מהפכת הגז הטבעי של ישראל בשיאה: 16 תחנות כח פרטיות חדשות

משה12333

New member
הבעיה היא שתחנות הכח האלה (רוח, שמש, אגירה שאובה) הן מאד

מוגבלות מבחינת ההספק החשמלי שהן מסוגלות לייצר ועבור הספק מוגבל זה, הן זקוקות לשטח עצום, פי כמה וכמה מתחנת כח רגילה.

הן לא נחשבות כפיתרון למצוקת ייצור חשמל, לא בארץ ולא בעולם. לעומתן, תחנות הגז הטבעי מסוגלות לייצר חשמל בהספקים גבוהים, הן זקוקות לשטח קטן והיתרון הגדול ביותר שלהן נובע מהאפשרות למקם אותן בכל מקום בארץ. כבר לא צריך למקם תחנות כח ליד הים התיכון כבעבר כי אין צורך להשתמש במי הים כאמצעי קירור לתחנת הכח.

היום, ישראל לא תלויה יותר בייבוא גז טבעי ממצרים או בייבוא פחם מזהם מקולומביה כדי לייצר חשמל. יש לישראל מאגרי גז עצומים בשטח הימי שלה והממשלה מתכוונת להרחיב את מהפכת הגז הטבעי גם לתחום התחבורה, עם אוטובוסים ומשאיות שינועו באמצעותו. כך גם הם יהיו פחות מזהמים מרכבי הסולר.

מהפכת הגז הטבעי שינתה את כלכלת ישראל לחלוטין ואפילו את כלכלת לבנון, עזה וקפריסין שלאחרונה גילו גם הן מאגרי גז עצומים בשטח הימי שלהן. מהפכת הגז הטבעי האזורי מאפשרת לעזה ולרמאללה להקים אצלן כמה תחנות כח שהן רוצות ולהתנתק מהתלות בישראל, תלות שמכבידה מאד על כלכלתה של ישראל שמחוייבת לייצר בשבילם חשמל בחינם.



 

משה12333

New member
מהפכת הגז הטבעי של ישראל בשיאה: 16 תחנות כח פרטיות חדשות

מתוכננות להיבנות ברחבי הארץ. כולן יופעלו בגז טבעי (עם גיבוי של סולר) ע"י חיבורן לרשת הצינורות של החברה הממשלתית נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) שמזרימה את הגז הטבעי ממאגרי המדינה בים התיכון לשטח היבשתי של ישראל.

לישראל יש עודף גדול של כמויות גז טבעי, אפילו לייצוא למדינות המזה"ת ומרכז אירופה. לכן, הממשלה החליטה לנצלו לייצור חשמל ע"י חברות פרטיות. כך הממשלה מנצלת את מאגרי הגז העצומים שלה ופותרת את מצוקת ייצור החשמל של חברת החשמל.

חשוב לציין, שעד לאסון של תחנת הכח הגרעינית ביפן ב- 2011, ממשלת ישראל תכננה לפתור את מצוקת ייצור החשמל בארץ ע"י הקמת תחנות כח גרעיניות בנגב והתחנה הראשונה כבר תוכננה להיבנות ליד שיבטה, בין ניצנה לתל בוקר. האסון ביפן ביטל את כל התכניות האלה.

תחנת הכח המתוכננת של חברת ריינדיר אנרגיה באזור דרום השרון ("התחנה המזרחית"), מעוררת התנגדות רבה בקרב ראשי הערים והמועצות של פ"ת, כ"ס, ראש העין, אורנית, ג'לג'וליה, כפר ברא ודרום-השרון.

הממשלה מציעה לראשי הרשויות האלה שני אתרים להקמת תחנת הכח: בקצה השדות החקלאיים של מושב ירחיב, ממזרח לכביש 6, או ליד תחנת הדלק מפגש השלום שבכביש 444, ממערב לכביש 6. ההתנגדות היא כרגע לשני המיקומים האלה אבל הממשלה נחושה להקים באחד מהם את תחנת הכח החשובה הזאת ומכינה כרגע תסקיר השפעה על הסביבה. הממשלה טוענת שהתחנה החדשה תהיה לא מזהמת ושהיא חייבת לקום ליד כביש 6 כי לאורכו של הכביש עובר קו ההולכה הראשי של חברת נתג"ז.

ראשי הערים והמועצות חוששים שאם התחנה המזרחית אכן תוקם (סיכויים גבוהים לכך), הממשלה תשאב מכך עידוד ותקים עוד תחנה דומה ליד מחלף קסם ע"י חברת דליה אנרגיות שמאד רוצה להקים תחנת כח באזור.

חברות-ענק מכל העולם חומדות את המכרזים האלה של ממשלת ישראל ומקימות חברות משותפות עם שותפים ישראליים כדי לזכות בהקמת תחנות הכח האלה (ריינדיר אנרגיה היא למעשה סימנס הגרמנית).

הממשלה נחושה להפוך את שוק ייצור החשמל בארץ לפרטי.













 
למעלה