מהפיכת הגז שעוברת על ישראל. לאחרונה, חברת נתג"ז (נתיבי

משה12333

New member
מהפיכת הגז שעוברת על ישראל. לאחרונה, חברת נתג"ז (נתיבי

הגז הטבעי לישראל) השלימה את הקו המזרחי של הגז הטבעי לאורכו של כביש מס' 6. אורכו של הקו המזרחי הוא כ-90 ק"מ והוא הוקם במשך 3 שנים בעלות אדירה של 750 מיליון ש"ח.

כ-25 ק"מ מהקו הוקמו בתיאום מלא עם חב' רכבת ישראל כי התוואי בקטע הזה זהה לחלוטין לתוואי המסילה המזרחית החדשה שמתוכננת לקום.

הקו המזרחי של ישראל מאפשר להעביר גז טבעי מנמל אשדוד לצפון הארץ, במקביל לקו המערבי שקיים.

ישראל הפכה למעצמת גז טבעי עם גילוי מאגרי-הענק בים התיכון בשטח ימי השייך למדינת ישראל.

בשטח הימי של ישראל התגלו מאגרי תמר, כריש, תנין ולוויתן.

הגז הטבעי משמש להפעלת תחנות כח של חברת החשמל ותחנות כח פרטיות באופן לא מזהם, שלא כמו הפחם, הסולר והמזוט.

הגז הטבעי בישראל משמש גם להפעיל מתקני התפלה, בתי זיקוק ואת מפעלי ים-המלח. אפילו את מפעלי ים-המלח הירדניים, הגז הטבעי הישראלי מפעיל עם צינור מישראל לירדן.

הגז הטבעי מגיע מהמאגרים בים התיכון בצינור תת-ימי אל נמל אשדוד ומשם מוזרם לכל חלקי הארץ.

בעבר, הגז הטבעי הגיע לישראל ממצריים, דרך צינור תת-ימי, אבל מאז נפילת מובראק מהשלטון הצינור הזה נותק.

ישראל גם מייבאת גז טבעי מכל העולם באוניות שפורקות גז נוזלי במצוף ימי מול חופי חדרה. המצוף הימי מחובר לקו המערבי של ישראל שנמצא כולו מתחת לים ונמתח מאשדוד ועד לחוף דור בצפון הארץ.

כרגע, ממשלת ישראל דנה עם ממשלת טורקיה, ממשלת יוון, ממשלת קפריסין וממשלת איטליה על הקמת צינור גז בין ישראל למע' אירופה כדי לייצא את כמויות הגז העצומות שהתגלו בשטח הימי של ישראל.


מהפיכת הגז היא עוד סממן למהפיכת התשתיות האדירה שעוברת על מדינת ישראל בעשור האחרון.





 

אבישי ק

New member
נשים בצד את המחלוקות על הגז. זה פרוייקט מבורך

נכון שגז עדיין מזהם ואין על זה עוררין.
זה מבורך מכיוון שהוא נותן גיוון של מקורות אנרגיה ומאפשר הקמה של מפעלים/תחנות כח וכו... גם באזורים המרוחקים יותר מקו החוף.
 

משה12333

New member
אתה צריך להבדיל בין גז טבעי לגפ"מ (גז פחמימני מעובה).

הגפ"מ משמש להנעת מכוניות בישראל והוא גם גז הבישול שמוכר לכל אחד מהמטבח הביתי שלו.

הגפ"מ מופק מנפט בתהליך הזיקוק.

הגז הטבעי הוא שונה. הגז הטבעי מועבר ישירות מבטן האדמה לצרכנים שלו. כמות המזהמים שבו היא נמוכה מכמות המזהמים שבגפ"מ כי הגפ"מ מזוקק מנפט גולמי בבתי הזיקוק.

בישראל אין (עדיין) תשתית לתדלוק מכוניות בגז טבעי והסבת מכוניות להנעה בגז טבעי. ממשלת ישראל בוחנת את כדאיות האפשרות הזאת.

עמדות התדלוק שאתה רואה בכל תחנת-דלק במדינת ישראל הן של גפ"מ ולא של גז טבעי. הגפ"מ פחות מזהם מהבנזין ומהסולר אך יותר מזהם מהגז הטבעי בגלל הרכבו.

כרגע, יש בישראל "רק" תשתית אדירה להולכת הגז הטבעי מהמאגרים שמתחת לים אל הצרכנים שלו בכל הארץ באמצעות צינור ישיר.

כדי ליצור תשתית לתחנות דלק בגז טבעי יש צורך להקים תשתיות של מיכלי ענק לגז טבעי נוזלי כדי לאפשר את חלוקתו במיכליות לתחנות הדלק (בדיוק כמו הגפ"מ) או לחבר את תחנת הדלק ישירות לצנרת ההולכה הקיימת.

כאמור, ממשלת ישראל דנה בכך אך מאד מסתייגת מהקמת התשתית הזאת בגלל חוסר כדאיותה הכלכלית.

 
למעלה