מהפך תחבורתי בצפון

מהפך תחבורתי בצפון

היום כבישי הצפון כמרקחה - בונים בונים ובונים. כבר כיום, באותם הקטעים שהסתיימה בנייתם, הנסיעה קלה ובטוחה. הנגישות גבוהה לכל מקום. אם מדובר על אזור נחלי מנשה; גוש שגב; כביש עכו צפת הישן; הגישה לצפת עצמה; וכו'.
נכון, שמתאימים את המצב למציאות - הנטייה הישראלית להשתמש ברכב פרטי ולא ברכב ציבורי. אבל גם לנושא הציבורי נותנים תשומת לב. יותר ויותר מקצים נת"צים; הרכבת "תופסת גובה" ומתווספים לה קווים חיוניים. אבל, אין פועלים לחינוך הישראלים להשתמש בתחבורה הציבורית. זה מתחיל בהשבתת התחבורה בשבתות וחגים - מה שמחייב כל ישראלי להיות בעל רכב; זה ממשיך בהקצאה "פראית" של רכב לחלק בלתי מבוטל של עובדים - מבחינת תפוס ככל יכולתך; זה ממשיך בלוחות זמנים בלתי סבירים ובלתי רציונלים למי שחי בפריפריה.; וכו'
 

tapuzo2

New member
וכדי לראות מישור חקלאי בלי אוטוסטרדה או גשר תסע לחו"ל?

מספיק לראות את ההרס המוחלט שעשו ביגור.
לא תרמו כלום לשום דבר מלבד לכיסים של כמה חברות תשתית שבנו את המחלף המפלצתי הזה..
ובמקום פתרון תת קרקעי של מחלף ממונהר, בנו תל אספלט שלם שנראה למרחקים והרס שטח יפהפה.
כך בעוד ועוד מקומות. למשל בכניסה לעכו, במקום חומות רואים עכשיו אוטוסטרדה על עמודים.
החלטות הזויות, הרס מוחלט של נוף טבע מרחבים פתוחים בשביל להשביע את התאבון של נהגי חברות הליסינג.
 

ש מים

New member
תפוזו, אני מסכים שיש משהו בדבריך...

אבל מה האלטרנטיבות?
לבנות רק במדינת תל-אביב (שבמהירות גבולותיה כבר משתרעים על המרחב שבין אשדוד לחדרה)? או אולי להתחיל לבנות בבקעת-הירדן ו-"בגושים הגדולים" (כן, "מאחורי כל מילה שנגיד בעברית מסתתר נשיא אמריקאי מסויים..." :/ )?
 
חשוב חיובי

לעומת כבישי העבר, שהיו "מוציאים את הנשמה" והייתה מגיע ליעד עיף, רצוץ ועצבני - היום מגיעים ליעד "טריים" בעלי מרץ ומוטיבציה.
מי שטורח ויורד לשולי ה"אוטוסטרדות" מגיע לאותם נופים של פעם. יכול לטייל בשטחים הפתוחים, רחוק מהמולת הכביש הסואן. יכול לנפוש ביערות ולטייל בערים.
את ה"מפלצות" שאתה מתאר, כמו גם את שולי הכביש, מכסים ויכסו ( לעיתים זה לוקח זמן ) בשלמת עצים, שיחים וצמחי בר פרחוניים. באופן שהם ישתלבו בנוף הכללי.
בסך הכל היום ובעתיד לבוא - הנגישות לאתרי הטיול תהיה קלה, נוחה ונעימה.
באשר לתחבורה הציבורית - כפי הניראה הציבור שלנו עדין איננו בשל לה. אפילו מה שמפותח בארה"ב למשל מושג ה"כאר-פול", אצלנו איננו "תופס גובה". הישראלי המצוי "אוהב" לשלוט על לוח הזמנים שלו
ואינו מוכן להיות כפוף ו/או מתואם עם אחרים.
 

ש מים

New member
הכל נכון ותלוי (בזווית הראייה)

או כמו ששרה יהודית (רביץ): "דברים שרואים מכאן לא רואים משם".
למשל כביש 6: הנוף הנצפה לנוסע על הכביש הוא מדהים (ועבודת התכנון הסביבתי של הכביש מדהימה לא פחות), אבל מטרדי הרעש (למשל) באזורים שפעם היו שקטים ופסטוראליים - קיימים גם קיימים. כנ"ל חסימת הנוף, מעברים חפשיים בין מזורים ונופים וכיו"ב.
 

zvir1

New member
וכפרפראזה על השיר של מאיר אריאל...

אוטוסטרדה לומינלט
&nbsp
עת השתחררתי הרופאים המליצו לי
ביקור חודשי באוטוסטרדה בצפון
זה באמת עושה לי טוב לראות אוטובוס גדול
ממריא ב "6" דרך דמעה שקופה
אחר כך כבר יותר קל הלחץ על העין השטופה
 

tapuzo2

New member
רכבת לומינלט

עת השתחררתי הרופאים המליצו לי
ביקור במדינה שמשקיעה בתחבורה ציבורית
זה באמת עושה לי טוב לראות תכנון רציני
שלא מתרפס בפני יבואני מכוניות וליסינג ויוצר פקקים
אחרכך כבר יותר קל לסיים הלחץ של לוביסטים על קופת המדינה
 

3718

Member
עזוב שבתות, מה עם עמידה בלו"ז באמצע השבוע?

אתה יודע איזה תסכול זה לחכות לאוטובוס שלא מגיע? וכשהאוטובוס הבא מגיע, הוא עמוס ולא מעלה אותך (כי משום מה ביטלו הנסיעה הקודמת).
&nbsp
ולמי תתלונן, לקיר?
&nbsp
&nbsp
 
למעלה