שובו של גוי ואבוי
Well-known member
מהם הרגלי צריכת המדיה של הציבור הערבי בישראל?
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000...
מחקר של לפ"מ חושף את הרגלי צריכת המדיה במגזר הערבי, ומראה כי האינטרנט הוא המדיום שזוכה לחשיפה הגבוהה ביותר, כשבראש אתר פאנט ? פייסבוק פופולרי, ו"ידיעות" מצליח להתחרות בפופולריות של העיתונות בערבית
לי-אור אברבך
"ידיעות אחרונות" הוא העיתון הנפוץ ביותר בקרב הציבור הערבי בישראל - כך עולה מסקר רחב היקף של לשכת הפרסום הממשלתית בקרב הציבור הערבי בארץ, ובכלל זה גם תושבי מזרח ירושלים.
רמת החשיפה של העיתון העברי בקרב הציבור דובר הערבית היא חריגה, שכן בכל מדיה אחרת ניכר כי הציבור הערבי החי בישראל מעדיף את כלי התקשורת המועברים אליו בשפתו הראשונה.
למרות זאת, הנתון המובהק ביותר שעולה מהסקר הוא החשיפה הדיגיטלית של המגזר. האינטרנט הוא המדיום המרכזי שזוכה לחשיפה הגבוהה ביותר בקרב הנשאלים - 62% דיווחו על גלישה של שעה אחת לפחות בשבוע. הרשת מקדימה את העיתונות המודפסת שלה 61% חשיפה, אחר-כך הרדיו (43%) ובהמשך הטלוויזיה (37%).
האתר שבו מבקרים הכי הרבה גולשי הציבור הערבי הוא גוגל (92%), ואחריו באופן מובהק ניצב האתר המקומי בערבית - פאנט - עם 86%.
הגלישה בפאנט גוברת על יו-טיוב ועל פייסבוק, למרות הגלישה רחבת-ההיקף בהם, והוא האתר העיקרי בערבית בעבור 64% מהגולשים. רק אחר-כך אפשר למצוא אתרים כמו אלערב ובוקרה וגם את ynet בעברית.
"בניגוד לסקרים שלפעמים מוזמנים על-ידי אמצעי תקשורת, זה סקר שלפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) הזמינה ומימנה, כי הרגשנו שאין מעקב אמיתי אחר המגזר הערבי", אומר ל"גלובס" מנכ"ל לפ"מ, גדי מרגלית.
לדבריו, המחסור הבולט במידע על הציבור הכה משמעותי בישראל חייב מתודולוגיה ייחודית, ועל כן המחקר, שנערך בנובמבר 2013 על-ידי חברת "הגל החדש" מקבוצת נילסן, כלל מדגם של 1,000 איש בראיונות פנים אל פנים. "זה היה ארוך ומדוקדק, ולכן זה אחד הסקרים האמינים במגזר הערבי", אומר מרגלית.
הראיונות עצמם התבצעו במהלך החודשים אוקטובר ונובמבר 2013 הועברו לידי לפ"מ ונשארו מאז חסויים לשימוש הגוף הממשלתי, שמימן אותו וביקש לדעת כיצד לארגן את אסטרטגיית הפרסום שלו למגזר הערבי. כעת הם נחשפים כאן לראשונה.
הרוב מעדיפים את הסלולר
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000...
מחקר של לפ"מ חושף את הרגלי צריכת המדיה במגזר הערבי, ומראה כי האינטרנט הוא המדיום שזוכה לחשיפה הגבוהה ביותר, כשבראש אתר פאנט ? פייסבוק פופולרי, ו"ידיעות" מצליח להתחרות בפופולריות של העיתונות בערבית
לי-אור אברבך
"ידיעות אחרונות" הוא העיתון הנפוץ ביותר בקרב הציבור הערבי בישראל - כך עולה מסקר רחב היקף של לשכת הפרסום הממשלתית בקרב הציבור הערבי בארץ, ובכלל זה גם תושבי מזרח ירושלים.
רמת החשיפה של העיתון העברי בקרב הציבור דובר הערבית היא חריגה, שכן בכל מדיה אחרת ניכר כי הציבור הערבי החי בישראל מעדיף את כלי התקשורת המועברים אליו בשפתו הראשונה.
למרות זאת, הנתון המובהק ביותר שעולה מהסקר הוא החשיפה הדיגיטלית של המגזר. האינטרנט הוא המדיום המרכזי שזוכה לחשיפה הגבוהה ביותר בקרב הנשאלים - 62% דיווחו על גלישה של שעה אחת לפחות בשבוע. הרשת מקדימה את העיתונות המודפסת שלה 61% חשיפה, אחר-כך הרדיו (43%) ובהמשך הטלוויזיה (37%).
האתר שבו מבקרים הכי הרבה גולשי הציבור הערבי הוא גוגל (92%), ואחריו באופן מובהק ניצב האתר המקומי בערבית - פאנט - עם 86%.
הגלישה בפאנט גוברת על יו-טיוב ועל פייסבוק, למרות הגלישה רחבת-ההיקף בהם, והוא האתר העיקרי בערבית בעבור 64% מהגולשים. רק אחר-כך אפשר למצוא אתרים כמו אלערב ובוקרה וגם את ynet בעברית.
"בניגוד לסקרים שלפעמים מוזמנים על-ידי אמצעי תקשורת, זה סקר שלפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) הזמינה ומימנה, כי הרגשנו שאין מעקב אמיתי אחר המגזר הערבי", אומר ל"גלובס" מנכ"ל לפ"מ, גדי מרגלית.
לדבריו, המחסור הבולט במידע על הציבור הכה משמעותי בישראל חייב מתודולוגיה ייחודית, ועל כן המחקר, שנערך בנובמבר 2013 על-ידי חברת "הגל החדש" מקבוצת נילסן, כלל מדגם של 1,000 איש בראיונות פנים אל פנים. "זה היה ארוך ומדוקדק, ולכן זה אחד הסקרים האמינים במגזר הערבי", אומר מרגלית.
הראיונות עצמם התבצעו במהלך החודשים אוקטובר ונובמבר 2013 הועברו לידי לפ"מ ונשארו מאז חסויים לשימוש הגוף הממשלתי, שמימן אותו וביקש לדעת כיצד לארגן את אסטרטגיית הפרסום שלו למגזר הערבי. כעת הם נחשפים כאן לראשונה.
הרוב מעדיפים את הסלולר