מהפכה בחינוך-חלק 3

האם מישהו שאל את עצמו מדוע ניקרא גן ילדים בשם זה?
הוא ניקרא כך משום שאיש חינוך אירופאי סבר שיש להגן על ילדי הגיל הרך מהשפעתה המזיקה
של החברה כמו שמגינים על גן שתילים רכים מפני השפעתו המזיקה של הטבע.
אבל המימסד החינוכי לא שמע על תפקידו זה של הגן,והועיד לו תפקידים אחרים:
-לפתח בילד כישורים שיכליים עוד לפני פיתוח כישורים חוויתיים.
-לפתח בילד חשיבה רציונאלית עוד לפני פיתוח הדימיון.
-לפתח מודעות לספרי לימוד והשכלה עוד לפני פיתוח מודעות לספרי אגדות לילדים.
-ללמוד כיצד כותבים עוד לפני שלומדים כיצד מאיירים,צובעים ומקשקשים.
-ללמוד על בריאות הגוף עוד לפני שהכירו את איברי הגוף הפנימיים.
-ללמוד על מצוות ומנהגים דתיים עוד לפני שלמדו להכיר את המושג "אלוהים".
-ללמוד ולהסתגל לכללי נימוס נוקשים עוד לפני שפיתחו תודעה חברתית.
-לפתח זהות לאומית עוד לפני שפיתחו זהות אישית.
-להעניש ילדים מרדניים עוד לפני שיכלו להבחין בין טוב לרע.
אין זה חינוך-זהו סוג של השפעה כפייתית.
כאשר אין מחנכים ילדים לפי סדר ההתבגרות הנכון והטיבעי גורמים לכך ש:
-יאבדו את יופיה של התמימות.
-יאבדו את התנהגותם הטיבעית.
-הכרותם עם החיים תהיה מעוותת.
-התבגרותם לא תהיה תקינה.
-התייחסותם אל החיים כבוגרים תהיה כאל אוסף של צרות ובעיות.

-בעתיד ירגישו כי פיספסו את ילדותם.
 
למעלה