא טוען כאמור שהחלטה ערכית היא לא הגיונית בעליל, אז מהיכן ההחלטה שהערך הנעלה ביותר שמעניק משמעות לחיים זה קיום התורה?
ולמה בכלל לקיים את ההלכה, אם כל אחד מחליט מה שבא לו בלי קשר להיגיון, ואלו דברים שאנשים כתבו?
לא מצאתי הסבר האם הוא מאמין באמת בכך שציווי האלהים הוא אובייקטיבי ומתבטא דרך חכמי ישראל, והרמב"ם שהגיע לדרגה הכי גבוהה של תפיסת המציאות?
כי אם הוא לא מאמין בזה, אז בסופו של דבר התמונה שמתקבלת היא כזו:
כל מיני אנשים בזמנים שונים כתבו דברים על משהו שהם המציאו בשם "אלהים", כמו עשתורת, קרישנה, ועוד דברים שאף אחד לא ראה באמת. אלא שהאלהים של התנ"ך הוא בלתי נתפס, מהיכן הגיע התנ"ך, חכמי ישראל, ומקור ההכרעה הזאת של לעבוד את "אלהים" ודווקא בצורה מסוימת?
למשל, אם הוא מניח שיש דרגות שונות של מציאות וחיים, וחכמי ישראל הגיעו לדרגא הכי נעלה בתפיסת המשמעות, אז יש הגיון במה שהוא עושה.
אבל אם אין שום היגיון ושום ערך אחד נעלה על האחר, אז איך זה בכלל יכול לתת לך משמעות לחיים?
סתם בגלל שנולדת למשפחה מסוימת אז להמשיך מסורת לא הגיונית ומומצאת?
אם זה ככה אז כל מה שהוא עושה זו הצדקה של ההרגלים שלו, וזה רחוק מאשר לקיים את התורה באמת "לשמה" כי זה בגלל שלא נח לו לבדוק דברים אחרים חוץ ממה שהוא מכיר.