מהי התזונה הטובה ביותר עבור הכלב שלי?

מהי התזונה הטובה ביותר עבור הכלב שלי?

הרבה אנשים שואלי אותי "מה הכי טוב"? "על איזה מזון את הכי ממליצה"? - ואני לרוב עונה שזה תלוי...
אני מאמינה שכמו בני אדם, לכל כלב יש מזון מתאים יותר ומתאים פחות. על השאלה "מה הכי טוב לכלב"? אפשר לענות רק לאחר שאנחנו יודעים את מה שצריך לדעת על הכלב- גיל, גזע/גודל, האם הוא או היא מסורס/מעוקרת, האם יש רגישויות כלשהם, מה הוא/היא אכל/ה עד היום ואיך הכלב הגיב למזונות שונים. יש לדעת גם את רמת הפעילות של הכלב והאם הוא/היא במשקל תקין.

ישנם הרבה מזונות בשוק המזונות היבשים. חלקם מצוינים וחלקם גרועים ויש הרבה מאד שנמצאים איפשהו שם באמצע .
ההחלטה מה לתת לכלב לאכול הינה גם החלטה כלכלית כמובן- זהו שיקול שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנו, אך גם במזונות הזולים יותר- חשוב להסתכל ולקרוא את רשימת הרכיבים .

אחד הדברים שאני אומרת ללקוחות, שיש כאן המון עניין של ניסוי וטעיה, מכיוון שלא כל מזון (גם אם הוא מאד איכותי) יהיה טוב לכל כלב באותה מידה, לפעמים צריך פשוט לנסות מזון מסוים שלדעתנו יתאים לכלב/ה שלנו, לתת לו צ'אנס ולראות מה היתרונות שלו עבור כלב מסוים.

לכל אחד ואחת טוב משהו קצת אחר. כמובן שיש גם כל מיני כללים שכן מתאימים לכולם, כמו למשל שסוכר זה לא טוב, ואנחנו רוצים שבמזון של הכלב יהיה בשר איכותי ושלא יהיו צבעי מאכל וכ'ו...
אבל השורה התחתונה היא, שכאשר אנחנו בוחרים מזון עבור כלב מסוים, וחושבים שמזון אחד עדיף על אחר כי חבר נותן אותו לכלב שלו/ פעם נתתי אותו לכלב שהיה לי לפני 20 שנה/ וטרינר המליץ עליו ועוד סיבות כאלו ואחרות- אין כמו נסיון אישי!!
ואם אתם לא יודעים מה לבחור בפעם הראשונה- תתייעצו עם בעלי מקצוע (לאו דווקא וטרינרים שלעתים לא מתמחים בתזונה ואז השיקולים שלהם עשויים להיות כלכליים ולא מקצועיים) , ותבקשו את חוות דעתם ואת המלצתם.

בהצלחה!
 
למעלה