מהי האמונה הדתית?
1. "מעולם לא אמרתי ש"האמונה הדתית נובעת מהכרת ה' כמצוי אמת", אלא אמרתי שהכרת ה' כמצוי אמת היא היא האמונה הדתית שממנה מתחייב שבמציאותו של האדם אין משמעות אלא לעבודת ה'".
2. " "קבלת עול מלכות שמים ועול תורה ומצוות" אינה מסקנה הנובעת מן האמונה, אלא היא היא האמונה עצמה".
א. כיצד שני פסוקים אלה, הלקוחים משער האמונה שבספר המכתבים של ליבוביץ, מתישבים זה עם זה? לפי הפסוק הראשון - האמונה הדתית היא הכרה כלשהי (הכרת ה' כמצוי אמת) המובילה למעשה כלשהו (עבודת ה' המתגלמת בקבלת עול מלכות שמים ועול תורה ומצוות). לפי הפסוק השני - המעשה אינו בא בעקבות האמונה אלא הוא הוא האמונה עצמה.
ב. מה כבר ההבדל הגדול בין ההיגד ש"האמונה הדתית נובעת מהכרת ה' כמצוי אמת" ובין ההיגד "הכרת ה' כמצוי אמת היא היא האמונה הדתית"? למה ליבוביץ דוחה בתוקף את ההיגד הראשון ונוקט רק בהיגד השני? הרי בין כך ובין כך מתגלמת האמונה הדתית בהכרת ה' כמצוי אמת שהוא היחיד שאותו ראוי לעבוד, או בניסוח אחר, שעבודתו היא הדבר היחיד שיש לו משמעות במציאותו של האדם.
יש מישהו שיכול ומוכן להשיב?
1. "מעולם לא אמרתי ש"האמונה הדתית נובעת מהכרת ה' כמצוי אמת", אלא אמרתי שהכרת ה' כמצוי אמת היא היא האמונה הדתית שממנה מתחייב שבמציאותו של האדם אין משמעות אלא לעבודת ה'".
2. " "קבלת עול מלכות שמים ועול תורה ומצוות" אינה מסקנה הנובעת מן האמונה, אלא היא היא האמונה עצמה".
א. כיצד שני פסוקים אלה, הלקוחים משער האמונה שבספר המכתבים של ליבוביץ, מתישבים זה עם זה? לפי הפסוק הראשון - האמונה הדתית היא הכרה כלשהי (הכרת ה' כמצוי אמת) המובילה למעשה כלשהו (עבודת ה' המתגלמת בקבלת עול מלכות שמים ועול תורה ומצוות). לפי הפסוק השני - המעשה אינו בא בעקבות האמונה אלא הוא הוא האמונה עצמה.
ב. מה כבר ההבדל הגדול בין ההיגד ש"האמונה הדתית נובעת מהכרת ה' כמצוי אמת" ובין ההיגד "הכרת ה' כמצוי אמת היא היא האמונה הדתית"? למה ליבוביץ דוחה בתוקף את ההיגד הראשון ונוקט רק בהיגד השני? הרי בין כך ובין כך מתגלמת האמונה הדתית בהכרת ה' כמצוי אמת שהוא היחיד שאותו ראוי לעבוד, או בניסוח אחר, שעבודתו היא הדבר היחיד שיש לו משמעות במציאותו של האדם.
יש מישהו שיכול ומוכן להשיב?