מהי מהירות הנסיעה האפקטיבית ביותר?

abolotsky

New member
מהי מהירות הנסיעה האפקטיבית ביותר?

שלום רב, אינני יודע אם זהו הפורום הכי מתאים לכך, אבל בכל זאת בנהיגה ורכבים עסקינן, אז להלן שאלתי: מהי מהירות הנסיעה (בכביש מהיר) אשר חוסכת דלק באופן המקסימלי? האם זה קשור ישירות לסל"ד? האם יש הבדל בין נסיעה בעליות לבין נסיעה בירידות ובמישור? אשמח לתשובה. אריאל.
 

trigoname

New member
התשובה לא יכולה להיות

מדוייקת כי יש חשיבות לנתוני המכונית, באופן כללי אני חושב שמהירות השיוט הינה בד"כ ב-2200 סל"ד. יש דרך נוספת, לגמרי לא מקצועית, כאשר מחוון המהירות מורה למעלה לכיוון הנסיעה ו-10 ק"מ פחות. זה עונה לך במקצת?
 

wil

New member
הדרך הנוספת היא שטויות.

במאזדה 3 מחוון המהירות נמצא "למעלה" במהירות 180. אני מניח שאנחנו מסכימים שנסיעה ב-170 לא קרובה אפילו להיות חסכונית בדלק.
 
תשמעו חברה לא נעים לי להגיד את זה

תלמדו קצת על מכוניות לפני שאתם מנפיצים דברים. כל אוטו זה שונה ,כי לכל רכב מנוע שונה וזה תלוי בכמה נתונים עיקריים במנוע,זה תלוי בכיוון של ההזרקת דלק או קרבורטור. ובעוד כמה חלקים במנוע כמו קאמשאפט סטרוק שסתומים. תלוי גם בגודל של הגלגל וברוחב הצמיג ובצורת ההנעה(4X4 או 2X4). בעיקרון מהירות שבה הרכב אוכל כמה שפחות דלק היא ככל שהסל"ד נמוך יותר,אם אתה בקטע של לחסוך בדלק ונגיד יש לך אוטו הילוכים כשאתה מעביר מרביעי לחמישי המהירות הכי נמוכה שבה אתה יכול לשייט לפני שתצטרך להוריד חזרה לרביעי כי האוטו יחנק היא המהירות האופטימלית. מהירות שיוט זו מהירות שבה האוטו לא מאיץ ולא מאיט. בעיקרון גם לחיסכון בדלק מומלץ לא לעשות האצות מהירות מהסיבה שבהאצה מהירה המנוע עולה לסל"ד גבוה.
 
אני תומך בגירסת הידידה שלנו למעלה.

בדיקות אכן הראו כי נסיעה במהירות של 100-90 קמ"ש היא הכי חסכונית,כמובן כאשר המהירות היא לאורך זמן וק"מ. כלומר אם תאיץ מק"מ לק"מ ל90 קמ"ש,זה רק יבזבז לך דלק,אבל אם תיסע לאורך 100 ק"מ 90-100 קמ"ש בגז קבוע,יהיה לך חיסכון ניכר בדלק. ובעיקרון מבחינת סל"ד זה שונה מרכב לרכב. כי יש רכב שמגיע ל90 קמ"ש ב2500 סל"ד ויש אחר שיגיע ב3400 סל"ד...סתם דוגמא לא ריאלית. אצלי ברכב למשל אני יודע שאני חוסך דלק והרבה למשל במהירות ממוצעת של 80-90 קמ"ש !!! 1:13 !!! לעומת 1:5-6 בנהיגה בתוך העיר ! הפרש נוראי ולא ייאמן,אבל זה בדוק. סובארו לגאסי 1800GL. קרבורטור ! מה שכן זה אוטו נפלא
 
אני תומך בגירסת הידידה שלנו למעלה.

בדיקות אכן הראו כי נסיעה במהירות של 100-90 קמ"ש היא הכי חסכונית,כמובן כאשר המהירות היא לאורך זמן וק"מ. כלומר אם תאיץ מק"מ לק"מ ל90 קמ"ש,זה רק יבזבז לך דלק,אבל אם תיסע לאורך 100 ק"מ 90-100 קמ"ש בגז קבוע,יהיה לך חיסכון ניכר בדלק. ובעיקרון מבחינת סל"ד זה שונה מרכב לרכב. כי יש רכב שמגיע ל90 קמ"ש ב2500 סל"ד ויש אחר שיגיע ב3400 סל"ד...סתם דוגמא לא ריאלית. אצלי ברכב למשל אני יודע שאני חוסך דלק והרבה למשל במהירות ממוצעת של 80-90 קמ"ש !!! 1:13 !!! לעומת 1:5-6 בנהיגה בתוך העיר ! הפרש נוראי ולא ייאמן,אבל זה בדוק. סובארו לגאסי 1800GL. קרבורטור ! מה שכן זה אוטו נפלא
 

abolotsky

New member
אז האם זה קשור ישירות לסל"ד?

כלומר, אם אשמור על סל"ד נמוך גם בנסיעה בתוך העיר, נניח 2,500, אצליח עדיין לחסוך דלק? שאלה נוספת: אם אני נמצא בירידה תלולה, ואני מוריד להילוך נמוך, כפי שמומלץ בשלטי הבטיחות, והסל"ד קופץ (כמובן שאני לא נוגע בדוושת הדלק), האם האוטו אוכל יותר דלק? אני מבין שאלו שאלות טפשיות, אבל אני משתדל להיכנס לעניינים לאט לאט. אבא שלי נכנס לאטרף חיובי עקב כניסתנו להריון והעניק לי מתנה ענקית: הרכב שלו - יונדאי אקסנט משנת 97. אני עדיין המום אבל מעכל לאט לאט. אני גר ברמת גן ונוסע לעבודה בירושלים כל יום. מבדיקות ראשונות שערכתי, כ- 100 קמ"ש בדיוק, בהילוך חמישי, האוטו מגיע ל- 3,000 סל"ד. האם זהו סל"ד סביר לחיסכון בדלק? התפרן הממונע.
 

wil

New member
לגבי חסכון בדלק

בשילוב להילוך נמוך בירידה, בלי לגעת בדוושת הדלק, ברכב בעל הזרקת דלק (כל הרכבים משנת 94 ומעלה, כולל שלך) - אין צריכת דלק בכלל. המזרקים נסגרים לגמרי. לגבי הסל"ד - נשמע לי גבוה במקצת, אבל אין לך ברירה, נכון? אפשר לנסוע 90 (2700 סל"ד) אבל ההבדל לא יהיה דרמטי ותמיד יש לזכור שנסיעה במהירות שונה משמעותית ממהירות זרימת התנועה היא מתכון לבעיות וסיכון מוגבר (והתנועה בכביש י-ם ת"א זורמת ככה על 120 כאשר אין לחץ) שיטות נוספות לחיסכון בדלק: 1. שמירת מרחק. כך לא נאלצים לבלום ולהאיץ כל פעם שהנהג שמלפנים משנה טיפה את מהירותו. זה חוסך דלק, וגם בלאי לבלמים. 2. תכנון נסיעה. טעויות בדרך=בזבוז דלק. 3. המנעות מפקקים. פקקים מבזבזים הרבה דלק. (וגם זמן...) 4. עזיבת גז הרבה לפני עצירה צפויה. נניח, רמזור במרחק 100 מטר, אדום. עוזבים גז כבר בשלב זה, וכך חוסכים את הגז שלא לחצנו, ואם הרמזור בינתיים מתחלף לירוק החסכון כפול וחוסכים גם את הדלק שנדרש להאיץ מעמידה למהירות הרצויה. 5. הפחתת השימוש במזגן (שימו לב: מזגן קירור (A.C) בלבד. החימום לא קשור ולא צורך דלק) בקיץ - כ 10-15% חסכון! 6. לא להתבאס מהגיר הידני - גם הוא מהווה חסכון ניכר בדלק לעומת גיר אוטומטי.
 

שי ז.

New member
תלוי באוטו אבל כעיקרון המהירות שבה

הסל"ד נמצא קצת מתחת לסל"ד בו מתקבל המומנט המקסימלי וכמובן בהילוך הכי גבוה.
 
למעלה