מהפך...

קרניתוש

New member
מהפך...

ידוע לי שבתקופת המקרא, דת הילוד היתה כדת האב. כיום דת הילוד כדת האם. באיזו תקופה חל השינוי?
 
לא ברור לי דבר מסוים

בתורה כתוב במפורש שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה. התורה ניתנה למשה רבנו במעמד הר סיני, שזה כידוע תקופת המקרא. אז איך בדיוק הגעת למסקנה שבתקופת המקרא דת הילוד היתה לפי האב ולא לפי האם? אולי התכוונת לכל הדברים שקרו לפני קבלת התורה בהר סיני שזה כבר עניין אחר. מהרגע שניתנה התורה בהר סיני וכל העם ענה "נעשה ונשמע" הם למעשה קיבלו על עצמם את כל החיובים הכתובים בתורה וכמו שציינתי עובדת דת הילוד כדת האם כתובה שם מפורשת.
 

kaban

New member
איפה כתוב בתורה

שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה?
 
זה מתחיל בספר דברים פרק ז'

פסוקים ג'-ד'. וממשיך עם הביאור של רש"י על פסוק ג'. וממשיך בגמרא מסכת קידושין פרק שלישי דף ס"ח עמוד ב'.
 

קרניתוש

New member
דברים שרואים מכאן לא רואים משם

ציטוט של ההפניה- דברים ז' ספוקים 3. 4: 3: ולא תתחתן, בם: בתך לא תיתן לבנו, ובתו לא תיקח לבנך. 4: כי יסיר את בנך מאחריי, יעבדו אלהים אחרים; וחרה אף ה' בכם, והשמידך מהר. (המובאה מהקישור בדף הבית של הפורום) איפה את רואה שהפסוקים מדברים על כך שהדת של הילוד נקבעת ע"פ האם או האב ? בפסוקים מדברים שלא יהיו נשואים עם בני עמים אחרים. במובאה מהגמרא לא עיינתי. אבל הגמרא נכתבה הרבה אחרי חתימת התורה. תודה בכול אופן
 
צר לי, אם אתה מחפש להתווכח

אני לא הכתובת שתעזור לך בכך. אם אתה באמת מחפש תשובה תסתכל תעניין שוב בתשובה שלי. מהפסוקים לך לקרוא ברש"י (גם את זה כתבתי בתשובה שלי) ואח"כ תלך לגמרא כדי לחתום את התשובה. זה הסדר במידה ואתה באמת מחפש תשובה ולא מחפש להתווכח. שאלת שאלה וקיבלת תשובה נכונה. אם אתה לא מבין אותה אתה מוזמן לפתוח את המקורות שציינתי וללמוד אותם היטב. אם אתה מחפש להתווכח - בהצלחה. אני לא אעזור לך בזה.
 

קרניתוש

New member
אנסח את השאלה אחרת

אם משהו יודע איפה בדיוק כתוב בתורה (אם כתוב), באופן שברור לבר דעת (כמו -"לא תרצח" משמע לא לרצוח) איך נוהגים במקראים הבא: 1. במקרא שבת ישראל יולדת ילד משאינו בן ישראל, מה דת הילוד. 2. במקרא שבן ישראל מוליד ילד משאינה בת ישראל, דת הילוד הינה ... תודה
 

asaf2000

New member
תגובה

הרבה דינים לא נכתבו בפירוש בתורה שבכתב אלא ניתנו בהר סיני כתורה שבעל-פה שאסור לכתוב והועברו בעל פה מדור לדור. וזה אמנם נכון שהגמרא נכתבה הרבה אחרי מתן תורה אבל זה רק בגלל שהיה אסור לכתוב עד אז את התורה שבעל פה, אבל הגמרא היא בעצם התורה שבע"פ שנתנה בהר סיני ויש לה אותה חשיבות כמו לתורה שבכתב.
 
למעלה