מהי מדיטציית קונדליני?

ellimalki

New member

לעתים קרובות אני נשאל מדוע כדאי לתרגל מדיטציה. האם זאת דרך להירגע, להשקיט את המחשבות, להרגיש טוב יותר?
מצד אחד התשובות האלה הן נכונות: תרגול המדיטציה אמנם מביא לרגיעה, לתודעה שקטה ולהרגשה טובה יותר; אולם מצד שני כל התשובות האלה הן חלקיות.
המטרה של תרגול המדיטציה היא לממש את פוטנציאל ההתפתחות שקיים בתוכנו. הכוונה היא לאבולוציה של התודעה; למימוש של פוטנציאל רוחני שקיים בנו ושחורג לחלוטין מההתנסות הרגילה שלנו.
הנקודה החשובה היא שמדובר בתהליך אורגני שדומה במהותו לכל תהליכי ההתפתחות והגדילה שאנו רואים בטבע. בכל יצור חי מתרחש תהליך של חילוף חומרים (מטבוליזם) שמשמעו קליטת חומרים מהסביבה ושימוש בהם להפקת אנרגיה. המערכת הנפשית שלנו פועלת על פי עקרונות דומים; על מנת לגדול ולהתפתח היא צריכה לקלוט "חומרים" מהסביבה שלה ולהשתמש בהם על מנת להפיק את האנרגיה שדרושה לגדילה הרוחנית שלנו. ה"חומרים" שמהם נבנית המערכת הנפשית שלנו אינם פיזיים, אלא נפשיים. אלה הם כל המתחים, הפחדים, החרדות, חוסר השקט וכל שאר הבעיות הרגשיות שמהם אנו סובלים. כל הדברים האלה יכולים לשמש כחומר גלם להתפתחות שלנו אם נדע איך להשתמש בהם.
תפקידו של התרגול הרוחני (מדיטציה) הוא לאפשר לתהליך הזה של חילוף חומרים נפשי לקרות בתוכנו. באמצעות שימוש מודע בנשימה, בריכוז ובתחושה של הכרת תודה אנו מחזקים את המערכת הנפשית שלנו שאחראית על חילוף החומרים הנפשי. אנו לומדים להפוך את כל הזבל שלנו לאנרגיה גבוהה.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר הבית של מדיטציית קונדליני
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה