דן רוזנצביג
New member
מהפך תחבורתי בצפון
היום כבישי הצפון כמרקחה - בונים בונים ובונים. כבר כיום, באותם הקטעים שהסתיימה בנייתם, הנסיעה קלה ובטוחה. הנגישות גבוהה לכל מקום. אם מדובר על אזור נחלי מנשה; גוש שגב; כביש עכו צפת הישן; הגישה לצפת עצמה; וכו'.
נכון, שמתאימים את המצב למציאות - הנטייה הישראלית להשתמש ברכב פרטי ולא ברכב ציבורי. אבל גם לנושא הציבורי נותנים תשומת לב. יותר ויותר מקצים נת"צים; הרכבת "תופסת גובה" ומתווספים לה קווים חיוניים. אבל, אין פועלים לחינוך הישראלים להשתמש בתחבורה הציבורית. זה מתחיל בהשבתת התחבורה בשבתות וחגים - מה שמחייב כל ישראלי להיות בעל רכב; זה ממשיך בהקצאה "פראית" של רכב לחלק בלתי מבוטל של עובדים - מבחינת תפוס ככל יכולתך; זה ממשיך בלוחות זמנים בלתי סבירים ובלתי רציונלים למי שחי בפריפריה.; וכו'
היום כבישי הצפון כמרקחה - בונים בונים ובונים. כבר כיום, באותם הקטעים שהסתיימה בנייתם, הנסיעה קלה ובטוחה. הנגישות גבוהה לכל מקום. אם מדובר על אזור נחלי מנשה; גוש שגב; כביש עכו צפת הישן; הגישה לצפת עצמה; וכו'.
נכון, שמתאימים את המצב למציאות - הנטייה הישראלית להשתמש ברכב פרטי ולא ברכב ציבורי. אבל גם לנושא הציבורי נותנים תשומת לב. יותר ויותר מקצים נת"צים; הרכבת "תופסת גובה" ומתווספים לה קווים חיוניים. אבל, אין פועלים לחינוך הישראלים להשתמש בתחבורה הציבורית. זה מתחיל בהשבתת התחבורה בשבתות וחגים - מה שמחייב כל ישראלי להיות בעל רכב; זה ממשיך בהקצאה "פראית" של רכב לחלק בלתי מבוטל של עובדים - מבחינת תפוס ככל יכולתך; זה ממשיך בלוחות זמנים בלתי סבירים ובלתי רציונלים למי שחי בפריפריה.; וכו'