מהירות GPSאמיתית בצלילה ספיראלית?

ronga

New member
מהירות GPSאמיתית בצלילה ספיראלית?

נסו לחשב מה הGPS יראה בכזה מצב, מצד אחד מהירות התנועה בעגלה מקבלת וקטור של תנועה סיבובית, וכמו כן הGPS לא בהכרך יודע לתרגם תנועה באנך (מישור הגובה)למהירות בקיצור הGPS זה רק תוכנה, שכמובן יש לה שגיאות ומנגנון פיצוי (שגיאה מתורגמת למהירות?), השאלה איך תכלס אפשר למדוד את תנועת העגלה? רון
 

shai g

New member
לא בטוח שהבנתי את הבעיה, אבל

נראה לי שבצלילה ספיראלית דוקר מד המהירות האוירית ייתן את הנתון של מהירות העגלה במהלך הצלילה הספיראלית, ולזה יש להוסיף רק את הווקטור של המהירות הקרקעית לפי מה שחישבת בעזרת ה GPS לפני או אחרי הצלילה.
 

ronga

New member
פירוט + שאלת G

אשאל בצורה נוספת: לאחר טיסה (שכללה צלילה ספיראלית) ה GPS מדד מהירות שיא של 120 קמ"ש!, האם הוא טעה (מסיבותיו שלו), או לא? שאלת G: לכמה G אפשר להגיע (בערך) בצלילה שכזאת (מצנוע סטנדרטי) רןו
 
ה GPS מודד מהירות קרקעית.

אם בנקודה מסויימת בספירלה (סביר להניח ברוח גב) הגעת ל 120 קמ"ש, אז זה מה שהמכשיר יראה. על מנת לקבל תשובה אמיתית למהירות העגלה יש להתקין (על העגלה) מד מהירות אוויר (נפוץ מאוד בעולם הגלישה האווירית והרחיפה). מכיוון שמד זה משתלשל על כבל מתחת לעגלה (מחוץ למערבולות) סביר להניח שצריך לחפש פיתרון אחר למדידה. בגלשנים נהוג להרכיב את מד המהירות על המשולש ובזווית הגלישה "הנכונה". בצלילה ספיראלית במצנח רחיפה הגיעו למדידות של 140 קמ"ש (גוף הטייס/ריתמה) ועד 4 G (מה שהביא לשבירת קרש הישיבה שבתוך הריתמה). שבוע טוב איתי
 

dudu200

New member
שאלה

למה אתה מתכוון מהירות אויר האים זו מהירות הכלי אנה הסבר ותן פרטים אפה יש וכמה עולה אם יש תודה
 

יפתח14

New member
מהירות אוויר..

אם הבנתי נכון שאת שאלתך שאלת מהי מהירות אוויר (true air speed). מהירות האוויר היא המהירות שבה זורם האוויר על הכנף, בניגוד למהירות הקרקעית, שמודדת את המהירות שהכלי עובר את האדמה.
 
מהירות אוויר

המהירות הנמדדת ע"י המכשיר שתיאר איתי הנה המקבילה של ה - IAS (Indicated Air Speed) ולא של ה- TAS, אשר הנו מניפולציה חישובית המתבצעת על ה- IAS ע"מ להביא בחשבון פרמטרים שונים המסיטים את הערך המתקבל ע"י מכשיר המדידה.
 

shai g

New member
לדעתי אין סיכוי

שמהירות העגלה הגיעה ל120 קמ"ש, שזה פי 3 כמעט מהמהירות האוירית בישרה ואופקית. אפילו רוח גב לא תעזור עד כדי כך. לגבי ה G: הרגשתי פעם משהו שהתקרב ל 2G, וזה הרגיש כבד מאד!! ממש שרירי הפנים נמתחים. להערכתי הכלי ה"אירובטי" שלנו לא יתקרב אפילו ל 1.5G בצלילה ספירלית. רוצה למדוד? קח אתך משקל אדם לטיסה, שב עליו במהלך הצלילה ובדוק כמה השתנה המשקל שלך. ותספר גם לנו
 

ronga

New member
יש ויש, שי

אכן היה מי שמדד מהירות גדולה מזו (כ-90 מי"ש) ובעזרת מד G מדד 4.5G כמו כן תראה את הנתונים שאיתי מביא ותניח שאצלנו היחס הוא דומה, (ואפילו לטובתנו בלחץ על שטח החופה) להבדיל מסיפור הקרש שנשבר, במצנחים שלנו אנחנו רחוקים מהמגבלות של עומס לכל מיתר, וחוזק שילדה , אך זה נושא לדיון אחר... להתראות רון
 

יפתח14

New member
מותר לעשות צלילה ספירלית?

כי אני יודע שבמטוסי GA רק לומדים את התיאוריה של איך להיחלץ מזה אבל לא מתרגלים את זה.. לפי מה שהבנתי כאשר מגיעים למצב של צלילה ספירלית עוברים את המהירות המקסימלית המותרת למטוס ובהתיישרות עוברים מגבלת ג'י. אם אני זוכר נכון בססנה זה 3 ג'י. אגב, אם אתם רוצים להגיע ל2 ג'י שמרו על הטייסה של 60 מעלות עם הכנפיים ושימרו גובה. כך תגיעו ל2 ג'י.
 

ronga

New member
הבדלים בין GA לכנף רכה

שלום יפתח! בהנחה שGA כוונתך למטוסים שרואים בהרצליה (שהרי GA הינה סלט ענק של סוגי כנפים, מנועים, יעודים וכו...) אז במצנחים ממונעים כמו בלא ממונעים אין מגבלה כזאת. המהירות המקסימלית המותרת לעגלה היא מעבר עומס השילדה והמיתרים במגבלות, למשל המיתרים הקדמיים בנויים להחזיק עד 380 ק"ג כ"א וכאלה יש 20, ז"א הלחץ על כל אחד (עגלה שוקלת מקסימום 450 ק"ג) מכאן תמצא שבטיסה רגילה העומס הקבוע הוא קטן פי 16 מהמותר (בעומס מקסימלי), כשהתקנים התעופתיים דורשים חוזק של פי 7! מכאן שאן תכנס לG ותכפיל את העומס פי 2 עד 4 עדיים אתה רחוק מסף הקריעה של המיתרים, אגב, הנתון שנתת לגבי 2G ב60 מעלות מחזק את האינטואיציה שבצלילה ספיראלית אפשר לעבור את ה 2G די בקלות תודה רון
 

יפתח14

New member
אווקיי..

אבל בצלילה ספירלית יש איבוד גובה ולכן זה לא בהכרח שני ג'י. שני ג'י נוצרים כאשר יש הטייה של 60 מעלות בכנפיים ושמירת גובה כי אם אתה פונה מיוצב הרי שהג´י שפועל עליך הוא אחד חלקי קוסינוס זווית ההטיה. ולכן קוסינוס 60 הוא חצי ואחד חלקי זה שניים. יפתח.
 

ronga

New member
שים לב בתמונה

למד הנסיקה (אני מניח שאתה לא מכיר) אבל תראה בלוח השעונים כל מיני נתונים שאחד מהם זה "33" עם חץ למטה: זה שיעור הנסיקה וכיוונה, ככה שהנה צלילה (בתחילתה לדעתי, שכן המכשיר מאחר להגיב) באיבוד גובה קטן (הערה לתשובתי הקודמת, שנעלם סוף המשפט של "כ-16 ק"ג לחץ לכל אחד מהמיתרים", נראה שהבנת בכל זאת) אגב, כן ההטיה היא מעל 60 מעלות, ויכול להגיע ל-90 אך כמצב רגעי, שכן 90 כמצב קבוע מסוכן בגלל היכולת "להנעל" במצב זה ליותר זמן,ומצריך הרבה יותר גובה (ושליטה) לצאת ממנו מאשר הטיה חריפה בלבד, בגלל היות המצנח מאונך ומהירות הזרימה במרכז יורדת מאד, כמו כן בהחלצות המצנח רץ קדימה בזווית מאד דרסטית ומסוכנת, חיים רווה ניסה זאת מעל הים עם חליפת הצלה ומצנח אנרטי כחלק מבדיקות מצנחים תודה רון
 
למעלה