מהפך בשלב 8 - דומולן יצא מהעשיריה- טבלת סיכום ל 8 ימי הג'ירו

ariasdo

New member
מהפך בשלב 8 - דומולן יצא מהעשיריה- טבלת סיכום ל 8 ימי הג'ירו

לגבי המהפך של שלב 8
הסכנה שיש בבריחה שכוללת מטפסים במסלול שבסיומו יש עליה מדורגת כ 8.5 ק''מ עם ממוצע % 6.5 זה מתקון למהפך כאשר הפרש הזמנים ב10 הראשונה הוא 2-3 דקות .

בארמבילה ברח ושמר על היתרון - נצח משכנע את השלב וגם לקח את החולצה הוורודה .

מחר יש סיכוי לדומלן לחזור לתמונה זה מסלול שיש לו היתרון על המתחרים אחרת זה יכול להיות בעיה בשבילו .

הטבלה המצורפת מראה את המהירויות הממוצעות לשלב והמצטבר בג'ירו היום רכבו מהר כמעט 44 קמ''ש

שבוע טוב

אריה סדובניק

 

elkanakohn

New member
מה ההסטוריה של המהירות הממוצעת של הג'ירו?

פעם מישהו אמר לי שבג'ירו "מגלגלים רגליים" שבועיים והכל נגמק בכמה שלבי הרים מכריעים (כמובן שלא נכון, אבל בהשוואה למהירות הממוצעת בטור).
איך המהירויות ביחס לשלבים הראשונים בטור של שנה שעברה?
 

ariasdo

New member
זה הפעם הראשונה שאני בוחן טור מהזווית של המהירות - בהיגיון

שיש ריבוי מסלולים תלולים המהירות הממוצעת תרד הג'ירו השנה פחות תלול מהעבר .
לכן להערכתי המהירות הממוצעת תהייה גבוהה יותר מהעבר בז'ירו .
לפי 8 השלבים הראשונים שהם יחסת מתונים לערכתי המהירות בז'ירו תרד מתחת ל 40 קמ''ש בממוצע הכללי המצטבר ,בגלל שנשאר 6-7 שלבים הררים .

בנג''ש אישי רוכבים מהר אבל בגלל שזה קטעים קצרים ההשפעה היא מזערית על הממוצע .

לגבי הטור דפרנס לא בדקתי בעבר התייחסות למהירויות בשלבים או בממוצע הכללי אבל .
לפי נתונים שקבלתי מאחרים - בטור דפרנס זה כ 40 קמ''ש לממוצע הכללי

לילה טוב

אריה סדובניק
 
נשמע לי כמו תאור לא מדויק למשהו של ממש - elkanakohn

פעם היו קטעי ג'ירו שהיו מתחילים בטיולים של ממש.
היה לקטעים האלו אפילו כינוי - "פיאנו".

אפשר היה לראות את הדבוקה מתנהלת כמו בטיול, בדרך כלל בחצי הראשון ולעיתים אפילו עד השליש האחרון של הקטע היומי.

זה נגמר לפני לא מעט שנים.
החשיפה, העומק האיכותי של הדבוקה ועוד משתנים הביאו את האטרף גם לג'ירו.

כבר לא מעט שנים שהג'ירו מרתק ומלא דרמות, תהפוכות וקטעי קאלט.
 

elkanakohn

New member
סייגתי ואמרתי שדה היה *פעם*....

בשנים האחרונות אני לא עוקב מספיק צמוד (לצערי) כדי שאוכל לרדת לרזולוציות כאלו. נשאר לי הידע מפעם והניתוחים פה בפורום....
 
דומולן יצא בזול

לדעתי, דומולן נקלע ליום גרוע במיוחד. כשהקבוצה שלו שרכבה בראש לא צמצמה את הפער לבורחים ונשארה ב-5 דקות פיגור ואף למעלה מכך, חיפשו השדר ביורוספורט ושון קלי את הסיבות למה זה קורה. בדיעבד אנחנו יודעים שכנראה זה מה שהם היו מסוגלים אליו (מול קבוצה של מעל ל-10 בורחים) אליו וייתכן גם שהם היו מודעים לבעיה של דומולן ולכן לא הגבירו את הקצב. לפחות ג'יאנט-אלפסין הצליחו לתזמן לא רע את המפגש של ניקי ארנדט, שהיה בבריחה, עם דומולן. אם היה פוגש אותו בעליה הוא היה מתבזבז כי במילא דומולן לא היה יכול לתת יותר וגם לא בטוח שארנדט היה יכול לתת משהו. זה שארנדט משך אותו בירידה ובמישור אחרי הירידה עזר לדומולן מאוד. בדקתי בסרטון של 10 הק"מ האחרונים. לשלט ה-10 ק"מ הגיע דומולן בפיגור של 1:20 דקות מקבוצת ולוורדה-ניבאלי ובסיום הפער היה רק 1:10 דקות. קבוצת וולוורדה-ניבאלי גם לא הצליחה לצמצם את הפער מברמבילה. עד ה-500 מ' האחרונים שהיו בעלייה, ברמבילה שמר על פער של 2 דקות. רק בקטע זה הצליחו הרודפים להוריד ממנו כ-20 שניות. גם ברמבילה וגם דומולן יצאו נשכרים מכך שלא היה שיתוף פעולה אמיתי בקבוצת ולוורדה-ניבאלי והם סמכו על 2 הפועלים של מוביסטאר שכנראה לא עשו עבודה כל כך טובה.
 
ג'אנלוקה ברמבילה וקטע 9 נג"ש טוסקנה

המוביל במרוץ, ג'אנלוקה ברמבילה (אטיקס-קוויקסטפ) אינו קוטל קנים.
בג'ירו של 2014 היה קטע 12 נג"ש אישי באורך דומה ובתווי דומה, http://www.gazzetta.it/Giroditalia/2014/classifiche/it/t_12_class.shtml?lang=en ואפילו פחות טכני וגבעי מזה שיהיה היום. בקטע אז ניצח ריגוברטו אורן בפער גדול יחסית. ברמבילה, שלא היה אז בין 10 הראשונים וגם לא סיים את הג'ירו ההוא בין עשרת הראשונים, סיים בקטע ב-2014 במקום החמישי. http://www.gazzetta.it/Giroditalia/2014/classifiche/it/t_12_class.shtml?lang=en נכון שהוא עייף מאתמול אבל באופן כללי התווי של הקטע היום מתאים לו לדעתי והוא יכול לעשות תוצאה טובה ולהשאר עם חולצת המוביל.
עד עכשיו התחזיות שלי התנפצו באופן כמעט מיידי, נראה מה יהיה עם זאת.
 
למעלה